Publicerat Juli 3, 20169 yr Författare 10 hours ago J.E.Hagen sa: Bra jobbat! Wizard! Nå har du fått meg hit også Culot! Välkommen J.E kul att ha dig här , och du hittar även din landsman Hakapiken plus att jag tror det är några fler. /P
Publicerat Juli 3, 20169 yr Yohoo. Duoblè er med.. På shopping semester i Danmark Frun og junior plukker skjell på stranden, jeg finner wads og hylser fra vinterens havsjakt..
Publicerat Juli 4, 20169 yr Författare 9 hours ago Doublè sa: Yohoo. Duoblè er med.. På shopping semester i Danmark Frun og junior plukker skjell på stranden, jeg finner wads og hylser fra vinterens havsjakt.. Har du vart inne i någen vapenhandel? Dom har ju fortfarande totalförbud på bly, vet du om det går att får tag på Alliant STEEL krut i danmark konternueligt ? / P
Publicerat Juli 6, 20169 yr Hei! Jeg har fant noen gamebore black gold hylser på skytebanen her...t5 hylser. Står Gordon System på Culoten i en plastikk ring...Kan man lade om disse likt som cheddite/fiocchi?
Publicerat Juli 6, 20169 yr Författare 1 hour ago J.E.Hagen sa: Hei! Jeg har fant noen gamebore black gold hylser på skytebanen her...t5 hylser. Står Gordon System på Culoten i en plastikk ring...Kan man lade om disse likt som cheddite/fiocchi? Problemet är att dom har en plast-sträng e dyl som ligger över tändh på insidan , så man får ta nåt smalt och stöta ut med annars så trycker man ner plast i tändhattshålet , det är rätt mycket gnöl på amerikanska forum om Gordonhylsor och tändhattar , dom ger lågt tryck sägs det så jag skulle ladda som cheddite . Återkom med dina resultat , öppna gärna en " Gordon tråd " då det nog är fler som är sugna att ladda dom . /P
Publicerat Juli 6, 20169 yr På Monday, July 04, 2016 at 08:34 culot sa: Har du vart inne i någen vapenhandel? Dom har ju fortfarande totalförbud på bly, vet du om det går att får tag på Alliant STEEL krut i danmark konternueligt ? / P Nei, ikke enda. Skal innom Østjyske våpen i morgen. Skal se etter ASteel, men tror ikke det finnes.
Publicerat Juli 7, 20169 yr Författare 8 hours ago Doublè sa: Nei, ikke enda. Skal innom Østjyske våpen i morgen. Skal se etter ASteel, men tror ikke det finnes. Dom BORDE ju ha drivor med A STEEL när man har ett totalförbud mot bly , att Stänga kranen för det bästa krutet är korkat ! Ni hade väl åxå Svårt att få fram STEEL ?? / P
Publicerat Juli 10, 20169 yr På Monday, July 04, 2016 at 08:34 culot sa: Har du vart inne i någen vapenhandel? Dom har ju fortfarande totalförbud på bly, vet du om det går att får tag på Alliant STEEL krut i danmark konternueligt ? / P Nei, ikke enda. Skal innom Østjyske våpen i morgen. Skal se etter ASteel, men tror ikke det finnes. På Thursday, July 07, 2016 at 08:35 culot sa: Dom BORDE ju ha drivor med A STEEL när man har ett totalförbud mot bly , att Stänga kranen för det bästa krutet är korkat ! Ni hade väl åxå Svårt att få fram STEEL ?? / P Innkjøp er gjort. Noen tusen tennhetter og hylser med hetter. Junior fikk seg en ny camojakke. ASteel har vært tilgjengelig i Danmark før, ifm Østjyske våpenhandel, men de gikk tom. Dette var samtidig med krutt-tørken i usa for ca 3 år siden og siden har det vært vanskelig å få tak i. De bruker samme Europaimportør i Tyskland som Norge. De mente det burde komme en ny leveranse etterhvert.
