Publicerat September 24, 200619 yr Författare okeyokey.. jag ska försöka få tag på lite fisk.. jag vetj u att de finns mink efter åh och så.. måste man ha den alldeles vid åkanten? lr hittar dom dit endå??Edit: nu har jag flyttat på fällan.. Nu står den mitt emellan en vasstuva ute i vattnet och land, på en spång.. Det såg väldigt giftigt ut.. La inte dit nå bete pga att jag inte hade något att lägga dit. me nska köpa ngt på affärn idag.. nå sardiner lr ngt borde gå tycker ja Återkommer med eventuella resultat "zorox"...kommer just hem från Skellefteå(Har varit på semester några dagar) och läste då i en tidning att någon släppt ut 2500 minkar ur burana på någon farm nära umeälven > så det lär inte dröjja länge innan du har fällorna fulla av mink. ;D
Publicerat September 24, 200619 yr Njaa...det är nog till 80% brunmink som jag fått.Förstår att du harmas över det ;D blackcross är ju riktigt dyra nu på skinnauktionerna. ;D Undrar vilket pris vildmink låg på när du sållde i vårast???
Publicerat September 24, 200619 yr Idag la jag lite tonfisk på konservburk i min gävleborgsfälla,, hällde spaet över fällen, sen la jag lite tonfisk i själva fällan,, undrar hur det går..
Publicerat September 24, 200619 yr Författare Undrar vilket pris vildmink låg på när du sållde i vårast???Jag minns inte riktigt vad minkarna mina kostade.Men om skinnena är av bra kvalitet så kostar dom nog ganska hyfsat för minken är nu riktigt het vara på auktionerna. Men fångade minkar håller inte samma pris som dom farmade minkarna gör.
Publicerat September 25, 200619 yr FOX KILLER jag undrar vad det är för fälla du kör med den verkar vara väldigt liten&smidig jag tar sekret från fångade minkar(analköttlarna) på en topps som jag lägger i fällorna mvh. samme
Publicerat September 25, 200619 yr Jag minns inte riktigt vad minkarna mina kostade.Men om skinnena är av bra kvalitet så kostar dom nog ganska hyfsat för minken är nu riktigt het vara på auktionerna. Men fångade minkar håller inte samma pris som dom farmade minkarna gör. Undrar åm ni får skottpeng på mink i eran jaktförening?Här får vi 7.50 per mink åm man övrskrider 5 st varje år. Hjälper rett hyfsat på priset åm man säljer dom me.
Publicerat September 25, 200619 yr Författare Undrar åm ni får skottpeng på mink i eran jaktförening?Här får vi 7.50 per mink åm man övrskrider 5 st varje år. Hjälper rett hyfsat på priset åm man säljer dom me. Nej...vi får ingen skottpeng för mink....inte för någon predator alls.Förut fick vi för mårdhund och skabbräv...men det blev för dyrt för dom ( SÖP ) som betalade så dom slutade med det. :'
Publicerat September 28, 200619 yr Nej...vi får ingen skottpeng för mink....inte för någon predator alls.Förut fick vi för mårdhund och skabbräv...men det blev för dyrt för dom ( SÖP ) som betalade så dom slutade med det. :' Sållde mina vårskinn igår till en finne i ilmajoki igår.Får se får se vad man får? Hoppas inte på allt för mycket,skulle bli helt nöjd med 70 e. Men betvivlar pga av kvaliten när dom blev tagna på våren.
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Har blivit 2 minkar i år. Båda tagna sista veckan nu. Första var en grann hanne och den andra som gått i idag var en mindre hanne. Hoppas på fler då den första man fick kanske var en revirhanne som hållit andra utanför ;D
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Vi har tydligen bara iller. Lina hittade en under älgjakten igår. Skällde väl 5min innan hon tog den. var tredje i höst.
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Fick en till minkhanne igår, 3:e i höst. Verkar finnas gott om mink men det ska ändras på!
Publicerat Oktober 16, 200619 yr nu har jag pratat med en meriterad minkfångare i byn så nu ska fällan flyttas i helgen...om vi har tur så kommer det en bild oxå
Publicerat Oktober 27, 200619 yr någon annan som har mink kring fällorna men vill inte gå in??? ??? har satt löja å lax som bete men dom springer bara förbi fällorna,idag hade en mink varit vid öppningen men vänt.
Publicerat Oktober 27, 200619 yr Nu är dom igång igen http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1...4_852__,00.html
Publicerat November 2, 200619 yr Författare idag satt 3:e minken i trapper 90:in.minkjakten går tungt just nu.Vad då tungt : du får ju iaf mink. Ps hittade du någon mårdhund på holmen...där som spåren var. ???
Publicerat November 2, 200619 yr Nu är dom igång igen http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1...4_852__,00.html Bara ut med fällor då
Publicerat November 3, 200619 yr har inte varit å tittat på den ön men var å hämtade bort två minkfällor då såg jag att de hade sprungit mårdhund efter isen. nu när isen har blivit tjockare så ska jag nog fara å spåra dom,vad tror du om det foxkiller?
Publicerat November 3, 200619 yr Författare har inte varit å tittat på den ön men var å hämtade bort två minkfällor då såg jag att de hade sprungit mårdhund efter isen.nu när isen har blivit tjockare så ska jag nog fara å spåra dom,vad tror du om det foxkiller? Jo det kan nog lyckas...om du har tur behöver du inte gå särskilt långt.
Publicerat November 5, 200619 yr Hände en kul grej idag efter den vanliga jakten idag. Jaktkompisen undrade om inte jag kunde sätta ut lite minkfällor ner vid en å som rinner förbi ett stall,då han skall resa bort en vecka. Tydligen hade det vid ett flertal tillfällen setts mink där. Vi satt och spånade om hur man ev.bäst kunde sätta ut några fällor,och vi kom fram till att ett par långa plankor tvärs över ån med en fälla på skulle vara det bästa. Hurom helst så blev det inte bättre än att vi gemensamt åkte till ån. Vi knallade in i en lagerbyggnad och hämtade ett par plankor. Framme vid ån med en planka över axeln får jag plötsligt se en simmande mink i vattnet! Släpper plankan på marken och kutar i ilfart till bilen ett hundratal meter bort och in i baksätet o greppar bössan. Döm om min förvåning när jag kommer tillbaks och ser att minken är kvar...PANG.. ;D
Publicerat November 5, 200619 yr Jo flyt är skoj,det är såna saker man minns och kan småle åt sedan. Jag satte ut 2 fällor,vi får se hur det går med dom. Finns det mycket mink har jag ett tiotal till ;D ps,satt ut lite mårdfällor igår också på en annan mark,spännande tider att se fram emot ;D