Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny halvautomat? Ny frågeställning pipvikt?

Featured Replies

Publicerat

VÄLKOMMEN TILLBAKA!! :wub:

En Kicks choke i den då så den är komplett bara :D

• Svar 219
  • Visningar 21,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nuså..    Shit va mekanismen går så mycket lättare jämfört med Winnien.. Skiftat brickor och monterat den längre bakkappan, känns rätt spelklar nu. Bara att invänta nästa möjlighet till lite hagelsp

• Ser ut att vara en typisk bomchoke =)

• Browning Gold sporting Clays hette modellen,sköt åtskilliga 10 000 tals skott på träning och tävling,aldrig ett enda jam. Ammo gyttorp då jag var sponsrad av dom,man funderade inte så mycket över amm

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Kikade som hastigast på den där tuben, vart inte klok på grejerna.. Hittade rätt tuber nu hos leverantören, känns enklast att ta dem..

Kollade igenom jaktkontot nu precis.. med Winchesterautomaten inräknad så måste jag punga ut med typ 4lök till sen är det klart.. Perfekt  :wub:

Publicerat

En Kicks High Flyer har revolutionerat min comfort :thumbsup:

Grymma träffbilder och längre räckvidd överlag :)

Publicerat

Magiskt när det blir niceprice! :wub:

Publicerat
  • Författare

Fredde.. Är det händelsevis ngn vikt på prylarna? Ser ut att vara rätt mycket gods i dem.. Hmm...

Publicerat

Dom är krallig som fan, men någon vikt att nämna tycker jag inte, delen i pipan är som std choke medan den utstickande delen är rätt saftig, men å andra sidan portad och där drar rätt mkt gods. Jag märker inte av den i svingen s.a.s :thumbsup:

I min jaktdagboks tråd finns en bild hur det ser ut monterad :)

Publicerat

T.o.m deras X-full är stålgodkännd så nått skräp i metallen är det inte B)

Kör en full nu rakt över registret (utom vid skeetträningen) och är helnöjd!

Beställde direkt från Kicks-ind.com och det landade på typ 750kr ink frakt, efter 5(!) dagar stod brevbäraren på bron och ville ha en signatur ;)

American express med en kartong märkt "extremly urgent, please rush to adressie" :D

Tull deklarationen var "threaded steeltube"

Fick även med en cool keps B)

Publicerat
  • Författare

Ok.. 750 pix för en tub eller?

Publicerat

Yes, ink frakt :)

Publicerat

Ä

(Tvååringen snodde telefonen)

Publicerat

Ä

(Tvååringen snodde telefonen)

:biggrin:

Publicerat
  • Författare

Rikard aka bönhasen?

Skulle iordningställa Winchesterautomaten för retur till Götene.. Kornet behövde tillfixas för jag bytte korn och lyckades dra av det nya. Konstaterat att med en Dremel och superlim kan man lösa det mesta så på´t ba!

Borrade ur rester av gamla kornet.. filade ned rester av det gamla först för att få borren att gå där jag ville. Monterade borren i Dremeln.. körde på lägsta hastighet men det gick för fort iaf. Skruvdragaren fick tjänstgöra.. gick väl hyggligt smärtfritt, fick ur det gamla och lyckades pilla och böka lite dvs räddade lite gängor. Skruvade i nya men det satt för högt. Skar av det en smula och funderade på hur f-n det suttit innan? Måste ha varit ngn klåpare likt mej som monterat..

Satt inte så klockrent.. superlim  :cool:

Puttade i lim men anade att spången var ihålig för det svalde mer än jag trodde.. I med kornet, fixera läget och lät det vara. Satt fint.. Upptäckte lim i flytande form på pipan.. obra! En smart människa hade valt annan strategi att ta väck det.. Rikard tycker det är jätte jättekul med Dremel..

I med en snäll borste för blåneringens skull och påt bara.. Vad stod det nu på limtuben?? Obra att ha i ögonen var det visst.. Och där hamnade det en skvätt. Sved fint! Stod med halva skallen under vattenkranen då telefonen ringer..

-Rikard!

-Hej det var syster ingenaning från Previa företagshälsovården.. har du tid?

-Nja.. hur mycket vatten måste man köra i ett öga som man petat in superlim i?

-långt herrans tukt och förmaningssamtal om att ögat i princip kunde hoppa ur skallen och rullaiväg..