Publicerat Juli 10, 20169 yr Författare Hela Europas krutimport tar " omvägen " via Tyskland , hur var priserna i Danmark ? Tror jag måste göra ett större inköp av förladdningar fr Siarm framöver .... Konstigt att det alltid blir torrt på nån förladdning
Publicerat Juli 10, 20169 yr 1000 stk cx2000 kostet 320,- Dkr. Rio G1000 samme stk pris, men kommer i 1200 forpakning. Pris i Norge ca 0.75,- Nkr pr stk men bare amerikansk.. Vp53 wads osv. 75,- Dkr á 250 stk Hylser Ched 99,- Dkr pr 100 stk m/hetter
Publicerat Juli 13, 20169 yr Författare Jag har en Jänkare som jag dryftast mycket Browning Auto 5 kal 12/16 med en tid, och det har sin fördel att han kan beställa hem lite smått och gott som kostar skjortan om det är ett företag som skickar. Jag har gått i åratal och velat på ett kaliber 16 kit till min Ponsness warren 375C och jag tycker 182 usd är prisvärt ! http://www.ballisticproducts.com/PRODUCT-TITLE/productinfo/16138/16/ Lite A5 grejer blev det åxå , bla ett Browning A5 mejselkit som är ett måste om man inte vill sabba skruvarna. sen vart det nya fjädrar och friktionsringar då de gamla troligen är orginal fr 1953 . / P
Publicerat Juli 13, 20169 yr Författare Stressade lite 28 resp 32g Longshot laddningar i min A5:a idag 28 grammarn gjorde 460 ms och 32g lite mindre jag tämjer dem nog lite och lägger mig mitt emellan på 30g /P
Publicerat Juli 14, 20169 yr lägg gärna upp receptet när du har provat klart, jag fick just tag på en burk longshot så nu ska det laddas!
Publicerat Juli 14, 20169 yr Författare På 14 juli 2016 at 10:29 knappåsarn sa: lägg gärna upp receptet när du har provat klart, jag fick just tag på en burk longshot så nu ska det laddas! är det en kal 16 ? annars så är den enda laddningen i 12 jag provat LS38 och den går inte av för hackor Cheddite 12/70 cx2000 Longshot 2,15x38gram Z2M21 eller GT18 totalhöjd färdig patron 58mm 447ms@820bar och dessutom så håller den ihop, men den slår hårt åt båda hållen så att ta ner den 0,05gram gör den lite tamare ca 435ms / P Redigerad November 20, 20169 yr med culot - 0,05g krut = - 8-10ms
Publicerat Juli 14, 20169 yr Författare 3 hours ago knappåsarn sa: lägg gärna upp receptet när du har provat klart, jag fick just tag på en burk longshot så nu ska det laddas! 16 receptet m Longshot är med cheddite hylsa cx1000 Longshot 1,81x28,5gram Z2M21 stuka till 59 mm , datan säger 457ms@758bar min crono gav 460ms så det stämmer rätt bra , sen finns en 32gram med samma data som säger 440ms ca
Publicerat Juli 16, 20169 yr tänkte på data till kal12 först och främst, men 16 datan kan ju vara något för greifelter. tackar allra ödmjukast!
Publicerat Juli 18, 20169 yr Författare På 2016-07-16 at 10:22 knappåsarn sa: tänkte på data till kal12 först och främst, men 16 datan kan ju vara något för greifelter. tackar allra ödmjukast! Grejen m Longshot är att för att få dessa extrema farter så går det åt rejäla mängder krut ! okay om man befinner sig i usa där dom med sin kass omladdnings-teknik måste gödsla m krut för att kompensera Förluster i kass stukning .. Italienarna kallar detta controdose , dvs lätt laddning och med för blyvikten trögt krut i mängd. Det finn mkt roligare krut om man siktar på runt 32-34gram
Publicerat November 20, 20169 yr Författare På 14 juli 2016 at 10:29 knappåsarn sa: lägg gärna upp receptet när du har provat klart, jag fick just tag på en burk longshot så nu ska det laddas! Hur har det gått med ditt Longshot krut ?? /P
Publicerat November 21, 20169 yr har inte öppnat det än, tänkte spara på det till tyngre laddningar. jag har mest kört lättare laddningar på 28 till 34 gram och testat en del med VV krut 310&320 och det funkar bra.
Publicerat November 21, 20169 yr Författare 9 hours ago knappåsarn sa: har inte öppnat det än, tänkte spara på det till tyngre laddningar. jag har mest kört lättare laddningar på 28 till 34 gram och testat en del med VV krut 310&320 och det funkar bra. VV kruten doserar jävligt fint, men jag har bara provat 340 i VV och man måste likt Longshot ha höga förladdningar då det är lågt i volymen. Synd att VV är så jäkla dyrt bara . /P
Publicerat November 22, 20169 yr ja dom rinner fint genom doseraren VV kruten, men gratis är det som sagt inte. jag hade tur och fick köpa en del krut med min laddpress så jag tänkte göra slut på det först. sen bor man ju inte långt undan sportshooter så det blir väl till att titta närmare på vectan vad det lider. jag har förresten lagt märke till en lustig skylt inte långt från min hemmabana, det står Maxam ab. inte kan det väl vara samma som gör hagelkrutet som säljs på den britiska marknaden? klart intressant i så fall... på clay&game listar de bland annat maxam CSB5 som tydligen ska vara likt vectan AS för 18£ per 500gram det är ju inte så dyrt... fast britterna kan ju köpa 14kg tunnor oxå om dom verkligen vill dra ned på priset. det hade varit något för den svenska marknaden om hagelladdningen verkligen skulle ta fart någon gång.
