Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Otroligt trevlig dag på Lindesbergs bana idag. 100 compakduvor stod på tapeten. Fyra fin fina layouter va gjorda. Självklart är man aldrig riktigt nöjd utan hade gärna haft några duvor till men men, fick ihop 89 iallafall vilket räckte till en 17onde plats i senior klassen. Susanne gjorde bra ifrån sig och smaskade till 80 duvor och en tredje plats i dam. Junior låg tyvärr hemma med pollen känningar.

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Klinte berget hade sporting när jag sköt där nere.

S.

Publicerat

Klinte berget hade sporting när jag sköt där nere.

S.

Vet du vilken klubb det är som skjuter där?

Publicerat

Kanske är avhandlat nånstans men vad kör ni för plugg när ni tränar?

/J

Gamebores billiga ände till samtliga kalibrar.

Publicerat

Får försöka hitta dom här, Gamebore verkar vara överlägsna

/J

Publicerat

Kör oftast med Jaguar competition (Gamebore), men även en del med Steel max sport på hemma banan då det är vad som finns i klubben, när det är ok temperatur funkar de helt ok .

Publicerat

Kör oftast med Jaguar competition (Gamebore), men även en del med Steel max sport på hemma banan då det är vad som finns i klubben, när det är ok temperatur funkar de helt ok .

Här tränas det bara maj-augusti så steelmax borde funka ok. Troligtvis det dom kör på klubben. Får testa mig fram

Publicerat

Var och sköt i trosa idag, och måste säga att steelmax var helt ok i vårvärmen.

Såg inte en missad omladdning i finvädret![emoji3]

Publicerat

En fantastisk helg! Skytte fyra dagar i rad!!! Kanon arrangemang i Lindesberg på påskdagen, även om mitt skytte inte funkade helt hundra.

Idag var det lerduvestig i Björneborg,söder om Kristinehamn, sköt 22 på insatsvarvet och blev trea, samma resultat som vinnaren, så det får man vara nöjd med.

Publicerat

Sköt finalomgången i vintercupen idag. Skrapade ihop 30/50 vilket inte räckte till C-klass final.

Träffade Christian som sköt riktigt bra på ena banan och tog en plats i C-final.

Publicerat

Vilken hade varit otroligt kul att få varit med och skjuta, tiden räckte dock inte till.

Sköt för övrigt mitt livs bästa och näst sämsta serier idag, 21 och 11 så det får ses som en intäkt till att jag kan skjuta men att fokus och uthållighet inte räcker. Trevligt att ses Johan även om snacket blir lidande av alla smällar. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Mycket bra skjutet Frippe.

Publicerat

Jag är nyinflyttad i Uppsala, någon som vet hur möjligheterna ser ut att komma ut på en bana och träna lite?

Publicerat

Någon som ska till ön i maj och skjuta GP/LLT2? Funderar på att åka och kolla i brist på lämplig bössa

http://www.indta.se/tavling/1382

Har som mål att vara med i Island games som går av stapeln här nästa år, kan bli kämpigt dock

/J

Publicerat
  • Författare

Jag är nyinflyttad i Uppsala, någon som vet hur möjligheterna ser ut att komma ut på en bana och träna lite?

Uppsala Jsk Ärendena Allmunge.
Publicerat

Ekebyboda?!

Publicerat

Oj, vilket härligt utbud! Tackar. Alla verkar komma igång nästa månadsskifte, så man får väl svinga efter lister så länge.

Publicerat
  • Författare

100 compac duvor i Gyttorp på lördag. Några som ska dit?

Publicerat

Åby/Vardala 100 duvor Engelsk Sporting på söndag, väldigt spännande. C

Publicerat

Har tyvärr lyckats klämma in en arbetsdag i klubben på lördag, vi öppnar på tisdag.......så lite att fixa med.

Däremot är det inte omöjligt att det kan bli Mälarcupen i Åby på söndag. Vore onekligen kul att äntligen träffa den mytomspunne Chris......... :thumbsup:

Publicerat

Asg Finns inga myter kring mig, för att vidare diffundera idéer kring sådana saker kan biläggas en helt särskild bild på mig, iom att jag är nyfriserad df4a0d3b7ba00dbd662176063837c779.jpg

Varken skägg eller frisyr kommer att vara sig likt eller existera på söndag.

Men jag lär vara den enda på plats med en Browning med 81 cm pipor och bära röda kåpor. Christian

Publicerat

Asg Finns inga myter kring mig, för att vidare diffundera idéer kring sådana saker kan biläggas en helt särskild bild på mig, iom att jag är nyfriserad df4a0d3b7ba00dbd662176063837c779.jpg

Varken skägg eller frisyr kommer att vara sig likt eller existera på söndag.

Men jag lär vara den enda på plats med en Browning med 81 cm pipor och bära röda kåpor. Christian

Det där är ju Jason Statham med hår :biggrin:

/Mike