Publicerat Juni 13, 200818 yr Efter många om och men, övertidstimmar, evigt sparande så har jag äntligen fixat mig en "jaktbil".... Den ska också fungera som bruksbil.....
Publicerat Juni 13, 200818 yr Kör omkring i en Suzuki SX4 http://www.blocket.se/vi/16720394.htm?ca=2_s (inte den då) pigg, rolig, 4x4 men otroligt liten skuff a la 4 icakassar
Publicerat Juni 14, 200818 yr Har en likadan Camry som på bilden som jaktbil & en nyare som familjebil. Toyota 4 ever!
Publicerat Augusti 20, 200818 yr har denna hemma på prov funderar skarpt på att köpa den. Känns som om den är lite dyr i bränsle men i skogen passar den perfekt... Du måste nog skaffa dig en stege, du ser lite kort ut på bilden.
Publicerat Augusti 20, 200818 yr Känns som om den är lite dyr i bränsle men i skogen passar den perfekt...Du måste nog skaffa dig en stege, du ser lite kort ut på bilden. Dyr i bränsle ja ca 2 liter milen, Det är ju min äldsta son ju
Publicerat Augusti 20, 200818 yr Dyr i bränsle ja ca 2 liter milen, Det är ju min äldsta son ju 2L/mil då skulle jag inte åka så mycket och långt med den.. Å f--n var det det, såg inte det, tyckte du såg ung ut
Publicerat November 24, 200817 yr Jag tycker bilar är det i princip tråkigaste som finns att lägga pengar på, därför har jag en pundarvolvo (745) . Duger till att köra fast med och ibland även att komma loss med .
Publicerat November 25, 200817 yr Detta är min jaktbil, har visat sig att vara väldigt bra att ha flak när det ska ut stegar och torn och foder.
Publicerat November 25, 200817 yr Detta är min jaktbil, har visat sig att vara väldigt bra att ha flak när det ska ut stegar och torn och foder. Din Comanchee ser ut att vara i snuskigt bra skick! Årsmodell? till salu?? /Micke
Publicerat November 25, 200817 yr Det är en-89:a, den fick sig en omgång med sanering av rost, nya däck och en höjning för 4 år sen efter jag hade lagt sidan mot en björk i Rosersbergsskogen. Den är tyvärr inte till salu just nu. Det är för roligt att vara i skogen med den.
Publicerat December 16, 200817 yr Det är en-89:a, den fick sig en omgång med sanering av rost, nya däck och en höjning för 4 år sen efter jag hade lagt sidan mot en björk i Rosersbergsskogen. Den är tyvärr inte till salu just nu. Det är för roligt att vara i skogen med den. I rosersberg, är det på räddningsverkets område där TT brukar hålla till? I så fall lär vi nog ses där nån gång. Så kan jag passa på att tipsa om Jeep Club Sweden på en gång. Själv åker jag en Jeep Cherokee (Liberty) CRD -05. Ingen höjning ännu, men winch och liiite för stora däck. Har den till vardags, lek och arbetsbil mot milersättning. Man måste ju trivas även på jobbet. Innan hade jag en Jeep Cherokee -90 med 3" superlift höjsystem och 31" BF Goodrich MT och winch. Jeep. Go for the best, winch the rest.
Publicerat December 21, 200817 yr är inne på en jeep cherokee men vet inte riktigt vad ja ska ha än...någon som har bra tips... bensin eller diesel..har hört att diesel bilarna har krånglat mer?
