Publicerat Januari 7, 201115 yr en fråga vad anser ni om glenfarclas 105 cask strenght ?? Tyvärr kan jag inte svara nu men den ligger på inköpslistan när jag får tag i den utan för Sveriges gräns. Priset är lite högt för att beställas från bolaget men när jag får tag i den vid någon utlands vistelse så kommer den nog med hem. Glenfarclas mycket trevlig tycker jag. Lasse
Publicerat Januari 8, 201115 yr aha ok då vet jag enligt mina amatör-smaklökar så är den angenäm att dricka iofs bara tagit ett glas än
Publicerat Januari 8, 201115 yr Jösses, blev kär på nytt igår. Enigma Bowmore Enigma blir nästa inköp!
Publicerat Januari 8, 201115 yr Rekommenderar att ni prövar japanska whiskey. Jäkligt goda, dock oftast lite dyrare. Har fastnat för Yamazakis 12åring. riktigt len och fin med tendens till rökig.
Publicerat Februari 12, 201115 yr Efter två goda öl så drar jag mig till Whiskyskåpet och det blir en Oban har fastnat för den sen den blev öppnad. Lasse
Publicerat Februari 14, 201115 yr Efter två goda öl så drar jag mig till Whiskyskåpet och det blir en Oban har fastnat för den sen den blev öppnad. Lasse Mycket bra whisky och till ett mycket bra pris
Publicerat Februari 18, 201115 yr Sitter och funderar på vad jag ska spräcka i kväll har en hel del alternativ ska det var rökigt eller lite milt med vanilj eller något annat fär se senare i kväll. Är alltid lika härligt varje gång innan man bestämmer sig för att gå till skåpet vad som ska öppnas när jag har bestämt mig för att ikväll ska en ny flaska öppnas. Det rökiga ligger väldigt väl till för tillfället men hinner möjligen ändra mig innan besöket görs. Lasse
Publicerat Februari 18, 201115 yr Gick precis till skafferiet och skulle hälla upp en 12-årig Bowmore....Men se där var det tomt!! Har glömt att plocka hem godiset från stugan
Publicerat Februari 18, 201115 yr Gick precis till skafferiet och skulle hälla upp en 12-årig Bowmore....Men se där var det tomt!! Har glömt att plocka hem godiset från stugan Taskig planering.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Idag blir det ingen malt utan rnr jim beam. undra om jag lever imorron
Publicerat Februari 18, 201115 yr Taskig planering. Haha,,Ja det är bara förnamnet Är ju inte mindre sugen för det
Publicerat Februari 18, 201115 yr Mr Jim å jag är ej längre kompisar...Ska mycket till för att han ska komma till nåder igen
Publicerat Februari 18, 201115 yr Sitter just nu och smyger med en 18-årig Glenmorangie. Riktigt god.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Besöket är gjort valet föll på rökigt velade mellan Laphroaig Quarter Cask eller Smokehead. Det blev Laphroaigden. Var ett gott val då det var skönt med det rökiga efter rundan med hunden i kylan. Lasse
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ahhh, vilken tur jag läste lite här. *går och häller upp en Ardbeg*
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ahhh, vilken tur jag läste lite här. *går och häller upp en Ardbeg* Mina är slut. Lasse
Publicerat Februari 19, 201115 yr Jag köpte Ardbeg supernova SN2010 i jan! Sjukt god..... Har försökt få ta i octomore 3 men det verkar svårt. Tänkte beställa några glas mm från Ardbegs hemsida! /Nicke
Publicerat Februari 19, 201115 yr Mina är slut. Lasse Ett par flaskor Ardbeg måste alltid stå hemma vet du väl!! Just nu står det här en TEN, Airigh Nam Beist & supernova 2010 /Nicke
Publicerat Februari 19, 201115 yr Har försökt få ta i octomore 3 men det verkar svårt. Här köpte jag min... http://www.milroys.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=156569&langId=-1 Ganska ok pris är det fortfarande. De har även Corryvreckan på lager!
Publicerat Februari 19, 201115 yr Lagavulin 16 år singel malt whisky kan egentlig ikke bli bedre enn den mener nå jeg... men man må väre glad i rökig whisky for å like den. den smaker rett å slett bål!! en skikkelig villmarkswhisky!!
Publicerat Mars 1, 201115 yr En trevlig bild från hösten 2010-års fågeljakt i min stuga i Jämtland. Längtar inte ALLS till hösten... /Patrik
Publicerat Mars 1, 201115 yr För övrigt har jag en fråga. Vi har en kille som jobbar litegrann hos oss som barista på helger. Han är hos oss mest på kul, i vanliga fall impoterar han bl.a udda viner och whisky av alla dess slag. Han ska tydligen vara en riktig hejare på det där med livets drycker och han frågade mig härom dagen vilka glas jag dricker ur. Svarade då att jag dricker ur vanliga whisky-provar-glas. Då kom han med en rekommendation som jag funderar på om ni testat. Han påstår att om man inte druckit whisky ur dessa glass http://cervera.se/Duka/Produkt/?pid=3343 så måste man köpa dem och sen dricka om ALLA whisky man någonsin testat... Ska tydligen lyfta smaken på ett helt fantastiskt sätt. Googlar man på glasen i fråga så är det tydligen nån professor som tagit fram dom just för att lyfta fram alla smaker ordentligt. Ska själv investera i ett par st för att se om det stämmer men vill gärna hör från er om ni vet något om dem? /Patrik
Publicerat Mars 12, 201115 yr avnjöt precis en 18-årig Highland Park, single maltare. om himmlen har en smak så det troligtvis så det smakar. 3 droppar vatten kan göra så mycket =)