Publicerat Februari 9, 20179 yr Håll koll på fraktnumret på postnords hemsida. Jag har precis konsterat att ett par solceller jag beställt från Kina nu är på väg tillbaka efter att Postnord försökt leverera (dagtid då 90% arbetar), sedan har paketet legat på utlämningsställe i 2 veckor. Ingen avisering utan paketet returneras. Allt är fint registrerat på postnords hemsida. New Public Management på posten?
Publicerat Februari 9, 20179 yr 6 hours ago culot sa: Efter kontakt med Fraktbolaget så förkunnades att min Sweet Sixteen är i Händerna på de " Blå klåparna " Dvs : PostNord och det beskedet gjorde mig mer eller mindre skitnödig Snacka om att man vill smita från jobbet nu .... / P Hoppas att du får tag på den innan dom ställer till det Thommy
Publicerat Februari 9, 20179 yr Dubbelpost Thommy Redigerad Februari 9, 20179 yr med thjona Dubbelpost
Publicerat Februari 9, 20179 yr Trippelpost Thommy Redigerad Februari 9, 20179 yr med thjona Dubbelpost
Publicerat Februari 9, 20179 yr Författare Min Sweet sixteen -64 är hemma och jävlar vilken nice bössa ! Min -53 är ball men en sweet är nåt extra ( 3gg dyrare bla ) det karaktäristiska för en Sweet är förutom att den är graverad Sweet sixteen på lådan , så är den lättad. ringen på pipan är det 3 hål i , lådan har 4 urfräsningar insida nederkant och ringen på patronläget är nedsvarvad . Sen har mitt ex Ventilerad spång m lågt pärlkorn och det var jävligt fränt .. sen har den självklart speed load som efter en uppsmörjning funkade slabang ! Speed load is the shit ! Där kan alla andra konstruktioner torka sig i röven sådeså! Kolven är lackad som dom var -64 och det är " Bright wood & Prins Edward pistol grip" /P
Publicerat Februari 10, 20179 yr 9 hours ago culot sa: Min Sweet sixteen -64 är hemma och jävlar vilken nice bössa ! Min -53 är ball men en sweet är nåt extra ( 3gg dyrare bla ) det karaktäristiska för en Sweet är förutom att den är graverad Sweet sixteen på lådan , så är den lättad. ringen på pipan är det 3 hål i , lådan har 4 urfräsningar insida nederkant och ringen på patronläget är nedsvarvad . Sen har mitt ex Ventilerad spång m lågt pärlkorn och det var jävligt fränt .. sen har den självklart speed load som efter en uppsmörjning funkade slabang ! Speed load is the shit ! Där kan alla andra konstruktioner torka sig i röven sådeså! Kolven är lackad som dom var -64 och det är " Bright wood & Prins Edward pistol grip" /P För helvete karl! BILDER!!! 
Publicerat Februari 10, 20179 yr Grattis Peter! Skönt att muskedundret hittade hem till slut. Men Prins Edward heter väl ändå hundpung bland oss allmogejägare. ;-)
Publicerat Februari 10, 20179 yr Författare 52 minutes ago Jr_Moberg sa: Grattis Peter! Skönt att muskedundret hittade hem till slut. Men Prins Edward heter väl ändå hundpung bland oss allmogejägare. ;-) Har faktiskt inte en susning om hanhundars genitalier ;-) men jänkarna säger prins Edward grip om det pistolgreppet där nätskärningen inte går ihop, och det är nåt som i staterna ger vapnet ett högre värde.. Det är inget muskedunder det är ett verk av om han nu finns Guds son, och om du är mycket snäll och inställsam ska du få hålla i den en gång möjligen två... / P
Publicerat Februari 10, 20179 yr Ha-ha! Jänkarna är roliga. Vore kul att se den i action. Kanske lite kråkjakt i vår. Och lerduvor förstås.
Publicerat Februari 10, 20179 yr Författare 1 hour ago Jr_Moberg sa: Ha-ha! Jänkarna är roliga. Vore kul att se den i action. Kanske lite kråkjakt i vår. Och lerduvor förstås. Försök skaffa silverlappar , ska till banan imorgon ca 10:00 för lite sporting /P
Publicerat Februari 10, 20179 yr Författare 1 hour ago J.E.Hagen sa: Culot! Får vi se noen bilder eller? Är ni singlar hela jävla bunten eller ? Min nuvarande status : Alla barnen utflugna , frugan går ifrån jobba natt till mån -fre 7-16 och övrig tid ska man umgås !!!! Titta på serier, planera semestrar , planera renoveringar, etc etc etc .. de kommer bilder , men det är jävligt svårt att fota juste vapenbilder med ajfånen .. /P
Publicerat Februari 10, 20179 yr 2 minutes ago culot sa: Är ni singlar hela jävla bunten eller ? Min nuvarande status : Alla barnen utflugna , frugan går ifrån jobba natt till mån -fre 7-16 och övrig tid ska man umgås !!!! Titta på serier, planera semestrar , planera renoveringar, etc etc etc .. de kommer bilder , men det är jävligt svårt att fota juste vapenbilder med ajfånen .. /P Vad är du för sadist som berättar att du fått din sweet sixteen, men inte har några bilder att lägga upp till dina kära medforumiter?
