Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Våra Jaktbilar

Featured Replies

Publicerat

hmmmm, 1,5L/m ??? Då vet jag inte hur du bär dig åt. Är det säljaren du frågat om bensinförbrukningen? ;)

Min pappa har en "ny" Jeep Grand Cheeroke med en rak 6:a i och DEN dricker 1,5l/m blandad körning, har svårt att tro att du får ner en törstig V8:a i samma förbrukning  ::)

men men alla är saliga i sin tro ;) men bli inte förvånad när budgeten spricker och den dricker 2 liter/m det är nog ingen omöjlighet....

MVH/Jocke

• Svar 226
  • Visningar 44,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

And just about 15 years later...... Verkar vara dags att winscha upp denna tråd från Törnrosaträsket.....

Posted Images

Publicerat

--

Publicerat
Jag har HÖRT att den 6 cylindriga drar mer än v8:an så det är ju ingen omöjlighet?!

Har du hört uttrycket "mycket skall man höra innan öronen trillar av" ???  ;)

Kan stämma och kan kanske inte stämma. Jag känner dock ingen för tillfället med en Jeep med V8:a men min pappa har läst på om Jeep i åratal och deras modeller och han skulle aldrig köpa en Jeep med den motor som dricker mest, det är han för snål för!

MVH/Jocke

Publicerat

Jag har bekanta med båda motoralternativen, och sexan drar inte nämnvärt mindre än åttan faktiskt. Däremot går ju åttan så mycket trevligare.

Själv åker jag nu omkring i en alldeles för låg Audi A4 Avant 1.8TQ -05, som utan problem kommer upp i 1,5 l/mil i vissa lägen.

Publicerat
Jag har bekanta med båda motoralternativen, och sexan drar inte nämnvärt mindre än åttan faktiskt. Däremot går ju åttan så mycket trevligare.

Själv åker jag nu omkring i en alldeles för låg Audi A4 Avant 1.8TQ -05, som utan problem kommer upp i 1,5 l/mil i vissa lägen.

Nämen mindre drar den, yes! där fick jag svart på vitt ;)

MVH/Jocke

Publicerat

Cool jaktbil var inne på en sån som jaktbil tror det var en -00 jag provade med 6:a och den var så slö att en Trabant hade känts kvickare, provade en ML 320 istället och den var en raket dock sämre skogsbil, skickar en länk på en behjälplig sida åt dig i framtiden ;D

http://www.jeepsweden.net/jeepforum/viewfo...50f1d7ff6446ac8

Publicerat

Där är pappa medlem :P

Jodå den är inte allt för snabb med den raka 6:an, men inte har man väll en sådan bil för att den skall vara snabb inte?

MVH/Jocke

Publicerat
Där är pappa medlem :P

Jodå den är inte allt för snabb med den raka 6:an, men inte har man väll en sådan bil för att den skall vara snabb inte?

MVH/Jocke

Exakt inte behöver den vara snabb men något kvickare än ett kallblod skulle vara trevligt.

Publicerat
Cool jaktbil var inne på en sån som jaktbil tror det var en -00 jag provade med 6:a och den var så slö att en Trabant hade känts kvickare, provade en ML 320 istället och den var en raket dock sämre skogsbil, skickar en länk på en behjälplig sida åt dig i framtiden ;D

http://www.jeepsweden.net/jeepforum/viewfo...50f1d7ff6446ac8

Tack ska du ha!!!

Det var precis vad jag letat efter!! :D

Publicerat
Tack ska du ha!!!

Det var precis vad jag letat efter!! :D

Redan :o;) ;D ;D

Publicerat

Köper man ngt annat än en Toyota Landcruiser som jaktbil fortsätter man leta ;D

Publicerat
Köper man ngt annat än en Toyota Landcruiser som jaktbil fortsätter man leta ;D

Du bereste man är Nissan Patrol jämbördig med Landcruisern?

Publicerat
Du bereste man är Nissan Patrol jämbördig med Landcruisern?
OBS detta är enligt min uppfattning ( och en massa PH:s i afrika ) . Det finns ingen bil som i terräng går upp mot en Landcruiser. Vi hade en Nissan innan på farmen i afrika. Den reparerade vi mest och körde minst. Toyotan håller för och är byggd för en tuff terängkörning
Publicerat

Kolla här. 3 olika safarifirmors bilar ;D

post-888-1189443033_thumb.jpg

Publicerat

En bild säger mer än tusen ord ;) gillar utrymmet i Patrolen men ska kanske tänka om ::) hade en -04 Landcruiser på jobbet ett tag och den var riktigt trevlig, tyvärr var den manuell och på prov.

Publicerat
Redan :o;) ;D ;D

Ja, jag har lite frågor.

Publicerat
Ja, jag har lite frågor.

Cool jaktbil är det åtminstone ;)

Publicerat

Här kommer en bild på min jaktbil!!!

post-1373-1189963678_thumb.jpg

Publicerat
Här kommer en bild på min jaktbil!!!

såg liten å smidig ut!.. :D. va e de för model??...

Mvh

Publicerat
såg liten å smidig ut!.. :D. va e de för model??...

Mvh

lj70!

Publicerat

Hur mycket soppa drar den? är den bullrig inuti mycke väg ljud o så? o hur år komforten?

Mvh.

Publicerat
Hur mycket soppa drar den? är den bullrig inuti mycke väg ljud o så? o hur år komforten?

Mvh.

För mycket 1,2l/mil med min körning.....den går väl ungefär som en modern jordbrukare ;)

Publicerat

Klockrent tackar för info ;D

Mvh.

Publicerat

Fetta bilar ;D

• 2 months later...
Publicerat
Det är väl aldrig fel att ha förhoppningar om att skjuta den där STORA bocken...

eller mellanbocken bruse

eller lilla bocken bruse

post-1232-1195250167_thumb.jpg