Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 1 hour ago Dansken sa: Dom hittade väl hans "lik i garderoben" med aktieaffärer och jävighet med nya hustruns förehavanden. Det är ju där dom brukar hitta liken.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 1 hour ago Dansken sa: Det här kukhuvud måste väl vara ledig- igen Den pajajsen sitter ju på regeringskansliet ihop med en bunt andra oduglingar som Anna Kindberg Batra, m. fl och uppbär full lön.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 Finns verkligen anledning att ifrågasätta hur och vilka de rekryterar. Jag kräver inte att folk ska vara fläckfria men vissa saker är inte så bra. Läste att Thyberg även ska ha "visat snoppen" när han var ambassadör i Ukraina. Sant eller inte, vet jag inte, men samtagna "indicier". känns inte som en bra sak när man ska vara en av Sveriges allvarligaste personer. Kom att tänka på att Anders Borg drog ner byxorna och tog andra i skrevet när han var full på en fest för en del år sedan. Han är styrelseordförande för statligt ägda LKAB nu, vilket bevisar att snoppviftning inte är en så stor sak i politiken.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 På 2025-03-07 at 10:32 Islänningen sa: Vi får se om PM kommer att kräva blodprov vid ansökan av licens. Finns ett test, PEth som vissa myndigheter påstår visa om man har alkoholproblem eller inte. https://www.expressen.se/ledare/ledare-tio-ol-i-veckan-da-ryker-korkortet/ Om mitt minne inte sviker mig, när jag och @exabit diskuterade keto dieten, så var det någon här på forumet som berättade om något testvärde som gick helt åt skogen och mer eller mindre påstod att hen var en alkis, tack vare hens LCHF diet. Peth verkar osäkert av vad man läser i media. En läkare uttalade att det krävs 28-41 standardglas vin per vecka för att komma över gränsen på 0.3. Det är 4.5-6.5 flaskor. Skulle tro att det är rätt få som häller i sig de mängderna en vanlig vecka, vecka efter vecka.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 11 minutes ago MagnusN sa: Peth verkar osäkert av vad man läser i media. En läkare uttalade att det krävs 28-41 standardglas vin per vecka för att komma över gränsen på 0.3. Det är 4.5-6.5 flaskor. Skulle tro att det är rätt få som häller i sig de mängderna en vanlig vecka, vecka efter vecka. Mm, dricker man 5-6 flaskor vin i veckan så känns det ju som om man antingen redan är, eller åtminstone är på god väg att bli alkoholist...
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 18 minutes ago KJE81 sa: Mm, dricker man 5-6 flaskor vin i veckan så känns det ju som om man antingen redan är, eller åtminstone är på god väg att bli alkoholist... Nu tror jag inte att ambulanssköterskan som har skrivits om nyligen i samtliga tidningar, hinkade i sig 5-6 flaskor. Räckte tydligen med en festhelg.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 22 minutes ago MagnusN sa: Peth verkar osäkert av vad man läser i media. En läkare uttalade att det krävs 28-41 standardglas vin per vecka för att komma över gränsen på 0.3. Det är 4.5-6.5 flaskor. Skulle tro att det är rätt få som häller i sig de mängderna en vanlig vecka, vecka efter vecka. Det här har fått mig att undra vad läkare egentligen tar sig för friheter vid läkarbesök! För två år sen hamnade jag på akuten i Karlskrona under min semester då jag blev getingstucken och får kraftig allergisk reaktion. Jag fick både adrenalin och cortison intravenöst och blev kopplad till en maskin med en massa sladdar under en dag, dessutom tog dom ett par rör med blod för att kolla något. Efter några timmar kommer en väldigt ung läkare in och det första han säger är hur mycket dricker du? Jag bara stirrade på honom och frågade vad fan har det med det här att göra men om du måste veta så har jag semester och dricker ungefär två öl om dagen och en eller två wirre/rom per kväll. Sjuksystern som var med in såg att jag hettade till och tog illa upp så hon lyckades lugna ner situationen. Vem har gett läkarkåren mandat att agera låtsaspolis och moraltant?
