Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny halvautomat? Ny frågeställning pipvikt?

Featured Replies

Publicerat

Raderad. Dubbelpostning.

• Svar 219
  • Visningar 21,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nuså..    Shit va mekanismen går så mycket lättare jämfört med Winnien.. Skiftat brickor och monterat den längre bakkappan, känns rätt spelklar nu. Bara att invänta nästa möjlighet till lite hagelsp

• Ser ut att vara en typisk bomchoke =)

• Browning Gold sporting Clays hette modellen,sköt åtskilliga 10 000 tals skott på träning och tävling,aldrig ett enda jam. Ammo gyttorp då jag var sponsrad av dom,man funderade inte så mycket över amm

Posted Images

Publicerat

Risken finns för ett fast behov av ett långvarit förhållande...skämt åsido så sa kompisen min att min M2 var lätt och lång som ett stuprör när han testade sist. Lite spretig och vinglig...men vad gjorde det när han träffade en trippel på lerduvorna :happy:

HS_Merkel har nog en M2, ser ut så iaf på hans bilder, som du säkert kan få rikta in om ni träffas vid.

Jag byter iaf inte bort min M2 mot något annat när jag lärt känna den  :yes:

Publicerat

Nej jag har ingen M2 det är kompisens, och den bössan är en Briley moddad så som min gamla Beretta var.  Med 66cm pipa.

Jag har Comfort med 66cm pipa.

S.

Publicerat
  • Författare

Mmm visst är 66 pipan den längsta varianten? Måste kolla det.. Det jag tror skulle funka bäst är en Comfort eller M2 med 71 pipa, vill ha lite tyngd frammåt så att säga. Stod och kollade på några trutar i söndags som seglade över på liite för långt håll... lurar på om man inte skulle kunna ta ned såna med typ 80 pipa och rätt plugg? 

Jag menar Digweed har ju långa rör som fan på sin bössa, måste ju underlätta på håll.. Och kan han mula lerduva på 110 meter så borde jag kunna ta ned en trut på 65 m med rätt choke och typ Pigeon Extreme.. Skotten torde vara rätt lätta, trutarna flyger ju snällt och rakt oftast. Om inte annat så skulle man kunna skjuta in sig även om den hanteringen känns tveksam givet att det är levande vilt.

Skit samma!

Snackade med Mike nu om problemet med att finna en bra automat. Kom fram till två insikter ffa en som Mike formulerade jävligt bra. Jag behöver rekylen för att "ladda om mej själv".. han tyckte rekyl var enbart jobbigt och störande, jag funkar precis tvärtom. Andra slutsatsen var att jag ska nog släppa tanken på att nå nirvana dvs samma känsla i automat som jag har i browningen det är bara att glömma. Ska hitta en automat som fungerar good enough typ. 

Nästa utbildningsdag jag har i stan så ska jag ta en tur till Walter Borg och kolla lite. Ska kolla M2 men även Franchi faktiskt. Måste säkerställa att den här kolven som M2 European har fungerar även så man inte gör ngt helt galet.

Publicerat

När jag köpte min Comfort fanns 28-tums pipor så det bör gå att få tag på. Alternativet är att du köper en till bock samt en laddslav. ;)

Publicerat

Båda finns i 71 cm pipa.

S

Publicerat

80 pipa kan man ju nästan sträcka upp o klappa till fåglarna i huvet med.

Tycker äldre beretta är lagom tunga, och sålänge de smäller hade jag kunnat tänka mig en sådan som "tippen" bössa.

Publicerat

Montera på ett 8-skotts magasin modifierat för att bara ta 2 skott? Borde ge en trögare bössa i alla fall.

/Markus

Publicerat

Resan är halva målet.... Visst är det en rätt skön känsla ändå att läsa, kolla, testa och fundera på vad man ska välja?

Blir det i slutändan en Benelli igen så har du några nya erfarenheter med dig dit som alltid är nyttiga. Vem vet, jag kanske också hamnar där igen vad det lider - köpte Maxusen på känsla enbart efter provanläggningar i affären, har inte skjutit ett skott med en sådan ännu. Det enda jag hade emot Benellin jag hade var att jag aldrig fick den att riktigt passa mig och därmed sköt jag sämre.

