Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Senaste inhandlingen...

Port Ellen (Bladnoch Bottled) 25 yrs 58,1% (Tack Matte ^_^)

Ardbeg Supernova 2010 60,1%

Glenallachie, 13 years, 57,4%, Cask Hogshead (Auld Rare Whisky)

Som ni ser har jag valt whiskyn efter hundarna...

...eller är det tvärtom? :D

Hade egentligen inte räknat med att köpa den sista flaskan men när fyra flaskor dök upp, och dessa är fetslut, så kunde jag inte hålla mig... Visst den kostade 1400 spänn men det behöver inte frugan få veta :D

Kan förmedla flaskor om någon är intresserad eftersom tre fortfarande finns kvar i någon dag.

• Svar 876
  • Visningar 170,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Då jag är rookie i sammanhanget så ser min repertoar inte särskilt sportig ut.

post-269-1287429362_thumb.jpg

På inköpslistan står nu:

Laphroaig

Nån Bowmore.

Allt är Höftskjutarens fel ^_^

Publicerat

På inköpslistan står nu:

Laphroaig

Nån Bowmore.

Allt är Höftskjutarens fel :D

Kan rekommendera Bowmore Darkest...mycket god saft för pengarna... :D

Publicerat

På inköpslistan står nu:

Laphroaig

Nån Bowmore.

Allt är Höftskjutarens fel :D

Kartonger är väl inte svårt att samla på. :rolleyes:

Publicerat

Mmmm,man blir sugen av alla inlägg.

Sitter och botar förkylningen med en anCnoc.

Publicerat

Kanske inget för er finsmakare men Bolaget hade en prisvärd, som jag kallar det..Vardags Whisky på hyllan igår. En Glenmorangie för 400 spänn flaskan. Perfekt att skölja munnen med innan man kojar.

Publicerat

Nu har alla göster åkt från grabbens 3 års kalas så nu knäcker ja en laffe trippel wood å en falcon i soffan å kollar på månen istället för att sitta spana efter grisar, :rolleyes:

Publicerat
http://www.thewhiskyexchange.com/dalmore64/ ;):huh::o:D:ph34r:

Vore något det att få ett par droppar av

Både ja och nej... Som samlarobjekt kanske ja men som dricka, nej.

Man kan ha en riktig fest på 40 yrs Bowmore (om man fick tag i flaskorna) för de pengarna.

Jag har druckit whisky som är mer än 50 år gammal (lagrad) samt druckit buteljer från slutet av 1800-talet till ganska stora pengar men det finns ingen whisky som skulle få mig att punga upp med en mille för en flaska... :rolleyes:

Ofta är dessa extrema limitied ed. flaskor för den japanska marknaden och är aldrig tänkta för avsmakning, bara samla damm i en bokhylla.

Fast skulle någon bjuda på en cl skulle jag inte tacka nej! :D

Publicerat
Senaste inhandlingen...

Port Ellen (Bladnoch Bottled) 25 yrs 58,1% (Tack Matte :))

Ardbeg Supernova 2010 60,1%

Glenallachie, 13 years, 57,4%, Cask Hogshead (Auld Rare Whisky)

Som ni ser har jag valt whiskyn efter hundarna...

...eller är det tvärtom? ;)

Hade egentligen inte räknat med att köpa den sista flaskan men när fyra flaskor dök upp, och dessa är fetslut, så kunde jag inte hålla mig... Visst den kostade 1400 spänn men det behöver inte frugan få veta ;)

Kan förmedla flaskor om någon är intresserad eftersom tre fortfarande finns kvar i någon dag.

Har du provat Supernovan ännu ?? Är det inte den som är rökig som FAN ?? Typ 80 ppm. Det kommer en Bruichladdich den 1 dec på bolaget. Den heter Octa More tror jag. Rökigheten ska ligga på 140 ppm. Ett glas av den så är man en vandrande tjäråtel i skogen. /Erik

Publicerat
Har du provat Supernovan ännu ?? Är det inte den som är rökig som FAN ?? Typ 80 ppm. Det kommer en Bruichladdich den 1 dec på bolaget. Den heter Octa More tror jag. Rökigheten ska ligga på 140 ppm. Ett glas av den så är man en vandrande tjäråtel i skogen. /Erik

Drack upp min 2009 Supernova för länge sedan och jag tyckte inte den var speciellt rökig men å andra sidan finns det så många olika smakbärare i whisky att det ibland kan vara svårt att separera vad som är rökighet och vad som är annat...

