Publicerat April 30, 201610 yr Författare Utav de total 270 kilo jag ska ha 10-20 kg av dem jag ska ha 10-20 kg av dem jag ska ha 10-20 kg av dem Utav de totalt 270 kilona ja , mina 120 ska jag olla in själv ;-) /P ;-))
Publicerat April 30, 201610 yr Ja men va bra då, inom 10-20 kg ser tom jag ett utrymme för 10 kg till mig.. Stort tack C Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Maj 13, 201610 yr Kul att se dig i rutan imorse, konstigt ämne dock. Snus och hörselskador...
Publicerat Maj 13, 201610 yr Författare Det kom nåt fruns å en kameraman när jag var vid bunkern på banan Har inte sett inslaget : så man får väl oroa sig om hur frisyren var / P
Publicerat Maj 30, 20169 yr Författare Det är lite lustigt , Jänkarna diskuterar hit och dit om dom ska lägga MASSA pengar på en crimper att avsluta med när dom laddar hagel , jag satt uppe igår kväll och skickade bilder på hur de olika crimpersen jobbade till en jänkare, dock skiljer sig deras sätt att ladda gentemot oss i dagsläget Medans vi oftast laddar nya hylsor så omladdar dom uppåt 15gg ibland mer, men då kan ingen crimper i världen rädda utseendet på den pluggen... våra hylsor kallas " Euro trash " däröver för att dom pajjar efter 4-5 omladdningar Ingen Italienare med självaktning laddar idag om mer än 1 gg , och ska man hålla prestandan fräsch så är det bäst så. / P
Publicerat Maj 30, 20169 yr Så det är olika tillverkare för amerikanska och europeiska marknaden när det gäller hylsor?! Trodde man körde allt från typ "kina" oavsett land....eller är det olika specar som gäller för de olika regionerna?
Publicerat Maj 30, 20169 yr I Europa har nästan alla hylsor raka sidor och kan med hänsyn tagen till tändhatten laddas på samma sätt, dvs fabrikaten skiljer något men inte i laddata, Amrisarna laddar i hylsor som har sidor som smalnar av, dvs deras laddningar, förladdningar med mera passar överhuvudtaget inte alls för våra hylsor och vice versa. Det är rätt som P skriver att jänkarna ansett våra hylsor som Eurotrash men när de väl laddar med dem så går det ofta väldigt bra, men visst de håller inte på samma sätt som deras, det är iofs inget dåligt i sig, då deras crimps är att likna vid en kläm/kross stängning av hylsorna. /C
Publicerat Maj 30, 20169 yr I Europa har nästan alla hylsor raka sidor och kan med hänsyn tagen till tändhatten laddas på samma sätt, dvs fabrikaten skiljer något men inte i laddata, Amrisarna laddar i hylsor som har sidor som smalnar av, dvs deras laddningar, förladdningar med mera passar överhuvudtaget inte alls för våra hylsor och vice versa. Det är rätt som P skriver att jänkarna ansett våra hylsor som Eurotrash men när de väl laddar med dem så går det ofta väldigt bra, men visst de håller inte på samma sätt som deras, det är iofs inget dåligt i sig, då deras crimps är att likna vid en kläm/kross stängning av hylsorna. /C
Publicerat Maj 30, 20169 yr Författare 6 hours ago pws sa: N Så det är olika tillverkare för amerikanska och europeiska marknaden när det gäller hylsor?! Trodde man körde allt från typ "kina" oavsett land....eller är det olika specar som gäller för de olika regionerna? Även deras rakväggiga hylsor av reifenhauser typ är smalare invändigt och det för att passa amrikanska förladdningar , väggarna är även kraftigare och det skapar ett krafitigt " crimp memory " som deras omladdningspressar kräver, att ladda dessa pressar med nya hylsor kan fresta tålamodet rejält . Kina håller sig tack och lov borta från hylsvärlden vad jag vet och det är jag glad över . Jag skickade en bild till usa igår påvad som förmodligen skulle kallas en parfekt stukning däröver, själv kasserade jag patronen och förbjöd honom sprida bilden vidare , sista bilden han fick var en nära på perfekt stukning trots att den var " ihoprafsad " fr em slaktad patron och crimpern var min nya favvo omv SP-12-2 i stål , och det är den jag rekommenderar alla som frågar mig , så lättjobbad och mkt förlåtande om det råkar bli långt ner till haglet bilden på den gröna hylsan fr usa kommer göra tjänst ytterligare 4-5gg men den är använd minst 10gg redan Lustigt nog så smäller det om dom, men ska man få någorlunda lika prestanda så måste förlusterna kompenseras med krut som dom verkar kunna gödsla med däröver ... ./P