Jag: - Hur lång tid är det då?

Previa: -ny längre utläggning.. 

Hur som, svedan avtog så jag intresserade mej en smula för vad de ville. Var på hörseltest på jobbet i veckan nämligen.. Jo du ska få träffa hörselläkare.. jaha ja..

Men denne läkare kan oavsett skicklighet inte återställa min hörsel så vad vill denne läkare då? Inget svar.. 

Enades om att jag skulle spola vidare ett tag och läkaren skulle ringa mej. Taget!

Känner mej lite som NS här av någon anledning  :biggrin:  Skit samma, bössan är nu i skick att skicka!

Publicerat

Hörrudu, man ska vara rädd om ögona, man kan bli vänsterskytt om man har otur.

Klant :cool:

Jag trodde vi hade pratat om det här, du skulle ju ha en gammal A5a, eller? :wink:

Publicerat

Vad skall man säga? Den där Winchestern har bara ställt till det för dig!

Publicerat

Dagens spontanskratt Hippster! :biggrin:

Man ska ju inte skratta åt andras olycka, men det var humoristiskt dråpligt och LÄTT nått man själv skulle kunna råka ut för :biggrin:

Som den gången jag liksom råkade limma fast mig själv i min egna moppe, men det är en annan historia det ;):lol:

Publicerat

hur mycket vatten måste man köra i ett öga som man petat in superlim i?

:biggrin: Alltså hur gipsad är du egentligen?

Nog bäst att du ger mig alla dina skott så ingen värre olycka inträffar :biggrin:

/Mike aka Mr Perfect

Publicerat
  • Författare

Hörrudu, man ska vara rädd om ögona, man kan bli vänsterskytt om man har otur.

Klant :cool:

Jag trodde vi hade pratat om det här, du skulle ju ha en gammal A5a, eller? :wink:

Rätt kul, fick faktiskt tag på en A5:a som jag fick provsvinga lite.. kändes rätt ok faktiskt men det gjorde Winnien med så.. nja Benelli it is!

Dagens spontanskratt Hippster! :biggrin:

Man ska ju inte skratta åt andras olycka, men det var humoristiskt dråpligt och LÄTT nått man själv skulle kunna råka ut för :biggrin:

Som den gången jag liksom råkade limma fast mig själv i min egna moppe, men det är en annan historia det ;):lol:

Bra där! Du och jag gubben :biggrin:

:biggrin: Alltså hur gipsad är du egentligen?

Nog bäst att du ger mig alla dina skott så ingen värre olycka inträffar :biggrin:

/Mike aka Mr Perfect

Eller hur? Däremot funderar jag lite på alla choketuber jag har till Winnien.. Det är ju tre Teauge tror jag plus lite annat, ngt du behöver? Det kommer inte att vara gratis men väldigt förmånligt för dej gubben :biggrin:

Publicerat

Den känslan känns alldeles för väl igen!

Min gammla Remington 600 mohawk .222a är till salu på blocket just nu men plats i skåpet finns ej

• 2 weeks later...
Publicerat

Bestämde mig och beställde en Fabarm XLR så nu börjar den långa väntetiden på licensen. Så i aug borde man kunna hämta ut den och få panga kråkor.

post-10839-0-21592100-1397285117_thumb.p

Publicerat

Bestämde mig och beställde en Fabarm XLR

Hämtade ut min för några veckor sedan.

Väldigt nöjd än så länge, speciellt med tanke på priset.

Bra finish och skitbra choker.

Men förbered dig på ett trycke som känns som en väl begagnad Glock .

Men det funkar om man inte känner efter så mycket   ;)

Publicerat

Hämtade ut min för några veckor sedan.

Väldigt nöjd än så länge, speciellt med tanke på priset.

Bra finish och skitbra choker.

Men förbered dig på ett trycke som känns som en väl begagnad Glock .

Men det funkar om man inte känner efter så mycket   ;)

Har inte skjutit men någon Glock varken en ny eller beg ;)

Men så länge det säger pang när man trycker av så är jag nöjd..

• 1 month later...
Publicerat

Awesome! :thumbsup:

Borde dyka upp nå mer snart, nått kul att inviga den med B)

Publicerat
  • Författare

Dåre  :wub:

Kollat schemat, blir stortipp i helgen!