Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Tack. Nu skjuter jag bara trap och ska skjuta i serien i år. Men det är ju lite dåligt med tävlingar i bara den grenen så jag tänkte träna lite andra grenar med.

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Första tävlingen skjuter man i lägsta klass sen hamnar man i "sin" klass. Tror jag.

Fast det funkar inget vidare häruppe. Sköt min första tävling för 5-6 år sedan och då fick jag 67,5% och fick b-klass i sporting. Har sen nästan aldrig varit under 80% under många år i både compac och engelsk men det syns inte nånstans. Tror att det kan vara missat av arrangörerna. Har inte så stor betydelse eftersom alla tävlar i samma klass här.

I skeet och nordisk trap fungerar det bra.

Förmodligen har du då skjutit tävlingar som inte gått under förbundets flagg, eller tävling med färre än 48 duvor. Läser du här så ser du att det klassas om ofta i ESP:

http://www.lerduvor.com/espnvh.php

Publicerat

DM med tillhörande DM- medaljer tex.
RegM.
Mellan 75 och 100 duvor på alla.
Resultaten har man kunnat hitta på förbundets sida (var för några år sen).
Men det är antingen nåt annat förbund än skyttesportförbundets eller så har inte arrangörerna rapporterat in rätt. Har inte så stor betydelse. Sporting är inget jag egentligen håller på med.

Hittade tex denna efter en snabb sökning under skyttesportförbundets hemsida under lerduvor, tävlingsverksamhet, inbjudningar och resultat (gamla, inte indta), engelsk Sporting, år 2010, månad juli, söndag 25:

http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_16078/cf_104/07-25_Sporting_DM_Norrbotten_Sunderby_.XLS

Klassningen jag har är från min första tävling 2009 där vi sköt 95 duvor (en kastare pajade och de resutaten fick strykas).

Skeet och trap funkar klassningen bra.

Publicerat

Stötte ihop med Christian idag på ännu en deltävling av vintercupen, compak sporting. Riktigt utmanande bana, vinden i ryggen drev ut ett par av duvorna. Jag siktade på 60% idag, landade på 40. Misstänker att Christian levererade något bättre.

Hittade ett par svagheter i mitt skytte, framförallt duvor som syns tidigt och på håll, för att sen "stå still" inom skotthåll.

Publicerat

Lerduvestig väst 2016?

Blir det ngt iår??

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Japp det ska det vad jag har förståt! Vi i bredareds sportskytteklubb skulle ha en stig i lerduvestigväst den 10 april om jag minns rätt!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Bra letat runt men bara sett den i svegeråsen

Publicerat

Stötte ihop med Christian idag på ännu en deltävling av vintercupen, compak sporting. Riktigt utmanande bana, vinden i ryggen drev ut ett par av duvorna. Jag siktade på 60% idag, landade på 40. Misstänker att Christian levererade något bättre.

Hittade ett par svagheter i mitt skytte, framförallt duvor som syns tidigt och på håll, för att sen "stå still" inom skotthåll.

Tjena, ja det var trevligt som tusan att ses, nej jag har nog skjutit mitt livs sämsta runda med compac som registrerats, men det var en bra bana, svåra och roande duvor, vissa blev i vinden inte helt enligt regelboken men det var ju lika för alla så det är ok,

jag sköt så pass illa att jag gick över till jägartrapen och sköt två serier där, visst missade jag någon duva men det var mer likt 80% träff där och inte 80 % bom som på Compac, med tanke på min insats ifrågasätter jag om jag är mogen att åka på tävling i engelsk sporting i Norrköping, 

jag hade ju tänkt det men det är så nedslående att skjuta under 50% och inte känna att man har en chans att klara det. Nåväl det är genom prövningar man blir bättre. /Christian

Publicerat

DM med tillhörande DM- medaljer tex.

RegM.

Mellan 75 och 100 duvor på alla.

Resultaten har man kunnat hitta på förbundets sida (var för några år sen).

Men det är antingen nåt annat förbund än skyttesportförbundets eller så har inte arrangörerna rapporterat in rätt. Har inte så stor betydelse. Sporting är inget jag egentligen håller på med.

