Publicerat Februari 20, 20242 yr 49 minutes ago PAS sa: Jag ser nog ett annat perspektiv på Ungern och Polen, som de sista länderna i Europa som inte gett upp, utan fortfarande vill de ha kvar sitt egenbestämmande. De har ej glömt, de vet vad det innebär att vara ockuperade och starkt begränsade. De vet. Ungern och Polen är kanske inte perfekta föredömen men det är inte Sverige heller, tyvärr. Så, bara för att man inte är sosse innebär det inte att man med automatik är moderat. Bara för att man inte är moderat innebär inte att man med automatik är sosse. Folks generella önskan om enkel lösning att placera folk i fack helst med bara två alternativ ex. Höger eller Vänster samt i kombination med flocktänk är tyvärr vanligt. I det här fallet är de bara olika sidor av samma mynt, å det myntet är ett globallistverktyg. Så, bara för att man inte är för globallisterna och deras planer innebär det inte att man är för Putin. /P Exakt så.. För egen del röstade jag nej i folkomröstningen om medlemskap i EU eftersom jag var bekant med t.ex. Spinellis synsätt på Europas framtid. Tyvärr ser vi alltmer denne livslånge kommunists önskan bli verklighet..
Publicerat Februari 21, 20242 yr 6 hours ago PAS sa: Jag ser nog ett annat perspektiv på Ungern och Polen, som de sista länderna i Europa som inte gett upp, utan fortfarande vill de ha kvar sitt egenbestämmande. De har ej glömt, de vet vad det innebär att vara ockuperade och starkt begränsade. De vet. Ungern och Polen är kanske inte perfekta föredömen men det är inte Sverige heller, tyvärr. Så, bara för att man inte är sosse innebär det inte att man med automatik är moderat. Bara för att man inte är moderat innebär inte att man med automatik är sosse. Folks generella önskan om enkel lösning att placera folk i fack helst med bara två alternativ ex. Höger eller Vänster samt i kombination med flocktänk är tyvärr vanligt. I det här fallet är de bara olika sidor av samma mynt, å det myntet är ett globallistverktyg. Så, bara för att man inte är för globallisterna och deras planer innebär det inte att man är för Putin. /P Polen har ju en ny Premiärminister sedan innan jul. Han är ju EU-positiv jämfört med hans företrädare som var positiv till EU men emot EU:s regler. https://sv.wikipedia.org/wiki/Donald_Tusk
Publicerat Februari 21, 20242 yr 3 av ministrarna i den blå röran ljuger om sina utbildningar och hur många poäng som har läst in i sina CV:en. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/avslojar-flera-fel-i-bostadsministerns-cv-andrar-efter-granskning Inte mycket bättre än den rödgröna röran.
Publicerat Februari 21, 20242 yr Nämen, en politiker som ljuger, det måste tillhöra ovanligheterna! Med tanke på Doenitz inlägg om polariseringen i amerikansk politik får det mig med automatik tänka på det Republikanska partiet. Jag brukar frekventera ett amerikanskt forum för Afrikajakt, alla fördomar om republikaner som jag någonsin har haft (uppväxt under Tricky Dick och Kissinger) bekräftas där-- dagligen. Konspirationsteorier frodas, Biden är mutad av Ukraina, Trump blev bestulen på valresultatet för att demokraterna praktiserar valfusk i stor omfattning, illegala invandrare bör skjutas omedelbart, alla demorats är marxister osv,osv. Dom bigotta skojarna går i kyrkan varje söndag men ett sjukvårdsystem som hjälper dom fattigaste är ett hot mot deras personliga frihet. Man tar sig för pannan och med skämskudden i omedelbar närhet kan man inte låta bli att läsa med sträckblandat tvivel att sådana åsikter existerar och diskuteras på fullt allvar. Nu är det ju inte så att det inte finns vettiga republikaner, jag gillade tex John MacClain, men dom har ju ett följe bestående av "den kristna högern" och ett gäng förvirrade Trump anhängare i sitt parti som dom måste förhålla sig till. Undrar vad Lincoln hade sagt om sin partikamrat Trump? Demokraterna