Publicerat November 6, 200718 yr ;D... härligt de går bra Flexen!... gla för din skull!... fortsätt så så blir han riktig vass!.. fixa fram lite rådjursklövar, älgklöv, å gris klöv osså!.. å testa korta lätta spår för han!.. tipps är att du klyver klöven så du får fram doftköteln!. eller så kan du osså bara använda dej av den!. men jag personligen tycker om att använda klöven!. det blir Eros belöning!.. gör samma sak när ja gjort ett skarp eftersök!.. när han funnit djuret skär jag av ena klöven som blir hans belöning!.. MVh
Publicerat November 6, 200718 yr Tackar tackar grabbar ;D Tomas jag ska fråga runt lite efter klövar o köra spår med det ;D tackar för dina tipps dom har funkat klockrent hit ils ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat November 24, 200718 yr Spanieln stötte upp två hjortar för mig som låg och tryckte i riset. Kunde dessvärre inte skjuta på dom då det var uppe på en höjd med passkyttar bakom. Hon hittade även en skjuten hjort. Mvh,
Publicerat November 24, 200718 yr Tackar! I slutet släppte det riktigt för henne. Hon stack iväg när hon hittade färska spår och kom tillbaka efter 1,5 minut. Då blev husse glad! :-*
Publicerat November 24, 200718 yr Min beaglevalp höll på med en hare över en timme idag : ) riktigt skoj!
Publicerat November 24, 200718 yr Min beaglevalp höll på med en hare över en timme idag : ) riktigt skoj!Grattis. Man blir alltid så stolt när ens hund visar framfötterna.
Publicerat November 28, 200718 yr Ungtaxen her i huset har nå rundet ett år, og jeg hadde vel håpet at vi hadde kommet litt lenger i skogen. Vi har vært mye i skogen, likevel virker hun veldig umoden i enkelte situasjoner. Det er bjeffing på vindfall og postkarer.. Hun søker bra ut, og har stå-på vilje og jaktlyst. Lostidene varierer fra 3-5 min (når hun er med meg), når hun er med en kompis har hun loser på opptil 25 minutter. Har hatt los på alt fra ekorn til elg (gir seg heldigvis raskt med elgene). Hun fikk i veg et rådyr, som ble felt. Men litt hjelp og støtte kom hun seg frem til fallet. Så jeg får vel bare smøre meg med ennå mer tålmodighet, og håpe at drevtidene blir lengre etterhvert.
Publicerat November 29, 200718 yr Hade turen att få skjuta en älgkalv undan min snart 1 år gamla laika. Det roligaste var att han skällde fast ståndskall på kon o kalven i 1 ½ timma innan jag lyckades smyga in o avsluta. Alltid lika roligt med första viltet undan en valp eller unghund, oavsett ras eller vilt Framförallt en härlig avslutning på årets älgjakt...
Publicerat November 29, 200718 yr Hade turen att få skjuta en älgkalv undan min snart 1 år gamla laika. Det roligaste var att han skällde fast ståndskall på kon o kalven i 1 ½ timma innan jag lyckades smyga in o avsluta. Alltid lika roligt med första viltet undan en valp eller unghund, oavsett ras eller vilt Framförallt en härlig avslutning på årets älgjakt... Gratulerar, riktigt bra jobbat av hunden.
Publicerat November 29, 200718 yr Vet inte om man har så stora framsteg att rapportera. Skulle väl va att Funny går ur synhåll ibland. Fan vad svårt det är att få igång ett sök på den hunden. Lina gick ett älgprov igår. Och det kan jag väl knappast räkna som någon framgång. Kan med mycket tur räcka till en 3:a men troligen inte. Så det är mest elände.
Publicerat December 18, 200718 yr Jeg får vel skrive litt siden vi har fått skutt den første reven for taxen. Her skal det kunne gå ann å se med Quicktime: http://www.kennel-kokopelli.com/MOV00002.3gp
Publicerat December 28, 200718 yr så nu har hunden lärt sig att stiia utanför huset och venta på komando innan han får komma in sen har han lärt msig att man går fint i kopplet ;D ;D ;D
Publicerat December 28, 200718 yr Jag fällde första viltet för tyskvalpen den 16/12, ett rådjur. Drevet varade i 3-4 minuter. Därefter har hon drivit: Rådjur 15 minuter. Katt 2 minuter, avblåst. Rådjur några skall, jag lyckades blåsa av henne . Ekorre några skall, bannad. Okänt vilt ca 15-20 minuter. Även ett par tjädrar har hon kört iväg, detta gillar dock inte husse >
Publicerat December 29, 200718 yr Jag har tragglat med min lilla taxameter hela hösten.. Vart nära å ge upp några ggr om man säger så.. Nu så har hon dock presterat några drev. Tider mellan 5 och 15 min.. Tidvis lite tryck i dreven. Söket e dock ingen höjdare men slagarbetet bättre och bättre.. Nu blir det att försöka januari ut och se om man kan välta ngt för den lilla! Känns dock mkt lättande att den lilla börjar intressera sig!! Det va allt så länge
Publicerat December 29, 200718 yr Idag har min 6 mån. wachtel tik spårat sitt 1:a rådjur. Det var en ganska enkel spårning på c:a 150m, men det är ändå en bra början.