Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakten... 06/07

Featured Replies

Publicerat

Lite off i denna tråd,men ändå !!

Min granne såg också en räv som bar en hare i käften,turligt nog passerade räven i hagelhåll så han brände av en smäll...räven sten dog med haren fortfarande i käften. Han fotade detta ovanliga byte med en vanlig kamera alltså ej en digital,jag har hemma en bild av en sekvens bilder,tänkte ett tag skicka in en kopia till Svensk Jakt men det blev inte av eller har inte blivit av.

Tråkigt att jag inte har en scanner,annars hade jag kunnat scannat in bilden här i forumet om jag vetat hur man gjort ;D

Hemma ser man inte mycket,i skogen betydligt mer.... (fan detta var ju en bra slogan ..kanske skulle  byta ut )

• 3 weeks later...
  • Svar 157
  • Visningar 22,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

fick en minkhane idag i fällan vid vårat viltvatten. en hane på 0,5 kg och den var 44 cm läng.

hur ser man skillnaden på ung/gammal mink??

(tyvär kan jag inte lägga in några bilder:Uppladdningskatalogen är full. Försök med en mindre fil, eller kontakta en administratör  ???)

mvh jimboh1

Publicerat
  • Författare
fick en minkhane idag i fällan vid vårat viltvatten. en hane på 0,5 kg och den var 44 cm läng.

hur ser man skillnaden på ung/gammal mink??

(tyvär kan jag inte lägga in några bilder:Uppladdningskatalogen är full. Försök med en mindre fil, eller kontakta en administratör  ???)

mvh jimboh1

Det borde nog synas rätt bra...för minkungar är rätt små ännu...och gamla hanar är ju stora.
Publicerat
Det borde nog synas rätt bra...för minkungar är rätt små ännu...och gamla hanar är ju stora.

okej. jag tyckte minken var väldigt tjock så det var nog ingen årsunge.

Publicerat
  • Författare
okej. jag tyckte minken var väldigt tjock så det var nog ingen årsunge.
Om den var tjock dessutom så var det mest troligt en gamling...för ungarna är riktigt magara ännu.
  • 6 months later...
Publicerat
  • Författare

Fick över 50 minkar på jaktåret 06-07...mestadels i fälla ..men även en del för terrierna. Skickade in dom till försäljning härom dagen och passade på att föreviga skinnena på bild... ;)

Publicerat

Fint foto på en god jägare med en del av sitt byte! Får Ni bra bet. i Finland för skinnen?

:D

Publicerat
  • Författare
Fint foto på en god jägare med en del av sitt byte! Får Ni bra bet. i Finland för skinnen?

:D

Hoppas på det  :P...minkskinnen steg i pris rätt bra nu på senaste minkauktion i Köpenhamn.  :D  (20-30% höjning)