Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
6 minutes ago exabit sa:

Sista inlägget om snöläget i den här tråden :ph34r:

Helt stilla upp mot bron. Hur j—-a värdelös är inte snöröjningen???

Hatar Göteborg! 🤮

IMG_2477.thumb.jpeg.825b2821675bed7a61ab66057ac09a02.jpeg

Flytta till Kalix då så får du uppleva Snöröjning och vad det innebär!:whistling::P:lol:

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
2 minutes ago Islänningen sa:

Som jag sa, svenskar är värdelösa på att köra när det råder vinterväglag.

Ja, i Uppsala och söder ut.:lol:

Publicerat
7 minutes ago Islänningen sa:

Har kört dubbfritt i över 20 år nu.  Ser det inte som ett problem.

Hmmm har en känsla av att du inte är stockholmare:thumbsup:

Publicerat
Just now Mad Mike sa:

Hmmm har en känsla av att du inte är stockholmare:thumbsup:

Nopp.

Publicerat
3 minutes ago Islänningen sa:

Inte konstigt.  Vindkraft har aldrig lönat sig, om man tittar på alla delar av kostnaden.

Nej, det har det inte! Om inte annat så är det väldigt dålig lönsamhet på vindkraft.

Publicerat
17 minutes ago Islänningen sa:

Dra inte alla över en kam din mupp!

Publicerat
45 minutes ago Islänningen sa:

Jo, lite så är det kanske.

Fast dubbfria vinterdäck är riktigt värdelösa på blöt is på skogsvägarna i Bergslagen.

Bilen glider när vägen lutar hur bra du än är att köra, man kan inte upphäva fysikens lagar 

Publicerat
13 hours ago Roleinwe sa:

Det bor en liten Kommunist i mig som viskar att infrastruktur som El, Vatten, Avlopp, Järnväg, Vägar, Skola, Sjukhus osv ska huvudansvaret skötas av staten för att det ska fungera långsiktigt.

Det ska ÄGAS av svenska folket

Och glöm inte bort att även dom statliga markerna ovan odlingsgränsen ska ägas och förvaltas av staten och inte av nå jävla samebyar....

Publicerat
2 hours ago stefan sa:

Och glöm inte bort att även dom statliga markerna ovan odlingsgränsen ska ägas och förvaltas av staten och inte av nå jävla samebyar....

Att detta är rätt och riktigt hävdade ju Kristersson med bestämdhet innan valet. Precis som att EUs blyförbud inte skulle bli verklighet i Sverige -----------.

Publicerat
3 hours ago stefan sa:

Det ska ÄGAS av svenska folket

Och förvaltas av....Politiker och tjänstemän !?

Publicerat
9 hours ago MrT. sa:

Och förvaltas av....Politiker och tjänstemän !?

Absolut av länsstyrelsen och inte av några få renskötsel företagare,som det blivit efter att girjas tagit över jakten och fisket så får bara folkbokförda i norrbotten fiska och jaga på statens marker, Alla ni i södra delen av landet är portade. 

Men ni är ändå med och sponsrar rennäringen & sametinget med era skattepengar...

Publicerat
19 minutes ago stefan sa:

Absolut av länsstyrelsen och inte av några få renskötsel företagare,som det blivit efter att girjas tagit över jakten och fisket så får bara folkbokförda i norrbotten fiska och jaga på statens marker, Alla ni i södra delen av landet är portade. 

Men ni är ändå med och sponsrar rennäringen & sametinget med era skattepengar...

Ja, det där är en skitmacka serverad av PK maffian som vill sprida sitt dåliga samvete för tidigare oförrätter kollektivt.

Ska Svenska folket utestängas att jaga och fiska på Statens (läs vår egen) mark ?

Räkna med att detta kommer att bli värre nu när en liten klick fått privilegiet att tjäna pengar på vår gemensamma mark, jag är rätt övertygad att jakten och fisket kommer mer och mer att säljas in som dyra "all inclusive" paket.

Publicerat
På 2023-11-29 at 18:46 exabit sa:

Hon skickade en bild från stillaståendet. Inte fan har de skottat ens uppfarten mot Älvsborgsbron! :ph34r: 

IMG_4574.thumb.jpeg.762471ac4b32902840371500aaaef445.jpeg

Snöröjning och sandning krävs.. men snöröjarna kommer inte fram pga alla bilar.

På 2023-11-29 at 18:56 Islänningen sa:

Mmm Vi hade totalstopp på E18 Söderg förra veckan. Orsak 1A var en Ltu reggad långtrådare som kört ihop med en annan Ltu reggad långtradare och parkerart över mitträcket. När vi stoppade trafiken norr om "olyckan" för att leda om så tog sig inte lastbilarna upp för den svaga uppförsbacke som var in på vägen för att ta sig runt. Och även där merparten Ltu, Est samt Lv och polacker.. Och sandbilarna/plogbilarna svarade inte ens på telefon/anrop rakel.. Gissar att något sådant förklarar även Lijuns sits ovan faktiskt.. 

