Publicerat November 22, 201114 yr Supernovan är fin som fan. Corryvreckan är inte heller så pjåkig. Laphroaig Quarter Cask är klart drickbar, råkar nog ha två såna hemma, det är ju som du sa, bara en liter... Sist på provningen gjorde vi vertikalprovning på Benriach 12, 16, 20, 22, 26 åriga. De två äldsta smaka inte kattlåda vill jag lova
Publicerat November 25, 201114 yr Skulle vilja ha lite tips om svensk whisky, ska gärna gå bra med vilt också :-)
Publicerat November 25, 201114 yr Skulle vilja ha lite tips om svensk whisky, ska gärna gå bra med vilt också :-) Jag har bara provat MacMyran och den är ingen favorit
Publicerat November 25, 201114 yr Jag har bara provat MacMyran och den är ingen favorit Mackmyra tycker jag är så där, inget rävpiss men ändå ingen favorit
Publicerat November 25, 201114 yr Mackmyra tycker jag är så där, inget rävpiss men ändå ingen favorit Då finns det inget mer som är leveransklart än. Det har startat några fler destillerier men de har inget som går att dricka än... Bra whisky hittar man i Skottland (och i Japan av alla ställen).
Publicerat November 25, 201114 yr Då finns det inget mer som är leveransklart än. Det har startat några fler destillerier men de har inget som går att dricka än... Bra whisky hittar man i Skottland (och i Japan av alla ställen). Ska leta på namnet på en japansk whiskey jag provsmakade i samband med min morfars 70årsdag, är nog top 3 av dom jag har smakat i mitt liv.
Publicerat November 25, 201114 yr Ska leta på namnet på en japansk whiskey jag provsmakade i samband med min morfars 70årsdag, är nog top 3 av dom jag har smakat i mitt liv. Det lär nog vara en Suntory gissar jag på...
Publicerat November 26, 201114 yr Mackmyra tycker jag är så där, inget rävpiss men ändå ingen favorit Ungefär min åsikt
Publicerat November 26, 201114 yr Ska leta på namnet på en japansk whiskey jag provsmakade i samband med min morfars 70årsdag, är nog top 3 av dom jag har smakat i mitt liv. Svärfar bjöd på någon japansk Whiskey men jag minns inte namnet på den. Jag tyckte dock att den smakade för lite, ingen rök bara blommor Har de god lite rökigare Whiskey så tipsa gärna.
Publicerat November 26, 201114 yr Jag provade en för mig ny sort maltwhiskey. Drumguish, 269 kr på bolaget. Mild, len och lättdrucken. (Smaklös, om man som jag föredrar lite rökigare sorter). Passar bäst som den är utan vattendroppar, som jag annars har i t.ex. Glennfiddich och Famous Grouse men inte i Laphroaige. Hög kvallitetskänsla/krona.
Publicerat November 26, 201114 yr Införskaffade en liten Laphroaig tidigare idag. Hade helst köpt Talisker men prislappen avskräckte. Får bli ett glas efter att jag hämtat upp gumman från jobbet Har städat och stått i hemma ett par timmar, bl.a. med "favoritsysslan" att göra toaletten kliniskt ren, så nu kanske man ligger bra till
Publicerat November 26, 201114 yr Inte svära... Precis...nån trippeldestillerad smakneutral 'lab.sprit' vill vi inte veta av...det kan de få hållas med på den gröna ön (eller 'sädesavkoket' de får fram i staterna) Men det skall erkännas...irländska destillat duger att blanda Irish Coffee på
Publicerat November 26, 201114 yr Va avslutning på whiskyklubben ikväll. Lotteriet av kvarvarande testmaterial från gångna året gick bra Drog in en skaplig skvätt Benriach 1984 på en av mina lotter. Lukten och smaken är sjörövarskepp så det dröjer inte förrän man känner sig som Jack Sparrow
Publicerat December 25, 201114 yr Fick en Mackmyra "First Edition" i julklapp av min sambos son. Ska bli spännande att testa den så småningom. Kanske inte skall drickas utan bevaras utav samlarvärde ?? Fan trot , jag tror jag dricker den
Publicerat December 25, 201114 yr Fick en Mackmyra "First Edition" i julklapp av min sambos son. Ska bli spännande att testa den så småningom. Kanske inte skall drickas utan bevaras utav samlarvärde ?? Fan trot , jag tror jag dricker den Whisky skall drickas, inte samla damm i en hylla! Visst hade det varit trevligt rent ekonomiskt att ha kvar min 1:st ed Black Bowmore i dag men den var gudomlig till sista droppen! (sålde långt senare tomflaskan för ganska många tusenlappar också ) Vidare blir inte whisky bättre av att stå i en flaska så den har redan nått sin maximala potential och då är det inget att fundera på Skål!
