Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon mer än jag...

Featured Replies

Publicerat
Lyckades hitta en bild på en Bongo. En av dom vackraste antiloperna tycker iaf jag. Lever i central afrika och är ett utpräglat skogsdjur.

Snyggt amakulu! :D

• Svar 315
  • Visningar 19,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Utsikt från en veranda under byggtiden :D

Publicerat

Samma veranda

post-888-1181749721_thumb.jpg

Publicerat

F..n va fint det är där,min fråga till dig amakulu är trivs du här hemma?har man åkt dit en gång vill man nog inte hem igen.

Mvh.

Publicerat
F..n va fint det är där,min fråga till dig amakulu är trivs du här hemma?har man åkt dit en gång vill man nog inte hem igen.

Mvh.

Flex , jag längtar konstant till Afrika.Det går inte o beskriva känslorna det måste nog upplevas på plats. Vet dock inte om jag skulle vilja bo där alltid.
Publicerat
Flex , jag längtar konstant till Afrika.Det går inte o beskriva känslorna det måste nog upplevas på plats. Vet dock inte om jag skulle vilja bo där alltid.

Det kan jag förstå med den naturen o lugnet (fast det kanske är ett jävla liv i busska där nere) o jakten ja ja gött ser det ut o va iallafal.

Mvh.

Publicerat
Det kan jag förstå med den naturen o lugnet (fast det kanske är ett jävla liv i busska där nere) o jakten ja ja gött ser det ut o va iallafal.

Mvh.

Nä det är stilla o lugnt o nästan knäpptyst. Men när det är sommar därnere då är det SOMMAR med temp på 35-40 grader och det pallar jag inte. Vad gäller tystnaden så är bor man 10 km från närmaste allmänna väg. Man hör inga andra bilar än dom som finns på farmen. Att gå ut med en öl och sätta sig en kväll under stjärnorna med tystnaden som sällskap är  ngt fantastiskt. Så tyst har jag nog aldrig upplevt härhemma :D
Publicerat

:'( Man blir ju tårögt va kanon det är ;D

Mvh.

Publicerat

Hoppas jag kan få lite nya bilder nu när vi ska ner. Jag har ju inte sett den nya farmen själv ännu. Men snart så ;D

Publicerat

Fina bilder amakulu. Jag kan åka till Afrika ist för Du så får Du bo här uppe i vårat hus under tiden och ljust dygnet runt. bg) Du kommer inte att veta vad som är dag och natt. bg)

Publicerat

Hur e det nu e det vinter där nere nu  ??? ???

Publicerat
Hur e det nu e det vinter där nere nu  ??? ???
Jepp det är vinter nu. Det innebär oftast minus på natten och strålande sol o ca 20-27 grader på dagen ;D
Publicerat
Fina bilder amakulu. Jag kan åka till Afrika ist för Du så får Du bo här uppe i vårat hus under tiden och ljust dygnet runt. bg) Du kommer inte att veta vad som är dag och natt. bg)
Nja låter inte så lockande. Tycker om när det är mörkt när jag ska sova ;D
Publicerat
Nja låter inte så lockande. Tycker om när det är mörkt när jag ska sova ;D

Och jag som tyckte att det var ett seriöst erbjudande åt Dig och sambon. bg) Du får också vara hundvakt åt våra settrar. bg)

Publicerat

För mig spelar det ingen roll om det är ljust ute, man kan sova ändå! Så länge det inte är varmt...

Har jobbat natt i 4 - 5 år nu, så jag är van att sova när det är ljust ute!  cooler)

Publicerat
Och jag som tyckte att det var ett seriöst erbjudande åt Dig och sambon. bg) Du får också vara hundvakt åt våra settrar. bg)
OK om du tar dig an våra 3 labbar o 2 Borderterriers
Publicerat
OK om du tar dig an våra 3 labbar o 2 Borderterriers

Här sitter det inte fast någonstans. bg) elk) cooler)

Publicerat
För mig spelar det ingen roll om det är ljust ute, man kan sova ändå! Så länge det inte är varmt...

Har jobbat natt i 4 - 5 år nu, så jag är van att sova när det är ljust ute!  cooler)

Samma här. Är van vid att sova på dagen.

Sover dock bara runt fem timmar när jag sover på dagarna. Sedan vaknar jag av mig själv och känner mig utvilad hela kvällen och natten. På morgonen är jag lagom trött för att sova fem timmar igen.

Sover jag på natten däremot så kan jag sova i nio-tio timmar utan problem.

Publicerat
Samma här. Är van vid att sova på dagen.

Sover dock bara runt fem timmar när jag sover på dagarna. Sedan vaknar jag av mig själv och känner mig utvilad hela kvällen och natten. På morgonen är jag lagom trött för att sova fem timmar igen.

Sover jag på natten däremot så kan jag sova i nio-tio timmar utan problem.

Jag har inga problem att sova 10-12 timmar på dagarna heller... Så om man vill ha fritid och inte bara jobba å sova måste man ställa larmet!  barbar)

Publicerat

En grupp Bushmen som sjöng o dansade för oss när jag fyllde 50 bast

post-888-1181841729_thumb.jpg

Publicerat

En till

post-888-1181841769_thumb.jpg

Publicerat

Fina bilder amakulu! :D Hur kändes det att bli uppvaktad på detta sätt ??? Chockad förstår jag! :o

Publicerat
Fina bilder amakulu! :D Hur kändes det att bli uppvaktad på detta sätt ??? Chockad förstår jag! :o
Ja jag visste inte ett smack om det förrän dom kom. Det var Marita o John som hade ihop det ;D Väldigt roligt att få en sådan uppvaktning.
Publicerat
Ja jag visste inte ett smack om det förrän dom kom. Det var Marita o John som hade ihop det ;D Väldigt roligt att få en sådan uppvaktning.

Haha! Som sambo och bekantar kan ställa till det för en. bg) Jag kan tänka mig det. Lite annorlunda. :D

Publicerat

Hela gruppen plus några vitingar

post-888-1181843080_thumb.jpg