Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny halvautomat? Ny frågeställning pipvikt?

Featured Replies

Publicerat

Skit samma huvudsaken det SER coolt ut :cool:

He he Mmm kanske det :)

Mvh.

• Svar 219
  • Visningar 21,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nuså..    Shit va mekanismen går så mycket lättare jämfört med Winnien.. Skiftat brickor och monterat den längre bakkappan, känns rätt spelklar nu. Bara att invänta nästa möjlighet till lite hagelsp

• Ser ut att vara en typisk bomchoke =)

• Browning Gold sporting Clays hette modellen,sköt åtskilliga 10 000 tals skott på träning och tävling,aldrig ett enda jam. Ammo gyttorp då jag var sponsrad av dom,man funderade inte så mycket över amm

Posted Images

Publicerat

Flex är fan mest rock n' roll av ALLA med den choken! B)

Publicerat

Frågan är vad han använder den till..?! (kolla tråden " bilder på våra stående")....:lol:

mvh/Urban

Publicerat

Flex är fan mest rock n' roll av ALLA med den choken! B)

Ja jag köpte mig en Fabarm xlr composit i går o det var bara en 66 pipa på den o hitta den coken förlänger 25cm :) o givet vis full :)

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Sådär ja.. Nu är det klart!

Anar att Kjells Vapen Götene sjabblat med prissättningen på orginalchokerna.. alt så är det som vanligt, de tjänar mest pengar på kringutrustning. De skulle alltså ha 750 pix för orginaltuberna.. Fick mail nu, fick extended tuberna för samma pris så vi behöver inte sjabbla med pengar fram och tillbaka. Alltså tog jag det vilket innebär att det vart dyra tuber  :biggrin: Men jag slipper trasslet så skit samma!

Hade jag varit boende nere i dessa trakter där de håller hus så hade jag varit jävligt nöjd.. Gjorde upp detta med Kjelle själv och därefter dribblat fakturor och krångel med Karin.. Herrejävlar så trevliga de är och skitgoa bara! Lite kul för det är samma känsla man får när man besöker deras montrar på div mässor.. Nu ska de, vet inte om det är outat ännu, även bli landets största butik för Benelli även.. I min värld så landar Kjells vapen som ohotad 1:a på listan över landets avgjort bättre vapenhandlare! 

Nu återstår invigning av bössan, troligen i helgen!

Publicerat

Mycket snack nu... Ut å skjut!! ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Idag fick jag äntligen klämma på min kommande Fabarm XLR.Kändes bra och gedigen fint fodral med.

post-10839-0-03348000-1401996784_thumb.j

Publicerat

Idag fick jag äntligen klämma på min kommande Fabarm XLR.Kändes bra och gedigen fint fodral med.

attachicon.gifDSC_0429.JPG

Klockrent fint de :) lämna gärna lite info när du pangat lite o känt dig för :)

Mvh. 

Publicerat

Klockrent fint de :) lämna gärna lite info när du pangat lite o känt dig för :)

Mvh.

Jag det skall jag göra när väl licensen kommer :-)

Publicerat

Jag det skall jag göra när väl licensen kommer :-)

Du med ja jag har väl 12-15 veckor framför mig :(

Mvh.

Publicerat

Viftad lite med min Benelli idag

Publicerat

Hmm... ang debatten om storlek, det medföljde en lång rackare med min Maxus oxå (övriga choker normallängd), men den har jag inte ens testat. Kan det vara något, tro? Normalt är ju originalchoker inte mycket att hänga i granen... På bilden jämförd med en Teague ported extended som jag normalt skruvar i den.

post-5304-0-27124400-1402076493_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Den där såg skum ut.. en av fördelarna med extended tuber är ju att man oftast slipper använda verktyg.. den där rackaren har ju spår för verktyget..

Märkligt!

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Lyfter denna tråd igen, på jakt efter ett ämne som avhandlats när det gäller min automat men hittade det inte.. mer om det nedan.

Hur lång pipa hade du på Benellin, Hippen? Som att svära i kyrkan för dig, men vet att Beretta har pipor på minst 76cm, Benelli borde väl kunna klämma fram långa rör de med??

Jämförde pipan på min gamla och nya i helgen.. nya var längre, asbra!