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 Vården är frivillig i vårt land, kräv att få veta vilka blodprover som ska dras.. o vägra Peth eller vad fan det heter.. Förövrigt så hade väl den där ambulanstjejen alkolås i arbetsfordonet och fick väl alltid igång den så vad exakt var problemet? Så jävla dumt.. Jag hade en bild av att läkarlinjen ändå är ganska naturvetenskaplig dvs faktabaserad? Har genusfantasierna tagit sig in även där? Då ligger isf fältet fritt för allehanda agendor bland läkeriet.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 1 hour ago, Hipshot said: Vården är frivillig i vårt land, kräv att få veta vilka blodprover som ska dras.. o vägra Peth eller vad fan det heter.. Förövrigt så hade väl den där ambulanstjejen alkolås i arbetsfordonet och fick väl alltid igång den så vad exakt var problemet? Så jävla dumt.. Jag hade en bild av att läkarlinjen ändå är ganska naturvetenskaplig dvs faktabaserad? Har genusfantasierna tagit sig in även där? Då ligger isf fältet fritt för allehanda agendor bland läkeriet. De fantasierna genomsyrar allt vad högskola och universitet heter numera, oavsett avdelning, skulle jag nog kunna säga.. .. sen är det klart att vissa linjer är mer faktabaserade ändå. Men allt är infekterat. Angående ambulanstjejen så förstår jag verkligen inte. Dels är väl det viktiga att hon sköter sitt jobb och då självklart inte är påverkad på jobbet (vilket inte ens var på kartan, och som sagt de blåser ju när de jobbar). Men om vi nu är inne på linjen att hennes chefer faktiskt menar att hon har ett alkoholproblem - är de inte då skyldiga att hjälpa henne från detta beroende i Sverige? Så hade jag faktist förstått det som i regel..
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 Rent överförmynderi i mina ögon. Staten säljer alkohol till befolkningen, då är det med andra ord inte förbjudet att dricka den. Om man inte kör fordon, missköter sig, drar på sig en LOB eller utsätter sig själv eller andra för fara när man dricker det man köpt av Staten så förstår jag inte hur dom rent juridiskt kan ta sig rätten att dra in någons körkort av just anledningen att man druckit det dom själva sålt. Vad blir nästa steg, att dom börja dra in vapenlicenser om provet visar rött ? Kan man anses lämplig att ha vapen samtidigt som man "har ett missbruk" som gör att man anses som olämplig att ha körkort ? Finns ett samband med att Socialstyrelsen i hyffsad närtid sänkt rekommendationerna och detta med proverna är ett i förväg planerat steg två eller är det mer ett resultat av dom sänkta rekommendationerna ? Kanske bara gammal hedelig tjänstemannaaktivism ? Hur som...det var väl någon kärring på Transportstyrelen som blev dragen i örat av ansvarig minister härom dagen om jag mins rätt så vi får se vad som händer. Socialstyrelsen skärper alkoholråd – fyra öl vid ett tillfälle är riskbruk
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 28 minutes ago, Järven said: Rent överförmynderi i mina ögon. Staten säljer alkohol till befolkningen, då är det med andra ord inte förbjudet att dricka den. Om man inte kör fordon, missköter sig, drar på sig en LOB eller utsätter sig själv eller andra för fara när man dricker det man köpt av Staten så förstår jag inte hur dom rent juridiskt kan ta sig rätten att dra in någons körkort av just anledningen att man druckit det dom själva sålt. Vad blir nästa steg, att dom börja dra in vapenlicenser om provet visar rött ? Kan man anses lämplig att ha vapen samtidigt som man "har ett missbruk" som gör att man anses som olämplig att ha körkort ? Finns ett samband med att Socialstyrelsen i hyffsad närtid sänkt rekommendationerna och detta med proverna är ett i förväg planerat steg två eller är det mer ett resultat av dom sänkta rekommendationerna ? Kanske bara gammal hedelig tjänstemannaaktivism ? Hur som...det var väl någon kärring på Transportstyrelen som blev dragen i örat av ansvarig minister härom dagen om jag mins rätt så vi får se vad som händer. Socialstyrelsen skärper alkoholråd – fyra öl vid ett tillfälle är riskbruk 100% medhåll. Och ja, nästa steg är defintivt sådan skit. Vad varje medborgare absolut bör göra är att vägra ALLA såna här tester. Och samma lär det vara och bli med psykisk hälsa, vilket förstås är extremt farligt och skadligt för folk. Jag ser absolut hur det skulle kunna bli så att vapenlicenser tex blir kan bli beroende av utlåtande från psykolog. Om man sen då även betänker att nästan alla psykologer är vänsterideologiska, så börjar man genast tänka att vill man verkligen gå dit och prata om tex en depression som jägare? Vilket förstås är rent åt helvete, för alla kan må dåligt och vara deppade/ledsna/nere, förstås även jägare, med allt som kan hända i livet. Att då kanske ta det sociala sammanhanget från de personerna, tja...recept för katastrof.