Publicerat November 23, 20169 yr Författare 17 hours ago knappåsarn sa: ja dom rinner fint genom doseraren VV kruten, men gratis är det som sagt inte. jag hade tur och fick köpa en del krut med min laddpress så jag tänkte göra slut på det först. sen bor man ju inte långt undan sportshooter så det blir väl till att titta närmare på vectan vad det lider. jag har förresten lagt märke till en lustig skylt inte långt från min hemmabana, det står Maxam ab. inte kan det väl vara samma som gör hagelkrutet som säljs på den britiska marknaden? klart intressant i så fall... på clay&game listar de bland annat maxam CSB5 som tydligen ska vara likt vectan AS för 18£ per 500gram det är ju inte så dyrt... fast britterna kan ju köpa 14kg tunnor oxå om dom verkligen vill dra ned på priset. det hade varit något för den svenska marknaden om hagelladdningen verkligen skulle ta fart någon gång. Det är faktiskt samma bolag, och jag har själv stått vid den skylten när jag var där och jagade straxt intill, fast dom bedriver verksamhet m sprängmedel , jag känner en som gör affärer med dom och har ställt frågan om hagelkrut, dock har jag glömt att påminna honom. Du har säkert sett den här https://www.maxam.net/media/Default Files/Outdoors/MAXAMComponents.pdf Britterna har ju inte som vi glömt av kunskap och traditioner att ladda sin egen hagel ammo, jag undrar om inte skandinavien och Norden är i synnerhet de nationer som totalt glömt bort dessa kunskaper, + att noll intresse för att stimulera den marknaden. Mitt råd är att bekanta dig m Vectan för om inte annat stimulera marknaden ( läs handlaren) / P
Publicerat Januari 11, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Jaha det var inte igår man skrev här, men trots att jag fick överta en kollega på jobbets influensa/förkylning/ebola , som gör att jag hostar upp skit som troligen skulle kunna användas till Biologisk krigföring så har man ju laddat lite. Jag har dessutom fuskat lite medicinforskningen för den åkomma jag fått, RoyobiThe med en slatt Negrita Rom + rejält m Honung jag kommer snart ta patent på denna meducin och bli snuskigt rik .. vad har jag laddat då , jo förutom lite snärtiga 34g i 435ms området så har det laddats WT 33g Express , en erkänt bra laddning måste ju ha ett artistnamn eller hur ? Och det är broder Kalle (WT) som får stå för designen för det var där jag hörde den först. Datan har säkert WT lagt in ett par gånger förut men här kommer den igen. hylsa/tdh Fiocchi EVO 616 , Vectan A1 1,80x33gram CNC:5 SG19 57,7 stjärnstukat. Den snärtiga 34grammaren hittar man i " olika laddningar m 34g" tråden men för den som inte hittar så lyder datan som nedan. Hylsa/tdh Cheddite T3 cx2000 Vectan A1 1,75x34gram CNC :5 SG19 57,8 stjärnstukat. just den här kombon gör 430+ väljer man RIO , 616, 688 tdh går den lite långsammare ungefär 425 , dessutom var det denna kombo som hade bäst träffbilder i den farten. jag har dessutom tagit tummen ur röven och köpt mig en Gempro 300 våg som är nätansluten , och det är såååå jävla smutt att inte vågen stänger ner sig hela jävla tiden som min fullt fungerande Hornady 1500 gör, lite över 1700:- pix på vågexperten eller vad de hette , kanonproffsigt företag att handla ifrån för övrigt.
Publicerat Januari 13, 20179 yr Författare Jag har alla mina pressar riggade och alla komponenter utom krut /tdh framme så tiden för igångsättande är minimal, och med en gempro 300 är inställningen för krut /Hagel larvigt snabb , och även växla kaliber går fort så länge samma krut används. Min utrustning är säkert mer påkostad än de flestas men allt är relativt , jag bygger tex inte en " långhållsrigg" för 50-60000:- + runtomkring grejer för 40000:- till Jag är en hagelnörd som kan göra patroner man kan va stolt över och fabrikanter önskar att dom åxå kunde hitta kunder för . /P