Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Måste bara skriva ett inläg om min nu öppnade laffe tripel wood vilka smaker färgen ååå ja e i himlen, fyyy fan vilken smarri whisky

• Svar 876
  • Visningar 170,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat
Många goda idéer om vad man kan göra med sin Statesman här, för dricka smörjan det går absolut inte! :D

Ooh, det rävgiftet har jag provat. Duger möjligtvis till att tvätta motorer med.

Jag har en flaska. :D

Lasse

Koooooompiiiiis, skicka gärna med den med. Den kommer till ett gott hem B)

Själv dragit en Ardbeg för förkylningens skull som kommit tillbaka :) Ska ta en laffe nu ^_^

Publicerat

Hoppas ni njuter av era skottar i kväll, själv har man inte kunnat läppja alkoholhaltiga drycker på måååååånga veckor nu pga alla piller jag tar för ryggen :)

Publicerat
Hoppas ni njuter av era skottar i kväll, själv har man inte kunnat läppja alkoholhaltiga drycker på måååååånga veckor nu pga alla piller jag tar för ryggen :)

Ska hämta frun från jobbet 21,30 sen kommer jag att ta något gott och tänka på dig jag vet hur ont man kan ha det.

Ska gör mitt kiropraktor besök den 23/8 blir två månader sen sist och det känns bra även efter sommarens strapatser.

Lasse

Publicerat
Många goda idéer om vad man kan göra med sin Statesman här, för dricka smörjan det går absolut inte! B)

Är långt ifrån någon Whisky expert :D Men med Statesman ska man tvätta penslar.

Men när jag var i Indien så köpte jag något som dom kallade "Direkter Special" Ja jag tror det stavas så. Det var någon inhemsk smörja med en snarlik etikett som "Doktors special" och då drömde man om Statesman :)^_^:D

Publicerat

Detta måste dock vara det västa!!!

nonalcohol.jpgt

Publicerat
Detta måste dock vara det västa!!!

Den var hemsk. Det finns ett gamalt ordspråk här i trakten.

"Det är inte smaken jag är ute efter, det är yrserlen"

Publicerat

Nu slutar ni att lägga in diverse bilder och inlägg om diverse supstitut för whisky. :)

Annars tar jag en bild på en flaska Mekong w....y jag har står i ett skåp där jag har samlat på mig diverse skumma saker. :D

Åter till ordningen får bli en Caol Ila då Ardbegen är slut.

Och lite musik till den. :)

http://www.youtube.com/watch?v=bopEpw66_AY&feature=fvw

Lasse

Publicerat

Då skall jag klämma till med en av mina absoluta favoriter:

Black Bowmore no:1

Black-Bowmore-1964-bonham1.jpg

Länge sedan jag drack upp min flaska men kan fortfarande komma ihåg hur fruktansvärt god den var :)

Vet inte om det fortfarande finns någon kvar i världen men om det gör det står den nog och samlar damm i någon bokhylla i Japan... :)

Publicerat
Då skall jag klämma till med en av mina absoluta favoriter:

Black Bowmore no:1

Black-Bowmore-1964-bonham1.jpg

Länge sedan jag drack upp min flaska men kan fortfarande komma ihåg hur fruktansvärt god den var :wub:

Vet inte om det fortfarande finns någon kvar i världen men om det gör det står den nog och samlar damm i någon bokhylla i Japan... <_<

Säger bara SUCK och njuter av bilden för den lär man nog inte smaka. :(

Men det finns annat att prova. :D

Lasse

Publicerat

Hej Wizard ! just en sån flaska finns på Juuls i köpenhamn för ynka 28.000 danska kronor <_<

har själv blivit förtjust i en Glenmorangie nectar dór . mycket trevlig... avslutar givet vis med en Ardbeg för att balansen i kroppen inte skall rubbas =)

Må gott

/Eas

Publicerat
Hej Wizard ! just en sån flaska finns på Juuls i köpenhamn för ynka 28.000 danska kronor <_<

Är inte det en no:3?

(det finns tre olika tappningar...)

Jag har druckit samtliga men jag tycker att den första är bäst.

Dock är de 29500 danska som den kostar på Juuls inte speciellt dyrt med tanke på att de kostade 25000 svenska när de släpptes.

Hur som haver är den snuskigt god!!!

Publicerat

Skall jag äckla er ordentligt har jag även druckit denna Rolls Royce av whiskyn inte mindre än tre gånger!