Publicerat Juni 9, 20169 yr Författare Min lika hagelLaddnördige Iralienske vän i skaune skickade bilder på 270kg kopparnickelkopparhagel som damp ner hos honom idag, 120 kg ska till mig ev kommer lite hamna i Norge ... ps: jag tror Åsa Romson gillar färgen
Publicerat Juni 16, 20169 yr Författare Fan 120 kg blyhagel väger fantamej BLY !! en liten jävla 31 kg kartong kändes som fastvuxen i marken, Men nu har man Åsa Romsonhagel så det räcker en stund ( hon gillar ju Kopparfärg ) / P
Publicerat Juni 16, 20169 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Varghagel..... Åsa Romson hagel...... Hmmm....... App app app ! inte säga vad du tänker nu , kopplingen är att haglen är Kopparpläterade och Åsnan Romson målade Sin Båt med förbjuden Kopparbaserad Giftfärg , inget annat ! I Grannkanalen hade du fått tråden låst av Fritte / P
Publicerat Juni 16, 20169 yr Författare igår körde jag en " 3 gun " mao 16 A5:an , 12:an Fabarm och 12 Bocken, Nöjdast var jag m sista rundan EU-trap som vart en 21:a Med ett par sjukt spektakulära träffar ute vid konorna snudd på Däremot spöade gamla A5:an mig igår (?) jag råkade bada den förra helgen och fick ta isär rätt rejält och smorde upp, och frågan är om de moderna oljorna ändrar på friktionen då dessa inte fanns när det begav sig ?
Publicerat Juni 16, 20169 yr Författare Det är lite ballt m 31 kilos jute säckar med en FET 5:a på Och dom verkar ligga mer åt Svensk :5 än IT :5 vid koll 2,9-3,0 mm och troligen bygger lagren Koppar-Nickel-Koppar lite. Jag lekte lite med tången på min Leatherman och de olika lagren sitter kan jag säga, normalt så är det ett lager nickel rakt på blyet vilket gör att det bondar dåligt typ Kina krom på en cyckel Kopparn gör att Nicklet fäster bra men vi nöjde oss med 3 lager för att inte göra dom för hårda.
Publicerat Juni 19, 20169 yr På 16 juni 2016 at 20:13 culot sa: Det är lite ballt m 31 kilos jute säckar med en FET 5:a på Och dom verkar ligga mer åt Svensk :5 än IT :5 vid koll 2,9-3,0 mm och troligen bygger lagren Koppar-Nickel-Koppar lite. Jag lekte lite med tången på min Leatherman och de olika lagren sitter kan jag säga, normalt så är det ett lager nickel rakt på blyet vilket gör att det bondar dåligt typ Kina krom på en cyckel Kopparn gör att Nicklet fäster bra men vi nöjde oss med 3 lager för att inte göra dom för hårda. Har du laddat kopparhagel tidigare? Hur är de i hårdhet jämfört med stål och bismuth?
Publicerat Juni 20, 20169 yr Författare På 19 juni 2016 at 17:54 Greifelter sa: Har du laddat kopparhagel tidigare? Hur är de i hårdhet jämfört med stål och bismuth? Nej det är inte ren koppar (även om det finns ) de som finns är mjukare än stål men hårdare än bly och kräver speciella data . Dom här börjar sin bana som Locatelli chilled shot ca 3% antimon sedan har vi en italiensk hagelladda entusiast som jobbar m ytbehandling som fixar till resten med pläteringen som är trippel och tjockare än std /P
Publicerat Juni 29, 20169 yr Författare Jag har ställt frågan om en separat avdelning för Ladda hagel/slug patroner och allt runt kring det, Som nu ligger det och slaskar hagelrelaterat lite här och där vilket gör det svårhittat. Jag tycker det skulle göra ett jävligt bra forum ännu bättre. Vi har ju en Bågjakt avdelning eller hur ? / P
Publicerat Juni 29, 20169 yr Done! http://www.jaktsidan.se/ipb/forum/147-handladdning-hagelpatroner/ Mods får hjälpa till med att flytta in trådar som nu huserar på allehanda platser i forumet så det blir lite ordning.