Hoppa till innehåll

Äntligen en Browning A5:a


culot

Recommended Posts

2 hours ago culot sa:

24g   Laddat m Vectan C7SV

det kommer från plundrade patroner eller går det att köpa löst?

själv kör jag VV-n310 till 24 g men det är inte optimalt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago knappåsarn sa:

det kommer från plundrade patroner eller går det att köpa löst?

själv kör jag VV-n310 till 24 g men det är inte optimalt.

Ja det är ifrån plundrade patroner

jag använde hagel och förladdning till dummys för IPSC skyttar 

men  sakab sweden borde kunna få fram C7CV  eller Varför inte AS 

det sistnämda vet jag dom har, och till 16 lär det funka för 24g .

allt beror på om det blir populärt ibland pistol och revolver skyttar . 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago knappåsarn sa:

det kommer från plundrade patroner eller går det att köpa löst?

själv kör jag VV-n310 till 24 g men det är inte optimalt.

Min kompis Marre försökte göra 24g med 310 men det brann inte rent , 28g gick bättre men nu var det förvisso kal 12

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
1 hour ago Arctic sa:

Blir inte licensmyndigheten lite misstänksam när det rör sig om ett flertal A5:or inom samma hushåll? 

Kan inte vara hälsosamt. ;)

Misstänksamma för vad ?  Jag har berättat att vi är jätteintresserade av A5:or och ingen är den andra lik.  Så länge man håller sig till 6 vapen var och har ett skåp för det så får man ha 20 poäng i  det. 

Jag skulle kunna tänka mig att göra mig av med kulbössorna som jag inte använder nämnvärt och köpa A5:or istället som är mycket roligare . 

/P

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago culot sa:

 

Jag skulle kunna tänka mig att göra mig av med kulbössorna som jag inte använder nämnvärt och köpa A5:or istället som är mycket roligare . 

/P

 

Du e fan skadad:lol:

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade garderoben varit större hade jag också skaffat mig en A5. 

Har tre stycken hagelbössor (en Benelli Comfort och två 686). Skulle faktiskt gärna haft någon till. Men jag vill ha kvar mina tre kulpangar -- även om 22 lr inte används till speciellt mycket jakt så har den använts till ripa.

Har du funderat på samlarlicens på A5:orna. Då kan du nog lugnt skaffa ett par till. Tyvärr dock inte för jakt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Mad Mike sa:

Alla har vi dille på något,själv har jag för många knivar....dock inte två likadana;)

/Mike

Du är ju helt störd! 

Man kan aldrig ha för många knivar fattaruväl! 

:ph34r:

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago MarkusR sa:

Du är ju helt störd! 

Man kan aldrig ha för många knivar fattaruväl! 

:ph34r:

:D

Gissa en gång vilken kniv jag passade och flådde kronhjorten med :thumbsup:

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Mad Mike sa:

Gissa en gång vilken kniv jag passade och flådde kronhjorten med :thumbsup:

/Mike

Härligt, jag är hedrad :wub:

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Mad Mike sa:

Alla har vi dille på något,själv har jag för många knivar....dock inte två likadana;)

/Mike

Kruxet m bra knivar är att dom håller 4 mansåldrar mao man använder inte slut på dom, jag har mer bruk för mina Leatherman Wave  ( 3st )  + en Flure m olivgaffel och gåslever kniv :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago Mad Mike sa:

Du e fan skadad:lol:

/Mike

Säkert ! Men det är rätt skönt , jag känner sån jävla harmoni med mina A5:or  och när kompisarna vill bjuda in mig på grisjakt å annat bisarrt  så känns det bara jobbigt ! Länge klarade jag mig med att dom hade krav på godkänt på älgen,men så råkade jag släpa med mig BLR 308:an till kompisen när han hade älgbanan och så gick det som det gick och jag sköt Godkänt :wacko: 

Så nu säger den fan " nu finns det inga undanflykter  längre " Men om jag säljer 308:an så kan jag ju alltid säga " har ingen bössa " :P Bra va !  Sen att jag kan köpa en A5:till 

