Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

locka räv

Featured Replies

Publicerat
R(ä)vansch !

Under sen-eftermiddagen lockade jag tre pass och sköt på det två rävar. :D

:D .. nice!.... gott jobbat! grattis!...

MVh Mamre!..

• Svar 1,1k
  • Visningar 162,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
R(ä)vansch !

Under sen-eftermiddagen lockade jag tre pass och sköt på det två rävar. :D

Gôtt :D

Publicerat
R(ä)vansch !

Under sen-eftermiddagen lockade jag tre pass och sköt på det två rävar. :o

Gott Urax så ska en slipsten dras :D Grattis :D

Mvh.

Publicerat

Bra jobbat! Grattis till en lyckad revanch! :D

Publicerat

Jaa, grattis Urax!

Ni har tur där nere som inte har så mycket snö.

Här uppe i norr har vi alldeles för mycket lössnö så våra rävar ger sig inte gärna ut i lössnön.

Vi får allt vänta ett tag till så att det blir lite skare som räven kan springa på.

Har varit och rekat ett ställe som jag har alldeles utanför Umeå men det är på tok för mycket snö.

Man är sugen som bara den på att få komma ut och locka men det får vänta ett tag till.

Dock så... Den som väntar på något gott!!

Har fått vänta för länge... :huh:

Publicerat

Grattis Urax! Fågel eller harskrik?

EDIT: Läste i din jaktdagbok och förstod att det var "den lille" Nordicen.

Publicerat

Gjorde ett nytt försök med locket i går söndag, hittade ett riktigt bra pass dvs en stor inäga skaplig vind och precis när det började skymma och massor med rävspår, VAD kan gå fel...

JO plötsligt störs friden av alla tänkbara blåljus och sirener. Det var bara att packa i hop och åka hem.

Det visade sig att den närbelagda byn var avspärrad pga en verkstadsbrand.

Tråkigt att bli avbryten när allt verkade så lovande.

Skänker dock en stor tanke till Kurt och hans verkstad, hoppas allt ordnar sig...

Nya försök nästa helg...

Önskar höra lite från dem som skulle träffas och locka räv här från forumet.

Mvh Waxin

Publicerat

Då har man testat locka räv för första gången denna säsong!

Köpte Nordic predator förra året kring jul och testade den ett par gånger utan resultat, så idag bestämde jag mig för att åka ut och testa den.

Satte mig mitt på ett stort kalhygge, eftersom man inte kunde säga varifrån det blåste idag verkade detta som bästa lösningen. 10 min in i lockpasset hörde jag tassande steg BAKOM mig... :wub: vände mig sakta om men såg inget och tänkte att man inbillar väl sig som vanligt...

När jag gick från passet såg jag spåren efter räven som stannat 30 meter bakom mig för att sedan dra iväg i fullt språng bort från mig :lol:;)

Ganska knepigt att välja pass när det inte blåser :lol:

Publicerat

Åkte till en mark å lockade en sväng. Nada förutom en bastbock som kom ut för att beta.

Kommer hem och ska prova här hemma.

Stannar med bilen vid ladugården och går till gärdet. När jag kom till gaveln såg jag nått 100m bakom ladugården som såg ut som en räv på 100m.

Lägger upp bössan för att se om det är en räv , då sticker den :) året 10 räv på samma lilla mark han se mig.

Lockade ändå en sväng men lika döt som vanligt.

Ja, om en 5-10 år kanske jag lyckas !??

Publicerat

här är det fortfarande för mkt lössnö,plus att det är åt helvete för kallt för och sitta och locka -31,4nu

Publicerat
här är det fortfarande för mkt lössnö,plus att det är åt helvete för kallt för och sitta och locka -31,4nu

Bara -27 här vid kusten :lol: vart håller du till?

Publicerat

älvsbyn köld helvetets mekka

Publicerat

Äntligen kom en skum moj från Solna-Christian med posten i morse!

Tutar hejvilt är, intressant grej detta!!

Wizard och S-C och övriga som använt den här WAM-call.. jag får för mej att man kan använda den på två sätt, dels ångestskri giva långa försiktiga blåsningar och dels vanlig tjoande sork via snabba försiktiga in och utblås.. Tycker den låter förjävla bra, lite taskig volym, men en stilla kväll lär den höras lååångt ändå!