Publicerat Februari 10, 20179 yr 1 hour ago culot sa: Är ni singlar hela jävla bunten eller ? Min nuvarande status : Alla barnen utflugna , frugan går ifrån jobba natt till mån -fre 7-16 och övrig tid ska man umgås !!!! Titta på serier, planera semestrar , planera renoveringar, etc etc etc .. de kommer bilder , men det är jävligt svårt att fota juste vapenbilder med ajfånen .. /P Hehe! Nei,inte single! Tvillingene legges kl 19.00 og med ny kjøpt hus sitter man bare å drømmer bort seg ved å se på andres våpen og div forum mens fruen ser på serier! Semester får vel bli som i 2016... to dager i stockholm for å bytte lite hagel komponenter!
Publicerat Februari 11, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Det ligger faktiskt lite bilder fr handlare längre upp i tråden om någon missat ,
Publicerat Februari 11, 20179 yr Författare 8 hours ago J.E.Hagen sa: Hehe! Nei,inte single! Tvillingene legges kl 19.00 og med ny kjøpt hus sitter man bare å drømmer bort seg ved å se på andres våpen og div forum mens fruen ser på serier! Semester får vel bli som i 2016... to dager i stockholm for å bytte lite hagel komponenter! Låter som en bra semesterplan /P
Publicerat Februari 11, 20179 yr Vansinnigt läcker liten bössa. Det höjer utseendet med spången, det har inte min 12a dessvärre.
Publicerat Februari 11, 20179 yr Författare 3 hours ago MarkusR sa: Vansinnigt läcker liten bössa. Det höjer utseendet med spången, det har inte min 12a dessvärre. Ja efte ha vart på banan och skjutit med min Sweet så kan jag bara tillägga att förälskelsen är fullständig , förvisso gjorde full choke det svårare än nödvändigt att träffa. Den tidens fullchoke var 1:00 mm och med moderna hagel komponenter blir det överchoke, det syntes direkt då jag jämförde med den gamla -53:an som är öppnad till 0,63mm som defakto sköt bättre. Den ventilerade spången med lågt pärlkorn satt som en smäck och bössan laddade om allt jag stoppade i den och var mkt mjuk i omladdningen, dock fastnade en patron och det var en omladdad Jaguar 16/67 men inget jag vart upprörd över då patronläget varken är ordentligt rengjort eller polerat. Jaguargruppens 16/67 steel har även en enastående fin T3 hylsa som är jättefin att omladda, och det är nåt jag normalt inte gör men jag kunde inte bara slänga dom ,så för en tid sedan fick jag hem ett kaliber 16 kit till min Ponsness Warren 375C press och till 28-29g Duv ammo blir det perfekt m omladdat. /P
Publicerat Februari 11, 20179 yr Fy fadern den er fin!!! søkte på finn.no (norske blocket) og der ligger det faktisk en A5.... ser ikke ut som eieren kan noe om den... en 12a... se hva du har gjort med meg Culot! Har til og med begynt å søke etter gamla halviser!
Publicerat Februari 12, 20179 yr Författare 10 hours ago J.E.Hagen sa: Fy fadern den er fin!!! søkte på finn.no (norske blocket) og der ligger det faktisk en A5.... ser ikke ut som eieren kan noe om den... en 12a... se hva du har gjort med meg Culot! Har til og med begynt å søke etter gamla halviser! Du kan få köpa min -53:a , fast som jag förstått så är nog A5/16 vanligare i Norge än i Sverige , flera stycken på Kammeret.no som har A5/16 . Det jävliga för mig är att jag måste antingen göra mig av med nån av de andra då jag har 6 vapen totalt, att hitta fina A5 är inte det svåraste och retligt nog har jag råd åxå. /P
Publicerat Februari 12, 20179 yr Författare 11 hours ago J.E.Hagen sa: Fy fadern den er fin!!! søkte på finn.no (norske blocket) og der ligger det faktisk en A5.... ser ikke ut som eieren kan noe om den... en 12a... se hva du har gjort med meg Culot! Har til og med begynt å søke etter gamla halviser! Den är ju sketafin ! Lite synd att den ena pipan är utan spång , korta framstocken 3-skott är mkt ovanlig , i usa skulle den gå för stora pengar . /P
Publicerat Februari 12, 20179 yr När man ser de där bilderna börjar ett ha-begär växa inom en! Blir tufft att berätta för sambon att vi behöver dra in på semesterkassan i år så jag kan samla ihop pengar till en A5....
Publicerat Februari 12, 20179 yr Författare 35 minutes ago klompdomp sa: När man ser de där bilderna börjar ett ha-begär växa inom en! Blir tufft att berätta för sambon att vi behöver dra in på semesterkassan i år så jag kan samla ihop pengar till en A5.... Jag fick till livs redan som 18 åring att en klok man som ingår i ett förhållande har 2 plånböcker, och det dom inte vet har dom inte ont av och tror du dom deklarerar alla kläder , skor, väskor mm ? Man behöver inte köpa en sweet även om den är ballast av alla , standard A5 /16 går mkt billigare , ja i Tyskland då förstås och frakten kan kosta mer än bössan 120-250€ ca /P