har naturligtvis sina problem med wokerörelsen, alla minoriteter, folk med annan hudfärg och kvinnorna, glöm inte kvinnorna, är av födsel och med automatik förtryckta. Så det är ju helt riktigt att bägge partierna har en väldigt stor spännvidd över det politiska landskapet. Om man då ska återgå till ordningen och våra svenska bekymmer så åker Kristersson och hälsar på Orban i morgon. Det blir nog ett statsbesök med pompa och ståt och Orban får tillfälle att dra Kristerson i örat för att vissa politiker i svedala har haft mage att kritisera hans styre. Sen vill han kanske ha lite subventioner vad det gäller jasplanen som dom hyr av oss och kanske lite annat med nu när Kristersson ändå är nere och hälsar på. Om allt går som det är tänkt så är vi med i Nato inom en snar framtid. Jag är inte så säker på att det är det bästa för Sverige, våran neutralitet som har hållit oss utanför två världskrig har ju tjänat oss väl, oavsett att vi alltid har spelat under täcket med väst (utom när vi gillade Adolf till han började förlora).
Publicerat Februari 21, 20242 yr 7 minutes ago Luger6 sa: Nämen, en politiker som ljuger, det måste tillhöra ovanligheterna! Med tanke på Doenitz inlägg om polariseringen i amerikansk politik får det mig med automatik tänka på det Republikanska partiet. Jag brukar frekventera ett amerikanskt forum för Afrikajakt, alla fördomar om republikaner som jag någonsin har haft (uppväxt under Tricky Dick och Kissinger) bekräftas där-- dagligen. Konspirationsteorier frodas, Biden är mutad av Ukraina, Trump blev bestulen på valresultatet för att demokraterna praktiserar valfusk i stor omfattning, illegala invandrare bör skjutas omedelbart, alla demorats är marxister osv,osv. Dom bigotta skojarna går i kyrkan varje söndag men ett sjukvårdsystem som hjälper dom fattigaste är ett hot mot deras personliga frihet. Man tar sig för pannan och med skämskudden i omedelbar närhet kan man inte låta bli att läsa med sträckblandat tvivel att sådana åsikter existerar och diskuteras på fullt allvar. Nu är det ju inte så att det inte finns vettiga republikaner, jag gillade tex John MacClain, men dom har ju ett följe bestående av "den kristna högern" och ett gäng förvirrade Trump anhängare i sitt parti som dom måste förhålla sig till. Undrar vad Lincoln hade sagt om sin partikamrat Trump? Demokraterna har naturligtvis sina problem med wokerörelsen, alla minoriteter, folk med annan hudfärg och kvinnorna, glöm inte kvinnorna, är av födsel och med automatik förtryckta. Så det är ju helt riktigt att bägge partierna har en väldigt stor spännvidd över det politiska landskapet. Om man då ska återgå till ordningen och våra svenska bekymmer så åker Kristersson och hälsar på Orban i morgon. Det blir nog ett statsbesök med pompa och ståt och Orban får tillfälle att dra Kristerson i örat för att vissa politiker i svedala har haft mage att kritisera hans styre. Sen vill han kanske ha lite subventioner vad det gäller jasplanen som dom hyr av oss och kanske lite annat med nu när Kristersson ändå är nere och hälsar på. Om allt går som det är tänkt så är vi med i Nato inom en snar framtid. Jag är inte så säker på att det är det bästa för Sverige, våran neutralitet som har hållit oss utanför två världskrig har ju tjänat oss väl, oavsett att vi alltid har spelat under täcket med väst (utom när vi gillade Adolf till han började förlora). Instämmer i att ett Natomedlemskap inte är helt oproblematiskt men åtminstone så hycklar vi inte längre i vilket läger vi står. En positiv aspekt är också att det skulle kunna vara ett argument mot ett militariserat och än mer federativt EU även om det finns dylika tankar i flera EU-länder bl.a. i Frankrike. Med den maktfördelning som råder inom unionen så skulle vi dock alltmer bli en provins under fransk och tysk ledning precis som vi blivit inom många andra områden..