Denna buteljen skall jag spara eftersom den är till min yngsta hund... (Japp, hon heter Supernova :rolleyes: )

Det sägs att 2010 är rökigare än 2009 dock...

Publicerat

Jag är anhängare av det mesta som kommer från islay, men har inte begränsat mig till det området.

Hittade en trevlig bastard på öl och whiskymässan, Big Peat,

http://www.thewhiskyexchange.com/P-10738.aspx

Riktigt trevlig bekantskap.

Men efter många whisky , har jag lärt mig att dyrt är inte alltid prisvärt.

Och många billiga, är underskattade.

Publicerat

Jag gillar ju Caol Ila nånting så in i det hetaste och brukar nog kunna hälla upp en skvätt en fredagkväll om inget är planerat under kvällen eller dagen efter... idag när jag skulle stjälpa upp ett glas hittade jag en liten 16-åring i ett hörn... Bushmills heter hon... Inte rökig för fem öre... len som en silkestrosa... och riktigt god i smaken. Jag har väl fått i mig en och annan Bushmills men då har det väl varit tioåriga blasket på lokala haket som inte kunnat frambringa nånting annat... nu är den nätta lilla 16-åringens förpackning snart färdig för återvinning och jag är snart färdig för sängen. För att inte se allt för dragen ut så har jag skrivit det här med ett öga och jag tror det tog mig 25 minuter för att se till så det inte blev en massa stavfel och pladder... fast det är nog ändå mest pladder. In i dimman... nu ska jag leta efter fredagstråden... eller singeltråden...

• 3 weeks later...
Publicerat

Öppnade en ny flaska från skåpet idag när man ändå fyller år, blev en Adelphi breath of Speyside CS 60,2% SC #5642, djupt bärstensfärgad.

Doften lovar julgodis, torkad frukt och kryddor. Smak av nötter, sherry, julgodis och kryddor, en lång och värmande eftersmak som klingar av fint mot slutet. 92 poäng ger jag denna, otroligt god och passar perfekt en kall novemberkväll

Publicerat

Har nu knäckt min Glenallachie, 13 years, 57,4%, Cask Hogshead (Auld Rare Whisky)

Ok whisky, bra smaker men väldigt len.

Prisvärd?

Om den hade kostat runt femhundringen hade jag tveksamt svarat ja men för 1400 bagare... Nop.

Dock har den en av de snyggaste indy buteljeringarna jag har sett men det väger inte upp riktigt ;)

Publicerat

Trevligt, men känns alltid jobbigt när en whisky inte lever upp till sin prislapp heller förväntningar. Väldigt många av de whisky som kostar över 1200kr gränsen motiverar oftast inte smak/kr. Finns iofs vissa guldkorn som är värda alla pengar i världen

Wizard, vill du byta ett smakprov av Glenallachien mot ett av Breath of Speyside? 3cl?

Publicerat

,

Publicerat

För de som gillar rökig whisky:

Bruichladdich Octomore

Kan VARMT rekommenderas!

Högaktningsfullt.

/C

Publicerat
För de som gillar rökig whisky:

Bruichladdich Octomore

Kan VARMT rekommenderas!

Högaktningsfullt.

/C

Försökt att hitta denna men verkar vara svårt...

Publicerat

Springbank är min nya favorit!

• 4 weeks later...
Publicerat

Octomore är en av min besvikelser genom

åren, en liten och jävligt kraftfull

rökpupp och sedan inget. Vilken är

det du smakat O-1 eller O-2 Rodent?

Har själv bara druckit ett par samples

ifrån en polares cask, så jag är skulle

gärna vilja veta vilken du gillar så mycket.

Då blir det köp direkt.

Mvh P-A

Publicerat

Wizard, vill du byta ett smakprov av Glenallachien mot ett av Breath of Speyside? 3cl?

Sorry, missade din fråga... :blush:

Efter lite mer djupdykande i flaskan så insåg jag snabbt att den inte var värd panten på glaset så den tömdes en kväll rakt ner i strupen tillsammans med en polare.

Det hade nog inte varit värt portot så du missade inget.

Kommer inte att köpa fler whiskyn från den buteljeraren.

Publicerat

Någon som vill kommentera den svenska jaktlyckan?

Whisky'n alltså. Det trodde jag du listade ut när det låg i den här tråden...

// Henrik

• 3 weeks later...
Publicerat

Efter god mat och god öl sitter och avnjuter en Oban.

Lasse

Publicerat

en fråga vad anser ni om glenfarclas 105 cask strenght ??