Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny halvautomat? Ny frågeställning pipvikt?

Featured Replies

Publicerat

Fråga också om cordoba nej var svaret! Men de kommer en som kallas vinci säger han:-( skit säger jag med!

Försökte få en cordoba från Finland men vart lite knas med språket. En super sport hade inte varit fel häller.

S

• Svar 219
  • Visningar 22k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nuså..    Shit va mekanismen går så mycket lättare jämfört med Winnien.. Skiftat brickor och monterat den längre bakkappan, känns rätt spelklar nu. Bara att invänta nästa möjlighet till lite hagelsp

• Ser ut att vara en typisk bomchoke =)

• Browning Gold sporting Clays hette modellen,sköt åtskilliga 10 000 tals skott på träning och tävling,aldrig ett enda jam. Ammo gyttorp då jag var sponsrad av dom,man funderade inte så mycket över amm

Posted Images

Publicerat

Sako Sweden är så fruktansvärt tjuriga!!

Försökte tjata mej till en Benelli Cordoba men nehe.. Så Ethos känns inte troligt, de inbillar sig att de ska sälja denna Vinci i stället. Kollat den, suger!

Jag ska kolla om det verkligen inte går eller om de bara är tjuriga. Har en bra kontakt på sako.

Publicerat

Sako Sweden är så fruktansvärt tjuriga!!

Försökte tjata mej till en Benelli Cordoba men nehe.. Så Ethos känns inte troligt, de inbillar sig att de ska sälja denna Vinci i stället. Kollat den, suger!

importera själv? 

Publicerat

Ska du ha en rekylomladdad bössa?

Publicerat

Jag ska kolla om det verkligen inte går eller om de bara är tjuriga. Har en bra kontakt på sako.

Dom tar inte in pga att då tar dom på sig reservdels ansvaret. S.

Publicerat

[quote name="Skånepåg" post="773086" timestamp="1393570751importera själv?

Hittar man bara någon som vill skicka och pratar Engelska/Svenska så är de inge problem.

Publicerat

Blev fruktansvärt osäker nu men är en comfort gas eller rekylomladdad?

Har kollat runt lite och Cordoban görs i usa. Därav går den inte att få in i landet. Har en kontakt som ska höra av sig och kolla om det finns någon möjlighet om man går via benelli i italien.

Reservdelar har inte med saken o göra :)

Publicerat

Märkligt varför säger inköpan så då?

Rekyl.

S.

Publicerat

Märkligt varför säger inköpan så då?

Rekyl.

S.

Du menar angående reservdelsansvar? Ptja en lätt tillgänglig ursäkt blandat med okunnighet.

Publicerat
  • Författare

Jodå testat den vägen via bra kontakt jag med men det var stopp. Tror det har med pengar att göra, de vill ta en få modeller och många till bra pris. Den ursäkten jag fick för att det inte gick att genomföra var att Sako bara ville ta in modeller där de var säkra på att 24 gr skulle fungera.. BS tror jag.

Publicerat

Skoja inte BS big time, det är kostnaden som är förknippad med att ta in en pang av något enstaka slag som är hindret, i praktiken betyder alla former av special orders att de går back på pangen med det arbete som går in med att styra upp det hela. /Christian

Publicerat

När det gällde europeiska modeller lagerförda i italien så behövde de plocka hem minst 6stycken var det senaste jag hörde.

Publicerat

Privatimport via Danmark eller Tyskland då?

Publicerat

Enligt sako får de inte ens säljas i Europa, tvivlar...

Publicerat

Hur kommer de sig att cordoba sälljs i Finland då?

S

Publicerat

Mummmel, mummel, sako Sweden mörkar, mummel, mummel, vill inte göra mer än absolut nödvändigt, mummel, osv. /Christian 

Publicerat

Hur kommer de sig att cordoba sälljs i Finland då?

S

Kan jag inte uttala mig om, gick på det som sako sa till mig

Publicerat
  • Författare

http://www.sportsmanguncentre.co.uk/product/7452b2ba553700e185899454/Benelli+Rafaello+Cordoba+12G+28+Inch+FAC/

Jag kollade med en annan engelsk firma ang en Benelli men det var stört omöjligt att få den skickad. Annars är det rätt bössa hoppas jag?

Svårt att veta.. Det jag vet är att Cordoban har portade pipor för att reducera rekyl, tror de har bred spång. Den jag såg var camofärgad men det finns givetvis fler upplagor.

Edit: Kollade närmare, det där är rätt bössa!! Jobbigt hög "villha" faktor...

Sako Sweden är helskumma verkligen.. Det finns kunder för ett bredare sortiment Benelli automater men de vägrar ta in dem och förklaringarna till detta varierar högeligen som det ser ut. Ofattbart.. Tror faktiskt att Benelli skulle tjäna på att ha en annan generalagent som kunde lägga mer tid på märket. Kollar man Sako Sweden nu så har de en jävla massa prylar.. Tre olika automater som faktiskt konkurrerar med varandra? Hur smart är det?

Publicerat

Har en fundering. Comforten ligger under Montefeltrofamiljen. Under Rafaello finns cordoba och en criocomfort  vilken jag tror är en cordoba utan monte carlo kolven. Sen kan de ju ändrat namnen för den europeiska marknaden....

Någon som kan dementera detta?

Jag har en god vän som pratar italienska, nästan så man skulle bett honom ringa ner till dom. Jag har själv några funderingar kring ett eventuellt inköp.

Edit: såg nu att cordoban hade ventilerade pipor som det skrevs ovan. Någon fördel förutom att det ska verka mot rekylen?

Rafaello supersport har iaf ventilerade.

Publicerat

Hämtade min nya halvis igår, de har öppnat banan så jag var där idag och sköt lite lerduvor. Mycket nöjd måste jag säga, ligger kanonbra - följde med ett par distanser att lägga i så att kolven blev lite längre. 50 plugg och inga omladdningsproblem, förvisso med NSI Due som brukar funka i de flesta bössor. Gött!

Intressant detalj; man vrider ur magasinsspärren på några sekunder med en nyckel, varefter magasinet rymmer fyra plugg. Inte ok för jakt, jag vet, men ändå...

:yes:

Publicerat

Stämmer bra. Kaliber 88. Men tror cordoba tillhör performens serien. (Koncept bössor som kommer en ny varje år) sen verkar vissa stanna kvar? Typ benelli suoer sport.

S.k

Publicerat

SBE är inte dum heller!.