Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

• Svar 3,5k
  • Visningar 225,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
52 minutes ago sexfemåtta sa:

https://en.wiktionary.org/wiki/fail_upward

...korruption och tjänster mot gentjänster, upplever jag stora delar som staten som.

Visst förekommer det i Sverige, men det är nog värre i öststatsländerna och sydeurpoa.

Publicerat
På 2025-05-09 at 19:23 sexfemåtta sa:

De fantasierna genomsyrar allt vad högskola och universitet heter numera, oavsett avdelning, skulle jag nog kunna säga..

.. sen är det klart att vissa linjer är mer faktabaserade ändå. Men allt är infekterat.

Angående ambulanstjejen så förstår jag verkligen inte. Dels är väl det viktiga att hon sköter sitt jobb och då självklart inte är påverkad på jobbet (vilket inte ens var på kartan, och som sagt de blåser ju när de jobbar). Men om vi nu är inne på linjen att hennes chefer faktiskt menar att hon har ett alkoholproblem - är de inte då skyldiga att hjälpa henne från detta beroende i Sverige? Så hade jag faktist förstått det som i regel..

Fan va ruggigt med universiteten.. det kommer förmodligen att lugna sig en smula när den värsta hysterin blåst över.

Ang ambulans syrran.. jag läste att hon alltså inte fick jobba i ambulansen pga att de kör ambulans fort.. men det är helt okay att hon drar upp läkemedel och sprutar i folk till höger och vänster? Hon jobbar, som jag fattade det, numera på akuten där hon bor. Om man skulle vara konsekvent i detta, om riskerna med förhöjda värden vore så j-la farligt så skulle man nog kanske ifrågasätta just det med? Men då skulle det nog ta hus i helvete på allvar... 

Tror fler personer får allvarliga skador av felaktigt doserade läkemedel per år än påkörda av ambulans under utryckning. Btw så kollade jag igår med en kollega, de tar inga PEth tester när de utbildar sig till poliser och får köra herrejösses fort..

Publicerat
11 hours ago Hipshot sa:

Fan va ruggigt med universiteten.. det kommer förmodligen att lugna sig en smula när den värsta hysterin blåst över.

Ang ambulans syrran.. jag läste att hon alltså inte fick jobba i ambulansen pga att de kör ambulans fort.. men det är helt okay att hon drar upp läkemedel och sprutar i folk till höger och vänster? Hon jobbar, som jag fattade det, numera på akuten där hon bor. Om man skulle vara konsekvent i detta, om riskerna med förhöjda värden vore så j-la farligt så skulle man nog kanske ifrågasätta just det med? Men då skulle det nog ta hus i helvete på allvar... 

Tror fler personer får allvarliga skador av felaktigt doserade läkemedel per år än påkörda av ambulans under utryckning. Btw så kollade jag igår med en kollega, de tar inga PEth tester när de utbildar sig till poliser och får köra herrejösses fort..

Olika myndigheter, olika regler, ingen samordning…

Det är bra om transportstyrelsen får på skallen för då är det färre myndigheter som blir sugna på peth.

Jag menar inte att folk med verkligt riskbeteende ska verka i yrken där de kan ställa till oreda men det ska isf bedömas med ett test som är ”rättsäkert” och det verkar inte peth vara för alla.

Publicerat
På 2025-05-14 at 19:30 lsjonsson sa:

Hatt (c) går emot (mp) om höjt bensinpris.:thumbsup:

Att gå emot miljöpartiet är ett friskhetstecken i sig, hoppas så många som möjligt följer i samma anda. 👍

Men Sossarna säljer väl sin själ (och landsbyggden) till 4% djävulen för makten i en mandatperiod i vanlig ordning.

Publicerat
19 minutes ago Järven sa:

Att gå emot miljöpartiet är ett friskhetstecken i sig, hoppas så många som möjligt följer i samma anda. 👍

Men Sossarna säljer väl sin själ (och landsbyggden) till 4% djävulen för makten i en mandatperiod i vanlig ordning.

(c) vs (mp) Jag tror Hatt säljer sig dyrt som det har låtit på henne. (c) vinner på knockout.:whistling::P:lol:

Publicerat
21 hours ago Järven sa:

När jag tittade på Henrik Jönsson lördag krönika idag så nämns MP regeringen.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Dom är nog bara oense till valet är klart, sen säljer man sig till MP i vanlig ordning.

Makten framför allt.

Sedan är det frågan om dom får med C i en eventuell kommande regering.

Publicerat

Jag tror att S omvändning i invandringspolitiken blir en svår nöt med V och MP. Makten framför allt devisen säger mig att S troligen tonar ner invandringsfrågan.

Det förvånar mig lite att S ökat så pass mkt med den nya invandringspolitiken. Tänkte att de skulle vinna tillbaka en del tappade väljare från SD men tappa fler av sina invandrade väljare.

Publicerat
1 hour ago MagnusN sa:

Jag tror att S omvändning i invandringspolitiken blir en svår nöt med V och MP. Makten framför allt devisen säger mig att S troligen tonar ner invandringsfrågan.

Det förvånar mig lite att S ökat så pass mkt med den nya invandringspolitiken. Tänkte att de skulle vinna tillbaka en del tappade väljare från SD men tappa fler av sina invandrade väljare.

Paradoxalt nog så verkar även invandrade väljare vara emot ökad invandring, gissningsvis för att de kanske i högre grad bor i områden där man ser problematiken med den bristfälliga integrationen av nyanlända mer än på andra platser.

Publicerat
3 hours ago, MagnusN said:

Jag tror de kommer försöka satsa på att säga tillräckligt för att locka en del sorts väljare, men hålla det vag/svagt nog för att inte försöka hetsa upp V/MP för mycket. De har nog dock mer att vinna på att bli stramare i invandringspolitiken då jag tror fortfarande många känner "solidaritet" med S men har skrämts över till SD pga invandringspolitiken.... V och MP har ju trots allt inte så många väljare.

Publicerat
1 hour ago, KJE81 said:

Paradoxalt nog så verkar även invandrade väljare vara emot ökad invandring, gissningsvis för att de kanske i högre grad bor i områden där man ser problematiken med den bristfälliga integrationen av nyanlända mer än på andra platser.

Så är det ju... är man tex en skötsam arbetande Iranier som flydde från religiösa tokstollar på 80-talet, fått ett gott liv här, så är nog en del av dagens invandring inte särskilt välkommen för en..

Publicerat

Och så kan en del av våra pensionspengar också vara

Publicerat

Ar-15 med MED. 

'Populistiskt förslag? 

-Nope. /P

Publicerat

Northvolts problem pekas ut: ”Få jobbade”

Sedan konkursen har två tredjedelar av personalen försvunnit.

Trots det har Northvolt producerat lika många battericeller som innan, rapporterar Ekot.

– Det var få som jobbade och många som arbetsledde, säger Tidigare Northvolt-ingenjören Shubhrajit Sinha till SR.

https://www.expressen.se/ekonomi/northvolts-problem-pekas-ut-fa-jobbade/

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Northvolts problem pekas ut: ”Få jobbade”

Sedan konkursen har två tredjedelar av personalen försvunnit.

Trots det har Northvolt producerat lika många battericeller som innan, rapporterar Ekot.

– Det var få som jobbade och många som arbetsledde, säger Tidigare Northvolt-ingenjören Shubhrajit Sinha till SR.

https://www.expressen.se/ekonomi/northvolts-problem-pekas-ut-fa-jobbade/

De har jobbat som vanliga kommunalarbetare altså :ph34r::whistling:

Publicerat
1 hour ago Islänningen sa:

De har jobbat som vanliga kommunalarbetare altså :ph34r::whistling:

Ubdra om dom fick röda gummistövlar så att dom verkligen såg ut som kommunalarbetare?:lol: