Publicerat Februari 10, 201214 yr Smaskar i mig en glas av denna idag. Perfekt avrundning på middagen som bestod av älgköttsoppa med klimp. God whisky för de som gillar singelmalt utan rökighet.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Smaskar i mig en glas av denna idag. Perfekt avrundning på middagen som bestod av älgköttsoppa med klimp. God whisky för de som gillar singelmalt utan rökighet. Ett Gott val den står i skåpet. Lasse
Publicerat Juni 14, 201214 yr Har nu läst igenom hela denna tråden och är förvånad att det dröjde till sida 12 innan mina två favoriter auchetoshan och oban nämndes. (12 respektive 14 år tror jag) Sen kan nämnas knockando, mycket trevlig. Jag hittade för en tid sedan en flaska 25årig sådan som hade samlat damm sedan 1999. Den är nu snart urdrucken, avnjutes allra bäst i sällskap med en ekfatslagrad Innis&Gunn, får väl se om man kan hitta någon värdig ersättare på systemet... Har haft en period då man drack mest laphroag och laggavullin, men har nu glidit över i det lite mildare området.
Publicerat Juni 21, 201214 yr Nån som vet vad som hände med Moose crown? Den var ju riktift bra med tanke på prislappen. En annan som jag tycker väldigt mycket om är Gran'ts
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Njuter just nu av en Laphroaig 15 år... Man kan inte påstå att man är särskilt hård på dropparna! Köpte flaskan 2001 när jag senast var på Islay för att hämta hyran för "my square foot of land", har knappt halva flaslan kvar nu. OT, var på Edinburgh military tatto samtidigt = upplevelse utöver det mesta!
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Njuter just nu av en Laphroaig 15 år... Man kan inte påstå att man är särskilt hård på dropparna! Köpte flaskan 2001 när jag senast var på Islay för att hämta hyran för "my square foot of land", har knappt halva flaslan kvar nu. OT, var på Edinburgh military tatto samtidigt = upplevelse utöver det mesta! Stackare... Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Mmmmm... Sitter här å tycker synd om mig själv! Just ja... Har hunnit med en skvätt Ardbeg också! Himla trist...
Publicerat Oktober 6, 201213 yr ardbeg bowmore lagavulin,,,1a 2a 3a. skulle vilja prova black bowmore och naturligtvis port ellen,,men det står skrivet i stjärnorna,hoppas kan man alltid.
Publicerat Oktober 6, 201213 yr Någon som provat Ardbeg Galileo? Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Någon som provat Ardbeg Galileo?Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Ja, tanten kom hem med en i veckan. Luktar Ardbeg. Smaken är väl okej också men kanske inte nån kärlek vid första ögonkastet. 6-7 av 10 ungefär. Håller fortfarande Corrywreckan och Supernova högst. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Ja, tanten kom hem med en i veckan. Luktar Ardbeg. Smaken är väl okej också men kanske inte nån kärlek vid första ögonkastet. 6-7 av 10 ungefär. Håller fortfarande Corrywreckan och Supernova högst. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2 Ok, då är den värd att prova på. Supernovan är den godaste jag druckit hitintills. Jag tycker Uigeadail är snäppet bättre än Corryvreckan, men en Ardbeg är aldrig fel Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Avlivade sista skvätten som fanns kvar i min Talisker Destillers edition igår.. den var så gooood
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Fick fatt i smått fantastisk bourbon tidigare i höstas. Old Rip Van Winkle är smått otrolig, en veritabel orgasm för smaklökarna. Det rör sig om artisantillverkad bourbon med handnumrerade flaskor. Inte särdeles billig men väl värd pengarna för bättre bourbon går inte att uppbåda i mitt tycke. Sedan gjorde jag ett trevligt fynd i budgetklassen. Penny Packer, billig och mycket god. Spöar rock n´roll-drickat Jack Daniels med ena handen på ryggen och med förbundna ögon..
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Jo, men när till och med hallonsoda spöar Jack Daniels så säger det inte så mycket Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Jo, men när till och med hallonsoda spöar Jack Daniels så säger det inte så mycket Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2 +1 på den!
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Förvisso, tom fermenterat kattpiss torde vara bättre än Jack Daniels..;-) Dessvärre brukar det ju vara så att många drar all bourbon över en kam pga. detta hiskeliga destillat..
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Ok, då är den värd att prova på. Supernovan är den godaste jag druckit hitintills. Jag tycker Uigeadail är snäppet bättre än Corryvreckan, men en Ardbeg är aldrig fel Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Håller med... Supernovan är helt underbar! Kan tipsa dej om att testa Big Peat Christmas Edition! Släpptes innan förra julen. Men får du tag på en så tycker absolut att du ska köpa en. /Nicke
Publicerat Oktober 7, 201213 yr Provade Mackmyra "första utgåvan" igår och måste säga att den var inte så dum
Publicerat Oktober 8, 201213 yr Jag vann en 12årig Singelton på Fredagen Den är ny på bolaget men jag har haft en tidigare med lite mer ok mängd (1 liter) Helt ok Whisky som man inte får ha ifred för Sambon för den är inte så rökig.
Publicerat Oktober 9, 201213 yr Nyligen hemkommen från Skottland (Speyside) kan jag komma med följande tips/reflektioner. Old Pulteney, 21 år: Riktigt bra!Tämligen komplex i både doft och smak.Ganska tydlig, men bra avstämd, sötma från sherryfaten. Kort eftersmak! Inget för tjärfantasten. Aberlour, 16 år: Riktigt god. Skulle väl beskriva den som ganska elegant. Ganska tydlig sötma öven där. Åter igen, antagligen inget för rökfanatikern. Bjöd på en väldigt bra rundvandring och provsmakning. Glen Farclas, 15 år. Hmm...rom eller whiskey? Men jäkligt god om man gillar stilen. Ingen rök där heller... Ben Romach, 10 år. Ett av de minsta destillerierna i Skottland. Allt handgjort, ingen automatisering i tillverkningsprocessen här. Har lite(!), men tydlig rökighet och ganska, i brist på bättre ord, klassisk stil. Inga konstigheter, en jäkligt schysst whiskey helt enkelt. Edradour, Skottlands minsta destilleri har en riktigt bra rundvandring och en trevlig bar där man kan provsmaka hela sortimentet för en vettig peng. Klart värt att besöka. De har även en hel del udda saker som lagrats på vinfat som är klart värda att testa. Är ni i närheten av Elgin så är ett besök hos Gordon & MacPhail klart att rekommendera!
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Så ska det låta... http://www.esquire.com/features/drinking/scotch-pronunciation-guide-5836909#v963669245001
Publicerat Januari 21, 201313 yr Provade Octomore 4-167 i helgen! Och sitter nu och letar vart jag får tag i en av dessa underbara flaskor..... Den gav helt klart mycket mer smak. /Nicke
Publicerat Januari 21, 201313 yr Fan,,allt detta läsande om whisky. Man blir lite sugen o öppna min port ellen,,