Publicerat December 21, 200817 yr är inne på en jeep cherokee men vet inte riktigt vad ja ska ha än...någon som har bra tips...bensin eller diesel..har hört att diesel bilarna har krånglat mer? Beror lite på vilken årgång du siktar in dig på. XJ, d.v.s. -84-01 så är det italienska VM dieslar. Föedelen med dom mot bensinarna är bränsleförbrukningen. Nackdelen är att det oftast är manuella lådor och den enklare fördelningslådan comand trac. Och att det är separata cylindertoppar, extremt känsliga mot överhettning. På bensinsidan fins det en liten V6 på 2,5 liter som man ska passa sig för. Satsa på den större raka sexan på fyra liter. Då får du även den bättre fördelningslådan selec trac. Skillnad på fördelningslådorna är att med selec trac fins ett läge för 4wd med öppen mellandiff, d.v.s. man kan ha 4wd ikopplad även på torr asfalt om man så vill. Den fördelar kraften 60% bak och 40% fram. I övrigt har den samma lägen som comand trac. Satsa på en XJ som är -91 eller nyare, bättre insprutning, bromsar, grenrör och kylare bl.a. Ska du bygga om den med större däck o höjsatser så ska den vara äldre än -96 p.g.a. helbilsgodkännandet. Ska du ha den till offroadleksak så är det mycket billigare att köpa en färdigmoddad än att bygga själv. Jag kan tipsa om fler st som é till salu. Går vi till den nyare modellen KJ -02-07, även kallad liberty i staterna så är det 2,5 liters dieslar i dom tidigare modellerna och 2,8 liters i dom senare. Mercedesdieslar. Bensinarna är 3,7 liters V6. Limited modellerna och Sport -05 o nyare har selec trac lådan, medans Sport -02-04 har comand trac. -05 fick dom skivbromsar även bak. Limited har lackade stötfångare o skärmar, skinnklädsel, farthållare och stereoknappar i ratten. Sport har gråa plastskärmar o stötfångare. som det ska vara på en bruksbil. Sedan finns det -08, kallad KK. den vet jag inte mycket om. Tas bara in med dieselmotorn på 177 bhp, fördelningslåda selec trac II. Jag har en KJ Sport -05 2,8 CRD (diesel), chipad med Ferritas optimeringsbox. ca 184 bhp förbrukar drygt litern/mil. Mer att veta? Kolla på http://jeepsweden.net till att börja med. När du är redo för det riktiga jeepandet går du vidare till http://jeepclubsweden.se Prisbilden. XJ-5000-40000 beroende på en massa saker KJ-60000-180000. PRUTA allt vad du orkar, jeepar är svårsålda i dagsläget. Köparens marknad just nu.
Publicerat December 21, 200817 yr Beror lite på vilken årgång du siktar in dig på. XJ, d.v.s. -84-01 så är det italienska VM dieslar. Föedelen med dom mot bensinarna är bränsleförbrukningen. Nackdelen är att det oftast är manuella lådor och den enklare fördelningslådan comand trac. Och att det är separata cylindertoppar, extremt känsliga mot överhettning.På bensinsidan fins det en liten V6 på 2,5 liter som man ska passa sig för. Satsa på den större raka sexan på fyra liter. Då får du även den bättre fördelningslådan selec trac. Skillnad på fördelningslådorna är att med selec trac fins ett läge för 4wd med öppen mellandiff, d.v.s. man kan ha 4wd ikopplad även på torr asfalt om man så vill. Den fördelar kraften 60% bak och 40% fram. I övrigt har den samma lägen som comand trac. Satsa på en XJ som är -91 eller nyare, bättre insprutning, bromsar, grenrör och kylare bl.a. Ska du bygga om den med större däck o höjsatser så ska den vara äldre än -96 p.g.a. helbilsgodkännandet. Ska du ha den till offroadleksak så är det mycket billigare att köpa en färdigmoddad än att bygga själv. Jag kan tipsa om fler st som é till salu. Går vi till den nyare modellen KJ -02-07, även kallad liberty i staterna så är det 2,5 liters dieslar i dom tidigare modellerna