Publicerat September 8, 200718 yr hmmmm, 1,5L/m ??? Då vet jag inte hur du bär dig åt. Är det säljaren du frågat om bensinförbrukningen? Min pappa har en "ny" Jeep Grand Cheeroke med en rak 6:a i och DEN dricker 1,5l/m blandad körning, har svårt att tro att du får ner en törstig V8:a i samma förbrukning : men men alla är saliga i sin tro men bli inte förvånad när budgeten spricker och den dricker 2 liter/m det är nog ingen omöjlighet.... MVH/Jocke
Publicerat September 8, 200718 yr Jag har HÖRT att den 6 cylindriga drar mer än v8:an så det är ju ingen omöjlighet?! Har du hört uttrycket "mycket skall man höra innan öronen trillar av" ??? Kan stämma och kan kanske inte stämma. Jag känner dock ingen för tillfället med en Jeep med V8:a men min pappa har läst på om Jeep i åratal och deras modeller och han skulle aldrig köpa en Jeep med den motor som dricker mest, det är han för snål för! MVH/Jocke
Publicerat September 8, 200718 yr Jag har bekanta med båda motoralternativen, och sexan drar inte nämnvärt mindre än åttan faktiskt. Däremot går ju åttan så mycket trevligare. Själv åker jag nu omkring i en alldeles för låg Audi A4 Avant 1.8TQ -05, som utan problem kommer upp i 1,5 l/mil i vissa lägen.
Publicerat September 8, 200718 yr Jag har bekanta med båda motoralternativen, och sexan drar inte nämnvärt mindre än åttan faktiskt. Däremot går ju åttan så mycket trevligare.Själv åker jag nu omkring i en alldeles för låg Audi A4 Avant 1.8TQ -05, som utan problem kommer upp i 1,5 l/mil i vissa lägen. Nämen mindre drar den, yes! där fick jag svart på vitt MVH/Jocke
Publicerat September 8, 200718 yr Cool jaktbil var inne på en sån som jaktbil tror det var en -00 jag provade med 6:a och den var så slö att en Trabant hade känts kvickare, provade en ML 320 istället och den var en raket dock sämre skogsbil, skickar en länk på en behjälplig sida åt dig i framtiden ;D http://www.jeepsweden.net/jeepforum/viewfo...50f1d7ff6446ac8
Publicerat September 8, 200718 yr Där är pappa medlem Jodå den är inte allt för snabb med den raka 6:an, men inte har man väll en sådan bil för att den skall vara snabb inte? MVH/Jocke
Publicerat September 9, 200718 yr Där är pappa medlem Jodå den är inte allt för snabb med den raka 6:an, men inte har man väll en sådan bil för att den skall vara snabb inte? MVH/Jocke Exakt inte behöver den vara snabb men något kvickare än ett kallblod skulle vara trevligt.
Publicerat September 10, 200718 yr Cool jaktbil var inne på en sån som jaktbil tror det var en -00 jag provade med 6:a och den var så slö att en Trabant hade känts kvickare, provade en ML 320 istället och den var en raket dock sämre skogsbil, skickar en länk på en behjälplig sida åt dig i framtiden ;Dhttp://www.jeepsweden.net/jeepforum/viewfo...50f1d7ff6446ac8 Tack ska du ha!!! Det var precis vad jag letat efter!!
Publicerat September 10, 200718 yr Köper man ngt annat än en Toyota Landcruiser som jaktbil fortsätter man leta ;D
Publicerat September 10, 200718 yr Köper man ngt annat än en Toyota Landcruiser som jaktbil fortsätter man leta ;D Du bereste man är Nissan Patrol jämbördig med Landcruisern?
Publicerat September 10, 200718 yr Du bereste man är Nissan Patrol jämbördig med Landcruisern? OBS detta är enligt min uppfattning ( och en massa PH:s i afrika ) . Det finns ingen bil som i terräng går upp mot en Landcruiser. Vi hade en Nissan innan på farmen i afrika. Den reparerade vi mest och körde minst. Toyotan håller för och är byggd för en tuff terängkörning
Publicerat September 10, 200718 yr En bild säger mer än tusen ord gillar utrymmet i Patrolen men ska kanske tänka om : hade en -04 Landcruiser på jobbet ett tag och den var riktigt trevlig, tyvärr var den manuell och på prov.
Publicerat September 16, 200718 yr Här kommer en bild på min jaktbil!!! såg liten å smidig ut!.. . va e de för model??... Mvh
Publicerat September 16, 200718 yr Hur mycket soppa drar den? är den bullrig inuti mycke väg ljud o så? o hur år komforten? Mvh.
Publicerat September 16, 200718 yr Hur mycket soppa drar den? är den bullrig inuti mycke väg ljud o så? o hur år komforten?Mvh. För mycket 1,2l/mil med min körning.....den går väl ungefär som en modern jordbrukare
Publicerat November 16, 200718 yr Det är väl aldrig fel att ha förhoppningar om att skjuta den där STORA bocken... eller mellanbocken bruse eller lilla bocken bruse