Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago detstorabla sa:

själv litar jag på marknaden och att ersätta  biobränsle i Sverige kommer rimligen inte att påverka världmarknadspriset på olja.

Så tror jag med.

Men det läggs ju fram av klimattomtarna  som det skulle bli Diselbrist på Världsmarknaden och klimatet skulle totalhaverera om just lilla Sverige inte blandar dyr tallkotteolja i diseln.

Vi har sprungit i täten länge nog och det har kostat, dags för resten av Europa att få chansen att springa i kapp.

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
1 hour ago detstorabla sa:

Här en artikel om "dieselbluffen"

https://uvell.se/2023/05/09/preems-dieselbluff/

Tack för den artikeln! Vi får se var detta slutar. Bensinpriset skulle bara sänkas med några ören, sa dom igår kväll på rapport.:down:

Publicerat

Finns det konservativ vänster?

På Världen i dag / Hotspot intervjuas Jan-Emanuel.

https://www.youtube.com/watch?v=G6-l6kQrNm0

Tja, intressant samtal å framtiden får väll utvisa. /P

Publicerat

Även om jag inte delar Jan Es syn på massor så är han faktiskt den ända S-märkta politikern som jag kan respektera eller hur jag nu ska formulera det. Han har faktiskt rätt i väldigt mkt och den gamla socialdemokratin var inte ens nästan lika ful som dagens variant som måste positionera sig hit och dit för att få med MP... då makten är viktigare än politiken.

Jag fattar vad han menar med att han är i opposition med sitt eget parti eller vad han nu surrar om. 

Publicerat
På 2023-05-09 at 09:24 detstorabla sa:

Här en artikel om "dieselbluffen"

https://uvell.se/2023/05/09/preems-dieselbluff/

Lät ju rätt underligt när ett drivmedelsbolag uttalar sig stick i stäv med vad som borde vara deras grundläggande affärsidé. Men så har de en annan bra affär som ska värnas. Alltid irriterande med bolag som bullshitar.

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2023-02-16 at 18:06 Järven sa:

Polisens talesperson Stockholm efter avslag på ansökan av koranbränning uttalade sig på nyheterna nyss:

-Nej, det är inte förbjudet att bränna heliga skrifter....bara Koraner.   😬

Tur att andra länders underrättelsetjänster är vakna och snappar upp det som är på gång och kunde ha skett i Sverige. Tydligen inom en snar framtid. 

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/koranbranningar-bakom-terrorplaner

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Tur att andra länders underrättelsetjänster är vakna och snappar upp det som är på gång och kunde ha skett i Sverige. Tydligen inom en snar framtid. 

Sjukt att planera ett terror attentat för att nån bränner en bok.

Snacka om skruvade i skallen, sen har väl Sverige importerat en hel del av dom troende så konstigt egentligen att det inte redan hänt.

Man skulle fått tag i några såna där avhandlingar och haft som tänd material i kaminen. Några sidor varje gång jag gör eld.

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Det är religions strid under pågående. Allt för många ser det inte, av olika anledningar. /P

Publicerat
7 hours ago karelsk blandning sa:

Sjukt att planera ett terror attentat för att nån bränner en bok.

Snacka om skruvade i skallen, sen har väl Sverige importerat en hel del av dom troende så konstigt egentligen att det inte redan hänt.

Man skulle fått tag i några såna där avhandlingar och haft som tänd material i kaminen. Några sidor varje gång jag gör eld.

Det är ju inte vilken bok som helst i deras ögon.

Publicerat
6 hours ago PAS sa:

Det är religions strid under pågående. Allt för många ser det inte, av olika anledningar. /P

Absolut!

Publicerat

FB_IMG_1685374671862.jpg

Publicerat

https://blickovernejden.wordpress.com/2023/05/29/mytbildning-tolkningsforetrade-och-maktaspirationer/

"Att det svenska politiska samtalet tagit påtaglig politisk inspiration det amerikanska dito har knappast undgått någon vid detta lag. Partiledardebatterna har på sistonde mest urartat till pajkastning och oppositionsledaren Magdalena Andersson (S) har gjort det yttersta för att inte bara beskriva regeringsskiftet som demokratiskt illegitimt men hon har likaledes hemfallit till alltmer krystade försök att framställa det “blåbruna” styret som ett där arbetarklassens barn svälter.

Ett intellektuellt friskhetstecken var dock hur Aftonbladets kolumnist Peter Kadhammar i en artikel igår påtalade att vad retoriken egentligen handlar om är “modern mytbildning”. Så varför tillgriper då landets politiska opposition, som gör anspråk på att vara en motpol till populism, till just populism? Vad det hela handlar om är ytterst tolkningsföreträde, att upprätthålla narrativet om den stora staten och den egna samhällsberättelsen vilka man synbart ser som grundförutsättningar för det egna maktinnehavet."

Kan vara demokratiskt sunt att Andersson själv nu fått en unken sättpotatis i knäet att hantera givet hennes trams på sistone...

Publicerat

Väl skrivit som vanligt!:thumbsup:

Publicerat

Ebba Bush träffar f. d. ledaren o min lärare Alf Svensson, Gränna.

Ja, jag har haft Alf som lärare på högstadiet i Huskvarna medan han var kommunpolitiker i Jönköpings kommun.

Inte 17 kunde man tro att han var religös. Han berättade nästan en fräckis varje lektion.:lol:

AlfSvensson.thumb.jpeg.73232e96dc103975831788601ddb50b2.jpeg

Publicerat
10 minutes ago lsjonsson sa:

Inte 17 kunde man tro att han var religös. Han berättade nästan en fräckis varje lektion.:lol:

Det är väl de "religiösa" som är de värsta av alla - kolla bara på katolska kyrkan och de äckliga prästerna som gillar småpojkar...

Jag jobbade med en "religiös" herre från Horred för strax över tio år sen. Han sa de mest besynnerliga saker. Bl.a. verkade han vara emot preventivmedel och sa på en en fika att "vill man inte ha några barn ska man f-n inte kn---a!". Till saken hör att han själv har tre eller om det är fyra barn. Iaf typen som måste köpa en buss till sin familj... Och jag var sugen på att då fråga honom "så, du har alltså bara kn----t fyra gånger gånger i ditt liv?".

Publicerat

Den grova kriminaliteten, våldet och döds skjutningarna är nu ett minne blott

Polisen är nu ikapp och löser alla "vardagsbrott" på studs

Folk kan tryggt gå ut på gater och torg när det är mörkt

Den svenska kronan har starks och står nu bra mot andra valutor tack vara en klok regering

Drivmedelpriserna har sänkts kraftigt som utlovat vid valet av den blå/bruna bajsröran

Matpriserna sjunker månad efter månad.

Hallelulja för våran sittande regering som är så jävla bra.......

Och säg för fan inte att dom jävla sumprunkare städar efter den förra regerings misstag. Det argument håller inte. Dom är så jävla odugliga och taffatta- vill bara sitta med till bords med dom stora...

Publicerat

Det var en stor miss att stå och yra om typ  10:-/L före valet.Det kommer dom förmodligen att få äta upp.

Sen att Sverige fyllts med folk som hamnar i utanförskap som man så fint kallar som i sin tur leder till att man söker sig till kriminalitet osv är väl kanske inte något man ändrar på några månader.

Inte heller att elmarknad och ränteläget är lätt att vända under kort tid.

Jag kommer att ha lite mer tålamod innan jag dömer ut dom helt.

Bara en sån sak som beslutet att ta bort plastpåseskatten för att pissa på MP gör att man lättare kan stå ut med det mesta. 😜

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Sen att Sverige fyllts med folk som hamnar i utanförskap som man så fint kallar som i sin tur leder till att man söker sig till kriminalitet osv är väl kanske inte något man ändrar på några månader.

Exakt! Vänsterns paradgren för övrigt: importera vänsterväljare i mängder... Var det inte Centervänster-Annie som på fullt allvar sa att Sverige har plats för 30-40 miljoner flyktingar? :ph34r:

Läste att MP nu verkar ändra sig i NATO-frågan. Kappvändare :D 

Publicerat
3 hours ago exabit sa:

Det är väl de "religiösa" som är de värsta av alla - kolla bara på katolska kyrkan och de äckliga prästerna som gillar småpojkar...

Jag jobbade med en "religiös" herre från Horred för strax över tio år sen. Han sa de mest besynnerliga saker. Bl.a. verkade han vara emot preventivmedel och sa på en en fika att "vill man inte ha några barn ska man f-n inte kn---a!". Till saken hör att han själv har tre eller om det är fyra barn. Iaf typen som måste köpa en buss till sin familj... Och jag var sugen på att då fråga honom "så, du har alltså bara kn----t fyra gånger gånger i ditt liv?".

Ja, dom prästerna är fan inte kloka! Äckliga svin!

När jag jobbade på transporten på Husqvarna AB så hade vi 2 religösa gubbar där. Ena pingstvän o den andra minns jag inte. På luncherna brukade vi som var normala sitta och spela skitgubbe på lunchrasten. Det där gillades inte riktigt av dom. Den ena fällde fällde följande kommentar: Sluta upp med dessa dumheter att sitta och bläddra i djävuluns dumheter. Det har bara slutat illa med dom som har hållit på det. Repliken från en av gubbarna var: Är det bättre att skänka 10% av din nettolön till pingstvännerna, för där kommer dom till ingen nytta? Dumheter, sa han och gick sin väg!:lol:

Publicerat
42 minutes ago lsjonsson sa:

Ja, dom prästerna är fan inte kloka! Äckliga svin!

När jag jobbade på transporten på Husqvarna AB så hade vi 2 religösa gubbar där. Ena pingstvän o den andra minns jag inte. På luncherna brukade vi som var normala sitta och spela skitgubbe på lunchrasten. Det där gillades inte riktigt av dom. Den ena fällde fällde följande kommentar: Sluta upp med dessa dumheter att sitta och bläddra i djävuluns dumheter. Det har bara slutat illa med dom som har hållit på det. Repliken från en av gubbarna var: Är det bättre att skänka 10% av din nettolön till pingstvännerna, för där kommer dom till ingen nytta? Dumheter, sa han och gick sin väg!:lol:

Skitgubbe var ett passande spel för dig, och jag förutsätter att du fortsatt att spela det😁🤣.