Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Jag hade sagt E-type Utan hår..  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

• Svar 1,7k
  • Visningar 169,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Haha!

Publicerat

Jag hade sagt E-type Utan hår..  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Humor nisse där, 

fn jag hade gärna kunnat skjuta som den mannen, han lär tydligen vara rätt hårt driven hagelskytt. Sjunga kan jag inte så det är skitsaksamma med det. 

Förresten hur kan du se några likheter mellan detta och mig,

9c75156a04964149bd6c0a2145f03c5c.jpg

Eller det här?

swede-sound-of-succes-e-type.jpg?itok=WI

Nej, helt allvarligt får jag påstå att farbror Hippen är lite elak idag och det är nog för att han fått veta att Mike kommer att ha full access till mitt hagelförråd och han inte kommer att ha det.

/Christian

Publicerat

Nja.. kan det vara så enkelt att jag nog faktiskt tycker att ni är lika i ansiktet?  :biggrin:  :biggrin: Och E-type känns som en synnerligen sympatisk person, hur kan det vara elakt? 

No pun intended eller vad man säger.. Åter till ämnet?  :biggrin:

Publicerat

Ämnet är 100 duvor på söndag och hur många plugg kommer Mike att plocka med sig hem efter besök i min bunker?

Förövrigt, ingen "pun" tagen, Martin är ett rätt skön kille, om än stor som ett hus, det tror man inte, drar i sig sprit som om Sverige höll på att bli mormonskt, vilket man iofs kan tänka sig, samt har väldigt mycket roande anekdoter. 

Historiskt har jag arbetat när han har krökat och haft tillfälle att tala med honom. /Christian

Publicerat

Jag hade sagt E-type Utan hår.. [emoji3] [emoji3] [emoji3]

Nja....

Träffade E-type i trosa på jägarduvan.....

C ser nog ut att vara lite rundare om kinderna![emoji6]

Publicerat
  • Författare

Hahaha gissa om junior blev skakis när jag visade honom vilket start nummer han har i morgon.... 1.

För övrigt kan jag bara säga att Martin E-typen är en skön lirare med bra restaurang :-)

Publicerat

E-type /Martin Eriksson e en trevlig kille som brukade träna med oss i under vintrarna då vi körde TT träningar

( Tävlings träning) men det var under våran stortid innan det beslutades att " *** ska vara en jaktskyttebana inte en sportskyttebana !

Jag skriver medvetet Inte ut banans namn då det finns Goltuppar som för obekväma åsikter vidare till dem som beslutar sånt .

/P

Publicerat
  • Författare

Hmmm vilken bana kan det vara :-):-):-)

Vi for till G-torp idag. Fin fina duvor och ett jävla flyt!

Långtidskoncentration är något jag måste lära mej igen....... Bara för att det ser "lätt" ut får man inte slappna av. Ökade med tre duvor från förra gången och fick ihop 92. Susanne ökade också med tre = 83. Junior smaskade till 68 vilket är helt ok i min bok, han har tiden framför sig.

Thännis. Sweet shooting :-)

Publicerat

Hmmm vilken bana kan det vara :-):-):-)

Vi for till G-torp idag. Fin fina duvor och ett jävla flyt!

Långtidskoncentration är något jag måste lära mej igen....... Bara för att det ser "lätt" ut får man inte slappna av. Ökade med tre duvor från förra gången och fick ihop 92. Susanne ökade också med tre = 83. Junior smaskade till 68 vilket är helt ok i min bok, han har tiden framför sig.

Thännis. Sweet shooting :-)

Härligt att se dem som har ett " familje intresse " Min hustru vill att Friskis och Svettis ska vara vårat " familje intresse"

Jag har en av Digweeds böcker och han nämner enkla duvor, att det gäller att ta dom på allvar och en möjlighet att

Som han skriver " build up a score " 8 duvor borta av 100 är bra oavsett om det är " lätt elr korta håll"

tävling är tävling med helt andra nerver än på träning.

/ P

Publicerat

Bra där, the Smedbergs!!

Publicerat

Har tyvärr lyckats klämma in en arbetsdag i klubben på lördag, vi öppnar på tisdag.......så lite att fixa med.

Vilken klubb är det som öppnar redan nu?

Publicerat

Har sett att många, i alla fall inom skeet, har några varv vit tejp en bit från mynningen. Vad är vitsen med detta?

/J

Publicerat

Har sett att många, i alla fall inom skeet, har några varv vit tejp en bit från mynningen. Vad är vitsen med detta?

/J

Pipan läcker?

Publicerat

/J

Visa att man inte pekar ut sig eller fuskar i starten.???? C

Publicerat

/J

Pipan hade gjort illa sig och bamsplåstren va slut ?

Publicerat

Några av teorierna känns lite haltande.. :lol:

Här är ett exempel.

a56a7f30cc640ec1d37d969c0dacd2d3.jpg

/J

Publicerat

Vilken klubb är det som öppnar redan nu?

Åsbro JSK, ligger mellan Hallsberg och Askersund, alltså södra Närke. Vi är lite sena, de flesta banor runt om har haft öppet ett tag.

Publicerat

/J

Få bättre kontrast mellan pipa och duva.
Publicerat

Några av teorierna känns lite haltande.. :lol:

Här är ett exempel.

a56a7f30cc640ec1d37d969c0dacd2d3.jpg

/J

Du skulle se samma bild utan tejp!! Värsta rökpuffen rätt upp över spången...  :biggrin:  :woot:

Publicerat

Du skulle se samma bild utan tejp!! Värsta rökpuffen rätt upp över spången... :biggrin::woot:

Ja Perazzi är ju kända för sina läckande pipor. Följer med en rulle tejp i kofferten har jag hört! :woot:

Kan man inte skita i tejpen och då istället få en portad pipa på köpet?

Publicerat

Äsch vad ni krånglar till det. Det är ju så klart "stripes" (tänk Ronny & Ragge [emoji6]). Helt klart för att svingen ska gå fortare [emoji74]

Publicerat

Ja Perazzi är ju kända för sina läckande pipor. Följer med en rulle tejp i kofferten har jag hört! :woot:

Kan man inte skita i tejpen och då istället få en portad pipa på köpet?

Portade pipor är inte tillåtna i alla discipliner, tvärtom, enbart i några.

/C

Publicerat

Portade pipor är inte tillåtna i alla discipliner, tvärtom, enbart i några.

/C

Tekniskt sett så är den ju inte portad utan läcker lite bara ;)

Har fått för mig att det är tillåtet i skeet men jag kanske minns fel?