Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago josc72 sa:

Så, hur skall vi rösta nu då?! Den blå-bruna geggan som regerar visade sig ju heller inte hålla vad de lovade när det gäller jakt och vapen. Vad tänker ni?

Den röran är som vilken annan politisk röra som helst. De säger vad folk vill höra, inte vad folk behöver höra. Sedan kan de sitta kvar en mandatperiod till. De kan ju inget annat. Tänk om de skulle behöva söka riktigt arbete😱

• Svar 3,5k
  • Visningar 225,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
7 hours ago Järven sa:

Tänk om en annan kunde gå in till basen och säga att nu vill jag inte längre och han lovar att sätta in årslöner motsvarande två mille och låter mig gå hem och jaga och fiska obehindrat med enda kravet att inte skaffa nytt jobb så länge pengarna rullar in.  :)

En önskedröm broder!:thumbsup: Det tänkte jag flera gånger på Husqvarna.:whistling::P:lol:

Publicerat
På 2025-10-09 at 18:51 Järven sa:

Efter som det är Rebecka Le Moine och MP som ligger bakom motionen så börjar jag genast fundera var exakt baktanken att missgynna jakt och jägare ligger, för det kan vi nog lugnt utgå ifrån att det finns. :dry:

Har inget emot varken Vicenter eller vildrenen som art eller jaktbart vilt......till skillnad mot Miljöpartiet och dess anhang.

Samma här, cynismen i mig slog genast i handbromsen. Finns garanterat något skit som kommer sabba annan jakt.

Det kommer att ta sjukt lång tid innan stammarna blir jaktbara.

Dessutom kommer det att kosta fläsk hur man än vrider och vänder på det. 

Jag säger Nej.

Publicerat
10 hours ago Fläskfia sa:

Den röran är som vilken annan politisk röra som helst. De säger vad folk vill höra, inte vad folk behöver höra. Sedan kan de sitta kvar en mandatperiod till. De kan ju inget annat. Tänk om de skulle behöva söka riktigt arbete😱

Problemet är att VI får det vi förtjänar.  VI knyter näven i fickan och röstar fram skiten, bara för att VI tror att det blir kanske bättre nästa gång, eller för att VI kan inte stå tillsammans.  Jämför bara AR frågan.  40% emot, 40% med, 20% vet inte.  VI kan inte stå enade och lyfta blicken över utseendet på bössan och se konsekvenserna av en lagändring som gör det möjligt för staten att konfiskera privat egendom, bara för att de inte gillar den.

Som VI har bäddat, får VI ligga.

Publicerat
11 hours ago Järven sa:

Tänk om en annan kunde gå in till basen och säga att nu vill jag inte längre och han lovar att sätta in årslöner motsvarande två mille och låter mig gå hem och jaga och fiska obehindrat med enda kravet att inte skaffa nytt jobb så länge pengarna rullar in.  :)

Politiker brukar starta AB som de inte tar ut lön från så att de kan jobba och ändå få avgångslön.

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Så länge MP styr Sossarna med järnhand är inte det heller något bra alternativ, vanliga kommunister vet man alltid vart man har dem men däremot  gröna Kommunister är ett satans otyg..  

Nja, det vet jag inte om dom gör. Med tanke på att s är för ny kärnkraft så är dom nog långt ifrån varandra just nu. Om tidöregeringen o s skriver ett avtal om ny kärnkraft så att dom får grönt ljus så kom mp stå ljusår från s gissar jag.

Publicerat
6 hours ago lsjonsson sa:

Med tanke på att s är för ny kärnkraft så är dom nog långt ifrån varandra just nu. Om tidöregeringen o s skriver ett avtal om ny kärnkraft så att dom får grönt ljus så kom mp stå ljusår från s gissar jag.

Just det gjorde att man blev lite förvånad nu när vi går in i valår.

Undrar var S har för plan ?

Gå samman med M för att hålla SD och V plus MP utanför ?

S och M ligger ju hyffsat långt i från varandra politiskt så jag skulle bli mäkta förvånad.

Publicerat
8 minutes ago Järven sa:

S och M ligger ju hyffsat långt i från varandra politiskt så jag skulle bli mäkta förvånad.

Ja, jag blev okså lite förvånad när s blev intresserad av kärnkraft ihop med tidöpartierna. 

Ja, det kan vara ett alternativ. Vi får se efter valet -26 vad som händer inom poliken.

Det gör dom verkligen och dom gillar att slå käft med varandra om den ekonomiska politiken.:whistling::P:lol:

Publicerat
24 minutes ago Järven sa:

Här har du lite att läsa/fundera över även om det är i AB.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73Er49/c-kallor-har-enats-om-regeringsfragan-vantar-med-besked

• 2 weeks later...
Publicerat

Varför ska man ställa upp i sharaden om att hitta minst dåliga partier?

Jag röstar nog på Nalle Puh, eller ännu hellre på AI. Skulle njuta otroligt av att byta ut alla politiker emot chatbots... Då slipper vi betala löner och pensioner, men får samma resultat. 

Publicerat
1 hour ago, PAS said:

Tyvärr inte ett alternativ, bara ytterligare ett parti som vill föra en egen agenda, och suga pengar via löner... Juh mer jag tänker på det tror jag mer och mer på AI...

Publicerat
7 hours ago lindgren sa:

Juh mer jag tänker på det tror jag mer och mer på AI...

Intressant tanke.

Tyvärr lider AI av "Stockholmssyndromet 2.0", tvärsäkra uttalanden som är helt åt helvete .....så kanske ändå.  😜

Publicerat
2 hours ago, Järven said:

Intressant tanke.

Tyvärr lider AI av "Stockholmssyndromet 2.0", tvärsäkra uttalanden som är helt åt helvete .....så kanske ändå.  😜

Exakt min tanke, skulle du märka skillnaden?
Jag har lösningen på alla era problem! Och alla andra har fel!...
Och att vi inte lyckades lösa sakerna, berodde på att ALLA andra är elaka... Så det var deras fel...

Jag skulle nog kunna bli politiker.. men jag kan skapa en AI som bara repeterar mantrat...

Publicerat

Nu får vi för faan rösta rött i nästa val.  Sossarna vill dela ut bidrag till små samhällen, så de kan fixa blomlådor och måla fasader.  Det ska ju vara snyggt och prydligt när överhögheten kommer på besök.

FLER BLOMLÅDOR TILL FOLKET!

Publicerat
1 hour ago detstorabla sa:

Så det var därför Hatt avgick....

...och det lär vi knappast få veta.

Publicerat
På 2025-10-31 at 16:10 Islänningen sa:

Nu får vi för faan rösta rött i nästa val.  Sossarna vill dela ut bidrag till små samhällen, så de kan fixa blomlådor och måla fasader.  Det ska ju vara snyggt och prydligt när överhögheten kommer på besök.

Självklart ska det ju se prydligt ut när man tittar ut genom rutan på Teslan på väg till stugan i Sälen eller Åre. 😁

Publicerat
På 2025-10-31 at 16:10 Islänningen sa:

Potemkinkuliss.nu?