Publicerat Februari 28, 20242 yr Hirvonen vill bli nytt språkrör för mp. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hirvonen-vill-bli-nytt-sprakror
Publicerat Februari 28, 20242 yr Detta är en populär post. Är alla fula kärringar med i MP? Dras dom dit? Eller tänker dom "det är min enda chans att bli sedd på TV"?
Publicerat Februari 28, 20242 yr 1 hour ago Dansken sa: Är alla fula kärringar med i MP? Dras dom dit? Eller tänker dom "det är min enda chans att bli sedd på TV"? Du har så rätt så Svend!
Publicerat Februari 28, 20242 yr 1 hour ago Dansken sa: Är alla fula kärringar med i MP? Dras dom dit? Eller tänker dom "det är min enda chans att bli sedd på TV"? Ja, till skillnad från Svenska Freds så är det bara ruggugglor som verkar dras till MP.
Publicerat Februari 28, 20242 yr 3 hours ago Dansken sa: Är alla fula kärringar med i MP? Dras dom dit? Eller tänker dom "det är min enda chans att bli sedd på TV"? Ska man vara lite allvarlig så utgör kvinnor i storstäder en betydande del av deras väljarbas, dvs de som har valt att bosätta sig där det dom påstår sig värnar om är som mest förstört.
Publicerat Februari 29, 20242 yr Detta är en populär post. Tycker det märks att synen på buskontroll förändrats sedan regimskiftet... 😁
Publicerat Februari 29, 20242 yr I Stockholm röstade röran igenom en avloppstunnel som från början skulle kosta 5.5 miljarder men nu beräknas slutnotan till 23 miljarder minimum. Det hade räckt med att bygga ut befintliga reningsverk för 8 miljarder. Röran hade tänkt delfinansiera tunneln med att sälja marken där ett reningsverk står och få in 2.4M. Nu är marken plötsligt inte alls värd så mkt, 300m, och det är tveksamt om det alls ska byggas där… Hela beslutsfattande har varit mycket dåligt underbyggt och beslut har tagits vid svag närvaro i fullmäktige. Karin Wanngård är en av sjtärnorna… Andra konsekvenser av tunneln är miljöpåverkan, miljörisker, risk för skador på fastigheter pga sprängning. Dessutom måste reningsverket som tar emot allt vatten byggas ut 10 år efter att tunneln är klar. Tunneln är fö ca 11 år försenad. Som lök på laxen får stockholm 100% dyrare VA avgift och några kranskommuner får 25% högre avgift. Den cyniske kan spekulera i om uppsägningen av Bromma flygplats och den planerade försäljningen av marken är ett sätt att finansiera den skenande kostnaden för avloppstunneln… Själv tror jag att det blir fiasko med försäljningen av marken för saneringen kommer att bli minst sagt asdyr och Swedavia tar bara en liten del av det ansvaret. Ett annat skenande projekt är bussterminalen i Katarinaberget vid slussen. Där är Stockholms stad och region Stockholm båda ansvariga. Skulle från början kosta 1.4M nu är den estimerade slutnotan 5.7M. Tveksamt om denna terminal ens behövs, säger jag. Det fick ju bra innan. Det är kul att betala skatt…
Publicerat Februari 29, 20242 yr De Moine ställer inte upp som språkrör. Säger hon. Det är ju ett sätt att vara good looser när den oöverträffliga Amanda Lind kandiderar. Amanda Lind är farlig för att hon kan styra MP mot större marknadsandel, men hon är hittills rätt OK vad gäller jakten, för att vara miljöpartist.
