Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Izzas skada och sen vart det valpar oxå.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jag har Mikut på Wachtlarna, och är mycket nöjd med den västen. Har tidigare använt de från Lisbeths och de funkade oxå. Det viktigaste är att hunden trivs med västen och att vi som ägare sätter på hunden den. Jag har en äldre från Lisbeths som mormor Dixie använde som kanske passar honom. Kom för vi och kolla så får du även känna på Mikuten.

• Svar 564
  • Visningar 91,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Tack för erbjudandet! Jag kanske piper över vid tillfälle, jag hör av mig.

Publicerat
4 hours ago Namibia sa:

Sicken stabil kille! Collins väger in som jaktcocker, 12,5 kg. Hägntest för oss på lördag. Det får avgöra om det blir väst för honom också...Följer med intresse ditt val. Har inte haft väst på tidigare hundar så kan tyvärr inte bidra med erfarenheter.

Är cita minst då med sina 11.5 adhd kilo ?

Publicerat

Måste kontrollväga igen...Sören framstår ju som en riktig soffpotatis jämfört med övriga i kullen :huh:

Bättre med 11,5 adhd kilo än 18....

Var det Gnista som var minst som valp faxe?

Publicerat
  • Författare
2 hours ago joco sa:

Måste kontrollväga igen...Sören framstår ju som en riktig soffpotatis jämfört med övriga i kullen :huh:

Bättre med 11,5 adhd kilo än 18....

Var det Gnista som var minst som valp faxe?

Nä jag tror det var Trolla, men ej säker.

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Ken1 sa:

Är cita minst då med sina 11.5 adhd kilo ?

Visst var Cita högre än Smiłla, men lättare byggd.

Publicerat
49 minutes ago faxe sa:

Visst var Cita högre än Smiłla, men lättare byggd.

Korrekt ?

Publicerat

Har nog nästan bestämt mig för Mikuten, de har ju lång erfarenhet av detta med västar....

Beställer man direkt från tyskland så blir det dessutom en tusing billigare vad jag kan se, 439 euro plus frakt (vad tar de för frakten?). Kan man beställa direkt från tyskland trots att det finns en svensk återförsäljare (Skogsmarken)? Finns det en D-ring på den för koppel/spårlina? 

Publicerat
  • Författare
23 minutes ago joco sa:

Har nog nästan bestämt mig för Mikuten, de har ju lång erfarenhet av detta med västar....

Beställer man direkt från tyskland så blir det dessutom en tusing billigare vad jag kan se, 439 euro plus frakt (vad tar de för frakten?). Kan man beställa direkt från tyskland trots att det finns en svensk återförsäljare (Skogsmarken)? Finns det en D-ring på den för koppel/spårlina? 

Jag köpte direkt ifrån Tyskland trotts att jag känner Fredrik. Beställde utan koppelring, de har ju en hals:yes:. Som jag skrev tidigare kom förbi och känn på mina så får du en försmak av vad du köper.

Publicerat

Absolut, ska släppa det här nu...:D och komma o kika/klämma på grejerna istället, vet inte varför köpfingret har så bråttom med o lägga en beställning.

Publicerat

Kort rapport från dagens hägntest. Collins sökte ut snabbt och självständigt och hittade de två vildsvinen direkt. Lite försiktig skallgivning, återvände till mig och kursledaren. Vi ignorerade honom helt och han sprang snart självständigt åter till grisarna. Ordentligt grovt ståndskall, men återvände snart till oss. Vi gick då kort i riktning mot grisarna. Då blev det fullt ös, ståndskall och sedan fullt drev. Collins drev fint med nästintill knorrkontakt. Sedan omväxlande ståndskall och drev så det stod det härliga till, i ca 10 min. Hej och hå vad det gick över hela hägnet. Återvände sedan och kopplades. Riktigt kul att se honom jobba, var kursledarens glada omdöme (Peter Ekeström). 

Supernöjd husse, med sådana takter får det nog bli grishund av den lille trots allt.

Publicerat

Riktigt kul o höra! Låter väldigt likt hur Sören agerade, lite försiktigt från början men med lite stöd från husse så blir det fullt ös ? vilket hägn släppte du i? Jag tror att det finns lite ståndegenskaper i dem också...vilket är kul! 

