Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

en fråga vad anser ni om glenfarclas 105 cask strenght ??

Tyvärr kan jag inte svara nu men den ligger på inköpslistan när jag får tag i den utan för Sveriges gräns. Priset är lite högt för att beställas från bolaget men när jag får tag i den vid någon utlands vistelse så kommer den nog med hem. Glenfarclas mycket trevlig tycker jag.

Lasse

• Svar 876
  • Visningar 172,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

aha ok då vet jag

enligt mina amatör-smaklökar så är den angenäm att dricka iofs bara tagit ett glas än

Publicerat

Jösses, blev kär på nytt igår. Enigma :wub:

Bowmore Enigma blir nästa inköp!

Publicerat

Rekommenderar att ni prövar japanska whiskey.

Jäkligt goda, dock oftast lite dyrare.

Har fastnat för Yamazakis 12åring. riktigt len och fin med tendens till rökig.

• 1 month later...
Publicerat

Efter två goda öl så drar jag mig till Whiskyskåpet och det blir en Oban har fastnat för den sen den blev öppnad.

Lasse

Publicerat

Efter två goda öl så drar jag mig till Whiskyskåpet och det blir en Oban har fastnat för den sen den blev öppnad.

Lasse

Mycket bra whisky och till ett mycket bra pris

Publicerat

Sitter och funderar på vad jag ska spräcka i kväll har en hel del alternativ ska det var rökigt eller lite milt med vanilj eller något annat fär se senare i kväll. Är alltid lika härligt varje gång innan man bestämmer sig för att gå till skåpet vad som ska öppnas när jag har bestämt mig för att ikväll ska en ny flaska öppnas.

Det rökiga ligger väldigt väl till för tillfället men hinner möjligen ändra mig innan besöket görs.

Lasse

Publicerat

Gick precis till skafferiet och skulle hälla upp en 12-årig Bowmore....Men se där var det tomt!! :wacko: Har glömt att plocka hem godiset från stugan :angry:

Publicerat

Gick precis till skafferiet och skulle hälla upp en 12-årig Bowmore....Men se där var det tomt!! :wacko: Har glömt att plocka hem godiset från stugan :angry:

Taskig planering. :P

Publicerat

Idag blir det ingen malt utan rnr jim beam. undra om jag lever imorron :rolleyes:

Publicerat

Taskig planering. :P

Haha,,Ja det är bara förnamnet :blush: Är ju inte mindre sugen för det :lol:

Publicerat

Mr Jim å jag är ej längre kompisar...Ska mycket till för att han ska komma till nåder igen :wacko:

Publicerat

Sitter just nu och smyger med en 18-årig Glenmorangie. Riktigt god.

Publicerat

Besöket är gjort valet föll på rökigt velade mellan Laphroaig Quarter Cask eller Smokehead.

Det blev Laphroaigden.

Var ett gott val då det var skönt med det rökiga efter rundan med hunden i kylan.

Lasse

Publicerat

Ahhh, vilken tur jag läste lite här. *går och häller upp en Ardbeg*

Publicerat

Ahhh, vilken tur jag läste lite här. *går och häller upp en Ardbeg*

Mina är slut. :(

Lasse

Publicerat

Jag köpte Ardbeg supernova SN2010 i jan!

Sjukt god.....

Har försökt få ta i octomore 3 men det verkar svårt.

Tänkte beställa några glas mm från Ardbegs hemsida!

/Nicke

Publicerat

Mina är slut. :(

Lasse

Ett par flaskor Ardbeg måste alltid stå hemma vet du väl!!

Just nu står det här en TEN, Airigh Nam Beist & supernova 2010

/Nicke

Publicerat

Nice!

För corryvreckan skulle jag oxå vilja ha. :P

Publicerat

Lagavulin

16 år singel malt

whisky kan egentlig ikke bli bedre enn den mener nå jeg...

men man må väre glad i rökig whisky for å like den.

den smaker rett å slett bål!! :D

en skikkelig villmarkswhisky!!

• 2 weeks later...
Publicerat

En trevlig bild från hösten 2010-års fågeljakt i min stuga i Jämtland. Längtar inte ALLS till hösten... :P

post-3577-0-52350100-1299010216_thumb.jp

/Patrik

Publicerat

För övrigt har jag en fråga.

Vi har en kille som jobbar litegrann hos oss som barista på helger. Han är hos oss mest på kul, i vanliga fall impoterar han bl.a udda viner och whisky av alla dess slag.

Han ska tydligen vara en riktig hejare på det där med livets drycker och han frågade mig härom dagen vilka glas jag dricker ur. Svarade då att jag dricker ur vanliga whisky-provar-glas.

Då kom han med en rekommendation som jag funderar på om ni testat.

Han påstår att om man inte druckit whisky ur dessa glass http://cervera.se/Duka/Produkt/?pid=3343 så måste man köpa dem och sen dricka om ALLA whisky man någonsin testat... Ska tydligen lyfta smaken på ett helt fantastiskt sätt.

Googlar man på glasen i fråga så är det tydligen nån professor som tagit fram dom just för att lyfta fram alla smaker ordentligt.

Ska själv investera i ett par st för att se om det stämmer men vill gärna hör från er om ni vet något om dem?

/Patrik

• 2 weeks later...
Publicerat

avnjöt precis en 18-årig Highland Park, single maltare. om himmlen har en smak så det troligtvis så det smakar. 3 droppar vatten kan göra så mycket =)

Publicerat

Ardbeg uigeadail finns nu i glaset