Publicerat November 28, 20232 yr 1 hour ago, exabit said: Detta är faktiskt helt sjukt. Trodde aldrig jag skulle få höra dem erkänna detta. Det är inte ett erkännande, dom har blivit tagna på sängen...
Publicerat November 28, 20232 yr Detta är en populär post. Cynikern i mig säger: först pudel och om ett tag kommer ett nytt löfte om fantastiska nya åtgärder som vi får om S bara vinner valet. Ingen politiker pudlar sitt misslyckande och låter det stanna där. Då är man en looser.
Publicerat November 28, 20232 yr https://blickovernejden.wordpress.com/2023/11/27/man-maste-framst-se-till-nationens-val-och-ve/ Nog är det tur för vår politiska nomenklatura att man har Jimme Åkesson att projicera mot så att egna malörer inte framstår som lika illa?
Publicerat November 28, 20232 yr 5 hours ago lindgren sa: Det är inte ett erkännande, dom har blivit tagna på sängen... Nähä?
Publicerat November 28, 20232 yr Så nu ska S göra en egen kulturrevolution i Sverige? Där barn från familjer som slitit och jobbat för att bosätta sig i ett attraktivt område ska bussas till skolor i problemområden. Och vice versa. Man kommer alltså måla upp bilden för sina väljare att man nu kommer ge dem fördelar i samhället för att fiska mer röster. Mitt förakt för S och resten av vänstern vet inga gränser!
Publicerat November 29, 20232 yr 8 hours ago exabit sa: Mitt förakt för S och resten av vänstern vet inga gränser! Ja, man kan undra vad som hänt med S. Jag röstade på dom när Ingvar Carlsson och senare Göran Persson var partiledare, även om inte allt var bra då heller är det mycket som gått åt fel håll sedan dess. Sossarnas enda koppling till att vara ett arbetsparti nuförtiden verkar vara när man ska mjölka skatt av dom som jobbar för att försörja resten av världen......gärna på plats i Sverige.
Publicerat November 29, 20232 yr Sammanfattningsvis kan man väl konstatera att den politik som fört oss till rådande situation, oavsett vem som chefat, inte har varit rätt och på det spåret kan vi inte fortsätta.
Publicerat November 29, 20232 yr 11 hours ago, exabit said: Så nu ska S göra en egen kulturrevolution i Sverige? Där barn från familjer som slitit och jobbat för att bosätta sig i ett attraktivt område ska bussas till skolor i problemområden. Och vice versa. Man kommer alltså måla upp bilden för sina väljare att man nu kommer ge dem fördelar i samhället för att fiska mer röster. Mitt förakt för S och resten av vänstern vet inga gränser! "Vi ska nu leka hela havet stormar, i utsatta områden kommer vi nu att rotera ut, var 5e med familj, för att i fallande ordning ersättas med, en soscialbrdragstagare från örebro, växsjö,sundsvall,kalix,visby eller bromölla. Detta för att öka uppmärkningen av dom små butikernas prislappar. Observera att för att kunna genomföra detta behöver vi göra en grundlagsändring, så vi har hittat en modell som tyskland provade, som vi valt som mall"
Publicerat November 29, 20232 yr På 2023-11-22 at 03:55 Luger6 sa: Det som dessutom är hål i huvudet är att vi upplåter mark till utländska bolag som sabbar våran miljö och våran utsikt och som sedan exporterar strömmen till Danmark-Tyskland där dom får mer betalt trots rekordhöga elpriser i Sverige. Nu skulle det ju bli lite kallare här i söder så då är det väl dags att stänga kärnkraften för underhåll. Vad sa du om kärnkraften?? Ringhals 4 ligger nere: ”Vi undersöker det nu” (nyteknik.se)
Publicerat November 29, 20232 yr 3 hours ago Islänningen sa: Vad sa du om kärnkraften?? Ringhals 4 ligger nere: ”Vi undersöker det nu” (nyteknik.se) Ja, varför pajar alltid nåt runt nån reaktor under vinterhalvåret? Man kan bli konspiratorisk för mindre
Publicerat November 29, 20232 yr 19 minutes ago exabit sa: Ja, varför pajar alltid nåt runt nån reaktor under vinterhalvåret? Man kan bli konspiratorisk för mindre Varför kan inte svenskar köra bil, när första flingorna faller? Vi kan även hitta konspiration här 🤣
Publicerat November 29, 20232 yr 1 hour ago Islänningen sa: Varför kan inte svenskar köra bil, när första flingorna faller? Vi kan även hitta konspiration här 🤣 För att i sthlm har alla dubbfria vinterdäck och förväntar sig ren asfalt överallt, vinterväglag får ej råda.....
Publicerat November 29, 20232 yr Lijun försöker komma hem från jobbet. Lägg en bombmatta över Hisingen NU! (eller vänta en halvtimma kanske kr
Publicerat November 29, 20232 yr Angående Kärnkraften så gäller ju även där att elen prissätts efter tillgång efterfrågan. Säkert bättre och mer/lika lönsamt att tex köra tre reaktorer och få bra betalt per kwh än att köra fyra och få sämre betalt per kwh kan man anta. Det bor en liten Kommunist i mig som viskar att infrastruktur som El, Vatten, Avlopp, Järnväg, Vägar, Skola, Sjukhus osv ska huvudansvaret skötas av staten för att det ska fungera långsiktigt. Så fort privata marknaden ska doppa sitt tryne i ovanstående så börjar vinst tydligen gå före funktion och ingen vill kosta på långsiktigt underhåll. Sverige som har haft ett av Världens bästa elsystem....vad hände ?
Publicerat November 29, 20232 yr Hon skickade en bild från stillaståendet. Inte fan har de skottat ens uppfarten mot Älvsborgsbron!
Publicerat November 29, 20232 yr Det bor en liten Kommunist i mig som viskar att infrastruktur som El, Vatten, Avlopp, Järnväg, Vägar, Skola, Sjukhus osv ska huvudansvaret skötas av staten för att det ska fungera långsiktigt. Det ska ÄGAS av svenska folket
Publicerat November 29, 20232 yr Sista inlägget om snöläget i den här tråden Helt stilla upp mot bron. Hur j—-a värdelös är inte snöröjningen??? Hatar Göteborg! 🤮
Publicerat November 29, 20232 yr 15 minutes ago Mad Mike sa: För att i sthlm har alla dubbfria vinterdäck och förväntar sig ren asfalt överallt, vinterväglag får ej råda..... Har kört dubbfritt i över 20 år nu. Ser det inte som ett problem.
Publicerat November 29, 20232 yr 2 minutes ago Islänningen sa: Har kört dubbfritt i över 20 år nu. Ser det inte som ett problem. Vi körde 20 dar dubbfritt med kärringens Audi när vi köpte den......sen åkte skiten av. 😁
Publicerat November 29, 20232 yr 5 hours ago Islänningen sa: Vad sa du om kärnkraften?? Ringhals 4 ligger nere: ”Vi undersöker det nu” (nyteknik.se) Det är kanske snart slut med vindkraft snart när flera av dom går i kk. https://www.tv4.se/artikel/NKnZvX6uoK3IAWROYoiez/konkursvag-hotar-svensk-vindkraft
Publicerat November 29, 20232 yr 1 minute ago Järven sa: Vi körde 20 dar med kärringens Audi när vi köpte den......sen åkte skiten av. Som jag sa, svenskar är värdelösa på att köra när det råder vinterväglag.