Publicerat November 16, 200718 yr Nu kom tanken på att pressa en V4 till gränsen av max på en grusväg ;D
Publicerat November 16, 200718 yr Nu kom tanken på att pressa en V4 till gränsen av max på en grusväg ;D Det är riktigt skoj....men inte hälften så roligt som att pressa dessa raka treor, 2-takt så klart.. den gröna trubbnosen med lite lätt trim a´la moppe och 2"tumssystem har jag istället för Colin Mc rae tv-spel, mycket underhållande ;D den beige är mer bruksbil men får dock bekänna färg den med...huvva vintervägar och vänsterbroms riktigt roligt, för att inte tala om ljudet och doften och så miljövänligt dessutom :
Publicerat November 17, 200718 yr Jakt bil Hmmm En bra jaktbil jag hafft var en sunkig saab9000i Där fick jag in en älgkalv i kofferten med stängd lucka utan att fälla säten. När den älskadde bilen dog så skaffades en saab 9 5 aero men den var inte så bra låg bara och kravlade på mage på skogsvägarna. Den såldes till förmån för en Hyundai fjantase. Och den är jag nöjd med. Hunden gillar den den tar sig fram om man kan köra teräng och den har bra bränsleekonomi. Men nästa bil blir i pickup utförande. Vet dock ej när.
Publicerat November 17, 200718 yr Vet en Mitsubishi L 200 03:a som är till salu. Hör av er till mig ska jag förmedla kontakten. OBS inga vinstintressen för min del
Publicerat November 17, 200718 yr Synd Amakulu Jag har just skaffat nytt åk till damen annars hadde jag nappat. Men........... vad är priset. ???
Publicerat November 18, 200718 yr Har fyra hjul och får köras med b-kort ;D Jag brukar ha den när jag ska titta på räv och minkfällorna de går snabbast så ;D ;D
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Så har man skaffat en jaktbil till då Den mest praktiska ännu, men man vet aldrig ;D
Publicerat November 20, 200718 yr Författare Fastkörd innan köp? Vad är detta? : Nejdå, ägde den redan, på bilden fastkörd på min testbana där jag normalt kör med min TGB13.. var tvungen att prova den nymonterade winchen....
Publicerat November 25, 200718 yr Så har man skaffat en jaktbil till då Den mest praktiska ännu, men man vet aldrig ;D ser liten å smidig ut!... va heter modelen?? mvh
Publicerat November 25, 200718 yr Författare ser liten å smidig ut!... va heter modelen??mvh Toyota LandCruiser LJ70 -86 Turbo diesel, drar ganska precis 1 lit/mil med 33:or på
Publicerat November 25, 200718 yr Toyota LandCruiser LJ70 -86Turbo diesel, drar ganska precis 1 lit/mil med 33:or på Topp å tack!..
Publicerat November 27, 200718 yr Författare Hur många bilar har du igentligen mats? Lite olika 2-5 st. Byter donar och fixar, men nu blir iaf LJ70:an kvar ett tag, skall flytta portalaxlarna från TGB13 bilen till LJ70:an, sedan har jag 2st 4-tons winchar på den, en fram och en bak. Man vem vet man kanske snubblar på några andra projekt under vintern, är lite av en 4x4 freak, och då inte cityjeepar Just det 6x6 freak oxo numera
Publicerat November 28, 200718 yr Dom är fina dom! Sätt på ett par Discovery STT däck så tar det lång tid innan du finner motstånd!
Publicerat November 28, 200718 yr Tror det skall bli ett gäng med såna här under bilen nästa höst.. Fedima Extreme II 235/85R16
Publicerat November 28, 200718 yr Författare Tänkte posta en bild från en av sommarens lite blötare bravader, kul som fan ända tills jag fick hela fördelaren smetad med lera, men det var rätt kul ändå.... å lerigt förståss.... ;D
Publicerat November 29, 200718 yr Hej, Mats Ser att du har samma intresse som min bror, en annan delar dock inte hans intresse Du kanske vet vem han är, Rolf Bengtsson han brukar vara med i en del tidningar med sina byggen! mvh
Publicerat November 29, 200718 yr Det är ju så synd att Citroën inte har 4x4. Jag hade en XM en gång i världen. Den var helt otrolig på ta sig fram. Körde man fast var det bara lyfta och backa, ta om och fram igen. Nästan 1800kg drog gott i snön med smala däck. En annan bil som gick bra att komma sig till toppfågelmarkerna var Opel kadetten jag hade i ungdomens år. Med sina 900kilo så gick den ovanpå skoterspåren...moahaha! ;D Nä jag blev så jäkla glad då jag såg att Citroën nu äntligen gjort en lite högre bil med 4x4. Sen då jag insåg att det var en konventionell fjädring på den....och ett samarbete med andra bilmärken som jag inte ens nämner så var det inte intressant längre! Själv kör jag nu Passat Variant Syncro, och den går tills den hänger upp sig. ...och det är rätt tidigt tyvärr!! Frun lär inte tillåta, annars hade det nog stått en "riktig" jaktbil på gården! ...men kanske den dagen då man säljer grävmaskinen...haha! /Henke Edit: Nu är jag av med frun...så nu får man tänka om vad gäller jaktbil! Grävarn står också kvar..om det blir riktigt oländigt...
Publicerat November 29, 200718 yr Det är ju så synd att Citroën inte har 4x4. /Henke Har de väl C-Crosser heter den, okej det är en mitsubishi med citra motor. Någon som brukar försova sig på jakten så finns det möjligheter att komma fram snabbt, plats för hundburar och sen en släde för djuren att bara last in ;D http://www.blocket.se/vi/14018983.htm?ca=10_s
Publicerat November 29, 200718 yr Toyota LandCruiser LJ70 -86Turbo diesel, drar ganska precis 1 lit/mil med 33:or på Är du med på www.slck.se då mats?
Publicerat December 1, 200718 yr Författare Är du med på www.slck.se då mats? Nej men på NLCK finns mer delar där
Publicerat December 4, 200718 yr Nejdå, ägde den redan, på bilden fastkörd på min testbana där jag normalt kör med min TGB13.. var tvungen att prova den nymonterade winchen.... Shit va sjuk du är!!!!!!! Men jag måste säga att den där tingesten såg rätt ok ut... Tror bestämd att det börjar närma sig ett hembesök, du verkar ju ha hur mycket kul prylar som helst hemma! Mvh!
Publicerat December 4, 200718 yr Författare Shit va sjuk du är!!!!!!! Du är inte ensam om att säga det till mig ;D Här är jag mindre nöjd att det tar sådan hiskelig tid med bärgare då jag råkat : köra ner min 13 bil i ett kärr ;D