Publicerat
1 hour ago joco sa:

Riktigt kul o höra! Låter väldigt likt hur Sören agerade, lite försiktigt från början men med lite stöd från husse så blir det fullt ös ? vilket hägn släppte du i? Jag tror att det finns lite ståndegenskaper i dem också...vilket är kul! 

Axtorp. Träningsdag arrangerad av Studiefrämjandet Göteborg. 11olika hundar med olika förutsättningar, mycket bra upplägg. Perfekta nybörjargrisar. Lärorikt och kursledaren Peter Ekeström bidrog med mycket kunskap och klokskap.

Publicerat
  • Författare

Låter super Namibia:thumbsup::thumbsup:.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Idag så blir det premier för Smilla i grishägnet i Almunge?. Vi får se hur det går? Ska du hänga på Ken1?

Publicerat

Haha Susannes svar på det....... Över min döda kropp ?

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Du bor hos HSB förstår jag ,fast du har säkert sista ordet hemma iaf.. ”—Ja älskling!” ?

HSB=HonSomBestämmer

Publicerat
  • Författare
31 minutes ago Ken1 sa:

Om man inte fråga så kan man inte få nej??. Du behöver ju inte släppa!

Publicerat
5 hours ago faxe sa:

Idag så blir det premier för Smilla i grishägnet i Almunge?. Vi får se hur det går? Ska du hänga på Ken1?

Skoj! Rapportera hur det gått sen...?

Publicerat
  • Författare

Jodå, Smilla skäller på gris?. Men hon står gärna uppe på berget en bit ifrån grisarna. Jag gick in med henne i nybörjarhägnet där det var två jävlig sega 80 kilos galtar. Om man ville att de skulle röra på sig så fick man knuffa iväg dem. Så det var väl inte rätt hägn att gå in med henne, det behövs nog några som åtminstånde går undan.

Publicerat
13 minutes ago faxe sa:

Jodå, Smilla skäller på gris?. Men hon står gärna uppe på berget en bit ifrån grisarna. Jag gick in med henne i nybörjarhägnet där det var två jävlig sega 80 kilos galtar. Om man ville att de skulle röra på sig så fick man knuffa iväg dem. Så det var väl inte rätt hägn att gå in med henne, det behövs nog några som åtminstånde går undan.

smart hund ?

Publicerat

Ja, lite rörelse triggar säkert igång jakten mer...blir en lite märklig situation med SÅ tröga grisar. 

Publicerat
  • Författare

Trots lånad och alderles för stor väst var det inget som verkade hindra hennes steg, fast det var första gången hon hade klädning på sig?.82.thumb.JPG.376fa403b3dcbc5fff085f2bf585dfd0.JPG83.thumb.JPG.3e331fc5e9d83523adff43c7ef7416d8.JPG79.thumb.JPG.6362acb194b228b22ca8c17b38fac982.JPG

• 4 weeks later...
Publicerat

Lite stiltje i tråden så här kommer en liten uppdatering. Lydnadskursen klar med beröm godkänd enligt diplomet. En sanning med stor modifikation. Linförighet och inkallning finns inget att klaga på. Men att sitta still någon längre stund det är inte lätt det för denna adhd-hund. Varför vara stilla när det vimlar av andra hundar och hussar och mattar att visa sin oändliga kärlek och glädje för, även om det är husse som står högst i kurs.

Det är alltså fortfarande väldigt mycket valp över den lille. Behöver nog mogna ett tag till innan vi kör på med mer avancerade övningar. Just nu är det bara stadgeträning och apportering som gäller. Det går faktiskt allt bättre. Lite utveckling under kursen blev det allt och bra att få på kvitto var vi står i träningen.

IMG_3569.JPG

Publicerat

Snyggt, grattis! Jag och Sören avslutade precis vår lydnadskurs i måndags också och jag är väldigt nöjd. För honom har den sociala träningen varit det viktigaste, då han blir lite stressad och osäker i situationer med okända hundar och människor. Han kan skälla lite i dessa situationer, men efter några minuter när han fått koll på "nykomlingarna" lugnar han sig. Det gör att stadgan (sitt/stanna kvar) är hans paradgren, då han inte är särskilt intresserad av att springa fram till andra (okända) hundar. Linförigheten går hyffsat också, men gärna med nosen i backen....går mycket bättre utan koppel. Varit mycket lydnad och apportering för oss ett tag nu, så jag tror det är dags att åka till allmunge hägn snart o släppa för att se så inte söket har hämmats och prova hur inkallningen funkar i praktiken.