Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Blev en trevlig dag i Huddinge med @Ken1, @Upptag71 (får erkänna att jag missat vem den 4:e forummedlemmen är ?)

Själv är man i en allmän svacka skjutmässigt, men fick det i alla fall att fungera bitvis...

• Svar 1,7k
  • Visningar 167,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
  • Författare
13 minutes ago Knipan sa:

Blev en trevlig dag i Huddinge med @Ken1, @Upptag71 (får erkänna att jag missat vem den 4:e forummedlemmen är ?)

Själv är man i en allmän svacka skjutmässigt, men fick det i alla fall att fungera bitvis...

Långa Emil från Östgöta.

Publicerat
2 minutes ago Ken1 sa:

Långa Emil från Östgöta.

Ah, därför han var så trevlig ?

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ibland skiter det sig....  Tänkte åka upp till almunge och bomma lite men gumman ville till Gnesta och deras jägarduva. Idag kollar hon vädret och tycker det är för kallt!!!!!!  att skjuta???????  Orkar inte bry mej så jag funderar på att tvinga trötter till jägarduvan iallafall. Kanske bra att ta det lite lugnare i början av säsongen då kropp och framför allt axeln inte mår så bra just nu. 

Publicerat
3 hours ago Ken1 sa:

Ibland skiter det sig....  Tänkte åka upp till almunge och bomma lite men gumman ville till Gnesta och deras jägarduva. Idag kollar hon vädret och tycker det är för kallt!!!!!!  att skjuta???????  Orkar inte bry mej så jag funderar på att tvinga trötter till jägarduvan iallafall. Kanske bra att ta det lite lugnare i början av säsongen då kropp och framför allt axeln inte mår så bra just nu. 

Var rädd om axeln, säsongen är låååång. Men vad är det för fel på damen?? :rolleyes: För kallt och skjuta?? :blink: Själv våndas man av  att det inte finns något tillfälle och skjuta... :whistling:

Publicerat
  • Författare
45 minutes ago Galne sa:

Var rädd om axeln, säsongen är låååång. Men vad är det för fel på damen?? :rolleyes: För kallt och skjuta?? :blink: Själv våndas man av  att det inte finns något tillfälle och skjuta... :whistling:

Bortskämd!!!!! 

Publicerat

När fan blir gammal  så blir han inte religiös utan han löser skyttekortet. 

Dock fick jag upplysa examinören att man får skjuta max 28g :6 stål i sporting 

/P 

Publicerat
  • Författare

Idag pangade  vi på i Gnesta. Jag junior och en kompis till honom. Gick helt ok 23av24 och en 4e plats för mej junior sköt 20 och blev 6a och kompisen 19. Enligt mej en finfin bana (som vanligt i Gnesta) men självklart ska några gnälla om att det är för svårt ? och några för att det är för lätt ?

Publicerat

Hur ser det ut på de mindre tävlingarna idag ?  Är det " Skeet in the Woods "  

som vi sa förr ?   Vad kan man förvänta sig av Engelsk sporting ? 

Och är Mälarcupen just det eller " skeet in the Woods" ? 

/P

Publicerat
  • Författare
1 minute ago culot sa:

Hur ser det ut på de mindre tävlingarna idag ?  Är det " Skeet in the Woods "  

som vi sa förr ?   Vad kan man förvänta sig av Engelsk sporting ? 

Och är Mälarcupen just det eller " skeet in the Woods" ? 

/P

Mälarcupen är mer engelsk. Jägarduvan är oftast närhåll "Skeet in the Woods" men med 1000% bättre kvalitet än förr... 

Publicerat

Jag vet inte om dagens händelse kommer innebära att jag börjar tävla igen, dock innebär det att jag FÅR  tävla   Om jag vill, skyttesportlicens ska dock sökas 

När jag var aktiv hette det Sportskyttelicens (?) 

/P

• 2 weeks later...
Publicerat

När man läser på reglementet i engelsk sporting så hittar man bland annat att målen ska kunna skjutas inom räckvidden för kal 12.

Skiljer sig den Svenska uppfattningen om den räckvidden markant ifrån den i england ? 

Jag fick även tillverka en reducering till 1+1 i den halvis jag tänker använda, började med en överdrivet krånglig lösning Tyvärr innan jag kom på den mkt simpla lösningen. 

