Publicerat Oktober 7, 200718 yr Själv tänkte jag ge fan i att ta semester för första gången på runt 20 år men när vi var ut och jagade lite rådjur idag så sprang vi på älg 100m. från tornet mitt och tydligen har dom hållt till där ett tag så det blev ett telefonsamtal till chefen : Så nu är ryggsäcken packad iallafall skitjakt på er i allmänhet och Thomas i synnerhet ;D
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Samling 06.30 och förhoppningsvis är vi på plats eller åtminstone på väg ut 10 min senare. Skitjakt på er.
Publicerat Oktober 7, 200718 yr 06,30 vafan har ni egen tideräkning i Tierp eller då har man ju setat på pass en bra stund...
Publicerat Oktober 7, 200718 yr 06,30 vafan har ni egen tideräkning i Tierp eller då har man ju setat på pass en bra stund... annan tidräkning i norra Tierp!.. samlig 05:30.. i södra delen!.. ;D ;D ;D.... :-*
Publicerat Oktober 7, 200718 yr vi fixk 3 älgar på 1200h.. : rätt många för att dom knappt finns,,bra att ni börjar tidigt där upp så kommer den älgen som finns i uppsala ner till oss runt 9 tiden :-*
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Skitjakt på Er imorgon och den kommande veckan oavsett vem det än är. ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Det räckte att samlas 06.30, 07.10 låg en tjur. Ej jag som sköt utan min passgranne vilket var mycket roligare då han tappat lite motivation för jakten då han ej skjutit något se senaste åren.
Publicerat Oktober 8, 200718 yr ;D..Såååå min första dag på min första älgjakt!.... FYYYYYYYFFFFFFAAAANNNN va trist å bara sitta å glo i ett torn!... > vi hadde älg inom skotthåll... men tyvärr så var de ko med kalv!.. å kalvarna var för långt bort för att kunna skjuta!... hoppas de händer något i morgon!.. då tänker ja iaf inte bara sitta å glo i tornet!.... MVh
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Kunde inte Eros ställa kalvarna eller har du inte hunnit lära honom det ännu :
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Kunde inte Eros ställa kalvarna eller har du inte hunnit lära honom det ännu : om de blir så här hela veckan så har dom faktiskt frågat mej om ja vill släppa Eros på fredag!.. ;D.. så man för väll hoppas de blir en depp vecka!... ;D ;D ;D.. Mvh
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Min första dag med nya jaktlaget. Jag har drevat hela dan > man gör visst så på sin del. (3 delar) Vi fick skjuta på ensamma hondjur, tjurar över 4taggar och ena utav dubbel kalven. Vi hade fart på en ko, en fyrtaggare och ko med kalv. Imorgon har jag bössan i händerna då ska det falla nåt! Såg 1 järe 2 tjädrar och 15-20 orrar.
Publicerat Oktober 8, 200718 yr just det, min dag var ganska händelsefattig, get med trippelkid framme vid 7-snåret efter det var det lugnt, lunchade och släppte Sally i ett annnat hörn av marken där hon drog i väg med ett par Rådjur som jag inte fick något bra skottläge på tyvärr. Sen eftermiddagssittningen gav inget den heller. imorgon blir det nog jobb till att börja med sen åker jag nog ut en sväng på eftermiddagen.
