Publicerat Juli 20, 200718 yr Well i´m viking ;D Slipade golv dagen efter knäoperation om vi nu ska mäta Nä ls permobil d e modellen moterar ett gott skjutstöd varma filtar ett koger med en termos gott å dricke //Roggman66 Hahaha! ;D
Publicerat Juli 25, 200718 yr ;D..såg något förjävla trevligt ute på fälten bakom ladan nu precis!... en Bock som uppvaktade en Get!... ;D ;D ;D... vilket bus!.. ;D var ut för å titta om e hände något spännande på fälten!.. såg en Get med två kid!.. gick in för å hämta kameran!.. då var dom borta!.. "snyfft".... när ja kom tbx!. såg ja en Bocken å Geten!.. doch för långt bort (350m) för å kunna ta en bra bild!.. försökte gå närmre!.. men då störde ja dom!.. .. kanske e d som kallas avbrytet samlag!.. ;D ;D ;D.. hur som hellst!.. jätte kul va de att få titta på detta skådespel!... ;D ;D ;D ;D.. mvh!....
Publicerat Juli 25, 200718 yr ;D..såg något förjävla trevligt ute på fälten bakom ladan nu precis!... en Bock som uppvaktade en Get!... ;D ;D ;D... vilket bus!.. ;Dvar ut för å titta om e hände något spännande på fälten!.. såg en Get med två kid!.. gick in för å hämta kameran!.. då var dom borta!.. "snyfft".... när ja kom tbx!. såg ja en Bocken å Geten!.. doch för långt bort (350m) för å kunna ta en bra bild!.. försökte gå närmre!.. men då störde ja dom!.. .. kanske e d som kallas avbrytet samlag!.. ;D ;D ;D.. hur som hellst!.. jätte kul va de att få titta på detta skådespel!... ;D ;D ;D ;D.. mvh!.... Men Thomas inte vill Du blir störd i sängen med frun. ;D ;D ;D
Publicerat Juli 25, 200718 yr Men Thomas inte vill Du blir störd i sängen med frun. ;D ;D ;D ;D ;D.. vem fan vet!.. kanske skulle bli trevligt!... ;D ;D.. ;) ;)
Publicerat Juli 25, 200718 yr Sköt en skaplig returbock förra året på premiärkvällen. Han uppvaktade en get och till sist fick han *komma till*. När han efter akten klev av och geten helt sonika gick därifrån visslade jag stopp och bocken hade spridit sina gener för sista gången, snacka om att få dö lycklig.
Publicerat Juli 26, 200718 yr ;D ;D.. vem fan vet!.. kanske skulle bli trevligt!... ;D ;D.. ;) ;) Vill Du höra något roligt? Det var en arb.kompis som berättade för mig detta. Han skulle gå till en nära kompis och hade som vana att bara knalla rakt in, efter en knack på dörren. Han tjoar på kompisen som svarar i sovrummet. Han knallar dit och där ligger dom och pippar som bäst, och kompisen vrider på huvudet och säger jag kommer snart. ;D
Publicerat Juli 26, 200718 yr Vill Du höra något roligt?Det var en arb.kompis som berättade för mig detta. Han skulle gå till en nära kompis och hade som vana att bara knalla rakt in, efter en knack på dörren. Han tjoar på kompisen som svarar i sovrummet. Han knallar dit och där ligger dom och pippar som bäst, och kompisen vrider på huvudet och säger jag kommer snart. ;D ;D.. "asg".. ;D
Publicerat Juli 26, 200718 yr skall bli kul att det drar igång snart igen...börjar ju min andra semesterperiod 16:e augusti, 3½ vecka...ska hinnas med lite rådjur, lite fågeljakter och lite fiske...säsongen -05 såg jag 11 olika bockar här hemma. -06 såg jag 10 olika och hittils under våren och sommarn har jag ringat in 9 olika, så det är nog ett konstant antal..däremot så finns det några individer inne i skogen som jag inte fått syn på, men som lämnat grymt mycke markeringar längs sina gränser..tänkte jag skulle lägga ganska mycke tid på en returbock jag sett vid 10talet tillfällen, med grymt långa (30-35cm???) mördarhorn, absolut inte fina horn, men hopas jag får visa upp dom här... och vidare hoppas jag att ,ånga rävar och grävlingar visar sig under pyrschen!
