Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
På 2025-03-07 at 10:32 Islänningen sa:

Vi får se om PM kommer att kräva blodprov vid ansökan av licens.  Finns ett test, PEth som vissa myndigheter påstår visa om man har alkoholproblem eller inte.

https://www.expressen.se/ledare/ledare-tio-ol-i-veckan-da-ryker-korkortet/

Om mitt minne inte sviker mig, när jag och @exabit diskuterade keto dieten, så var det någon här på forumet som berättade om något testvärde som gick helt åt skogen och mer eller mindre påstod att hen var en alkis, tack vare hens LCHF diet.

Luktar näsmätning. Otrevlig utveckling om det blir av. What’s next?

• Svar 3,5k
  • Visningar 232,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
54 minutes ago Dansken sa:

Det kommer att bli en storm från postorderföretagen om det krävs total nykterhet.

Vem ska då beställa hem "gud-vet-vad" från nätet mitt i natten som dom inte behöver?

Ja, risken är att Jack & Jim blir arbetslösa 

Publicerat

Hmmmm..  Det sägs att minnet påverkas av för lite kolhydrater.

Det var inte under en diskussion här, som det kom upp en berättelse om testerna och LCHF, utan på grannkanalen.

En anekdot ur livet och hur det kan bli .
Är i görningen att byta jobb till mer på hemmaplan och fick gå på hälsoundersökning med bla CDTtest för alkohol.
Fick värdet 2.1 vilket är över gränsvärdet på 2.0, och man är i princip alkoholist med 450gr alohol om dagen en längre tid före testet...
Väldigt kuuul med nyanställning att ha de ögonen på sig.. :roll:
Har börjat med LCHF igen sedan nyår och gått spikrakt ned 10kg och misstänkte att det hade något med det att göra då CDT är någon sorts förbränning av kolhydrater .
Jag dricker mycket måttligt då jag i princip är allergisk mot alkohol och blir rejält fyllsjuk över 4starköl på en kväll :|
Skulle få göra om testet med ett tillägg av PEht-test och frugan som var övertygad om att det hade med min strikta LCHF att göra beordrade mig att äta normalkost i veckan före återtestet ,jag lydde naturligtvis :lol:
Så det blev pasta ,bröd och Ben&Jerry's i en vecka och gjorde återtestet i måndags .
Idag ringde läkaren och sa att värdena var normal med 1.7 i CDT och 0.05 i PEth vilket i princip är nykterist.
Jag är övertygad om att det var LCHF som spelade mig ett spratt .
Föreslog detta för doktorn och hon sa att det var svårt att säga det inte fanns nån studie på det :|
Kan ju säga att det var två helt skilda tillmötesgåenden från doktorn mellan första och andta testet... :evil:
Först var det väldigt säkert test och det var i princip bara alkohol som kunde orsaka värdet..
Men i dag var hon inte alls lika säker och sa att det är ett ganska trubbigt test och jag var bara precis över gränsvärdet också, bla bla...
Fortsätter nu tillsvidare både LCHF och Öl och Vin :wink: :lol:

Måste jag börja trycka i mig semlor och Gillekakor nu?  Förmodar att punchrullar kan påverka testet :ph34r:

Publicerat

Batterifabriken har dödsryckningar, vindkraften är i kris.

Tesla aktien har gått i samma vinkel som en Stukabombare senaste tiden och dom biltillverkare som skulle sluta med förbränningsmotorer har fått krypa till korset.

Är det Klimattomtarnas luftslott som börjar blåsa sönder ?

https://marcusoscarsson.se/just-nu-krisbesked-for-svensk-vindkraft/

Publicerat

Konkursansökan är inlämnad.  Jag spådde att NV skulle kursa före årsskiftet, men de fick konstgjord andning och respirator i ett kvartal extra. 

Publicerat
3 hours ago Järven sa:

Tesla aktien har gått i samma vinkel som en Stukabombare senaste tiden och dom biltillverkare som skulle sluta med förbränningsmotorer har fått krypa till korset.

Är det Klimattomrarnas luftslott som börjar blåsa sönder ?

I Tyskland så har Teslas försäljning gått ned med 70 procent sedan Musk kom ut som fascist/högerextremist men elbilsförsäljningen i stort har gått upp med drygt 30 procent på samma tid.

Publicerat
1 hour ago Islänningen sa:

Konkursansökan är inlämnad.  Jag spådde att NV skulle kursa före årsskiftet, men de fick konstgjord andning och respirator i ett kvartal extra. 

Så att de amerikanska konsulterna skulle kunna ta ut rejäla arvoden samt lägga upp planen för att tömma bolaget maximalt inför konkursansökan.