Publicerat December 25, 201114 yr Fick en Mackmyra "First Edition" i julklapp av min sambos son. Ska bli spännande att testa den så småningom. Kanske inte skall drickas utan bevaras utav samlarvärde ?? Fan trot , jag tror jag dricker den Drick upp fanskapet. Köpte en som jag skulle ha som finwhisky och bara ta en skvätt vid något speciellt tillfälle. Den blev en vecka gammal och smakade riktigt bra.
Publicerat December 25, 201114 yr Drick upp fanskapet. Köpte en som jag skulle ha som finwhisky och bara ta en skvätt vid något speciellt tillfälle. Den blev en vecka gammal och smakade riktigt bra. dubbel post
Publicerat December 25, 201114 yr Fick en Mackmyra "First Edition" i julklapp av min sambos son. Ska bli spännande att testa den så småningom. Kanske inte skall drickas utan bevaras utav samlarvärde ?? Fan trot , jag tror jag dricker den Drick upp fanskapet. Köpte en som jag skulle ha som finwhisky och bara ta en skvätt vid något speciellt tillfälle. Den blev en vecka gammal och smakade riktigt bra. Spar för fan, det kommer bara för att jag smakade makmyra first edition igår och jag säger att den tåls att vänta på :-)
Publicerat December 25, 201114 yr Här är en till Whisky älskare, Ardbeg, Caol Ila och Laphroaig är jättegoda allihopa. Jim Beam och Jack Daniels duger knappt att blanda drinkar med
Publicerat December 29, 201114 yr Tjo Kan tipsa om Yoichi 10 som finns på bolaget. En rökig japanare på 45%. Icke kylfiltrerad eller färgad! Ren njutning! Svärfar bjöd på någon japansk Whiskey men jag minns inte namnet på den. Jag tyckte dock att den smakade för lite, ingen rök bara blommor Har de god lite rökigare Whiskey så tipsa gärna.
Publicerat December 29, 201114 yr Tjo Kan tipsa om Yoichi 10 som finns på bolaget. En rökig japanare på 45%. Icke kylfiltrerad eller färgad! Ren njutning! Det där får jag nog kolla upp! Tack för tipset!
Publicerat December 29, 201114 yr Vi leverarar alla NIKKA´s produkter till systembolaget. Dom har ett par riktigt trevliga sorter. Smaken och kvalitén kan jämföras med de skottska sorterna. Japan håller hög Whisky-standard. Mvh John
Publicerat December 31, 201114 yr Ikväll avnjutes Talisker Destllers edition, föga förvånande välsmakande.
Publicerat Januari 2, 201214 yr Tipsar om mina topp 3 Ardbeg ugglan ja ni vet väl vilken Glen livet Nadurra å Glenfiddich 15 åring Med dom i skåpet så är jag nöjd
Publicerat Januari 28, 201214 yr Ska på 40 ård fest så jag tog en sväng till Whiskyskåpet det var länge sedan det ärades ett besök tror att det är första gången i år. Så det blev en Whiskey i detta fall. En rökig liten sak. Lasse