Publicerat Juli 17, 200520 yr ...såg precis samma fråga av Hulken i en annan tråd. Jag får skicka några röksignaler till kommunen imorgon!
Publicerat Juli 17, 200520 yr Fan det här vädret suger ju verkligen.. Kört två mornar nu med uselt resultat. Ok vi har skjutit in i helvete mycket råttor men aldrig över 30 fågel. Märker dock att ungfågeln rör sig, de är så otroligt lättlurade! Ska se om jag inte kan göra ngr ryck i helgen igen.. blir det bättre väder så lär det bli jakt iaf! Detta med ekonomin.. vi tar 15 spänn rakt av nu mera. Min högst personliga åsikt är att om hundklubbarna tjänar ngr kronor på viltet så fine by me.. så länge det är jakthundsklubbar eller nåt.. kan vara svårt att definiera ibland ;D Tippen finansierar all plugg så vi har bara bensinkostnader nu mera så visst, när man tömmer båda frysarna och hivar iväg viltet så blir det några dineros inkomst utan tvekan... 8) Mvh!
Publicerat Juli 18, 200520 yr hann inte efter jobbet...eller rättare sagt glömde bort..så får ta det imorron..
Publicerat Juli 18, 200520 yr hann inte efter jobbet...eller rättare sagt glömde bort..så får ta det imorron.. ännu en som är helt jakten glömma en sån sak borde beläggas med böter
Publicerat Juli 18, 200520 yr hehe fter dagens jobb ville man bara hem o lägga sig o aldrig stiga upp..fyfan v less..alla 3 maskinerna är sönder nu!!!!!! min och den andras gick sönder amtidigt..skruva i ett trångt motorutrymme på en gärsklippare i +30 i solen i 2 timmar är inte skoj! ;D
Publicerat Juli 18, 200520 yr Lite bilder från gårdagens jakt. Utanför tippen Vägen till tippen Kent "Crowhunter" och min hund Fabian (Deadly Pirahna Pudle) Tippen Danny "Wingshooter" tar en brejk men ändå i färdigställning Kent halvgömd Danny "Wingshooter" och kent "Crowhunter" tar en paus men alltid redo för combat! Inga bilder idag på jocke "Hillbillie Slingshot" de va han som stod bakom kameran. Inatt 02:00 ringer klockan igen
Publicerat Juli 18, 200520 yr Vi kör med cammonät oftast, men på just detta stället som är en stor plan med inslag av betonblock och smådungar av lövträd så körde vi utan och det gick hyffsat fast nog hände det att nån kråka såg oss och väjde, däremot truten är inte lika brydd. Men ska man ha kråka är fanimej cammofluage perfekt och jag tycker att nät är bättre än fasta gömslen för man bör inte sitta på samma ställe gång på gång och ett nät är lätt att ta med sig. Man sätter bara nätet framför sig och på sidan av en, sen sitter man blickstilla och lockar dem, när de kommer över nätkanten så *pang* eller *poff* beroende på ammofabrikat ;D
Publicerat Juli 18, 200520 yr ...och den där skräckinjagande pudeln, apporterar den? Skär den sig inte på tassen på tippen?
Publicerat Juli 18, 200520 yr Han apporterar inte men han söker upp dem som är svåra att hitta. Dock inte den dagen för han hörde inte vad jag sa, tog tills idag innan hans hörsel blev bättre sen jakten i förrgår. Skära seig kan han göra men vi jagar inte inne på själva tippen, det får vi inte men eftersom tippen ligger inne på vår mark så kan vi jaga runt om hela tippen och det är inte fy skam för all fågel ska ju både till maten och hem ;D
Publicerat Juli 18, 200520 yr Dålig stil på din arbetsgivare som inte tänker på de anställda hulken förtjänar ingen pilsner eftersom han inte kom ihåg att åka och fråga om jakten...därför han inte fick någon ;D
Publicerat Juli 18, 200520 yr Dålig stil på din arbetsgivare som inte tänker på de anställda hulken förtjänar ingen pilsner eftersom han inte kom ihåg att åka och fråga om jakten...därför han inte fick någon ;D Nu var Du inte snäll Linus. Om Du visste hur varmt det blir när ryssvärmen kommer in här uppe. Det är som en bastu hela norrbotten. :-X
Publicerat Juli 18, 200520 yr Det blev inte så bra som jag hoppats. Inte så mycket ungfågel, utan bara en del samt att vädret var för bra. det blev tillslut 25 vitfågel och 5 kråkor.En hyffsad morgon. :- Tack Hallen ;D Nu har vi tillräkligt med vitfågel till vårat eftersöksprov nästa helg.
Publicerat Juli 18, 200520 yr Dålig stil på din arbetsgivare som inte tänker på de anställda hulken förtjänar ingen pilsner eftersom han inte kom ihåg att åka och fråga om jakten...därför han inte fick någon ;D Nu var Du inte snäll Linus. Om Du visste hur varmt det blir när ryssvärmen kommer in här uppe. Det är som en bastu hela norrbotten. :-X han tåler det nog det skämten
Publicerat Juli 19, 200520 yr hehe du kanske har rätt linus- ;D men i veckan blir det att fråga, idag orkar jag heller inte, nu blir det stranden o lägga sig o sova...en hel dag inne i en kokande verkstad, fy va trist..