Publicerat
22 hours ago Roleinwe sa:

JA det är så det fungerar ser hellre att eventuella vinster går till SVENSKA folket än utländska intressen

Delar din uppfattning, men förvaltningen lämnar en del i övrigt att önska (kan jag tycka).

Publicerat
14 hours ago stefan sa:

Ja, den här Girjas-soppan är nu en delikat anrättning med en synnerligen bitter eftersmak, sanna mina ord. Dessutom har övriga samebyar (skogs och fiskesamer) vilka vädrar morgonluft börjat spinna på samma tråd. Åhå jaja.

Publicerat
40 minutes ago Hipshot sa:

Och även där merparten Ltu, Est samt Lv och polacker.. Och sandbilarna/plogbilarna svarade inte ens på telefon/anrop rakel.. 

Fråga, har trafikverkets bilar Rakel, kan ni ropa direkt till dom?

Vi hade en lastbilsolycka på centralbron igår natt, alla södergående körfält avstängda till 08.

Hos oss har trafik Stockholm direktnummer till min entreprenör och svarar inte dom har dom direktnummer till mig.

Publicerat
16 hours ago Järven sa:

Ja, det där är en skitmacka serverad av PK maffian som vill sprida sitt dåliga samvete för tidigare oförrätter kollektivt.

Ska Svenska folket utestängas att jaga och fiska på Statens (läs vår egen) mark ?

Räkna med att detta kommer att bli värre nu när en liten klick fått privilegiet att tjäna pengar på vår gemensamma mark, jag är rätt övertygad att jakten och fisket kommer mer och mer att säljas in som dyra "all inclusive" paket.

Jo och med flera omotiverade avlysningar inom jakten med kort varsel,hör även rykten om ytterligare fjällsjöar som ska rödmarkeras inom girjas område....

Publicerat
På 2023-11-29 at 18:46 exabit sa:

Hon skickade en bild från stillaståendet. Inte fan har de skottat ens uppfarten mot Älvsborgsbron! :ph34r: 

IMG_4574.thumb.jpeg.762471ac4b32902840371500aaaef445.jpeg

Dom som sköter snöröjningen hos er borde få komma upp till Väster- o Norrbotten och få lite träning och se hur snöröjning ska skötas.:whistling::P:lol: Kommer det väldigt mycket snö på en gång så skickar dom ut dubblar plogbilar på E4:an så får bilisterna köra kolonnkörning efter dom.:thumbsup:

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Snöröjning och sandning krävs.. men snöröjarna kommer inte fram pga alla bilar.

Mmm Vi hade totalstopp på E18 Söderg förra veckan. Orsak 1A var en Ltu reggad långtrådare som kört ihop med en annan Ltu reggad långtradare och parkerart över mitträcket. När vi stoppade trafiken norr om "olyckan" för att leda om så tog sig inte lastbilarna upp för den svaga uppförsbacke som var in på vägen för att ta sig runt. Och även där merparten Ltu, Est samt Lv och polacker.. Och sandbilarna/plogbilarna svarade inte ens på telefon/anrop rakel.. Gissar att något sådant förklarar även Lijuns sits ovan faktiskt.. 

Visst är det så.  Retades bara lite med killarna.  Väldigt många dömmer ut dubbfria vinterdäck,bara för att de kan inte använda dom.  Gick själv över till dubbfria i början av 2000-talet, då jag var ofta nere i Tyskland och jobbade.

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Dom som sköter snöröjningen hos er borde få komma upp till Väster- o Norrbotten och få lite träning och se hur snöröjning ska skötas.:whistling::P:lol: Kommer det väldigt mycket snö på en gång så skickar dom ut dubblar plogbilar på E4:an så får bilisterna köra kolonnkörning efter dom.:thumbsup:

Dubbla?? Tror dina killar får komma ner till mig, på mina leder kör vi tre plogbilar i bredd:P

Publicerat
5 hours ago Mad Mike sa:

Fråga, har trafikverkets bilar Rakel, kan ni ropa direkt till dom?

Vi hade en lastbilsolycka på centralbron igår natt, alla södergående körfält avstängda till 08.

Hos oss har trafik Stockholm direktnummer till min entreprenör och svarar inte dom har dom direktnummer till mig.

Ja de har rakel, vi har deras talgrupper men vet sällan vilka de ligger på. I detta fallet så fick vi rätt talgrupp men där ville ingen svara. Alla TMA osv ligger också på talgrupper.

2 hours ago lsjonsson sa:

Gulligt.. då kan väl era snöröjare få komma ned hit och hantera mindre snö men bilar ta mej fan precis över allt. Ploga snö är det enkla gissar jag, navigera runt alla idioter som ska fram över allt är lite mer knepigt misstänker jag.

Publicerat
1 hour ago Mad Mike sa:

Dubbla?? Tror dina killar får komma ner till mig, på mina leder kör vi tre plogbilar i bredd:P

Vi har bara 2-1 filig motorväg här uppe så det rymms inte 3 plogbilar här uppe.:whistling::P:lol: