Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Er hunds senaste framsteg!

Featured Replies

Publicerat
Grattis  :)

VI ska testa 2 i augusti på björn, så vi hoppas på samma resultat  ::)

ska ni testa i djurpark???.. kolla för säkerhets skull upp om de fortfarande är ok!.. för EU har precis kommit med nya diriktiv när de gäller björntester i djurpark!.. Calle från Hunting Assistance har precis fått nej på en bokning han skule göra i en park!. så dom hundar skulle testas där och utvärderas av honom fick inte gå!..

direktiven var något i form av att om man hadde exotiska djur i parken!... där av fick man inte de???.. gå in på www.hunting.se där från kan du maila Calle och fråga honom!.. och säkert få ett bättre svar än av mej!..

om ni nu får göra de!.. så lycka till!.. de är verkligen skit kul å se!..  ;D ;D

Mvh ThomasMamre!. .

• Svar 269
  • Visningar 20,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Grattis  :)

VI ska testa 2 i augusti på björn, så vi hoppas på samma resultat  ::)

Lycka till grabbar!

ska ni testa i djurpark???.. kolla för säkerhets skull upp om de fortfarande är ok!.. för EU har precis kommit med nya diriktiv när de gäller björntester i djurpark!.. Calle från Hunting Assistance har precis fått nej på en bokning han skule göra i en park!. så dom hundar skulle testas där och utvärderas av honom fick inte gå!..

direktiven var något i form av att om man hadde exotiska djur i parken!... där av fick man inte de???.. gå in på www.hunting.se där från kan du maila Calle och fråga honom!.. och säkert få ett bättre svar än av mej!..

om ni nu får göra de!.. så lycka till!.. de är verkligen skit kul å se!..  ;D ;D

Mvh ThomasMamre!. .

EU ska då bry sig om allt. >:( Är dom bättre på det än Vi här i Sverige ??? ??? ???

Publicerat
EU ska då bry sig om allt. >:( Är dom bättre på det än Vi här i Sverige ??? ??? ???

>:(..tydligen!... så kan dom allt!..

Publicerat
>:(..tydligen!... så kan dom allt!..

Ja, dom tror det iaf, men Vi har ju sett resultatet från ett och annat. >:( Det har ju inte varit till det positiva det mesta iaf. Det senaste positiva var i EU-domstolen när dom förbjöd giftet som EU-kommisionen hade gk.;D

Publicerat
Lycka till grabbar!

:o  :o Grabbar  ??? *chockskadad*

*asg*

Jo, det ska nog gå bra. Vad jag vet är de gk för björntester i Junsele. Vi var där i fjol också och hägnet där hundarna testas är ju inte i direkt anslutning till själva djurparken som så..

Publicerat
:o  :o Grabbar  ??? *chockskadad*

*asg*

Jo, det ska nog gå bra. Vad jag vet är de gk för björntester i Junsele. Vi var där i fjol också och hägnet där hundarna testas är ju inte i direkt anslutning till själva djurparken som så..

Hoppsan sa, det blev visst ett litet fel där. Förlåt mig. :o ::) Det ska ju vara kvinna. :D

Publicerat

Idag gick tiken godkänt viltspårsprov med 40 p av 42 möjliga. Avdragna poäng berodde på att hon hade lite bråttom i spåret  ::) 10 minuter tog det att gå spåret.. ;D

Björntest nästa mao, med en utställning mellan bara..

Publicerat
Idag gick tiken godkänt viltspårsprov med 40 p av 42 möjliga. Avdragna poäng berodde på att hon hade lite bråttom i spåret  ::) 10 minuter tog det att gå spåret.. ;D

Grattis! Kul att det gick vägen för Er.:D

Lycka till med nästa prov! :D

Publicerat
Grattis! Kul att det gick vägen för Er.:D

Lycka till med nästa prov! :D

Tackar  ;)

Jo det var skönt att det gick så bra och att ha det avklarat. Nu närmast är det som sagt en utställning i älghundklubbens regi och sedan björntestet. Därefter är planen att gå några öppenklass-spår, älgspårprovet och några jaktprov i höst med henne  :o

Ska nog gå viltspårprovet med unghundarna i höst också. Planen är att klara av det under jaktuppehållet. Ev. kanske även gå älgspårprov med dem i mån av tid och tillgång på domare.. :)

Rapporter kommer i höst om hur allt förlöper.

Publicerat
Tackar  ;)

Jo det var skönt att det gick så bra och att ha det avklarat. Nu närmast är det som sagt en utställning i älghundklubbens regi och sedan björntestet. Därefter är planen att gå några öppenklass-spår, älgspårprovet och några jaktprov i höst med henne  :o

Ska nog gå viltspårprovet med unghundarna i höst också. Planen är att klara av det under jaktuppehållet. Ev. kanske även gå älgspårprov med dem i mån av tid och tillgång på domare.. :)

Rapporter kommer i höst om hur allt förlöper.

Varsegod! :D Jag håller iaf tummarna för Dig och hunden. :D

Publicerat

Jag har väl inga meriter att komma med, men dock lydnad  ;) igår åt jag en pirog framför soffan, hunden får aldrig vara med oss när vi äter så hon går själv iväg  ;D Hon kommer dock tilbaka när vi är klara. Hur som så efter en timme vid mina fötter så hör jag tunga suckar..... jag kollar vad hunden vill och ser en hög köttfärs 5 cm framför hunden  ;D  ;D  Varsågod och sen ett belåtet slurp  ;D  hon äter inte utan tillåtelse  ;D Skiter i stort sett på kommando och spottar ut korv och köttbullar om jag ber om det  ;D

//Roggman66

Publicerat
Jag har väl inga meriter att komma med, men dock lydnad  ;) igår åt jag en pirog framför soffan, hunden får aldrig vara med oss när vi äter så hon går själv iväg  ;D Hon kommer dock tilbaka när vi är klara. Hur som så efter en timme vid mina fötter så hör jag tunga suckar..... jag kollar vad hunden vill och ser en hög köttfärs 5 cm framför hunden  ;D  ;D  Varsågod och sen ett belåtet slurp  ;D  hon äter inte utan tillåtelse  ;D Skiter i stort sett på kommando och spottar ut korv och köttbullar om jag ber om det  ;D

//Roggman66

Tjusigt Roggman. Blir lite impad av det faktiskt. Å andra sidan sa ngn till mig en gång att bara smarta hundar stjäler mat ;D
Publicerat

//Roggman66

Ett framsteg. Bra lydnad roggman. :D

Publicerat

Jo nog stjäl hon, men bara när jag inte är hemma, hon försöker alltid vinna "mark" Före barn och fru, men det försvinner direkt när jag kommer hem.

Numera så tar det tid med kommandot -BAJSA men det kommer inom minuten. 4 år i egen skog och egen tid har satt sina spår  >:( Som valp och unghund så blev det snudd på direkt  ;D

Publicerat
Jo nog stjäl hon, men bara när jag inte är hemma, hon försöker alltid vinna "mark" Före barn och fru, men det försvinner direkt när jag kommer hem.

Numera så tar det tid med kommandot -BAJSA men det kommer inom minuten. 4 år i egen skog och egen tid har satt sina spår  >:( Som valp och unghund så blev det snudd på direkt  ;D

Liten ögontjänare med andra ord. :D

Här skiter då ingen på kommando och det har ingen annan heller gjort. Haha! :D

Publicerat

Jo allt är lättare när man bara har en hund. det har jag iaf blivit klok på. Men jag tyckte mkt om din hund Roggman.
Publicerat
Jo allt är lättare när man bara har en hund. det har jag iaf blivit klok på. Men jag tyckte mkt om din hund Roggman.

Är den fin? Har ju bara sett den på foto. Har Du träffat den i verklighet? :D

Publicerat

Alltså hon försöker stjäla plats.... hennes skål är ca 30 ca från hennes matpåse. Mat på bordet blir ej stulet. Hon förslker stjäla plats i hierarkin. Dock förblir hon sist  ;) Nä en underbar hund, det ända jag önskar är en liten liten extra udd  :D

Publicerat
Är den fin? Har ju bara sett den på foto. Har Du träffat den i verklighet? :D
Jepp Roggman var inom för en tid sedan som hastigast. Blev inte så länge då en av hans döttrar behagade att insjukna just den dagen. Hunden var riktigt trevlig
Publicerat
Jepp Roggman var inom för en tid sedan som hastigast. Blev inte så länge då en av hans döttrar behagade att insjukna just den dagen. Hunden var riktigt trevlig

Okej! Kul för Dig. :D Det var ju tråkigt för dottern. >:( Är det någon av Er som ska göra en norrlandsem. så är det bara att Ni hör av Er i tid så ska Vi försöka ordna en träff här i norr. :D

Publicerat
Okej! Kul för Dig. :D Det var ju tråkigt för dottern. >:( Är det någon av Er som ska göra en norrlandsem. så är det bara att Ni hör av Er i tid så ska Vi försöka ordna en träff här i norr. :D
Inte i år. Dock har sambon talat om för mig att det skulle vara skoj att se norrland. Hon har inte varit längre än vid Höga Kusten.Känner du ngn som heter Mikael Rönnbäck i Kalix????
Publicerat

jätte grattis!....  ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Tackar  :)

Publicerat
Inte i år. Dock har sambon talat om för mig att det skulle vara skoj att se norrland. Hon har inte varit längre än vid Höga Kusten.Känner du ngn som heter Mikael Rönnbäck i Kalix????

Okej! Det skulle vara kul att träffas någon gång och surra jakt m. m. :D

Publicerat

Var ute och fyllde på foderautomaterna idag och då fick Wachteln följa med. Efter att han hade snurrat runt automaten ett tag hörde jag ett upptag ca 250 meter bort. Blev ståndskall direkt varade i ca 10 minuter sen gick det loss en stund men nästan direkt nytt ståndskall i ytterligare 10 minuter sen drog det iväg och han var tillbaka efter sammanlagt ca 40 minuter.

Första riktiga viltkontakten för säsongen verkar riktigt lovande, jädra vad spännande det ska bli i höst!

Ps. Förmodligen var det älg, tyckte det lät så på skallet. Är mer skarp i skallet om det är gris ;)