Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten -07

Featured Replies

Publicerat

Hej då vänner, nu åker jag iväg och jagar i 10 dagar.

Älgjakt, björnjakt och massa fågeljakt kommer det att bli, jiiihaaa  ;D

• Svar 252
  • Visningar 21,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis Oskke! :D Skitjakt på dig Seger ;D ;D

Publicerat

Älghund (champion givetvis) hyres omgående ;)....fan vad jag är less på att sitta på pass....vill ha hund så jag får röra lite på mig....

Skämt åsido, gått tungt resten av veckan, vi har inte skjutit någonting sedan i måndags :-....hundarna har varit i kontakt med älg, men älgen står inte för hundarna...idag var det tydligen en RIKTIGT stor tjur som en hund skällde på....många pinnar på hornet tydligen ;)....men det bar iväg till grannmarken, som tur är så jagade inte dom i veckan så älgen överlevde övergången ;)....sen gick det tillbaka till vår mark, men då var det dags att avbryta för dagen :-....nya tag imorrn :D

Publicerat

Grattis till er som fått skjuta!!

Nu åker även jag ut på en veckas älgjakt :D

Publicerat
  • Författare
Älghund (champion givetvis) hyres omgående ;)....fan vad jag är less på att sitta på pass....vill ha hund så jag får röra lite på mig....

Skämt åsido, gått tungt resten av veckan, vi har inte skjutit någonting sedan i måndags :-....hundarna har varit i kontakt med älg, men älgen står inte för hundarna...idag var det tydligen en RIKTIGT stor tjur som en hund skällde på....många pinnar på hornet tydligen ;)....men det bar iväg till grannmarken, som tur är så jagade inte dom i veckan så älgen överlevde övergången ;)....sen gick det tillbaka till vår mark, men då var det dags att avbryta för dagen :-....nya tag imorrn :D

Jaha, såg ni den store idag? :D

Publicerat

Var glade a ni som har möjlighet att jaga älg i höst. Men nästa höst så hoppas jag att jag får testa Älgjakt.

Skitjakt på er alla som ska ut i helgen.

Publicerat
Var glade a ni som har möjlighet att jaga älg i höst. Men nästa höst så hoppas jag att jag får testa Älgjakt.

Skitjakt på er alla som ska ut i helgen.

Tack! :D På en stund ska man börja packa ryggan så allt är färdigt och lagt i sin ordning, och då har man bara att stoppa ner mat och thermosar. ;D

Publicerat

Nu så grabbar och brudar nu ska jag gå och packa färdigt ryggan! Ska bli skönt att få komma ut nu efter allt strul med knäet. ;D

[move]Skitjakt på Er övriga jägare![/move]

;D ;D ;D

Publicerat

Ingen skitjakt här inte  ;D

2 älgar blev det idag här  ;)

Båda hade skador efter björnattack på bakhasorna. Den första rätt färska, men den delen av jakten var jag inte med på.

Den andra hade det läkt rätt bra på, men ändå synligt. Lättare att se live, blev inte så bra på foto, men men..

Has_1.jpg

Den älgen sköts för ungtiken våran, därav att jag var med  8)

Kirrin_1.jpg

Kirrin_2.jpg

Stolt som en tupp den lilla "fulingen" :D

I morgon är det grabbarnas tur i skogen och vi hoppas på fina ståndskall...

Publicerat

Kul jämta! Grattis och jag ser at thunden har lagt beslag på den ena älgen. :D Vi hade björnkontakt i går men han visade sig inte. Det låg en färsk björnskit mellan 2 pass igår morse när dom gick ut efter linjan. :D

Publicerat

Grattis grattis!!

Publicerat
Tack, jo hon var stolt som en tupp den lilla :)

http://s125.photobucket.com/albums/p59/Jak...nt=100_2454.flv

Hon ville inte lämna helgen utan att bevaka den ser jag. Fin film jämta! :D Det ser ut som att det verkligen blir en kanonhund av henne. :D

Publicerat

Grattis till Sven :D

Publicerat

I natt kör jag norröver och ska jaga älg i ngn vecka. Stannar väl kvar tills vi är klara.. :) Liten spänningshöjare att vi hade björnobs på marken i så sent som i söndags... Ska bli intressant och se om takterna sitter kvar i jämten..

Publicerat

Nu har vi uppehåll tills på lördag för det är fullt i frysrummet. 3+3 har vi hunnit med

Publicerat

För dom som är tveksamma till att jaga älg kanske denna bild är övertygande VARFÖR man jagar just älg!

width=800 height=525http://www.jaktbilder.se/data/500/BONTON.JPG[/img]

/ ;)

Publicerat
För dom som är tveksamma till att jaga älg kanske denna bild är övertygande VARFÖR man jagar just älg!

/ ;)

Tydligen inget bra att vara harjägare om man vill doppa i vart fall... ;D

Kommer spara denna bild i favoriter :D

Publicerat

;D ;D ;D

Publicerat

;D ;D ;D ;D

Publicerat

/ ;)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

;D ;D.... hoppas man får skutta en Älg i år då!...

;D ;D ;D... Mvh!...

Publicerat

Lugn Telgetok...........

räknade jag rätt så har Hylsan 5 damer att ta hand om.........

Det där händer på stenåldern, nu är det andra tider och även harjägare välkomnas av kvinnor........