är ju bara en stor bonus :wub:

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var idag upp en sväng på banan  mest för att se om det var nån på Sportingbanan men där fick jag tji , så det vart lite test av dels nyproducerade 32g :5 i 16 

och att testa hur den nyligen öppnade fr 10/10   > 6/10 pipan presterade , som jämförelse hade jag min Sweet 16 som fått pipan öppnad fr 10/10 > 4/10 

Min nya A5: 12/70 m 30" pipa och Briley X2 LM fick åxå följa med och poletterna till den var de fina Fiocchi TT 24:7 .

jag räknar som vanligt inga procent och skjutavståndet är som alltid 35 meter på ett 76-78 cm brett papper ( golv/mjölkpapp fr Bauhaus )  jag kommer komplettera m bilder när träffarna är ifyllda... 

Jag har äntligen fått hem min favoritförladdning i 16 cheddite Drago 16/18 så det var med den som jag  laddat 32g :5 med  och i 4/10 pipan så tecknade dom väldigt fint.

däremot när jag skiftade till 6/10 loppet så vart bilderna oroligare  och inte heller Jaguar 26:7 steel sköt nåt vidare, så troligen kommer den pipan tas upp till 5/10 för att se om det blir bättre , 4/10 pipan klådde kanske inte 6/10 pipan i procent men i kvalitet på träffbilden, och det både med 32g :5 och 26g :7 stål . 

Jag sköt även 12:an och TT 24:7 sköt fantastiskt fint i Briley LM choken på 35 m sen trots att TT steel 24 gör 430 ms så växlade den inte med friktionsringarna på " heavy-setting "  men när jag flyttade ner koniska  friktionsringen till under fjädern mot lådan så växlade den så mjukt och fint så :P

/P 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago culot sa:

Säkert ! Men det är rätt skönt , jag känner sån jävla harmoni med mina A5:or  och när kompisarna vill bjuda in mig på grisjakt å annat bisarrt  så känns det bara jobbigt ! Länge klarade jag mig med att dom hade krav på godkänt på älgen,men så råkade jag släpa med mig BLR 308:an till kompisen när han hade älgbanan och så gick det som det gick och jag sköt Godkänt :wacko: 

Så nu säger den fan " nu finns det inga undanflykter  längre " Men om jag säljer 308:an så kan jag ju alltid säga " har ingen bössa " :P Bra va !  Sen att jag kan köpa en A5:till 

är ju bara en stor bonus :wub:

/P

A5orna är ju som gjorda för slug, vad är problemet? :D

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago MarkusR sa:

A5orna är ju som gjorda för slug, vad är problemet? :D

 

2 hours ago MarkusR sa:

A5orna är ju som gjorda för slug, vad är problemet? :D

Har du sett gualandis dangerous game slug i 16 B)  kan bli att jag jobbar fram en sån 

tror den kan bli najs i LM choke ,  dom tar den till 500ms italien 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago culot sa:

 

Har du sett gualandis dangerous game slug i 16 B)  kan bli att jag jobbar fram en sån 

tror den kan bli najs i LM choke ,  dom tar den till 500ms italien 

Inte sett den nej. Har dock skjutit lite slug i min med full trång. Håller fint ihop ut till 50 meter, hade funkat utmärkt på grisjakt men jag hade nog gärna haft en rödpunkt på då. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago MarkusR sa:

Inte sett den nej. Har dock skjutit lite slug i min med full trång. Håller fint ihop ut till 50 meter, hade funkat utmärkt på grisjakt men jag hade nog gärna haft en rödpunkt på då. 

Jag har monterat rödpunkt på 2 dubbel automater ( kort piprekyl )  men man måste 

ha slimmade ringar , kompisen hade bara ett par kantiga SAKO ringar som sprättade upp hans tumme , det var  ett scout rifle montage iofs ,

för det är grymt för snabba skott , jag har gjort samma montage på en Beretta 390 och en Benelli M2 / 90 .