och 2,8 liters i dom senare. Mercedesdieslar. Bensinarna är 3,7 liters V6. Limited modellerna och Sport -05 o nyare har selec trac lådan, medans Sport -02-04 har comand trac. -05 fick dom skivbromsar även bak. Limited har lackade stötfångare o skärmar, skinnklädsel, farthållare och stereoknappar i ratten. Sport har gråa plastskärmar o stötfångare. som det ska vara på en bruksbil. Sedan finns det -08, kallad KK. den vet jag inte mycket om. Tas bara in med dieselmotorn på 177 bhp, fördelningslåda selec trac II. Jag har en KJ Sport -05 2,8 CRD (diesel), chipad med Ferritas optimeringsbox. ca 184 bhp förbrukar drygt litern/mil. Mer att veta? Kolla på http://jeepsweden.net till att börja med. När du är redo för det riktiga jeepandet går du vidare till http://jeepclubsweden.se Prisbilden. XJ-5000-40000 beroende på en massa saker XJ-60000-180000. PRUTA allt vad du orkar, jeepar är svårsålda i dagsläget. Köparens marknad just nu. tack för tippsen har mer kött på benen nu...har en fråga till jepp grand cherokee är de mer en stats jeep? kommer inte att användas till nån offroad bil endast som jakt bil....om de nu är någon skillnad
Publicerat December 21, 200817 yr Grand Cherokee är betydlig bekvämare, därför kanske lite mer stadsjeep. Men fortfarande lika kompetent i skogen. På Grand Cherokee bör man se upp med modeller före -95, då dessa hade en sämre typ av viscokoppling till 4wd. Annars har den konstant 4wd, med möjlighet att låsa mellandiffen vid lågväxel. Tror inte det går på dom före -95. Finns de lite äldre som har samma 4,0 liters raka sexa som Cherokee XJ, men även med en 5,2 l V8. -98 fanns en jubileumsmodell kallad LX med en 5,9 l V8 och maxat lull-lull. Skillnaden i bränsleförbrukning mellan V8 och I6 är minimal, båda vill ha minst 1,2 liter, gärna 1,5 innan dom é nöjda. Dom nyare har V8 på 4,7 liter, samt en SRT8 med överdrivet massa hästar. Finns dieslar till dom nyare, tror det är 3,1 liters. Men jag har inte så bra koll på dom, kan vara Mercedes eller VM dieslar. Kolla lite vad jag hittat på med min. http://jeepetorp.blogg.se
Publicerat April 3, 200917 yr sååå äntligen har man fått arselet ut vangnen och ska skaffa ny bil!.. kommer givetvis titta på en som är mer jakt anpassad!.. ska på torsdag nästa vecka åka och titta på denna skönhet!.. LandRover Defender 90!.. Diesel på 122hk 4w diff antispin mm mm ... så nog lär man ta sej fram i skogen!.. Mvh Mamre!..
Publicerat April 3, 200917 yr Köpte mig en ny pärla mycket nöjd med den Mvh. .. sååååå braaaaa!.. då kan du inte skylla på bilen när du ska hit!.. ... de är i dina trakter ja ska kolla på Defendern!.. .. Mvh
Publicerat April 3, 200917 yr He he nä nu ser det ut som om jag inte kommer undan längre vart är det som du ska kolla på bil ? Mvh.
Publicerat April 4, 200917 yr He he nä nu ser det ut som om jag inte kommer undan längre vart är det som du ska kolla på bil ?Mvh. Precis!!!!.. Skara skulle de vara någon stans!...
Publicerat April 4, 200917 yr Riktigt bra jaktbilar det där, är i valet och kvalet på pickup eller hytt till hundarna, skulle vilja ha pickup och plats för 4-6 hundar men då kostar modulen 40 lakan och det är bara pengar.
Publicerat April 4, 200917 yr Riktigt bra jaktbilar det där, är i valet och kvalet på pickup eller hytt till hundarna, skulle vilja ha pickup och plats för 4-6 hundar men då kostar modulen 40 lakan och det är bara pengar. Jo ja kollade på en med flak till en början jag också! men beslöt mej till sisst att ta med skåp, så var de redan klart för hundarna!.. Funderade även på 110:an men jag är offtas själv i bilen! så köpa en så stor bil kändes onödigt!.. MVh