Publicerat Februari 29, 20242 yr Inte bra om det blir Amanda Lind, det kan göra att dom stiger tryggt över 4% gränsen då hon har framtoning som kan gå hem hos vanligt folk.
Publicerat Februari 29, 20242 yr 3 hours ago MagnusN sa: De Moine ställer inte upp som språkrör. Säger hon. Det är ju ett sätt att vara good looser när den oöverträffliga Amanda Lind kandiderar. Amanda Lind är farlig för att hon kan styra MP mot större marknadsandel, men hon är hittills rätt OK vad gäller jakten, för att vara miljöpartist. 1 hour ago Järven sa: Inte bra om det blir Amanda Lind, det kan göra att dom stiger tryggt över 4% gränsen då hon har framtoning som kan gå hem hos vanligt folk. Instämmer. Frisyren till trots så verkar hon hyggligt intelligent.
Publicerat Mars 1, 20242 yr 8 hours ago exabit sa: Instämmer. Frisyren till trots så verkar hon hyggligt intelligent. ......fast med lite dåligt omdöme, hon har väl setts tåga med extremisterna i Djurfront mf. Men det är klart, jämfört med Magdalena Andersson som grät stora Krokodiltårar över en med kopplingar till Hamas men ändå verkar få sitta kvar så rycker väl folk mest på axlarna över det. 🤔
Publicerat Mars 6, 20242 yr Med tanke på alla sprängningar i flerfamiljshus och tätbebyggda områden i stan förväntar jag mig att MP ihop med övrig opposition lägger att förslag om ett "flyttbidrag" till gängkriminella som bor i befolkade områden. En million eller två i bidrag kanske kan motivera dom att flytta till fristående hus på landsbygden. Då har man ju gjort vad man kan för att skydda allmänheten. Låsa in eller utvisa våra kriminella utländska medborgare går ju inte, vi bor trots allt i Sverige. Kallas för verkställighetshinder. Det kan innebära tex att dom hålls ansvariga för djävelskap dom har ställt till med i landet dom kom ifrån och så kan man väl inte ha det?
Publicerat Mars 6, 20242 yr Dom kvinnor som gnäller över att dom inte törs gå på gatan när det är mörkt är dom samma som vill benåda allt pack i våra fängelser och demonstrerar när dom ska utvisas till sina apländer dom kommer ifrån för det är farligt för dom där. Knepig värld vi lever i .........
Publicerat Mars 6, 20242 yr Godhetsknarkande förefaller vara en livslång diagnos som drabbar både individen såväl som människor dess omgivning, tyvärr verkar den även vara ärftligt överförbar. Har skapat väldigt mycket lidande, kostnader och problem i och för samhället.
Publicerat Mars 8, 20242 yr Medlemskapet i NATO är Statsminister Kristersson förtsa framgång efter valet.
Publicerat Mars 8, 20242 yr Detta är en populär post. 2 hours ago lsjonsson sa: Medlemskapet i NATO är Statsminister Kristersson förtsa framgång efter valet. Brukar kolla vad Magdalena Andersson säger på Instagram. Enligt hennes näst senaste Duktiga-Magdalena-film var det ”vi socialdemokrater, med en bred majoritet i riksdagen” som tog beslutet om att ansöka om natomedlemskap. Det är ju ett sätt att ta på sig äran…
Publicerat Mars 8, 20242 yr 5 minutes ago MagnusN sa: Brukar kolla vad Magdalena Andersson säger på Instagram. Enligt hennes näst senaste Duktiga-Magdalena-film var det ”vi socialdemokrater, med en bred majoritet i riksdagen” som tog beslutet om att ansöka om natomedlemskap. Det är ju ett sätt att ta på sig äran… Ja, hon har väl en liten del av den äran.
Publicerat Mars 8, 20242 yr 4 minutes ago MKJ sa: Ja, det där uttalndet komer man ihåg. Man kan ju ändra ståndpunkt .......