Publicerat Februari 6, 200917 yr Alvesta ungefär.Det låter ju inte helt illa detdär . Tyvärr så tror jag det är "riktig" jakt efter räv den dagen med ett gäng dugliga stövare och grythundar (ska kolla detta). Musköt är nog ytterst svår att få med någonstanns om det inte är några hundar inblandade i leken . Tja.. han får väl ta med ngn hund om han vill? Inte för jag vet vad han ska ha den till.. men ändå.. Skulle det inte bli ngt jagande så tjoa till. Vi har väl ett par tusen hektar tillgängliga så plats finns nog..
Publicerat Februari 6, 200917 yr Svägerskan har en jackrusser som knä hund , kanske skulle ta o prova ett gryt frammåt natten /Lasse
Publicerat Februari 6, 200917 yr Svägerskan har en jackrusser som knä hund , kanske skulle ta o prova ett gryt frammåt natten /Lasse Ajabaja!!! Ge fan i svägerskans gryt!!!! KAn bli svåra komplikationer!!!
Publicerat Februari 6, 200917 yr Ajabaja!!! Ge fan i svägerskans gryt!!!! KAn bli svåra komplikationer!!! Å faaan , nja det var ainte så jag menade men vaffan samma kött o blod så det kan ju inte vara så stor skilnad Trivs bra med grytet jag förfogar över, svågern får sköta resten /Lasse
Publicerat Februari 6, 200917 yr Å faaan , nja det var ainte så jag menade men vaffan samma kött o blod så det kan ju inte vara så stor skilnad Trivs bra med grytet jag förfogar över, svågern får sköta resten /Lasse Bara man håller de inom familjen
Publicerat Februari 6, 200917 yr Bara man håller de inom familjen Kan du förklara det för min fru den 14e /
Publicerat Februari 6, 200917 yr Kan du förklara det för min fru den 14e / Kör hårt jag tar hand om din tant
Publicerat Februari 10, 200917 yr Rasmus börjar o få kläm på lockjakten nu he he grattis pöjk Visit My Website Mvh.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Verkar bara vara jag som går bet på räven Nya dagar nya försök. /Lasse
Publicerat Februari 10, 200917 yr Verkar bara vara jag som går bet på räven Nya dagar nya försök. /Lasse Skärpning! Du ska banne mig inte sitta ute å skjuta räv nu Du ska spara dem till 14/3
Publicerat Februari 10, 200917 yr Skärpning! Du ska banne mig inte sitta ute å skjuta räv nu Du ska spara dem till 14/3 Jag vet jag vet, men jag är så sugen på att ha en hängandes när ni kommer Blir nog bara en kväll till sedan jobbar frun bättre så jag kan sitta på gris hos kompisen istället. /Lasse
Publicerat Februari 10, 200917 yr Å andra sidan sä är jag inte så kinkig, jag skjuter gärna gris om du har pangat upp alla rävarna
Publicerat Februari 10, 200917 yr ja här är det då ingen idé att ens tänka på att fara ut och locka,,de är ju klart att man kan locka bara för att göra det,,kom 40cmlätt pydersnö,finns inte ett rävspår hel--te så trist
Publicerat Februari 10, 200917 yr Å andra sidan sä är jag inte så kinkig, jag skjuter gärna gris om du har pangat upp alla rävarna Jag har tyvärr inga grisar på mina marker vad jag vet än. Här är svart som en sotarröv just nu ute, min fina måne är väl dold bakom ett tjockt målntäcke, ska tydligen komma en hel del snö nu under ett par dygn. /Lasse
Publicerat Februari 10, 200917 yr Här är svart som en sotarröv just nu ute,/Lasse Vadå? Du bor ju mitt i svartaste Småland
Publicerat Februari 10, 200917 yr Vadå? Du bor ju mitt i svartaste Småland Ja visst men det ska ju vara måne nu, inte kolsvart. Ha ska släcka ljuset för dig den 14 e /Lasse
Publicerat Februari 11, 200917 yr Fick MMS från MaxW ikväll, såg ut som han tjuvtränat lite Mvh! Oja, jag tjuvtränade inför det inofficella rävlocksmästarskapet den 14/3 Resulterade i en väldans död hanräv iaf.. Även om han kom på lockeri så var det ngo förarbetet och planeringen som var det som gav resultat..
Publicerat Februari 11, 200917 yr ja här är det då ingen idé att ens tänka på att fara ut och locka,,de är ju klart att man kan locka bara för att göra det,,kom 40cmlätt pydersnö,finns inte ett rävspår hel--te så trist Samma situation här hos mig. Åkte en sväng på skogsvägarna igår och harspår finns det hur mycket som helst medans jag bara såg ett enda rävspår och det var på åteln jag har.
Publicerat Februari 11, 200917 yr Djälv tur att det var månförmörkelse i går, kollade på åtlen idag och inte ett enda rävspår sedan snön kom för ett par dagar sedan. /Lasse
Publicerat Februari 11, 200917 yr "Lockeriet" har legat nere för mig någon månad nu eftersom jag fått lägga all tid på hundträning. Tänker dock börja sätta av tid till några pass i veckan igen. Hoppas kunna rapportera något snart
Publicerat Februari 11, 200917 yr Med en jävla tur så får jag hem en ny PeeWee tuta idag kom jag på!! Blåser man höga toner där så kanske man kan lura en räv att här mumsas kanin typ.. Mvh!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Jag beställde mig en sån där / Red River Bandit i dag. Har fått för mig att de ska va bra !?
Publicerat Februari 12, 200917 yr Jag fick ju snöcamot igår och nu tänkte jag faktiskt prova att locka någon kväll. Jagade hare i måndags och då tog finnstövaren haren 50 meter framför mig så nu vet man verkligen hur ett harskri låter, jag tror att jag har tutat för gällt och högt när jag lockat med pipan så det blir till att prova lite lägre toner nästa gång.