Sista problemet är att välja varm jacka då den jag brukar ha på banan är i  farlig dödsmördarcamo

/P  

Publicerat
9 hours ago culot sa:

När man läser på reglementet i engelsk sporting så hittar man bland annat att målen ska kunna skjutas inom räckvidden för kal 12.

Skiljer sig den Svenska uppfattningen om den räckvidden markant ifrån den i england ? 

Jag fick även tillverka en reducering till 1+1 i den halvis jag tänker använda, började med en överdrivet krånglig lösning Tyvärr innan jag kom på den mkt simpla lösningen. 

Sista problemet är att välja varm jacka då den jag brukar ha på banan är i  farlig dödsmördarcamo

/P  

Kul!

ser att du tänker skjuta på söndag ?

Publicerat
40 minutes ago Knipan sa:

Kul!

ser att du tänker skjuta på söndag ?

Jag ska väl se om nåt flyger in i svärmen,  minns faktiskt inte  sist  jag sköt en riktig tävling då jag lade av straxt innan dom började med skyttekortet. 

/P

Publicerat
8 hours ago culot sa:

Jag ska väl se om nåt flyger in i svärmen,  minns faktiskt inte  sist  jag sköt en riktig tävling då jag lade av straxt innan dom började med skyttekortet. 

/P

Det tror jag du lyckas med, ?

Till och med jag lyckas ju ibland...

Ses där.

Publicerat

Jippie ,  hoppas skitvädret håller upp då det blir en lång dag på hemmabanan idag

först rigga/ uppstart  - tävla -  riva/ flytta tebax allting 

/P

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

I helgen blir det pangelipang i buskarna. 100 duvors compak på lördag och 100 duvors esp på söndag ??????

Publicerat
  • Författare

Blåste kallt idag ? lyckades skrapa ihop 82. Helt sjukt vad man tappar när det är 2 duvor man inte riktigt får tag i ????

Publicerat

Stort grattis, bra jobbat. /C

Publicerat
På 2019-03-31 at 20:49 Ken1 sa:

Esp i Rosersberg i dag. Inte så man svettades i "värmen" men idag stämde det ganska bra. 46 i första rundan och 44 i andra blev 90 sabbade duvor. Detta resulterade i att det blev särskjutning om 2-3 i AAA-AA klassen mellan mej och Conny. P. C börjar med 4a stabila träffar men tappar sen 2 i dom sista paren, jag startar likadant men tappar en i tredje och lyckas sen nypa ner dom sista. Så det blev en andra plats ?

En mycket fin Sporting anordnad av Rosersberg med helt rätt svårighetsgrad för årstiden ?????

Lyckades också växla några ord med knipan som snart skjutit in sig med nya bössan ???

Alltid lika trevligt ?

Dessutom ett riktigt snyggt skytte, både under dagen men framförallt särskjutningen. 

Publicerat
  • Författare

Idag testade vi ett "nytt" sätt att skjuta Sporting på. Lite inspirerat av fitasc. 75 duvor 5 peggar med 5 kastare på varje. Uppdelningen va 25 singel duvor och 50 skott/simultan dubble'er. I första varvet sköts bara singel duvorna och i andra dubble'er. Trevligt skytte men ganska svårt och jobbigt med 5 olika dubble'er i rad. Fick ihop 64 och en andra plats vilket man får vara nöjd med ??

Publicerat

Idag sköts det LM i sporting, inget och skryta om men skrapade väl ihop 14 vill jag minnas. Många trapp duvor med vilket är lite trist, dock en ack så snabb rabbit på kort håll!

Publicerat
15 hours ago Ken1 sa:

Idag testade vi ett "nytt" sätt att skjuta Sporting på. Lite inspirerat av fitasc. 75 duvor 5 peggar med 5 kastare på varje. Uppdelningen va 25 singel duvor och 50 skott/simultan dubble'er. I första varvet sköts bara singel duvorna och i andra dubble'er. Trevligt skytte men ganska svårt och jobbigt med 5 olika dubble'er i rad. Fick ihop 64 och en andra plats vilket man får vara nöjd med ??

Snyggt :)
Enligt resultatlistan måste det varit lite "hårigt"...