Ge den till Daddy Mike så ska jag se till att den förlorar oskulden på ett värdigt sätt till visst lidande ;)

/Mike

Och vafan ska du göra med den då? Det är jätte-jättemycket rekyl i denna bössa och det vet ju alla att du inte fixar sissy  :tongue:  :biggrin:

Och skälet till att jag lyfter denna.. Hs merkel.. visst fn hade du skaffat pipvikt till din? Från briley har jag för mej? Finns en hel radda modeller, vilken är det rätta för Comfort?

Jag ska tillverka en egen pipvikt på skoj, skithuspappersrulle fylld med ngt tungt och tejpad under pipan.. känns vettigt att testa ngt innan man beställer. Brileyprylarna var iofs inte asdyra men jag är osäker på vilken vikt man behöver.. hur mycket tog du Hs?

Publicerat
  • Författare

Ser förjävligt ut men nu sitter där iaf tre hagelpatroner och ett antal varv med eltejp.. ena pluggen var en 50-grammare så det borde rimligen vara ett hekto plus nu under pipan  :biggrin:

Publicerat

Blir det bra äre bara rycka fram ye'old superlim och permanentera montaget B):thumbsup:

Publicerat

Är även jag sugen på en Briley-vikt om det går att uppbåda. Samköp?

Publicerat

Så mycket de gick. 60oz Hade 61 cm pipa.

Tror de ändå blir för lätt?

Jag hade gjort så här. Bestämm hur mycket vikt du vill ha med tejp och blu.Gå sedan till en mekanisk verkstad svarva en ny knopp. När du är nöjd och du svarvat ner den i rätt vikt. Lacka.

Var den iden jag hade då i allafall.

S.

• 7 months later...
Publicerat

Jag har nu använt min Fabarm XLR5 m plaststock sedan förra året inklusive blöt kladdig och krälande sjöfågeljakt,

Och jag gillar den skarpt , sen om den är fulare än nån annan modern halvis vetefan dock kan jag säga att lådans

Utformning i samband m varbygelns design är jävligt bekväm. Men som även TS noterar lider jag av att de flesta automater

Känns piplätta, och även om den 66 cm XXL hade inne kom upp bra i ansiktet så valde jag en 71 cm ( idag hade jag tagit 76cm).

Väl hemma var jag ändå inte nöjd med balansen då den tomma plastkolven gör den framtung fast på fel sätt, nu är det något

Fabarm tänkt på så stockmuttern har en M8 gänga + at det finns en kinetic recoil reducer som tillbehör.

Jag tog en 300g 25mm stång och gängade för M8 och då vart det bättre, dock nu helt plötsligt för lätt fram.

Det jag var ute efter var samma vikt och balans som min Browning 425 bock m 83cm pipor a" 3,7kg

Jag kompenserade det med att skruva fast en 25mm stång a" 150g på magasinmuttern och vips hade jag samma balans

Med utgångsläge fr avtryckaren som min Browning = perfekt :-) En halvis som man ligger och dunkar rappa 34-38g laddningar

Ska inte väga 2,9-3,1kg det är för lätt , visst om man bara skjuter fjartladdningar på 24-28g så är det väl en sak.

Till sista jakten i V2-3 Januari då hade jag sänkt droppet 5mm då jag upplevde det som att med hela flytoverallmunderingen på

Krälande i skårer och jaktkanoter sköt högt och att man i jaktens hetta inte trycker fast kolven lika som på skjutbanan.

Dropsänkningen upplevde jag som positiv och min Italienska polare Marre sa att han tyckte mina träffar satt bättre.

Varför det vart en Fabarm XLR5 var mest för att jag inte tycker en juste halvis ska kosta runt 20000 spänn , och att den

Inte var så krokig som de flesta andra halvisar jag ägt, och visserligen ser jag inte idag plasten som nån nackdel tvärtom

Men jag hade velat ha trä för att lättare kunna utforma ett perfekt handgrepp , men att lägga på 4500-6000:- för trä tyckte jag var

Löjligt dyrt för en bössa med det arbetsområdet..

/P

Publicerat

Ja jag köpte mig en Fabarm xlr composit i går o det var bara en 66 pipa på den o hitta den coken förlänger 25cm :) o givet vis full :)

Mvh.

Varför tog du inte den m 76 pipa ? Jag beställde m 71 cm men ångrara att jag inte tog 76pipan

Tyvärr är det 66cm modellen handlarna har hemma när det gäller kompositmodellen.

Jag fick hjälp av en italienare att ta hem 3 st Fabarm superior choker som är grymt fina , inte alls det grovsvarvade junket

Som följde med XLR5:an

Är du nöjd med din hittils ? Laddar din om m 24 G steelmax ?

/P