Publicerat Februari 2, 200917 yr Det var ett lång uppehåll du tog Flex Fan vad kul, grattis! Tackar tackar walle den satt klockrent Mvh.
Publicerat Februari 3, 200917 yr Tänkte fråga er experter på tråden. Är det inte lönt med lockpipa om man vakar från torn? Någon sa att det kan förvirra räven då ljudet kommer från en onaturlig vinkel, vad är er uppfattning?
Publicerat Februari 3, 200917 yr Tänkte fråga er experter på tråden. Är det inte lönt med lockpipa om man vakar från torn? Någon sa att det kan förvirra räven då ljudet kommer från en onaturlig vinkel, vad är er uppfattning? Det måste väl funka.. Se till att du har vinden i ryggen ::?? Ett öppet fält framför.En enticer på marken och en ...fågelpipa?? Fåglar i träd..... Fast då kanske det vore klockrent med en sprallande hackspett på marken.. Räven fokuserar ofta stenhårt på rörelsen. Sitter du i ett torn så borde du kunna använda en "pipa" modell LIL Pekker. Rörelsen som krävs för att aktivera Pekkern döljs uppe i tornet Beroende på hur tornet e byggt kanske. Enbart fantasin sätter gränser. Var inte rädd för att ta utsvängarna. Den som provar och lyckas blir ett föredöme för oss andra.. Kör hårt Mvh
Publicerat Februari 3, 200917 yr Brorsan har skjutit några rävar vid lock från torn i skogen. Det har funkat över förväntan. Kanske får man locka mer sällan så man inte riskerar att Mickel får syn på en i tornet, utan det är nog bra om han/hon irrar runt lite och söker vittring medan man riktar in hårkorset
Publicerat Februari 4, 200917 yr Tänkte fråga er experter på tråden. Är det inte lönt med lockpipa om man vakar från torn? Någon sa att det kan förvirra räven då ljudet kommer från en onaturlig vinkel, vad är er uppfattning? Det funkar kanon o locka från torn se bara till att du har något bakom tornet så siluetten inte syns Det dåliga med att locka från torn är ju att när revir räven är borta får man vänta till nästa tar vid o det kan ta tid mellan bytena.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Det funkar kanon o locka från torn se bara till att du har något bakom tornet så siluetten inte syns Det dåliga med att locka från torn är ju att när revir räven är borta får man vänta till nästa tar vid o det kan ta tid mellan bytena. En fråga till Flex ! På vilket vis är det skillnad på att sitta i torn och locka än att sitta¨på andra ställen då det gäller att skjuta bort revirräven ?
Publicerat Februari 4, 200917 yr En fråga till Flex ! På vilket vis är det skillnad på att sitta i torn och locka än att sitta¨på andra ställen då det gäller att skjuta bort revirräven ? Är det en liten mark så spelar det ingen roll. Är det en större mark så kan man specifikt locka på där man vet räven springer o daglegor o mot gryt då chanserna ökar betydligt än när man sitter i torn. Mvh.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Köpte nya leksaker från Gamecall.seVisit My Website Mvh. ....och vad lockar man med dom prylarna då???
Publicerat Februari 5, 200917 yr ....och vad lockar man med dom prylarna då??? He he RRRÖÖÖÖVVVV Mvh.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Vilket djur låter dessa pipor som? Ett ruskigt fint fågelläte o givetvis harens ångestskrik MEN VA F..N DET VET DU JU mVH.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Ett ruskigt fint fågelläte o givetvis harens ångestskrik MEN VA F..N DET VET DU JU mVH. Nej broder, det visste jag inte! Allt kan man inte veta här i världen.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Nej broder, det visste jag inte! Allt kan man inte veta här i världen. Ber om ursäkt vännen jag trodde du viste det Mvh.
Publicerat Februari 5, 200917 yr tänkte satsa lite mer på rävlocket nu, fastän de inte är nån jättekyla känns det rätt inspirerande då jag fick hem nya pipor i dag...primos lil dog....har pewee och nordic sen tidigare kan bli skoj... att närmaste jaktkollegan fick hem blasern här om dagen toppat med 56* zeiss belyst gör väll honom inte så svår att få med sig ut kanske
Publicerat Februari 6, 200917 yr Hej grabbar. hittade just den här sidan, kul. Har funderat på att börja locka räv i flera år men äntligen gjort slag i saken, ska förbi en bekant som säljer jakt prylar och köpa en pipa i kväll. Hoppas barnen sover djupt när pappa börjar träna..... Glad för varje tips jag kan få. Mvh Waxin
Publicerat Februari 6, 200917 yr I eftermiddags var lyckan med mig , min andra lockräv föll. Crit´R Call standard, frontskott på 60-70 meter med benstöd, 13 grams Oryx satte stopp för mickelina.
Publicerat Februari 6, 200917 yr Grattis, här är snö nu men som vanligt så blir det pluss grader så dimman lägger sig tätt.. /Lasse
Publicerat Februari 6, 200917 yr I eftermiddags var lyckan med mig , min andra lockräv föll. Crit´R Call standard, frontskott på 60-70 meter med benstöd, 13 grams Oryx satte stopp för mickelina. Klockrent stort grattis till räven Mvh.
Publicerat Februari 6, 200917 yr Hur långt ner i Kronoberg finns du? Lagom långt ner för att hänga på den 14e mars, tycker jag.. Räv lockskurs med avslutande rävjakts tävling på kvällen och natten? Ta med dig Musköten och häng på! Blir nog en rätt kul tillställning med en hel del jaktsnackare..
Publicerat Februari 6, 200917 yr Lagom långt ner för att hänga på den 14e mars, tycker jag.. Räv lockskurs med avslutande rävjakts tävling på kvällen och natten? Ta med dig Musköten och häng på! Blir nog en rätt kul tillställning med en hel del jaktsnackare.. Visst min mening helt klart.. Tror vi är uppe i 7 härifrån om inte MaxW har fler som jag inte vet om.. /LAsse
Publicerat Februari 6, 200917 yr Lagom långt ner för att hänga på den 14e mars, tycker jag.. Räv lockskurs med avslutande rävjakts tävling på kvällen och natten? Ta med dig Musköten och häng på! Blir nog en rätt kul tillställning med en hel del jaktsnackare.. Alvesta ungefär. Det låter ju inte helt illa detdär . Tyvärr så tror jag det är "riktig" jakt efter räv den dagen med ett gäng dugliga stövare och grythundar (ska kolla detta). Musköt är nog ytterst svår att få med någonstanns om det inte är några hundar inblandade i leken .