Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tippen..

Featured Replies

Publicerat
Fredde, det är totalt omöjligt jag lovar, vi har försökt i flera år men det går inte. Nuvarande VD vägrar trots att vi har kommunen på vår sida. Egentligen ä det lika bra för det skulle inte vara så bra om de började släppa in för mycket folk där. en del anställda på renhållningen får jaga men ingen utanför så är det bara.

Men det är lika bra, det är mer sport å a dem på fälten och det kanske är bäst att låta dem ha sin trygga plats där bland allt käk.

Däremot tror jag att man kan få jaga på tippen i Luleå, boden och älvsbyn så testa med dem, det har då gått förr vet jag. Ring bara dom som är ansvariga på respektive ställe å fråga.

äsch då...synd...jo man borde testa med nån annan tipp...ifjol var det tänkt att jag skulle få hänga med å jaga på tippen i Boden, med grannen å hans brorsa och en till (som jag ej vet vem det är) men han fick bara ha två gästjägare så det "sket" sig...

Som det är nu så skjuter man dom med .243:an när dom sitter i träden kring åteln :D

Mvh Fredde

• Svar 497
  • Visningar 35,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag tror att älvsbyn soptipp säljer dagskort till folk men ja e inte säker.

Ett annat tips är att du lär känna nån som jagar i Böle, de skjuter rätt mycke trut ute vid böle bom. Öjebyn kan man jaga på om man arrenderar mark och det är svårt att hitta mark i öjebyn som e ledig och som de vill arrendera ut. Det är inte omöjligt men nästan, jag fick leta i 10 år innan ja hittade mark. har man sen hittat arrende så måste man bli invald på ett ordinarie årsmöte så de e en liten procedur.

Var jagar du nu?

Publicerat

Jag jagar i Hortlax...iofs trut och mås brukar sträcka utanför Tingsholmen (där vid E4:an) på vårkanten, men dom flyger så högt :-...än så länge har jag aldrig lyckats hitta nått "hett" ställe för kråka.

Mvh Fredde

Publicerat
Fan sover ni efter jakten???

När ja kommer hem så vårdar ja bössa och börjar planera nästa jakt.

Nåja de kanske är en åldersgrej??  ;D :-*

Vårdar bössan...???? Va menar du nu??? Ja juuuuust det.. Du kör ju med pump du.. då förstår jag ;D ;D

Fan, jag var hemma hos Hippen idag och kollade lite på fjolårets bilder och filmsnuttar ifrån tippen... Det blir ståfräs direkt..! :o

Nu börjar det bli nära premiären.. Ska bli så sjukt skoj... Jag har ett gäng bilder ifrån tippenjakten, men jag fattar inte riktigt hur jag får in dem här.. Säkerligen skitenkelt..

Kan göra ett försök om ni vill se???

Dock måste jag varna känsliga forumister... Hipshot kan vara med på vissa bilder.. och DET mina herrar är ingen vacker skapelse.. ;D

Publicerat

Såklart vi vill se bilder....lika säkert som Amen i kyrkan :D

Publicerat
Såklart vi vill se bilder....lika säkert som Amen i kyrkan :D

Okey.. Nu har jag lyckats ladda upp ngr bilder.. Hur fan får jag hit dem?????

Publicerat

Okey.. Gör ett försök..

Publicerat

Gick ju bra :)...mera bilder vill vi ha ;D

Publicerat

Coolt.. Det funkade, dock var det ju ganska onödigt att ladda upp objektet innan...

Nu ska vi se om jag kan lyckas med flera..

post-260-1140035931_thumb.jpg

Publicerat

Coolt! Den där sista bilden satt jag och funderade på om jag skulle försöka få in igår, tror det var Hallen som surrade om soluppgång över sopbalar eller nåt.. Det är precis som hustrun konstaterat i tidigare länk, det kan tidvis vara rätt vackert med soluppgång över soptipp  ;D Saknar förövrigt den där tiden då man kör ut o jagar i tunn väst o t-shirt..

Ikväll har jag haft tredubbla underställ o ngr lager fleece och faktiskt inte frusit när jag passat gris.. men va fan hjälpte det, vinden låg på ned i skogen över foderplatsen så både rådjur o nasse höll undan..

Nu är iofs matfrysen full så nu kan man kanske skippa nassarna o på allvar börja vända blicken mot skyn. Ska tom gå en kurs i hagelskytte i vår för att försöka hålla jämna steg med den där förbannade Ripjägarn..  ;D

Mvh!

Publicerat

Noterar förövrigt att Ripjägarn har bild på mej under sin signatur med, killen måtte vara kär!

Skämt osido, ska vi testa en sväng så fort det blir lite plusgrader?

Mvh!

Publicerat

Härliga bilder, jag längtar tills trutarna kommer, om man törs vara på tippen något mer... :(

Publicerat
Noterar förövrigt att Ripjägarn har bild på mej under sin signatur med, killen måtte vara kär!

Skämt osido, ska vi testa en sväng så fort det blir lite plusgrader?

Mvh!

Det vet du läderlappen... ;D

Skulle gärna vilja.. Men om du kollar under tråden "Runt lägerelden" och på ämnet "Misär Taket" så tror jag att du förstår att jag är lite upptagen ett tag framöver..

Idag är jag dock bra mycket gladare då det inte hänt ngr Hemskheter ÄN :-

Dock så tror jag lätt att jag kan hinna med en eller ngr svängar i Mars..

Publicerat
Ska tom gå en kurs i hagelskytte i vår för att försöka hålla jämna steg med den där förbannade Ripjägarn..  ;D

Mvh!

Försök du..  Jag kommer inte att hålla på med ngt Joller utan köra som vanligt.. Peka och Skjut.. ;D ;D

Mvh

Natural Born Killer

Publicerat

har hippen hästsvans  ;D ;D ;D

Fan han måste ju bara ha en pump för å kompensera  :-*

Publicerat

Dp.. sluta nu, du har ju köpt en Benelliautomat nu, se nu till att skaffa kråkmördarfrisyr med så ska du se att du kan få vara med de stora grabbarna o leka!! (läs Hipshot o Mr Mauser)

Grymt sugen på lite seriöst mulande förövrigt.. ska nog snegla lite i schemat och kolla förutsättningarna för ett tippenrace iaf..

Mvh!

Publicerat

Hästsvans kan nog vara ok för å vifta bort spyflugorna med kanske, men mördarfrisör hehe de va väl å ta i ser rätt så snällt ut, sött liksom hehe

Såhär ser en riktig mördarfrisyr ut om man nu kan kalla det frisyr

5.jpg

Publicerat

Va då skalleper stuket  ;) ;D ;D

Publicerat
har hippen hästsvans  ;D ;D ;D

Fan han måste ju bara ha en pump för å kompensera  :-*

Han har läderbrallor och tokbolmar pipa oxå.. ;D

Jag gör "knipövningar" varje gång vi ses.. för att vara på den säkra sidan.. ;D

Publicerat
Jag tror att älvsbyn soptipp säljer dagskort till folk men ja e inte säker.

Ett annat tips är att du lär känna nån som jagar i Böle, de skjuter rätt mycke trut ute vid böle bom. Öjebyn kan man jaga på om man arrenderar mark och det är svårt att hitta mark i öjebyn som e ledig och som de vill arrendera ut. Det är inte omöjligt men nästan, jag fick leta i 10 år innan ja hittade mark. har man sen hittat arrende så måste man bli invald på ett ordinarie årsmöte så de e en liten procedur.

Var jagar du nu?

Böle i Pite eller utanför Råneå

• 1 month later...
Publicerat

Har Dp somnat eller? Har du mulat på er tipp ngt? Testat automaten?

Mvh!

Publicerat

zzzzz...... öh?

Jodå jag har testat automaten lite smått  ;D riktigt behändig liten sak banne mig, pumpen är dock mer manlig  ;D

Vi ska ut imorgon en sväng, truten har kommit hit nu har vi sett men vi har inte så stora förhoppningar då vi haft mellan -3 till +4 grader och snöblandat regn de senaste dagarna. Men det ska bli spännande å se hur det ser ut, nått får man nog skjuta i alla fall.

Sen efter påsk då jäklar skall väl våren ha slagit till på allvar hoppas jag och då blir det ösigt värre  :D

Gå in på smhi.se och kolla vädret i Piteå imrogon :-/

Publicerat

Aj! Såg inget kul ut... men det kanske inte gör så mycket om fågeln inte hunnit upp till er på allvar? Fan va långt upp det låg förövrigt!!

Vi mulade runt 40 i morse men tja det var på intet sätt något spännande. 4 kråkor och resten kajor.. Lite halvsvajigt skytte med så det borde varit mer.. Om vädret håller i sig dvs uppehåll i morgon bitti så ska vi iväg till nytt ställe där det förhoppningsvis blir mer kråka.

Ruskigt förvirrad förövrigt, Steinbok o en kompis stod på ett grymt sträckställe och det i ett väder som åtminstonde jag starkt förknippar med sträck och de hade det superlugnt! Fattar inte ett smack.. Ska åter dit på onsdag eller torsdag morgon och testa igen..

Mvh!

• 2 weeks later...
Publicerat

Premiär på tipp för Hipshot imorse.. Sköt ngr råtter med kvadden samt ngr kajor med den samma och därimellan golvade vi lite annat. Vart 63 tillslut -:) äkta uv dvs uppstoppad,fungerar så j-la bra!!!

Mvh!

Publicerat
Premiär på tipp för Hipshot imorse.. Sköt ngr råtter med kvadden samt ngr kajor med den samma och därimellan golvade vi lite annat. Vart 63 tillslut -:) äkta uv dvs uppstoppad,fungerar så j-la bra!!!

Mvh!

härligt Hippen!...har du äntligen fått tag i en uppstoppad uv?