Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Smaskar i mig en glas av denna idag. Perfekt avrundning på middagen som bestod av älgköttsoppa med klimp.

God whisky för de som gillar singelmalt utan rökighet.

post-300-0-60607300-1328905888_thumb.jpg

• Svar 876
  • Visningar 173,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Smaskar i mig en glas av denna idag. Perfekt avrundning på middagen som bestod av älgköttsoppa med klimp.

God whisky för de som gillar singelmalt utan rökighet.

post-300-0-60607300-1328905888_thumb.jpg

Ett Gott val den står i skåpet.

Lasse

• 3 months later...
Publicerat

kilchoman = perfekt

tomintoul 16 = superb

• 2 weeks later...
Publicerat

Har nu läst igenom hela denna tråden och är förvånad att det dröjde till sida 12 innan mina två favoriter auchetoshan och oban nämndes. (12 respektive 14 år tror jag)

Sen kan nämnas knockando, mycket trevlig. Jag hittade för en tid sedan en flaska 25årig sådan som hade samlat damm sedan 1999. Den är nu snart urdrucken, avnjutes allra bäst i sällskap med en ekfatslagrad Innis&Gunn, får väl se om man kan hitta någon värdig ersättare på systemet...

Har haft en period då man drack mest laphroag och laggavullin, men har nu glidit över i det lite mildare området.

Publicerat

Nån som vet vad som hände med Moose crown? Den var ju riktift bra med tanke på prislappen. En annan som jag tycker väldigt mycket om är Gran'ts :)

• 3 months later...
Publicerat

Njuter just nu av en Laphroaig 15 år... Man kan inte påstå att man är särskilt hård på dropparna! Köpte flaskan 2001 när jag senast var på Islay för att hämta hyran för "my square foot of land", har knappt halva flaslan kvar nu. OT, var på Edinburgh military tatto samtidigt = upplevelse utöver det mesta!

Publicerat
Njuter just nu av en Laphroaig 15 år... Man kan inte påstå att man är särskilt hård på dropparna! Köpte flaskan 2001 när jag senast var på Islay för att hämta hyran för "my square foot of land", har knappt halva flaslan kvar nu. OT, var på Edinburgh military tatto samtidigt = upplevelse utöver det mesta!

Stackare...

;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Publicerat

Mmmmm... Sitter här å tycker synd om mig själv!

Just ja... Har hunnit med en skvätt Ardbeg också! Himla trist...

Publicerat

Provade den på mässan förra helgen riktigt bra.

50554_221423367885833_754913409_n.jpg

Publicerat

ardbeg bowmore lagavulin,,,1a 2a 3a. skulle vilja prova black bowmore och naturligtvis port ellen,,men det står skrivet i stjärnorna,hoppas kan man alltid.

Publicerat

Någon som provat Ardbeg Galileo?

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat
Någon som provat Ardbeg Galileo?

Ja, tanten kom hem med en i veckan.

Luktar Ardbeg. Smaken är väl okej också men kanske inte nån kärlek vid första ögonkastet.

6-7 av 10 ungefär.

Håller fortfarande Corrywreckan och Supernova högst.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Ja, tanten kom hem med en i veckan.

Luktar Ardbeg. Smaken är väl okej också men kanske inte nån kärlek vid första ögonkastet.

6-7 av 10 ungefär.

Håller fortfarande Corrywreckan och Supernova högst.

Ok, då är den värd att prova på. Supernovan är den godaste jag druckit hitintills. Jag tycker Uigeadail är snäppet bättre än Corryvreckan, men en Ardbeg är aldrig fel

Publicerat

Avlivade sista skvätten som fanns kvar i min Talisker Destillers edition igår.. den var så gooood :sad::tongue:

Publicerat

Fick fatt i smått fantastisk bourbon tidigare i höstas. Old Rip Van Winkle är smått otrolig, en veritabel orgasm för smaklökarna. Det rör sig om artisantillverkad bourbon med handnumrerade flaskor. Inte särdeles billig men väl värd pengarna för bättre bourbon går inte att uppbåda i mitt tycke. Sedan gjorde jag ett trevligt fynd i budgetklassen. Penny Packer, billig och mycket god. Spöar rock n´roll-drickat Jack Daniels med ena handen på ryggen och med förbundna ögon..

Publicerat

Jo, men när till och med hallonsoda spöar Jack Daniels så säger det inte så mycket :ph34r:

Publicerat

Jo, men när till och med hallonsoda spöar Jack Daniels så säger det inte så mycket :ph34r:

+1 på den!

Publicerat

Förvisso, tom fermenterat kattpiss torde vara bättre än Jack Daniels..;-) Dessvärre brukar det ju vara så att många drar all bourbon över en kam pga. detta hiskeliga destillat..

Publicerat

Ok, då är den värd att prova på. Supernovan är den godaste jag druckit hitintills. Jag tycker Uigeadail är snäppet bättre än Corryvreckan, men en Ardbeg är aldrig fel

Håller med... Supernovan är helt underbar!

Kan tipsa dej om att testa Big Peat Christmas Edition! Släpptes innan förra julen. Men får du tag på en så tycker absolut att du ska köpa en.

/Nicke

Publicerat

Provade Mackmyra "första utgåvan" igår och måste säga att den var inte så dum :)

Publicerat

Jag vann en 12årig Singelton på Fredagen :thumbsup:

Den är ny på bolaget men jag har haft en tidigare med lite mer ok mängd (1 liter) :happy:

Helt ok Whisky som man inte får ha ifred för Sambon för den är inte så rökig.

Publicerat

Nyligen hemkommen från Skottland (Speyside) kan jag komma med följande tips/reflektioner.

Old Pulteney, 21 år: Riktigt bra!Tämligen komplex i både doft och smak.Ganska tydlig, men bra avstämd, sötma från sherryfaten. Kort eftersmak! Inget för tjärfantasten.

Aberlour, 16 år: Riktigt god. Skulle väl beskriva den som ganska elegant. Ganska tydlig sötma öven där. Åter igen, antagligen inget för rökfanatikern. Bjöd på en väldigt bra rundvandring och provsmakning.

Glen Farclas, 15 år. Hmm...rom eller whiskey? Men jäkligt god om man gillar stilen. Ingen rök där heller...

Ben Romach, 10 år. Ett av de minsta destillerierna i Skottland. Allt handgjort, ingen automatisering i tillverkningsprocessen här. Har lite(!), men tydlig rökighet och ganska, i brist på bättre ord, klassisk stil. Inga konstigheter, en jäkligt schysst whiskey helt enkelt.

Edradour, Skottlands minsta destilleri har en riktigt bra rundvandring och en trevlig bar där man kan provsmaka hela sortimentet för en vettig peng. Klart värt att besöka. De har även en hel del udda saker som lagrats på vinfat som är klart värda att testa.

Är ni i närheten av Elgin så är ett besök hos Gordon & MacPhail klart att rekommendera!

• 3 months later...
Publicerat

Provade Octomore 4-167 i helgen!

Och sitter nu och letar vart jag får tag i en av dessa underbara flaskor.....

Den gav helt klart mycket mer smak.

/Nicke

Publicerat

Fan,,allt detta läsande om whisky.

Man blir lite sugen o öppna min port ellen,,