Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

locka räv

Featured Replies

Publicerat

Det är ett gift som sagt.. Trodde jag skulle bli vaccinerad efter några få sittningar men har inte ruttnat ännu.. Har redan skrivit om gårdagens försök i jaktdagboken, kan helt kort säga att jag drog in två rävar på lock. Båda kom från "fel" håll och fick vind av mej.

Mvh!

• Svar 1,1k
  • Visningar 162,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Ja, men du, rävarna kommer i alla fall! Och det inger ju ett visst hopp. Mina två senaste skott har varit bommar, men det har enbart berott på mig själv - jag har varit för het.

Publicerat
Ja, men du, rävarna kommer i alla fall! Och det inger ju ett visst hopp. Mina två senaste skott har varit bommar, men det har enbart berott på mig själv - jag har varit för het.

Du kan ju bevisligen skjuta så du får väl tagga ner lite? ;)

Publicerat

Jo, tack, det är min plan. ;)

Publicerat

I kväll får det bli ett nytt försök att locka till sig någon räv. Frugan och barnen ska ju titta på Let's dance så då kan jag ju skylla på att vi bara har en TV och att jag inte står ut med dans ;)

Med lite tur så ska jag på nya marker och locka så jag inte behöver locka på mina tondöva rävar ;):D^_^

Publicerat

Jo själen säger att det skall lockas räv i helgen men av någon jäkla anledning(läs min fru)

Så är all jakt inställd pga badrums renovering.

Gudars vet hur jag kunde bli övertalad till detta under den bästa tiden på året ;)

Kan vara att jag har så söt fru :D

Publicerat
Jo själen säger att det skall lockas räv i helgen men av någon jäkla anledning(läs min fru)

Så är all jakt inställd pga badrums renovering.

Gudars vet hur jag kunde bli övertalad till detta under den bästa tiden på året ;)

Kan vara att jag har så söt fru ^_^

Lej bort jobbet så har du garanti på det ;)

Så kan du ut o locka ändock.. :D

Publicerat
Lej bort jobbet så har du garanti på det :P

Så kan du ut o locka ändock.. ;)

Har bra jobb men fel inkomst..

För att leija bort det.

Publicerat
Har bra jobb men fel inkomst..

För att leija bort det.

Eller det kanske är frun som ska leijas bort....

Har ju funkat med dass sedan urminnes tider.

Är det någon som vill bli fodervärd åt min fru? Vacker som få men med ett humör som en dåligt uppfostran tyskterrier.

Skämt åsido det är nog jag som tillbringar mest tid på porslins fotöljen med en bra jakt-tidning.

Publicerat
Eller det kanske är frun som ska leijas bort....

Har ju funkat med dass sedan urminnes tider.

Är det någon som vill bli fodervärd åt min fru? Vacker som få men med ett humör som en dåligt uppfostran tyskterrier.

Skämt åsido det är nog jag som tillbringar mest tid på porslins fotöljen med en bra jakt-tidning.

Du får göra som med räven...

Använd bara rätt "lockpipa" :)

Publicerat

På morgontvisten drar jag o lars ut till hans marker o lockar lite :P

Mvh.

Räv 11st Grävling 2st

http://www.Gamecall.se

Publicerat

Jag satt ute i ett par timmar nu ikväll, men inga rävar behagade dyka upp. Jag hörde räv skälla relativt nära och jag trodde den skulle komma fram när jag lockade med muspipan.... Nu är jag ingen rävjägare i den bemärkelsen, men jag kunde bara inte låta bli att prova ikväll då det är rävspår precis överallt på marken.

Ingen räv dök iaf upp! ;)

Och här satt jag! :D

post-1969-1235156048_thumb.jpg

post-1969-1235156062_thumb.jpg

Publicerat
Jag satt ute i ett par timmar nu ikväll, men inga rävar behagade dyka upp. Jag hörde räv skälla relativt nära och jag trodde den skulle komma fram när jag lockade med muspipan.... Nu är jag ingen rävjägare i den bemärkelsen, men jag kunde bara inte låta bli att prova ikväll då det är rävspår precis överallt på marken.

Ingen räv dök iaf upp! :P

Och här satt jag! ^_^

Å du är inne redan!!!!! Vad ska du göra för trevligt resten av natten...............................

Publicerat
Å du är inne redan!!!!! Vad ska du göra för trevligt resten av natten...............................

Det är bättre att ta sig en liten wirre så här på fredagkvällen och hoppas på bättre jaktlycka senare i kväll... :lol:

Publicerat
Det är bättre att ta sig en liten wirre så här på fredagkvällen och hoppas på bättre jaktlycka senare i kväll... :lol:

Hehe...............kanske lättare att få resultat...........

Publicerat
Du får göra som med räven...

Använd bara rätt "lockpipa" :rolleyes:

Jasså du tänkte så..

varför tänkte jag inte på det :lol:

Publicerat

Efter endel tomma pass i veckan och igår beslutade jag mig att lämna Standarden hemma och använda Peeween, det skulle visa sig att den fungerar bra. Dock gjorde inte skyttet det, räven som upptäckte mig först blev misstänksam och jag hastade iväg ett skott :(:mellow: , bom visade det sig efter 3-400 meters spårande.

Publicerat

Vill bara tipsa om ett väldigt bra benstöd till lockjakt på räv. Det heter Stoney Point Polecat Rapid Pivot Bipod Sit/Kneel 25-45" . Är som sagt för sittande eller knästående skytte. Är någon intresserad av att köpa så har jag ett till salu. Titta under köp och sälj.

Publicerat
^_^:)
Publicerat

Satt ute vid stora öppna gärden igår morse, mycket räv har varit synligt.Går tyvärr inte att skjuta hur som helst pga kulfånget. Måste fixa ett torn, men det blir svårt ändå då det är öppet ett par km åt varje håll. Nu var det inte detta jag skulle raportera, utan att jag hade 3 rävar, som närmast ca170m, testade locka några ggr, men dom bara lyssnade lite.

Blev ju inte rädda, men va helt enkelt inte intresserade, tror detta beror på att dom kanske mest äter sork där ute???

I skogen har jag ju fått räv på mig, så jag vet ju att jag kan locka. Mera teorier??

Publicerat

Jag och Mackan här på forumet, samt min svåger ska ut till helgen och locka lite räv.

1 bör vi väl få omkull på 3 grabbar? :D

// S

Publicerat

Trevlig sida!! kul tråd om Rävlock, roligt att se att fler gillar jakt formen!! ;):D

///Fredrik

Visit My Website

Publicerat
Trevlig sida!! kul tråd om Rävlock, roligt att se att fler gillar jakt formen!! :rolleyes::P

///Fredrik

Visit My Website

Välkommen hit Fredrik! B)

Publicerat

En rävtik inlockad idag med Peeween, tyvärr kom jag inte åt att skjuta henne :lol: .