Hittade tex denna efter en snabb sökning under skyttesportförbundets hemsida under lerduvor, tävlingsverksamhet, inbjudningar och resultat (gamla, inte indta), engelsk Sporting, år 2010, månad juli, söndag 25:

http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_16078/cf_104/07-25_Sporting_DM_Norrbotten_Sunderby_.XLS

Klassningen jag har är från min första tävling 2009 där vi sköt 95 duvor (en kastare pajade och de resutaten fick strykas).

Skeet och trap funkar klassningen bra.

http://www.lerduvor.com/klassning/klass.php?licnr=1637830

Antar att detta är du? Förmodligen har väl allt äldre än 2012 försvunnit när dom bytt system hit och dit. Även lerduvor.com är ju bara något år gammalt..

Publicerat

http://www.lerduvor.com/klassning/klass.php?licnr=1637830

Antar att detta är du? Förmodligen har väl allt äldre än 2012 försvunnit när dom bytt system hit och dit. Även lerduvor.com är ju bara något år gammalt..

Stämmer. Mitt enda resultat är från min första tävling 2009. Det är därifrån dessa 67% kommer ifrån, så allt har inte försvunnit. Från 2010 till 2012/13 då jag sköt flera tävlingar har det inte uppdaterats.

Nåt år ska jag skjuta ett SM i nån sportinggren hade jag tänkt (var sjuk i år då det var på hemmabanan).

Men man kanske skjuter VM först. Vem som helst får ju anmäla sig :)

Ska försöka passa in nån tävling söderut i landet i sommar i samband med nån semesterresa. Vet bara inte när det blir ännu. Men det är kul att tävla :)

Publicerat
  • Författare

Mälarcup i Huddinge på söndag. Någon som ska dit?

Publicerat

Tjena, ja det var trevligt som tusan att ses, nej jag har nog skjutit mitt livs sämsta runda med compac som registrerats, men det var en bra bana, svåra och roande duvor, vissa blev i vinden inte helt enligt regelboken men det var ju lika för alla så det är ok,

jag sköt så pass illa att jag gick över till jägartrapen och sköt två serier där, visst missade jag någon duva men det var mer likt 80% träff där och inte 80 % bom som på Compac, med tanke på min insats ifrågasätter jag om jag är mogen att åka på tävling i engelsk sporting i Norrköping,

jag hade ju tänkt det men det är så nedslående att skjuta under 50% och inte känna att man har en chans att klara det. Nåväl det är genom prövningar man blir bättre. /Christian

Såg att resultatet kommit upp nu. Många duktiga och erfarna skyttar som inte nådde upp till den vanliga standarden. Jag har bearbetat min insatsoch jag är fortfarande inte nöjd, skyttet var för klent och jag vek ner mig mentalt efter fem inledande bommar. Avslutade även sista stationen med fyra bommar. Samtidigt så blev det drygt tre timmars väntetid för mig innan mitt skjutlag fick gå upp.

Tycker definitivt du ska ge dig på engelsk sporting i april om du har möjlighet. Kommer troligtvis ge dig mer rättvisa än helgens tävling.

Publicerat

Blir tyvärr inte Huddinge för min del, men däremot blir vi ett gäng som åker till Åland och skjuter deras Mälarcup, i april alltså.

Publicerat

Är det en Game?

Känner inte igen gravyren från Sporter modellerna..

Jag kommer förövrigt också delta Huddinges mälarcup.

Publicerat
  • Författare

725 Gold Diamond tror jag den heter.

Kul att du kommer och pangar lite.

Tävlat länge? Vilken klubb?

Publicerat

Snygg bössa uppgradering av kolvträ?

Publicerat

Ha ha ja det får du snart erfara

Publicerat

Du får gärna recensera.... Balans

Publicerat

Gillar hon inte dej så hör av dej  :thumbsup:

Publicerat

Mälarcupen , kan man skjuta den utan skyttekortet ?

/ P

Publicerat

Hoppas du kärlek infinner sig. Om inte så har du ju bra öga för det estetiska.:)

Publicerat
  • Författare

Mälarcupen , kan man skjuta den utan skyttekortet ?

/ P

Nope. Bara att börja plugga :-)
Publicerat

Nope. Bara att börja plugga :-)

Jävla kukens helvetes skit ! Kan man skjuta utom tävlan ?

/P