Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Ja Perazzi är ju kända för sina läckande pipor. Följer med en rulle tejp i kofferten har jag hört! :woot:

Kan man inte skita i tejpen och då istället få en portad pipa på köpet?

Nu ska vi inte häda............det är knappast en Perazzi på bilden..... :yucky:

• Svar 1,7k
  • Visningar 167,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Nu ska vi inte häda............det är knappast en Perazzi på bilden..... :yucky:

Fel av mig, Beretta!?

Publicerat

Han jagar med bössan och behöver veta vilken sida som skal vara mot fågeln.... ;)

Publicerat

Fel av mig, Beretta!?

Tycker det liknar en DT pang, 10 eller 11, kompetenta pangare. C

Publicerat

Tycker det liknar en DT pang, 10 eller 11, kompetenta pangare. C

Kom på det.. Var lite snabb :lol:

Publicerat

På söndag är det tydligen "vanlig" lerduvestig i Åby, dvs för alla,även utan skyttekort. Vi blir några som åker dit.

Publicerat

Kul, hoppas att de fortfarande kör stationen med Battue duvan från helvetet, egentligen från vänster axel och cirka 30 meter bakom skytte, det är uppe vid nya trapbanan, egentligen är det en intressant duva, 

bara för svår för mig att hantera konsekvent. /C 

Publicerat

Letat oxå står inget om detta i reglerna

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Poängen är att de inte är tillåtna, på samma sätt som för de övriga reglementena, jag har fått plocka bort portade chocker vid compact tävling, men å andra sidan har jag sett andra få ha det. Nåväl jag kan ju ha missuppfattat detta moment, sådant händer. C

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Vill minnas att både portade choker och pipor är tillåtet i skeet iaf. Skitsamma, diskussionen om portade pipor började som ett skämt.

/J

Publicerat

Imorgon är det dags för årets första landslagstest, Lindesberg är platsen, vet att jag i allfall träffar på minst en härifrån............

Publicerat
  • Författare

Vem då ?

Publicerat

Säjjär ja äntteeee!!!!!!!!!

Publicerat
  • Författare

Såg fram mot en trevlig 100 stright idag med lagom mysigt väder (det är ju snart Maj) vad får man? Snöstorm rått och kallt! Usch! Men men 100 duvor blev beskjutna och 81 kills. Känns som man är en lagom skytt i landet lagom.

Publicerat

Placering? Fn låter ju som ett bra resultat. C

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Nja. 14e i AAA - AA klass varje tappad duva är svin dyr.

Publicerat

Såg fram mot en trevlig 100 stright idag med lagom mysigt väder (det är ju snart Maj) vad får man? Snöstorm rått och kallt! Usch! Men men 100 duvor blev beskjutna och 81 kills. Känns som man är en lagom skytt i landet lagom.

Jävligt väder, snö kallt......instämmer......dessutom hade vårat skjutlag förmodligen överlägset mest strul med kastare osv. men det är sånt som händer.

Mäktade med 76, tappade duvor jag absolut inte skulle tappat, mycket missnöjd med skyttet. Men konstigt nog så tycker jag det är kul ändå, min mentala träning med mig själv funkar! Skjut och njut, det är min filosofi!!!

Publicerat

Snö, ,regn och hagelrusk var vädret i Götene idag.

Jag var där och förnedrande mig själv. Men men, vad gör det när det är så kul att skjuta lerduvor.

Publicerat

Snö, ,regn och hagelrusk var vädret i Götene idag.

Jag var där och förnedrande mig själv. Men men, vad gör det när det är så kul att skjuta lerduvor.

Spikar panel och får vänta på "egentid"....

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Skeettävling i Kalix idag.

Överraskade alla, fast mest mig själv, med att skjuta en 25:a sista serien.

Kom 3:a, väldigt nöjd eftersom träningen inte kommit igång än för mig (70 skott igår, det är allt)

Har även anmält mig till SM compak.

Enl avdelningen "har jag gjort bort mig nu igen"....

Publicerat
  • Författare

Skeettävling i Kalix idag.

Överraskade alla, fast mest mig själv, med att skjuta en 25:a sista serien.

Kom 3:a, väldigt nöjd eftersom träningen inte kommit igång än för mig (70 skott igår, det är allt)

Har även anmält mig till SM compak.

Enl avdelningen "har jag gjort bort mig nu igen"....

Ansluter till den avdelningen :-)
Publicerat

Vill minnas att både portade choker och pipor är tillåtet i skeet iaf. Skitsamma, diskussionen om portade pipor började som ett skämt.

/J