Publicerat

IMG_2071.thumb.jpeg.e1d0accf05e48e79bd027a4ba9d91ecf.jpeg

Publicerat

Skulle inte tacka nej till det timarvrodet.  Med det billigaste,så skulle jag bara behöva jobba 10-16 timmar i månaden.

Publicerat
5 hours ago, Järven said:

Är det Klimattomrarnas luftslott som börjar blåsa sönder ?

Nädå, är bara att pumpa in mer pengar i det tills det går plus!

Publicerat
9 hours ago KJE81 sa:

I Tyskland så har Teslas försäljning gått ned med 70 procent sedan Musk kom ut som fascist/högerextremist men elbilsförsäljningen i stort har gått upp med drygt 30 procent på samma tid.

I Sverige har den gått ned.

Elbilsförsäljningen minskar – för första gången | SVT Nyheter

Publicerat
På 2025-02-14 at 13:14 Christian N sa:

Vissa ”tänkare” anser att det är ett par hundra tusen, kanske miljoner att lösa in alla ar, en konservativ uppskattning från en bransch ansluten persons till mig anger vapen kostnader för 150 miljoner, tillbehör för 150 miljoner och kanske 50-100 i lager hos handlare. Väldigt runt räknat 400 miljoner. 

Jag läste Madeleines ledare idag och lika glad och stolt som jag blir över vad hon skriver, lika ledsen är jag att det behövs.

Den som fallerat här är PM, inga andra kan eller skall lastas för detta, utöver gm så klart. /C 

Läste ett inlägg på ansiktsboken skrivet av ARS. Kontentan är att staten inte riktigt vet hur många AR som sålts eftersom AR inte kan sökas som kategori i registret. Halvauto kan de söka på. Så 3500 som figurerat i media kan vara något helt annat.

https://www.facebook.com/groups/932771264712138/posts/1128777788444817/

Kan bli knepigt att få in alla ifall konfiskering blir verklighet...

Någon påstod att det ska ha sålts 10000 första månaden det var tillåtet.

Publicerat

Det är ju helt sant men ta de 20 vanligaste tillverkarna och sök på det, en sållning därifrån ger nog 70-80 procent av relevanta träffar. Innan någon hudflår mig för att ge pm idéer, denna idé/tanke kom från dem. 
/C 

Publicerat
8 hours ago Järven sa:

Skit samma egentligen...real men likes tractor pulling and the smell of two strokes.  :)

Guess you mean the smell of a grown up two stroke Engine?

Publicerat

Tidö vet nu att dom fallit i onåd i jägarkåren, enligt uppgift bereds frågan om vapenutredningen av deras tjänstemän, i sant politiskt egensyfte kommer vi inte bli åtkastade något avgnagt köttben innan valet 2026. Dels har dom inget att vinna på att infria sitt förra vallöfte nu när vi jägare faktiskt kan dra nytta av det utan givetvis är agendan att vi ska svälja besvikelsen efter fyra förlorade år med nya glättiga sockrade löften! Särskillt då det går sämre och sämre för varje valundersökning.

Besviken? Nejdå inte alls:D

Publicerat

Det är fan riktigt surt, det är ändå en och annan politurk som varit ute och vevat i media och aviserat en genuin önskan om att faktiskt göra jobbet. De får nu munkavle och ska tvingas in i ledet.. Så surt!

Ska bli kul att se vart det landar, inställd på att det inte blir bra. Blir nog blankröst nästa sväng för min del.. Möjligen om den här Helena Lindal eller vad hon heter från Centern blir partiledare, då skulle jag faktiskt åtminstone kika på vad de vill.. därmed inte sagt att det blir så.. kanske bäst att tillägga innan ngn får blodtrycksrusning!

Publicerat

Är ju inte vänsterpartist, men Nooshi verkar vara den enda vettiga politikern i dagsläget.  Hon har ju varit principfast igenom tiderna.

https://www.expressen.se/debatt/antligen-inser-s--att-90-talet-ar-slut/

Sen ser hon ju ganska snygg ut:ph34r::whistling:

Frågan är var partiet står i vapenfrågan.

Publicerat
55 minutes ago Islänningen sa:

Är ju inte vänsterpartist, men Nooshi verkar vara den enda vettiga politikern i dagsläget.  Hon har ju varit principfast igenom tiderna.

https://www.expressen.se/debatt/antligen-inser-s--att-90-talet-ar-slut/

Sen ser hon ju ganska snygg ut:ph34r::whistling:

Frågan är var partiet står i vapenfrågan.

Hitler, Putin och Trump har säkert också varit "principfasta genom tiderna".

En vänsterpartist är per definition asful. Låt inte reptilhjärnan lura dig nu för f-n.... :devil: