Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Islänningen sa:

Japp, det var därför jag ställde frågan om vi kunde göra likadant, så du kunde få gänget som grannar/övningsmål 🤣

Det finns väl någon öde ö långt ut i Bottenviken som vi kan dumpa dom på utan vapen och alla gängen ihop så får dom slåss med bara nävarna tills ingen står upp längre.:whistling::P:lol:

Publicerat

Väl skrivit som vanligt!:thumbsup:

Publicerat

Publicerat

Så jävla 👍

Publicerat

Publicerat
5 hours ago lsjonsson sa:

Vad har jag skrivit!!??

Publicerat
1 hour ago faxe sa:

Vad har jag skrivit!!??

Mest svammel 😉

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Mest svammel 😉

Nu tänker du på Jonsson!!!!!😉

Publicerat
9 hours ago faxe sa:

Vad har jag skrivit!!??

Svammel!:whistling::P:lol:

Publicerat
8 hours ago faxe sa:

Nu tänker du på Jonsson!!!!!😉

Nej, det gör han inte!:lol:

Publicerat
10 hours ago lsjonsson sa:

Nej, det gör han inte!:lol:

Du har alltid varit lite trög, så jag har full förståelse för att du inte uppfattar det😁.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Lite lustigt.

Jag kom att tänka på Kallakriget där vi som land lade ner enorma resurser och slit för att skydda oss mot en överhängande hotbild.

Folk gick lydigt till närapå året lång militärtjänstgöring för att bidra till vårt försvar och våra stridspiloter som var vår spjutspets flög som om det vore skarpt läge med höga dödstal som följd för att vi även i en framtid skulle kunna leva ett fritt liv utan att styras av främmande makter.

Det var tydligen då det, nu finns det en inte helt oansenlig andel av befolkningen som vill lägga sig platt för tex terrorhot från fundamentalister och gå dessa till mötes genom att ändra vår grundlag efter deras önskemål.

Vad hände ?

Sociala medier är vad som hände.

Publicerat
11 hours ago faxe sa:

Du har alltid varit lite trög, så jag har full förståelse för att du inte uppfattar det😁.

Hörre du NOLLÅTTA du ska inte tala om att vara trögfattad!:whistling::P:lol:

Publicerat
1 minute ago lsjonsson sa:

Hörre du NOLLÅTTA du ska inte tala om att vara trögfattad!:whistling::P:lol:

Puss på dig GUBBE😂😂.

Publicerat
1 minute ago faxe sa:

Puss på dig GUBBE😂😂.

Detsamma NOLLÅTTA!:lol::lol::lol:

Publicerat
1 hour ago MagnusN sa:

Jag är för att alla gör värnplikt eller civilförsvarsplikt. Tror att det skulle stärka individer och folksjälen. Och jag är för att värnplikt undantas från arbetsrättsliga regler så att alternativet att sitta och gnälla över att livet är hårt inte finns. Finkan för de som vägrar.
Dyrt som fan för samhället men något måste göras för att det ska bli uppryckning.

En liten reflektion: när jag pratar med yngre människor än jag själv, säg 30-35åringar, så har de ingen koppling till försvaret (inte för att det händer ofta men någon gång om året så där). De känner inte ens folk som gjort värnplikt. Förr visste alla hur slipstenen drogs inom det militära, nu lyssnar dessa 30-35åringar på en berättelse från det militära som att det är något helt nytt/avlägset.
Förr ansågs bra betyg från värnplikt eller att ha gjort en reservarutbildning meriterande i arbetslivet. Inte för att det nödvändigtvis är meriterande men det intressanta är att jag inte hört någon ens prata om det de senaste 10-15 åren.
Jag reflekterar över att det helt försvunnit från kartan, att det inte finns med i tänkandet längre att man ska ställa upp och försvara sitt land. För mig är det en självklarhet.

Men tror du inte att det blir svårt att helt plötsligt börja ställa krav på alla söndercurlade ungar som dessutom fått i sig från tidig dagisvistelse att livet inte ser ut som de lurats att tro?

Publicerat
31 minutes ago qvarnhill sa:

Men tror du inte att det blir svårt att helt plötsligt börja ställa krav på alla söndercurlade ungar som dessutom fått i sig från tidig dagisvistelse att livet inte ser ut som de lurats att tro?

Då behöver de det ännu mer.

Lr som högst chefen på regemente sade när dottern muckade, typ: *Bara så ni vet har ni nu visat att ni klarar dubbelt mer än ni trott och minst 8 gånger mer än vad er mamma tror.*

Min dotter var jag inte orolig för. /P

Publicerat
5 minutes ago PAS sa:

Då behöver de det ännu mer.

Lr som högst chefen på regemente sade när dottern muckade, typ: *Bara så ni vet har ni nu visat att ni klarar dubbelt mer än ni trott och minst 8 gånger mer än vad er mamma tror.*

Min dotter var jag inte orolig för. /P

Absolut behövs det! Tänker bara på beväringarna i Enköping just före jul som kände sig kränkta och fick julledigt (?) lite tidigare för att de kände sig kränkta av sina befäl och hade inte fått mat på utlovad tid... Undrar vilken nytta de "krigarna" kan göra för rikets säkerhet?