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 Med förhoppningar om en bättre framtid rörande beslut baserat på vetenskap och fakta, så kommer det att gå att rösta på Elsa Widding i nästa val. Det ger hopp. /P
Publicerat Maj 9, 2025Maj 9 2 hours ago PAS sa: Å relaterat till ovan, så kommer här länk: /P Hmmm. Jag la visst in 'fel' länk. Denna skulle det va: https://swebbtv.se/w/bm1vh27fv39bdhU13fVNpb Oavsett, så bedöm själva. /P
Publicerat Maj 11, 2025Maj 11 Detta tror jag inte på för 5 öre att en minister ha så mycket att göra så att han inte kan boka in ett möte med postnord. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1376969 Det är precis som att han skiter i hur det går med postnord. Dålig stil av ministern.
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 12 hours ago lsjonsson sa: Detta tror jag inte på för 5 öre att en minister ha så mycket att göra så att han inte kan boka in ett möte med postnord. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1376969 Det är precis som att han skiter i hur det går med postnord. Dålig stil av ministern. Inte särskilt smickrande. Han kommer att få skit för det när postnord går ner för räkning. Men ministern är ju inte ensam att betala för postnord, det måste alla vi andra "hjälpa till med"... I Danmark delar de inte längre ut post. Vetefan hur de löser så att folk får sin info, framförallt äldre. Ska fråga mina danska kollegor av nyfikenhet.
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Min systerdotter (i Danmark) skickade en inbjudan till mig till deras dotters barndop i början av juni. Ett brev under 20 gram med ett inbjudningskort i- med en bild på lilla Eva var det 79 Danska kronor i porto på för att skicka till Sverige. Så Pestnord Danmark borde väl gå bra ekonomisk 😳
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 3 hours ago MagnusN sa: Inte särskilt smickrande. Han kommer att få skit för det när postnord går ner för räkning. Men ministern är ju inte ensam att betala för postnord, det måste alla vi andra "hjälpa till med"... I Danmark delar de inte längre ut post. Vetefan hur de löser så att folk får sin info, framförallt äldre. Ska fråga mina danska kollegor av nyfikenhet. Nej, det är det verkligen inte. Ja visst kommer han få det. Nej, det är han inte. Postutdelning är ju något som måste fungera och då speciellt till dom äldre men även post till yngre måste fungera. Myndighetsbrev m. m. Alla har inte digital brevlåda i Kirva.
Publicerat Maj 12, 2025Maj 12 Anna Kinberg Batras nya jobb: Se över Länsstyrelserna https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1377025
Publicerat Maj 13, 2025Maj 13 Detta är en populär post. Märta Stenevi lämnar politiken. Kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt.
Publicerat Maj 13, 2025Maj 13 23 hours ago lsjonsson sa: Anna Kinberg Batras nya jobb: Se över Länsstyrelserna https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1377025 Var det inte hon som var i blåsväder när hon kläckte ur sig "Fruntimmer är smartare än Höns" eller nåt liknande ?
Publicerat Maj 13, 2025Maj 13 27 minutes ago Järven sa: Var det inte hon som var i blåsväder när hon kläckte ur sig "Fruntimmer är smartare än Höns" eller nåt liknande ? Stockholmare är smartare än lantisar.
Publicerat Maj 13, 2025Maj 13 Detta är en populär post. Angående peth som läkare tagit utan att informera patient så är det rätt tveksamt, tycker jag, efter att ha läst på lite. Det är grundlagsskyddat i 2 kap 6 § regeringsformen och för att citera IVO ang drogtester ”att varje medborgare gentemot det allmänna ska skyddas mot påtvingade kroppsliga ingrepp. Den enskilde får inte uppleva sig tvingad att delta i ett drogtest och får heller inte utsättas för påtryckningar eller repressalier om hen inte vill delta”. Själv kommer jag i framtiden att fråga vilka prov som tas och uttryckligen förbjuda peth och annat ovidkommande. Bara för att det inte är OK.
Publicerat Maj 14, 2025Maj 14 Personalen på Länsstyrelsen rasar på Kindberg Batras nya jobb. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GyLV2Q/anna-kinberg-batras-nya-jobb-far-anstallda-att-rasa