Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Nope. Bara att börja plugga.

• Svar 1,7k
  • Visningar 167,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Fan. Man ska inte läsa det man själv skriver! Tänk om Susanne blir avundsjuk och inte låter mej ha bössan i sängen !!!!!

Publicerat

Fan. Man ska inte läsa det man själv skriver! Tänk om Susanne blir avundsjuk och inte låter mej ha bössan i sängen !!!!!

Sover ni inte i samma säng? Då är det väl inte hela världen om den ligger på hennes sida? ;)
Publicerat

Ha ha när jag köpte min dubbelstudsare så bäddade jag ner henne mellan oss

Publicerat

Glöm det ! Jag la av när idiotkortet infördes, och trodde nån gång att förnuft skulle råda ...

Jag hade ett kort , Sportskyttelicens hette det , vad det andra var bra för har jag inte fått en enda vettig förklaring till .

Jag har inte skjutit en enda jävla tävling sedan dess, lite surt har det varit men jag har iaf stått för mina principer .

/P

Publicerat

Btw: hör av dig om du är i Haningetrakten, finns lite 16:poletter till dig

/ P

Publicerat

I think she likes me...

Riktigt rått i luften idag men det gick att skjuta i allafall. Lyckades peta ner 82duvor idag inte bra men inte jätte dåligt heller. Gjorde det onödigt svårt för mej själv på ett par stationer och det straffade sig.

Bössan är finfin att skjuta med mycket välbalanserad och följsam. Sen att chauffören lider av ett otal bokstavskombinationer är inte hennes fel :-)

Fan vad kul :) Ny pang och pilla isär 82 st är väl mkt bra? .....

Publicerat
  • Författare

Fan vad kul :) Ny pang och pilla isär 82 st är väl mkt bra? .....

Det är ju en Browning ;-)
Publicerat

Det är ju en Browning ;-)

Sponsrad;) he he

Publicerat
  • Författare

Nä då blir det bara en massa krav......

Publicerat

Tjena

Kollade resultaten från Helsingborg, riktigt bra skjutet för din del. Hoppas verkligen att du fick revansch för Trelleborg.

Själv fick jag tyvärr stanna hemma, hade verkligen behövt göra en tävling med åtminstone 60% i snitt för att börja känna lite mer hopp om skyttet igen

Publicerat

Johan- ja jävlar vilken skillnad en jacka för mycket gör, resultaten denna gång var helt i linje med min kompetens och tur det då får jag behålla browningen. :)

På en helt annan not, var o sköt fält med M i dag, vinglade visst in 30/30 9/12 innerträff, otroligt trevlig dag med fint arrangemang.

M tack för initiativet och en super bra första insats.

Christian

Publicerat
  • Författare

Var hittar man resultaten?????

Själv lurade jag ut familjen på skeet skytte idag

C !!!! Vingla? Du! Mr stabil :-)

Publicerat

Johan- ja jävlar vilken skillnad en jacka för mycket gör, resultaten denna gång var helt i linje med min kompetens och tur det då får jag behålla browningen. :)

På en helt annan not, var o sköt fält med M i dag, vinglade visst in 30/30 9/12 innerträff, otroligt trevlig dag med fint arrangemang.

M tack för initiativet och en super bra första insats.

Christian

:biggrin:  

Gratulerar till segern C! Det var hård fight i bottenstriden men jag plockade till sist hem jumbo'n på ren orutin och lite slött tänkande  :happy:

Nära jag blev med Browning där ett tag  :wallbash:

/M

Publicerat

Glöm det ! Jag la av när idiotkortet infördes, och trodde nån gång att förnuft skulle råda ...

Jag hade ett kort , Sportskyttelicens hette det , vad det andra var bra för har jag inte fått en enda vettig förklaring till .

Jag har inte skjutit en enda jävla tävling sedan dess, lite surt har det varit men jag har iaf stått för mina principer .

/P

En av orsakerna till att man har ett skyttekort är att man gentemot myndigheter kan påvisa att samtliga aktiva tävlingsskyttar har genomgått en utbildning som innehåller en i förväg bestämd kunskapsbas, såsom föreningskunskap och säkerhet med mera.

Vi måste komma ihåg att långt ifrån alla tävlingsskyttar jagar, och därigenom inte "gratis" fått exempelvis grundläggande säkerhetsutbildning. 

Sen huruvida det är bra eller dåligt är upp till var och en att tycka. Tycker man bara det är trams så får man tycka det, men myndigheterna ser det inte så.

Det är bla pga de licensrestriktioner som är på väg att införas nu som man från sportskyttehåll kan hävda att alla tävlingsskyttar har den utbildning som krävs. Därigenom kan det faktiskt bli möjligt att vi slipper 5-årslicenser för tävlingsvapen. Pistol genomförde tyvärr denna licensändring innan skyttekortet infördes.

Skyttekortet kostar hela (!) 50 kr och är en engångskostnad (som en hamburgare ungefär) och räcker en livstid.,

Har man jägarexamen lär man klara provet galant utan att plugga.

Tävlinglicensen är en helt annan sak. Där ingår bl.a en försäkring ifall olyckan skulle vara framme. En sådan giltig licens garanterar arrangerande klubb att alla deltagare, även från andra klubbar, är försäkrade (det är ingen självklarhet att alla har försäkring). Tävlingslicensen måste man lösa varje år och ligger på 300 kr för närvarande om jag inte missminner mig.