Publicerat Juli 26, 200718 yr Här uppe i norland känns det som världens lottospel att få skjuta en Råbock på premiären! Man ser ju dem inte så ofta om man säger så.....nu har jag ju iofs lokaliserat var det finns en fin bock, men få han till passet är kanske inte det lättaste.... Vad tror ni? Är det lock som gäller för att kunna ha en chans? ??? / C
Publicerat Juli 26, 200718 yr Här uppe i norland känns det som världens lottospel att få skjuta en Råbock på premiären! Man ser ju dem inte så ofta om man säger så.....nu har jag ju iofs lokaliserat var det finns en fin bock, men få han till passet är kanske inte det lättaste.... Vad tror ni? Är det lock som gäller för att kunna ha en chans? ???/ C Jag håller med Dig om det, men jag vet ganska bra var jag har dom i Bondersbyn. ;D
Publicerat Juli 26, 200718 yr Jag håller med Dig om det, men jag vet ganska bra var jag har dom i Bondersbyn. ;D Försök dig inte på en runar nu.....det kan gå illa då! ;D ;D
Publicerat Juli 26, 200718 yr Försök dig inte på en runar nu.....det kan gå illa då! ;D ;D Ingen risk! ;D Så dum är jag inte, och sedan bor Vi inte i byn heller.
Publicerat Juli 26, 200718 yr Ingen risk! ;D Så dum är jag inte, och sedan bor Vi inte i byn heller. De är bra...
Publicerat Juli 26, 200718 yr Tack för det Thomas! Jepp! Trevligt med en likasinnad, ;D och i vilket lag var Du proffs i då och under vilken tidsperiod ??? ??? ??? ;D Jag ser då rådjur här varje år och det har jag då gjort sedan -89 när jag kom upp hit. Det finns några markägare som stödutfodrar dom. Däremot har vvo infört restriktioner vad beträffar hur många djur som får skjutas av varje jägare. 1 rådjur/år är infört och det var ett enhälligt beslut annars vore snart de stammarna snart borta. Viltvård kan man väl kalla det för. Det är ju tur att Vi har en älv som delar markerna mitt i tur så blir det två stammar. brommapojkarna traderad.se från maif och den gammle goda aikararen andreas alm aik vs barajen är rätt bleka derbyn om man jämnför malmberget vs gällivare
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Författare Dags att på allvar kickstarta en aktuell tråd, tror nog att de flesta skall ut och kika efter bock den 16e. Är själv måttligt stressad eftersom jag redan har skjutit några stycken och har sett ut 2 som jag vill skjuta, den ena håller medalj tror jag, kanske bägge. Men att jag såg dom i våras under Majjakten betyder ju inte att dom ställer upp för avskjutning så här bara, tror jag har rejäla huvudvärk med båda då inga naturliga pass typ åkrar finns i direkt anslutning till reviren, mest hygggen, berg och kärrstråk man får utnyttja. Men utmaningen ger sporren för en gammal och halvpervers bockjägare som undertecknad. Hoppas att få frugan med på premiären dessutom då barnvakt är fixat på morgonen. Hon har en ny Heym 6,5a att ta oskulden på.
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Dags att på allvar kickstarta en aktuell tråd, tror nog att de flesta skall ut och kika efter bock den 16e.Är själv måttligt stressad eftersom jag redan har skjutit några stycken och har sett ut 2 som jag vill skjuta, den ena håller medalj tror jag, kanske bägge. Hoppas att få frugan med på premiären dessutom då barnvakt är fixat på morgonen. Hon har en ny Heym 6,5a att ta oskulden på. Då hoppas vi på lite jaktlycka och att frugan får en medaljbock, även om hon har en redan jag ska upp och inventera ett bergigt hygge med blandskog runt om, såg en i mars som kommer räcka långt, den jag tog i maj var mindre.