Tycker ändå att du har en väldefinierad kravspec på vad du är ute efter för egenskaper, så du torde kunna lita på känslan när du hittar rätt.

Publicerat

När jag köpte min Comfort fanns 28-tums pipor så det bör gå att få tag på. Alternativet är att du köper en till bock samt en laddslav. ;)

Jag tar med min Browning som är brorsa till din och laddar om du tar på tweedkostymen när kråkorna ska pangas!

Publicerat

Ett längre magasin är en sak, fyll skiten så är det en helt annan sak.

Publicerat

Jag hade vikter på min från Briley. Funkade mycket bra.

S.

Publicerat
  • Författare

Klart!

Snackade med chefen på Kjells Vapen, han tar tillbaka Winchestern. Jag söker en öppen licens på en Benelli så torde jag få licensen i sommar eller något och då vara på grön kvist på jaktkontot. 

Så var denna tillfälliga sinnesförvirringen över  :tongue:

Publicerat

Välkommen tillbaka! ;-)

Publicerat

Fan vad bra!

Publicerat

80 pipa kan man ju nästan sträcka upp o klappa till fåglarna i huvet med.

Tycker äldre beretta är lagom tunga, och sålänge de smäller hade jag kunnat tänka mig en sådan som "tippen" bössa.

Har 80cm på min gamla remington. Den är TUNG, 4 kg och ett riktigt spett. Det är inte precis en bössa till snabbt instinktivt skytte, men den är en dröm i ett gåsgömsle. Många skott med tung laddning kan bli jobbigt i en lätt bock.. :thumbsup:

Grattis till nya bössan Hipshot, med dagens handläggningstid så blir det nog läge att inviga den till vårsträcket 2015  :tongue:

Publicerat

Välkommen åter Hipster, frågan är bara vad som tog åt dig till att börja med? /CHristian

Publicerat
  • Författare

Välkommen åter Hipster, frågan är bara vad som tog åt dig till att börja med? /CHristian

Comforten var bra i början utan tvekan men inte helt 100.. Det var inte fel att sälja den, skulle bara gått på det säkra kortet direkt. Hoppas nu att den här nya funkar kolvmässigt, ska hantera en och känna efter innan jag slår till.

Publicerat

Iofs förstår inte jag vad du har emot Comfort stocken, jag har inte alls samma upplevelse av min, kan din ha åldrats i gummit eller något? Men jag hoppas verkligen att du med skränkbrickor och annat kan få till en perfekt känsla och anläggning, för egen del är det i varje fall på snabbt, instinktivt skytte som så att tom jag är läskigt effektiv med benellin,

för långa flyktskott är den för lätt och därmed svårskjuten. /Christian

Publicerat

Vad vart de? Benelli vad?

S.

Publicerat

Haha, blev nog lite vatten på en del kvarnar där. Men bra respons av handlaren, då verkar ju allt ordna sig till det bästa.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

M2 European tror jag det blir.. Ska fnula på någon pipvikt bara ska ska det nog bli bra. Såg att den var ngt hekto tyngre än Comforten så det blir nog bra.

Christian..Något knas var det med Comforttech kolven på gamla. Dels knarrade det betänkligt när man gjorde anläggning och jag tror det hela rört sig på något sätt, bakre gummilamellen hade krupit ur sitt spår har jag för mej. Lite skeptiskt till att det kunde röra sig.. Sen förstår jag att din funkar utmärkt på nära håll och snabba skott med den piplängden! Det är ett dilemma, lite mer inne på pekskyttet.

Publicerat

Back on track B)

Publicerat

En Benelli Ethos kanske? Men kommer väll inte till Sverige :sad:

S.

Publicerat
  • Författare

Sako Sweden är så fruktansvärt tjuriga!!

Försökte tjata mej till en Benelli Cordoba men nehe.. Så Ethos känns inte troligt, de inbillar sig att de ska sälja denna Vinci i stället. Kollat den, suger!