Ska man tävla på någon av Skyttesportförbundets tävlingar måste man ha båda (för att kunna lösa  tävlingslicens måste man ha ett skyttekort).

Publicerat

Var hittar man resultaten?????

Själv lurade jag ut familjen på skeet skytte idag

C !!!! Vingla? Du! Mr stabil :-)

vintercup.svensktskytte.se
Publicerat

En av orsakerna till att man har ett skyttekort är att man gentemot myndigheter kan påvisa att samtliga aktiva tävlingsskyttar har genomgått en utbildning som innehåller en i förväg bestämd kunskapsbas, såsom föreningskunskap och säkerhet med mera.

Vi måste komma ihåg att långt ifrån alla tävlingsskyttar jagar, och därigenom inte "gratis" fått exempelvis grundläggande säkerhetsutbildning. 

Sen huruvida det är bra eller dåligt är upp till var och en att tycka. Tycker man bara det är trams så får man tycka det, men myndigheterna ser det inte så.

Det är bla pga de licensrestriktioner som är på väg att införas nu som man från sportskyttehåll kan hävda att alla tävlingsskyttar har den utbildning som krävs. Därigenom kan det faktiskt bli möjligt att vi slipper 5-årslicenser för tävlingsvapen. Pistol genomförde tyvärr denna licensändring innan skyttekortet infördes.

Skyttekortet kostar hela (!) 50 kr och är en engångskostnad (som en hamburgare ungefär) och räcker en livstid.,

Har man jägarexamen lär man klara provet galant utan att plugga.

Tävlinglicensen är en helt annan sak. Där ingår bl.a en försäkring ifall olyckan skulle vara framme. En sådan giltig licens garanterar arrangerande klubb att alla deltagare, även från andra klubbar, är försäkrade (det är ingen självklarhet att alla har försäkring). Tävlingslicensen måste man lösa varje år och ligger på 300 kr för närvarande om jag inte missminner mig.

Ska man tävla på någon av Skyttesportförbundets tävlingar måste man ha båda (för att kunna lösa  tävlingslicens måste man ha ett skyttekort).

Jag vet mycket väl vad det innebär, dock var det när det infördes en samling idiotfrågor som inte hade med skytte e dylikt att göra,

Fast jag hade redan tappat lusten att tävla då gubbväldet i Haninge jaktskytteklubb förkunnade att HJK skulle va en

Jaktskytteklubb och ingen sportskytteklubb..

/P

Publicerat

Jag vet mycket väl vad det innebär, dock var det när det infördes en samling idiotfrågor som inte hade med skytte e dylikt att göra,

Fast jag hade redan tappat lusten att tävla då gubbväldet i Haninge jaktskytteklubb förkunnade att HJK skulle va en

Jaktskytteklubb och ingen sportskytteklubb..

/P

äh, P du vet väl att man inte skall lyssna på alla...speciellt inte gamla gubbar....måste säga att det blivit mycket bättre i klubben än när jag började så jag förstår din avighet. Fördelen med gamla gubbar är att de är just gamla och då varar de inte så länge till.... ;)

Publicerat

På söndag blir det Mälarcupen i Uppsala för undertecknad.Lite orolig dock...........saknar en familj bland de anmälda.......Hur blir det Ken.......??

Publicerat
  • Författare

Tappade sugen lite efter regelstrulet om att arrangörer inte ska få skjuta dagen innan så det finns funktionärer till dagen efter.

Detta är exakt samma tjafs som när vi för 15år sen tyckte att vi kunde trycka och dömma åt varandra i lottade lag.

Ylades då om att det skulle fuskas och att väderförhållandena kan variera.

Förra säsongen gnälldes det om för lite tävlingar, nu tror jag Mälarcupen börjat gräva sin egen grav pga sin egen dumhet.

I England och andra länder skjuts det tävlingar i flera dagar i streck varför är det så jävla svårt i landet brunsås?

Förjävligt med Digweed bdw.

//K

Publicerat

vad har hänt med Digweed då ??

Publicerat
  • Författare

Han och frun blev rånade i sitt hem av fyra maskerade män. Bytet blev två hagelbössor ett antal tusen pund och ett flertal troféer efter vad jag hört.

Publicerat

Tappade sugen lite efter regelstrulet om att arrangörer inte ska få skjuta dagen innan så det finns funktionärer till dagen efter.

Detta är exakt samma tjafs som när vi för 15år sen tyckte att vi kunde trycka och dömma åt varandra i lottade lag.

Ylades då om att det skulle fuskas och att väderförhållandena kan variera.

Förra säsongen gnälldes det om för lite tävlingar, nu tror jag Mälarcupen börjat gräva sin egen grav pga sin egen dumhet.

I England och andra länder skjuts det tävlingar i flera dagar i streck varför är det så jävla svårt i landet brunsås?

Förjävligt med Digweed bdw.

//K

Håller med dig helt och fullt! Var uppe i Linde och tränade i lördags, då diskuterade vi det här. Jag tycker det är förjävligt! Men finns det regler så är det ju så, hoppas de ändrar det till nästa år. Jag erbjöd mig att dömma Gyttorparna dagen innan så en utomstående var med. 

Publicerat
  • Författare

Sant regler är regler Men jag har inte hittat dom reglerna någonstans bara ett ryckte om en muntlig överenskommelse!!!