Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sossarna och oppositionen kommer definitivt inte få några röster av mig!

Featured Replies

Publicerat

Efter att ha läst och följt vad de olika partierna står för blir det verkligen ingen förbättring av vargförvaltningen att rösta på oppositionen! Men som sagt detta vet ni säkert redan! personligen tror jag INGET kommer bli bättre genom att rösta på dom! I och med detta finns det inget annat val än att rösta på alliansen! visst det är mycket snack och liten verkstad från båda håll! men ska man ha något vettigt att bygga på så får det bli alliansen i alla fall. Det gäller att få väck makten från naturvårdsverket och förvaltningsrätten och låta länstyrelserna sköta vargförvaltningen! Utan detta kan vargstammen växa okontrollerat. Det ser dock ut som om det är kört för Alliansen i kommande val och då kommer det bli en ännu katastrofalare förvaltning! med en kraftigt ökad illegal jakt på varg som följd. Men blir det så, så får dom fan skylla sig själva för att dom inte tagit hänsyn till människan! Givetvis är det heller inget positivt för jägarna!

Endast mina tankar om tänkbara scenarion.

• Svar 150
  • Visningar 10,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Eftersom jag är en tänkande människa o klarar av det själv. Så alliansen är ej tänkbart. Finns större frågor än jakten för min del. Typ människan. Ja, jag tänker på de som har svårt, handikappade o

• Kias Husse
    Kias Husse

Det alliansen har gjort mot sjuka och arbetslösa är ung samma sak som om dom förbjöd jaktvapen för att sätta stopp för tjuvjägare. Visst stoppades några bidragsfuskare, men allt för många "goda" männ

• SÅ jag funderar på att rösta på henne, hon verkar ofarlig!

Publicerat

Vi gillar olika :tongue:

Publicerat

Ser man bara till vargfrågan är det ju knappast kontroversiellt att säga att man inte bör rösta på miljöpartiet eller ett parti som med stor sannolikhet kan tänkas söka samarbete med miljöpartiet.

Publicerat

V & MP ser jag som dom mest negativa till vargjakt i oppositionen.

S har väl sagt ja någon gång enl. deras jaktpolitiska talesperson.

Publicerat

Fast nu har ju rovdjursföreningen, naturskyddsföreningen och dess bihang kört över både regering, naturvårdsverk och länstyrelse så som det är nu verkar det ju kvitta vad makten/partierna bestämmer.

Publicerat

hmm

vilka är någorlunda possitiva till vargjakt?

Publicerat

Fast nu har ju rovdjursföreningen, naturskyddsföreningen och dess bihang kört över både regering, naturvårdsverk och länstyrelse så som det är nu verkar det ju kvitta vad makten/partierna bestämmer.

På kort sikt ja. När länsstyrelserna väl har hand om skyddsjakten är det NVV man överklagar till. Och om nuvarande lagar/förordningar inte fungerar får man stifta nya.
Publicerat

Nåväl!

Om besluten tas i deras favör så behöver de inte ens överklaga och göra sig omöjliga.

Jag tycker nog det är tydligt att motpart behövs och det räcker inte om det bara är Jägarna.

Det kommer inte bli bättre för att det blir rött i regeringen, alliansen har gjort en hel del som många inte uppskattar socialt sett men jag tvivlar på att oppositionen kommer göra det ogjort för det har funnits ett behov att ta tag i det.

Publicerat

Ärligt talat! är det någon här som röstat på ett "bra" parti (man sympatiserar med alla deras stora frågor)

dom senaste 3-4 valen?

Min röst har hamnat hos det minst dåliga för mej och mina intressen. tragiskt men verkligheten.

Publicerat

Ärligt talat! är det någon här som röstat på ett "bra" parti (man sympatiserar med alla deras stora frågor)

dom senaste 3-4 valen?

Min röst har hamnat hos det minst dåliga för mej och mina intressen. tragiskt men verkligheten.

Min har varit Blank i många val av samma anledning , denna gången kommer jag välja i färg för att stödja det minst dåliga.

Publicerat

hmm

vilka är någorlunda possitiva till vargjakt?

Svarar med ett inlägg jag gjorde i en liknande tråd tidigare:

Jag har försökt kika lite på de olika partiernas sidor för att se vad de har för åsikter i frågan hittade följande:

Moderaterna/alliansen http://www.moderat.se/nyhetsartikel/en-vargpolitik-bade-djur-och-manniska

Det är ju förslaget som nyligen lagts fram med 170-270 vargar.

Sossarna http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarekommuner/norberg/Var-politik/Insandare1/Om-socialdemokratisk-vargpolitik/

Ca 200 vargar, ökad skyddsjakt eftersom eu stoppade licensjakten. Dock över ett år gammal artikel.