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Har sett en fin-fin bock...men får inte skjuta den enligt markägaren...mycket bra beslut tycker jag Nöjer mej helt fullt ut med mindre herrar ;D
Publicerat Augusti 10, 200718 yr 04:30 sätter jag mig i bilen torsdag morgon Har varit runt och tittat på markerna,gott om fejningar på alla klassiska storbocksreviren. Har sett ett par spetsar också. Alla gafflar med bra anlag är fredade,sextaggare och spetsar/dåliga gafflar blir det som skjuts. Har efter några års provande kommit fram till att min mark bär en årlig avskjutning på 5-6bockar och 10 kid,skjuter inga hondjur alls. /Micke
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Hur stor är din mark? Mr Mauser//Roggman66 Ca 500ha. Min egen privata mark,inte jobbmarker. /Micke
Publicerat Augusti 10, 200718 yr Ohh jäklar vad gott, ja då är det i alla fall lönt att spara på goda anlag. MVH Rog
Publicerat Augusti 10, 200718 yr har spanat som sjuttsingen under vår och sommar på mina bockar, en kort redogörelse. säsongen 05 såg jag 11 olika killar, 2 sköts. -06 såg jag 10 olika, 4 sköts. i år har jag sett 8 alternativt 9 olika, så siffran tycks vara ganska konstant. lågt jakttryck på grannmarkerna, nästan obefintligt sådant, mycke utfodring vintertid och att inga hondjur får skjutas under jakterna kanske gör att man har nåt rådjur extra. marken är 234 hektar, och förmodligen finns det nån mer bock, vore underligt om man såg 100% av vad som rörde sig i skogen. i år skall så mycket tid som möjligt av mina 3½ v semester på en gammal mördare, sett han 2 år innan. satt häromkvällen på rävpass där jag sett han 6 ggr i år, hade han på 60m i 20 minuter, lär väl inte hände i nästa vecka kan jag tro. men det lär nog bli himla spännande höst oavsett. det hade vart finfint och fått omkull nån rödrock på pryschen också!
Publicerat Augusti 11, 200718 yr du verkar ha bra koll Wille, mkt beundransvärt i mina ögon! jag har väll sätt lite olika bockar, har bestämt mig för att skjuta en fin 6a i år så jag friar allt annat (i alla fall på den marken) sen så har jag jakt på en liten tomtmark med tillhörande åker mitt ute i skogen, där har vi endast 13 hektar och där brukar det springa fullt utav bockar under premiären, kanske inte blir så i år vem vet........har haft minst 1 bock hos mig på den åkern 4 premiärer i rad så det ser lovande ut!
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Måttligt intresserad om jag ska vara ärlig.. får jag ordning på grejerna (ska riva siktet från studsaren och skicka in det på service samt montera ett litet varipoint så länge) så kanske jag tittar ut lite. Vi har en plats som är spännade att sitta på och där lär nog Mrs P parkera misstänker jag, hon är betydligt mer sugen på augustibock än jag. Själv funderar jag på att sätta mej på grisfoderplatsen.. inte för att det varit ngt tryck där men det kanske hinner bli.. LIgger 6 sopsäckar med nu säkerligen mögligt bröd och så ska jag köra ut fallfrukt från trädgården. Tassar det ut en bock där så kanske.. Iövrigt så är det mest ett stort mörker på vår mark. Runt 300 ha djungel typ. Finns ngr hyggen men de är nu dessvärre för gamla så jag tvivlar på att man ser en älg ens i soppan där. Annars bara skog.. Säkert därför man totalat tappat intresset för bockjakten.. Läste Mr Mausers inlägg.. har en ungefärlig uppfattning om hur markerna ser ut, måste vara ungefär samma lika som MKJs marker typ.. Givet de förutsättningarna så skulle nog bockjakten vara roligare! Mvh!