Publicerat December 6, 200718 yr Författare hehe hur många bilar har du egentligen ;D Några, och ett brinnande intresse för terrängkörning....
Publicerat Mars 4, 200818 yr Har nu även jag införskaffat en duglig jaktbil. Det blev en lastbilsreggad Grand Vitara 2,0TD. Jag tror att den passar mina önsekmål ganska bra. Kommer att använda den i tjänsten också när mina studier till Jägmästare är klara i maj. Lastgallret är perfekt att fästa olika saker på såsom yxa, kniv, första förband, halogenstövaren osv... Allting lätt till hands! 3 st 12V uttag. Två mellan sätena och ett innanför bakdörren. Allt elektroniskt borde drivas på 12V!!! Ordentlig frontbåge och extraljus gör mörkerkörningen till en fröjd, men några ljusen till får plats.... Skall svetsa en hundbur som skall stå närmast lastgallret. De två öppningarna skall vara mot de bakre sidodörrarna, så att man kan lasta en hund från varje sida. I utrymmet under den gummiförsedda skivan där baksätespassagerarna normalt har sina ben uppstår ett perfekt utrymme för förvaring av vapen. Eftersom rutorna är tonade kommer ingen att kunna se bössorna där de ligger. Har lite funderingar på att montera ett låsbart vapenställ. Bakom hundburen finns det fortfarande gott om plats för övrig packning. Jag föredrar att packa i plastbackar med lock som jag spänner fast i lastöglor. På så sätt ligger inget löst och skramlar. Skall försöka ta några bilder senare. Framförallt på hundbursbygget.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Ett tag innan man får råd att köpa sig en bil med tanke på alla utgifter som student. Men att få tag på en äldre modell av Land Rover Defender vore jäkligt kul eller en Valp bara för att.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Här e' mina jakt-/hobby-/bruksbilar. Såklart LANDCRUISER's ;D Överst en HDJ80 -94. Mitten HJ61 -89. Sist LJ70 -88. Den gula har jag hittils bara använt på tävling och safaris, e' inte besiktad så man hamnar och flytta den med trailer. HJ61:n e' för allting, men har på sistone (ganska länge tidsbrist etc.) stått på bockar för modifikationer. HDJ:n e' inte "ännu" för för hardcore offroad :.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Toyota fantast : Egentligen inte, utan LC fantast . Tänker aldrig att mina landcruisers har nånting att göra med corolla, avensis etc. Toyota personbilar. För oss LC fantaster e dom "bara" Landcruiser.
Publicerat Mars 4, 200818 yr Egentligen inte, utan LC fantast . Tänker aldrig att mina landcruisers har nånting att göra med corolla, avensis etc. Toyota personbilar. För oss LC fantaster e dom "bara" Landcruiser. Så det är ingen hottad Starlet då Går nog inte jämföra en LC mot övriga i toyota sortimentet, sen så är väl LC så byggd att den tål en jämförelse mot de flesta, det är väl inte utan anledning som det är ett begagnat pris som får en att tappa hakan, var inne på en LC 100 med diesel men har inte lust att slänga ut dollarna på en bil som rullat 20-30K mil
Publicerat Mars 4, 200818 yr På teamat att ta sig fram ;D vad får man ge för en sån i Sverige? Behöver inte vara lika feta sulor, men jag ska sälja min BMW och köpa en mer jaktig bil
Publicerat Mars 8, 200818 yr Beadlocks och Bogger's... vad annars ;D Manligt.... Tack, bästa kommentaren jag nånsin fått om min andra hobby , men du kan ju ämnet . Dom flesta bekanta som inte håller på med offroad skakar nog på huvudet, när man visar eller berättar om offroad ??? ;D
Publicerat Mars 9, 200818 yr Författare Dom flesta bekanta som inte håller på med offroad skakar nog på huvudet, när man visar eller berättar om offroad ??? ;D Hur menar du nu ;D
Publicerat Mars 11, 200818 yr Var och besiktade jaktbilen (U.A) idag en TOYOTA TERCEL 4WD + lågväxel -83 1,4liters motor tror de e 70 vilda hk iden går förj-vla bra och billigt. haft den i 8år. den har gått mestadels i kiruna så den är ej upprostad. och fick den gratis dessutom. ej min på bild. jag kör en vit
Publicerat Mars 15, 200818 yr Författare Var och besiktade jaktbilen (U.A) idag en TOYOTA TERCEL 4WD + lågväxel -83 1,4liters motor tror de e 70 vilda hk iden går förj-vla bra och billigt. haft den i 8år.den har gått mestadels i kiruna så den är ej upprostad. och fick den gratis dessutom. ej min på bild. jag kör en vit Helt klart en av dom mest slitstarkaste standardbilar som går att hitta, det är nog bara rosten som tar död på dom... Grymt mycket terrängbil och funktion i dom... men oxo en av dom fulaste bilar som sett dagens ljus... Det finns väl bara vita och högst ev någon blå
Publicerat Mars 15, 200818 yr Även fast nån liten hitlerwannabee tog bort (OBS inte flyttade, TOG BORT) just mitt inlägg, så är min jaktbil till salu... PM:a mig s berättar jag mer
Publicerat Mars 16, 200818 yr Helt klart en av dom mest slitstarkaste standardbilar som går att hitta, det är nog bara rosten som tar död på dom...Grymt mycket terrängbil och funktion i dom... men oxo en av dom fulaste bilar som sett dagens ljus... Det finns väl bara vita och högst ev någon blå hade ju turen att den gått mestadelen i kiruna trakten...(och att man fick den gratis) men nog har de kommit lite rostfläckar här å där. se om ja ids åtgärda dom i sommar...drivknutarna börjar va lite dåliga, men visst dom kan hålla många år till..va ja fattat så går inte knuten köpa lös utan man måste byta hela drivaxel'n =DYRT.. annars e de en Kanonbil! klockrent med lågväxel! /Johan
Publicerat April 20, 200818 yr Idag var vi ut och la lite blårök över jaktmarkerna......BLUPP blupp blupp....
Publicerat April 20, 200818 yr Idag var vi ut och la lite blårök över jaktmarkerna......BLUPP blupp blupp....
Publicerat Maj 1, 200818 yr Kanonbil både för jakt och familj. Bra komfort även för långturer. Bra dragbil.. Ca 1 liter per mil blandad körning. (Jodå Det stämmer) Men på grund av fler småttingar så behöver vi inte två bilar på något år framöver. Frugans drar en halv liter diesel per mil så min bil är för tillfället här. http://www.blocket.se/vi/16160404.htm?ca=16_s&last=1 Nästa bil så småningom får bli något utan lån. Bra med komfort... Och riktigt gubbigt