S, SD, V, Mp http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2013/09/s-och-sd-forsiktigt-positiva-till-rovdjursforslag/

S se ovan, SD ca 200 vargar och aktiv förvaltning, V 450-700 vargar, Mp oklart hur många men betydligt fler än 270...

Publicerat

dom senaste 3-4 valen?

Ja, jag har det.....

Det enda jag i grunden har avvikande uppfattningar är inom utrikespolitiken och den är krasst sett helt utanför partipolitiken som det politiska systemet vi byggt upp fungerar i dag. Så där kan man inte påverka i val hur man än gör.

Att sedan realpolitiken inte alltid blir som man sagt att man ska arbeta för är en annan femma, vi har ju numera traditioner av minoritetsregeringar bestående av flera partier.

Så på det stora heal så - ja, jag vet vad jag röstar på och varför.

/T

/T

Publicerat

Om jag trodde att sossarna skulle låta Helen styra så hade dom fått min röst direkt trots att jag inte ska rösta efter vargfrågan. Jag har mött jaktpolitiska talesmännen(och kvinnorna) för alla riksdagspartier utom SD (dom ville inte prata med mig eftersom jag pratade med Vänstern) och sossarnas är den jag fått allra bäst uppfattning av och den håller i sig. MP är nog den jag fått sämst intryck av, vänster var iaf ärliga även om vi ligger långt ifrån varandra medan MP slingrade sig som en äkta politiker.

Moderaterna och alliansen verkar villiga att sätta hårt mot hårt i rovdjursfrågan och jag är inte helt säker på att det är en bra lösning. För vargfrågans del så vet jag inte riktigt om det finns ett bra alternativ, sossarna är bättre än alliansen i min mening men samarbetar dom med MP och V finns risken att som säljer ut frågan till dom och då kommer frågan stå helt still i fyra år. Alliansen riskerar dock att sätta oss i en sits där vi måste krångla med skyddsjakter och alla överklaganden under längre tid än 4 år.

Publicerat

Eftersom jag är en tänkande människa o klarar av det själv.

Så alliansen är ej tänkbart. Finns större frågor än jakten för min del. Typ människan.

Ja, jag tänker på de som har svårt, handikappade o sjuka människor. Lite större frågor för mig än vargen.

Jag håller med om att Vargen inte är den största frågan och att handikappade , äldre och sjuka människor ska få hjälp men Alliansen röjde runt rätt ordentligt i leden av rent bidragsfusk, det är inget som jag vill att mina skattepengar går till.

Att många kom i kläm är absolut tråkigt men inte alliansens fel utan de kräk som lyfte mina pengar utan skrupler ska ha skulden för det.

Att få bort dem är livsviktigt för hela systemet inte bara för alliansen utan även för oppositionen , som jag anser inte gjorde tillräckligt.

Publicerat
  • Författare

Eftersom jag är en tänkande människa o klarar av det själv.

Så alliansen är ej tänkbart. Finns större frågor än jakten för min del. Typ människan.

Ja, jag tänker på de som har svårt, handikappade o sjuka människor. Lite större frågor för mig än vargen.

Mr marko jag vet mycket väl om att det finns viktigare saker än vargen och ja jag har en hjärna att tänka med! tack. Sen är jag inte så insatt i politik så att jag vet precis vilket parti som är det bästa att rösta på när det gäller dem "större frågorna" jag syftade endast på vargfrågan. Givetvis bryr jag mig om människor som har det svårt!fred nu

Publicerat

Jo, men vargfrågan är inte en vargfråga utan en människofråga!

jag har inget emot vargen så länge den inte är här o sabbar för mina vänner.

sen håller jag med någon ovanstående att alliansen rensade ur rejält på försäkringsfuskare som kostar oss massor.

MEN det tar alldeles för lång tid att hjälpa de behövande....

Lutar åt C för första gången....bara dom inte får maktpossition, lite velig stadsminister då!

Publicerat

........ Finns större frågor än jakten för min del. Typ människan.

Exakt samma här, dock med en diametralt annat resultat - S eller V/MP kommer aldrig på fråga.

/T

Publicerat

Det va bra sagt Ozzian. Håller helt med, jag har inget emot vargen som art så länge vi människor får freda oss. Däremot håller jag inte med om C. Värsta partiet i sverige idag med smålands egna mini-thatcher kopia till partiledare.

Publicerat

jo partiledaren är jag väl inte största fan till!

Publicerat

Kan aldrig tänka mig rösta på en sida där V och MP ingår, har tyvärr upplevt sossepolitiken för negativt för många år för att ens fundera på dem. Återstår alliansen och SD. Lite lätt uppgiven inför valet då det partiet jag röstat på gjort mig besviken senaste mandatperioden. Men har ju lite tid att fundera....

iPad Tapatalk HD