Publicerat Juni 29, 200718 yr Lite off i denna tråd,men ändå !! Min granne såg också en räv som bar en hare i käften,turligt nog passerade räven i hagelhåll så han brände av en smäll...räven sten dog med haren fortfarande i käften. Han fotade detta ovanliga byte med en vanlig kamera alltså ej en digital,jag har hemma en bild av en sekvens bilder,tänkte ett tag skicka in en kopia till Svensk Jakt men det blev inte av eller har inte blivit av. Tråkigt att jag inte har en scanner,annars hade jag kunnat scannat in bilden här i forumet om jag vetat hur man gjort ;D Hemma ser man inte mycket,i skogen betydligt mer.... (fan detta var ju en bra slogan ..kanske skulle byta ut )
Publicerat Juli 18, 200718 yr fick en minkhane idag i fällan vid vårat viltvatten. en hane på 0,5 kg och den var 44 cm läng. hur ser man skillnaden på ung/gammal mink?? (tyvär kan jag inte lägga in några bilder:Uppladdningskatalogen är full. Försök med en mindre fil, eller kontakta en administratör ???) mvh jimboh1
Publicerat Juli 18, 200718 yr Författare fick en minkhane idag i fällan vid vårat viltvatten. en hane på 0,5 kg och den var 44 cm läng.hur ser man skillnaden på ung/gammal mink?? (tyvär kan jag inte lägga in några bilder:Uppladdningskatalogen är full. Försök med en mindre fil, eller kontakta en administratör ???) mvh jimboh1 Det borde nog synas rätt bra...för minkungar är rätt små ännu...och gamla hanar är ju stora.
Publicerat Juli 19, 200718 yr Det borde nog synas rätt bra...för minkungar är rätt små ännu...och gamla hanar är ju stora. okej. jag tyckte minken var väldigt tjock så det var nog ingen årsunge.
Publicerat Juli 19, 200718 yr Författare okej. jag tyckte minken var väldigt tjock så det var nog ingen årsunge.Om den var tjock dessutom så var det mest troligt en gamling...för ungarna är riktigt magara ännu.
Publicerat Februari 9, 200818 yr Författare Fick över 50 minkar på jaktåret 06-07...mestadels i fälla ..men även en del för terrierna. Skickade in dom till försäljning härom dagen och passade på att föreviga skinnena på bild...
Publicerat Februari 9, 200818 yr Fint foto på en god jägare med en del av sitt byte! Får Ni bra bet. i Finland för skinnen?
Publicerat Februari 9, 200818 yr Författare Fint foto på en god jägare med en del av sitt byte! Får Ni bra bet. i Finland för skinnen? Hoppas på det ...minkskinnen steg i pris rätt bra nu på senaste minkauktion i Köpenhamn. (20-30% höjning)