Publicerat Oktober 8, 200718 yr om de blir så här hela veckan så har dom faktiskt frågat mej om ja vill släppa Eros på fredag!.. ;D.. så man för väll hoppas de blir en depp vecka!... ;D ;D ;D..Mvh så så Thomas , jag vet du trivs att vara ensam ... på 1,5 kvm ... en hel dag .. ;D ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr dag två på Älgjakten!.. lite kuligare än i går!.. i dag sköts de en kalv iaf!... så ja for hem å hämtade Eros så han skulle få vara med... var rätt kul å se han!.. liten tvekan till en början!.. sedan började han lugga älgen!... ;D ;D... kanske kan bli en älghund av han osså!... ;D ;D ;D ;D..... ... mvh
Publicerat Oktober 9, 200718 yr dag två på Älgjakten!.. lite kuligare än i går!.. i dag sköts de en kalv iaf!... så ja for hem å hämtade Eros så han skulle få vara med... var rätt kul å se han!.. liten tvekan till en början!.. sedan började han lugga älgen!... ;D ;D... kanske kan bli en älghund av han osså!... ;D ;D ;D ;D..... ... mvh Du får inte glömma att ge han mat.Eros alltså ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Du får inte glömma att ge han mat.Eros alltså ;D han mummsade rätt bra på kalven i dag!... ;D ;D ;D ;D.... mvh
Publicerat Oktober 9, 200718 yr dag två på Älgjakten!.. lite kuligare än i går!.. i dag sköts de en kalv iaf!... så ja for hem å hämtade Eros så han skulle få vara med... var rätt kul å se han!.. liten tvekan till en början!.. sedan började han lugga älgen!... ;D ;D... kanske kan bli en älghund av han osså!... ;D ;D ;D ;D..... ... mvh Mångsidighet är bra!;D Kul Thomas! Hur går det med det stora paketet???;D;) Har Du fått ihop något??? ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Hur går det med det stora paketet???;D;) Har Du fått ihop något??? ;D jepps!.. ja bygger å killarna river!... ;D ;D ;D mvh
Publicerat Oktober 9, 200718 yr jepps!.. ja bygger å killarna river!... ;D ;D ;Dmvh Haha! ;D Kul att pappa har något att göra. ;D Det brukar ju vara så att dom vill riva och att pappa ska bygga nytt igen. ;D Ha det så trevligt och jag hoppas att Du och frugan får många trevliga stunder med legot. ;D Hälsa fru och barn!
Publicerat Oktober 9, 200718 yr I dag sågs bara en tjur på hela dan. Det va när drevkararna skulle byta såt som jag hörde hur det knäppte till bakom mig när jag passa på att ta lite kaffe. 20-25m bakom mig stod en fin pinntjur och sniffade min vitring, efter ca 30sec gick han in tillbaks i såten. Vi får inte skjuta tjurar under 5 taggar.!
Publicerat Oktober 10, 200718 yr Innan drevet gick igång i morse small det för 2 kvigor. Troligen vart de skrämda när drevkararna gick ut. Så det blev en snabb dag, får ta nya tag med kalvarna i morgon.
Publicerat Oktober 10, 200718 yr Dard sköt en kalv i förmiddags. Själv såg jag endast en icke skjutbar tjur på ca 50 m.......
Publicerat Oktober 10, 200718 yr Jag tycker Eros ser lite mager ut! :-* :-*.. om man så skulle föda upp honom på grädde så skulle han inte gå upp mer i vikt!... hur som helst!... dag tre älg jakten!.. fortfarande lika trist!... sitta å blänga på inget.. å inte kunna påverka sin jakt!.. blääää blir nog min första å sissta bläng jakt!... hur som helst!.. de sköts en tjur i dag iaf!.. 230 kg rensad å klar!.. en fyrtaggare var de osså!.. å för er som bor här i trakten var de Johan som fick till de!... ;D Mvh
Publicerat Oktober 10, 200718 yr :-*.. om man så skulle föda upp honom på grädde så skulle han inte gå upp mer i vikt!... hur som helst!... dag tre älg jakten!.. fortfarande lika trist!... sitta å blänga på inget.. å inte kunna påverka sin jakt!.. blääää blir nog min första å sissta bläng jakt!... hur som helst!.. de sköts en tjur i dag iaf!.. 230 kg rensad å klar!.. en fyrtaggare var de osså!.. å för er som bor här i trakten var de Johan som fick till de!... ;D Mvh Håller med dig tomas älgjakten är inge vidare men dom som tycker det är sköj måste ju få göra det dom tycker är kul jakt skälv är jag bannlyst från markerna under älgakten > Mvh.