0010000000221_XL.JPG

Det är en 40-årig Bowmore!

Den kostade när den släpptes mer än 1000 kr per centiliter <_<

Publicerat

hejs igen. vet ej om det var no3 eller no1 faktiskt.. :D

men den är ju säker skitgod vilket som.

nu är man ju lite sugen på vad för godbitar du har i ditt skåp Wizard ;)

/Hejs

Eas

Publicerat

hejs igen.

post-5393-1281886391_thumb.jpg

kan ej se på bilden om det är no3 eller no1

men dom 29500 dkr blir ju 39146 skr så lite har den ju ökat i värde ;)

Publicerat
hejs igen.

post-5393-1281886391_thumb.jpg

kan ej se på bilden om det är no3 eller no1

men dom 29500 dkr blir ju 39146 skr så lite har den ju ökat i värde ;)

Det ser ut som tredje flaskan men det kan finnas nationella avvikelser pga regelverk...

Jag skall inte köpe den i alla fall eftersom jag redan har duckit betydligt mer än en flaska av Black Bowmore i mina dagar :D

Publicerat
nu är man ju lite sugen på vad för godbitar du har i ditt skåp Wizard ;)

/Hejs

Eas

Jag kan avslöja........ Skåpet är tomt, karl faan dricker upp allt han köper hela tiden :D

//

Publicerat
Jag kan avslöja........ Skåpet är tomt, karl faan dricker upp allt han köper hela tiden :rolleyes:

//

Japp!!!

Skådebröd suger :rolleyes:

Publicerat
Japp!!!

Skådebröd suger :)

hehe då gäller det o passa på när man vet att han har införskaffat nya flaskor då :D

måste dock erkänna att jag har skådebröd hemma . mina macmyra 1,3,4,5,6 av en anledning väntar på 2an är den ena den andra är att dom smakar faaan !! har smakat dom alla på bishoparms i malmö och sen har jag en PAN från 1971 samma år jag e född o den skall jag klämma på min 50 års dag..

resten dvs ca 40 olika sorter till skall inmundigas med goda vänner , gamla som nya :lol:

Skål på er

/Eas

• 2 weeks later...
Publicerat

Får lägga den här frugan köpte lite kvalitet sprit till mig när hon var på Cypern i sommras. -_-

Blandannat en Matusalem rom grand reserva solera 15 blender som har öppnats nu. Inte så hemma på rom men om jag har fattat rätt så är den lagrad 15 år på ekfat. Kan surfa lite om den men orkar inte förtillfället.

Smakar riktigt bra för att vara rom har inte så mycket att jamföra med har minnen kvar sen ungdomsåren och då var det nog yrslen man mest var ute efter. :P

Lasse

Publicerat

Efter en lång period av magsår och annat roligt så tänkte jag börja lite lätt med whiskyn ikväll. :D

Nr 1,2,3 och 4 har då inte gjort magen sämre! :P Får se hur det blir med nr 5,6,7...

Problemet är att när man väntat så länge så kan man inte välja... Så det har blivit både Ardbeg, Lagavulin, Caol ila och tänkte nu ta en Laphroig.

Trevlig whisky-kväll till er alla! -_-

//Patrik

Publicerat
Efter en lång period av magsår och annat roligt så tänkte jag börja lite lätt med whiskyn ikväll. :D

Nr 1,2,3 och 4 har då inte gjort magen sämre! ;) Får se hur det blir med nr 5,6,7...

Problemet är att när man väntat så länge så kan man inte välja... Så det har blivit både Ardbeg, Lagavulin, Caol ila och tänkte nu ta en Laphroig.

Trevlig whisky-kväll till er alla! :D

//Patrik

Har man haft magsår så skall man inte stressa runt för mycket.

Så håll dig till en ö i kväll, det verkar ju ha börjat riktigt trevligt :P

Mina "whiskyn" ligger och sover så sött nu. Port Ellen och Supernova -_-

Publicerat

Sänkte en Highland Park 18 årig igår och den smakade MmMmMmm. Aldrig druckit den så det var trevligt :rolleyes:

• 1 month later...
Publicerat

Då det inte blir jakt imorgon så smakar en Caol Ila förträffligt.

Förresten åker ut en sväng med valpen imorgon men tar sovmorgon.

Lasse

Publicerat

Jakt idag, och jakt imorgon. Avnjöt en liten skvätt 15-årig Glen farclas i relaxen utanför bastun. Helt fantastiskt dåligt kokat brännvin!