Någon annan som testat denna?

:blink::huh::huh:-_-

Mvh!

Publicerat

Ok nu har jag provat tutan skarpt!

En sumpad och en skjuten räv ;)

Storyn finns i min jaktdagbok.

Solna-Christian.. _TACK_ Tror du jag kan behålla den här tutan typ månaden ut :rolleyes: ?

Mvh!

Publicerat

Grattis till Flex & Hippen, jag är själv sjukt sugen på att dra ut en runda i eftermiddag -_- .

Publicerat

Jaha kul att locket funkar för er andra -_-

Själv hade jag nog bara nybörjar tur en gång...

Finns det någon som kan bjuda med en rookie i mitten på mars i närhetan av Uppsala och visa hur det går till.

Kanske låter som om jag håller på att ge upp men så illa är det inte, men det vore bra att se hur någon annan beter sig och väljer pass.

Kan vara så enkelt att jag är lite ovan vid lock jakten och underskattar räven och dess sinnen.

Tacksam för tips och råd.

Publicerat

Fattar inte vad jag gör för fel!

Ni skulle skratta ihjäl er om ni visst hur många timmar jag lockat utan att få se en enda räv!!!!

Ska sluta lite tidigare idag och göra ett nytt försök.

/Nicke

Publicerat
Jaha kul att locket funkar för er andra :rolleyes:

Finns det någon som kan bjuda med en rookie i mitten på mars i närhetan av Uppsala och visa hur det går till.

Kanske låter som om jag håller på att ge upp men så illa är det inte, men det vore bra att se hur någon annan beter sig och väljer pass.

Kan vara så enkelt att jag är lite ovan vid lock jakten och underskattar räven och dess sinnen.

Skulle jag bara vara bra på den här jakten så skulle du få följa med direkt... tyvärr sitter jag i samma båt som dig. Gick bra de två första gångerna men har nu kört fast. Vi jobbar på och blåser snart in rödingar på löpande band!

Publicerat
Jaha kul att locket funkar för er andra :rolleyes:

Hej Tyvär är det lika dant för mig.

Lockar och lockar men får inte ens se en rävsvanns.

Men ger inte upp skall ha en innan sesongen är slut.

För nästa sesong har jag ingen jaktmark att jaga på. :angry::angry:

Ny markägare och uppsagt arrende.

Publicerat
Skulle jag bara vara bra på den här jakten så skulle du få följa med direkt... tyvärr sitter jag i samma båt som dig. Gick bra de två första gångerna men har nu kört fast. Vi jobbar på och blåser snart in rödingar på löpande band!

Ja skam den som ger sig.

övning ger färdighet.

man lär sig av sina misstag

Och alla andra jäkla klyschor..... nog släpper det någon gång men när..

Publicerat
Grattis till Flex jag är själv sjukt sugen på att dra ut en runda i eftermiddag :) .

Man tackar :)

Mvh.

Räv 11st Grävling 2st

http://www.Gamecall.se

Publicerat

Frun och dottern drog iväg precis på ett ärende och jag är så jävla sugen att köra ut igen... Måste försöka behärska mej.. gick inte :):)

Foxarna, here I come!

Mvh!

Publicerat

Trött o sliten som man är när man jobbat på i ett även för mig vansinnigt tempo i nästan 13 timmar, hem prata lite med frun barn i säng, längta efter en varm o skön dusch. Nej jag måste ut och fodra mina kära vänner rådjuren, ut i med fodret i bilen svänger ut på bya vägen, ser ett par ögon som glimmar till o försvinner ner i diket. När jag kommer fram sitter det en räv i kanten o kikar på mig ;) Den var nog på väg till min åtel för ett kvällsmål. Ska nog prova locken igen, men inte ikväll för nu ska jag snart somna vid TV:N ;)

Kasnke skulle sprara den till gänget som kommer ner :) or not :)

/Lasse

Publicerat

Hipshot, jag känner igen det här otroliga suget efter att ge mig ut och försöka med locket igen. Men alltsom oftast sätter familjesituationen stopp. Hade planerat att sticka iväg en stund i morse innan jobbet, men det gick inte, småbarnsförpliktelser med allt vad det innebär satte effektivt stopp för den planen. Men suget finns kvar och det är starkare än någonsin, jag spricker snart! :lol: Det blir nog något i helgen istället.