/P

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 27 oktober 2017 at 17:06 Arctic sa:

Hade garderoben varit större hade jag också skaffat mig en A5. 

Har tre stycken hagelbössor (en Benelli Comfort och två 686). Skulle faktiskt gärna haft någon till. Men jag vill ha kvar mina tre kulpangar -- även om 22 lr inte används till speciellt mycket jakt så har den använts till ripa.

Har du funderat på samlarlicens på A5:orna. Då kan du nog lugnt skaffa ett par till. Tyvärr dock inte för jakt. 

Vill kunna använda mina smattror , men frugan har bara examen för hagel så det artar sig bra :P 

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 28 oktober 2017 at 15:41 culot sa:

Jag var idag upp en sväng på banan  mest för att se om det var nån på Sportingbanan men där fick jag tji , så det vart lite test av dels nyproducerade 32g :5 i 16 

och att testa hur den nyligen öppnade fr 10/10   > 6/10 pipan presterade , som jämförelse hade jag min Sweet 16 som fått pipan öppnad fr 10/10 > 4/10 

Min nya A5: 12/70 m 30" pipa och Briley X2 LM fick åxå följa med och poletterna till den var de fina Fiocchi TT 24:7 .

jag räknar som vanligt inga procent och skjutavståndet är som alltid 35 meter på ett 76-78 cm brett papper ( golv/mjölkpapp fr Bauhaus )  jag kommer komplettera m bilder när träffarna är ifyllda... 

Jag har äntligen fått hem min favoritförladdning i 16 cheddite Drago 16/18 så det var med den som jag  laddat 32g :5 med  och i 4/10 pipan så tecknade dom väldigt fint.

däremot när jag skiftade till 6/10 loppet så vart bilderna oroligare  och inte heller Jaguar 26:7 steel sköt nåt vidare, så troligen kommer den pipan tas upp till 5/10 för att se om det blir bättre , 4/10 pipan klådde kanske inte 6/10 pipan i procent men i kvalitet på träffbilden, och det både med 32g :5 och 26g :7 stål . 

Jag sköt även 12:an och TT 24:7 sköt fantastiskt fint i Briley LM choken på 35 m sen trots att TT steel 24 gör 430 ms så växlade den inte med friktionsringarna på " heavy-setting "  men när jag flyttade ner koniska  friktionsringen till under fjädern mot lådan så växlade den så mjukt och fint så :P

/P 

 

32g :5 @ 35m 4/10 choke  ( LM ) 

 

image.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var big supris idag , satt framför paddan och dryftade A5 16 med en norrman på forat kammeret.no  och vikten kom på tal och han vägde sin  " superlight 16 " och sa han att han trodde lådan var av ståll och inte Alu , detta fick även mig att kolla med magnet och tro på fan om inte min förmodade Alu låda visade sig vara stål ? :blink:

jag fattar ingenting ! Den har alla Sweet 16 lättingarna i låda och pipan, frostad låda

Men ingen gravyr , och det förklarar saken varför den vägde nästan på pricken lika som min sweet sixteen -64:a , jag håller på att undersöka saken på bla shotgunworld och med min A5  Jedi i staterna  vad fan jag har för modell .. 

Bonusen är att jag behöver inte vara blyg att bomba stål och tyngre bly laddningar 

i den :D

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Eventuellt blir   min -62:a   16 här ovan i tråden till salu då det visade sig att min  " Super Light  " inte alls var så  Lätt 

Då lådan faktiskt var av stål , och det har även -62:an    för övrigt är pipan öppnad till  6/10 men kan öppnas lite till för den som vill det,

Trevligt  ex med den fina  Ventilerade spången , kryssbult säkring , okapad kolv ( Lop 365-370)  dropp 55 , dock saknar den Speed load 

Men kan  lätt byggas om för det , delar kan man hitta på Naturabuy  i France.... Skicka PM den som är intresserad 

/ P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...