Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisjakten 07-08

Featured Replies

Publicerat
Grisen är säkert det villebrådet som höjer pulsen mest. Innan jag sköt min första gris satt jag ofta ute och tittade på dem på åtlarna för att lära mig mer om dem innan jag började skjuta. Det blir sen genast så mycket lättare att skjuta när inte hjärtat slår frivolter i skottögonblicket.

Nu har jag jagat gris i 10 år, men fortfarande kan jag känna den där extra lilla kicken av när adrenalinet rusar genom kroppen. Blir jag av med det, slutar jag säkert med grisjakten eftersom då spänningen också försvinner.

det kan jag hålla med om, jag hade inte alls till avsikt att skjuta en gris och hade jag vetat att killen på grannmarken har ambitionen att etablera en fast stam hade jag inte skjutit.....nu blev de inte värre/bättre än att söndagens missöde med min gris som jag sköt på och inte återfans har lett till att jag skall hänga med killen på grisvak 13 mil bort nu ikväll.......där ser man vad en ren slump kan bjuda till.......verkar vara flera aktiva åtlar på det stället så vi får väll se, ska försöka pricka någon mindre gris ifall tillfälle ges :lol:

• Svar 389
  • Visningar 39,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Tycker det är hela kryddan med grisvaket, tiden som går från att man hört första knaket i skogen tills grisen/grisarna kommer ut på foderplatsen.. sjukt spännande! Rådjursjakten ger inte alls samma puls längre, kanske därför man inte håller på med det i någon utsträckning..

Mvh!

Publicerat

Jo, visst är det så. Men just nu så har grisarna valt att komma ut när man inte ser något. Och till helgen är det fullmåne, men det ser ju ut som om det skulle bli molnigt.

Har kollat på kameran. Dom kommer mellan 23-01. Så det är bara att glömma förtillfället.

Carl Corro

Publicerat

Detta ger en extra krydda på jakten! Spänning på hög nivå! Galt 98 kg i levandevikt, sköt jag häromdagen.

post-1969-1220987710_thumb.jpg

Publicerat
Detta ger en extra krydda på jakten! Spänning på hög nivå! Galt 98 kg i levandevikt, sköt jag häromdagen.

grattis Frontier? tror allt de va galten jag bommade alternativt "smekte" till lite i söndagskväll....han satte tydligen av åt ditt håll :rolleyes: haha skämt o sido

satt ut på en åtel igår med han som bjöd in mig, vart väldigt skumt ganska snabbt och de började småregna lite grann...blev 13 mils bilfärd hemåt tomhänta denna gången men de är skönt att få in lite vana ifall de blir fler gånger man skall sitta....börjar vildsvinen etablera sig här på allvar blir det ju verkligen ett villebråd jag vill lägga ner krut på, och placera krut i me för den delen :lol:

Publicerat

Så här ser det ut på mina åtlar varje kväll/natt!

post-1969-1221058481_thumb.jpg

Publicerat
Så här ser det ut på mina åtlar varje kväll/natt!

Om du har så mycket gris så är jag glad att jag inte är bonde hos dig, :lol: men nu när jag inte är det så är jag skit avis på dig som har så mycket gris. :rolleyes:

Hoppas här på att kunna få in lite gris så jag nästa år kan börja jaga dom så smått. :lol:

Publicerat
Om du har så mycket gris så är jag glad att jag inte är bonde hos dig, :wub: men nu när jag inte är det så är jag skit avis på dig som har så mycket gris. :wub:

Hoppas här på att kunna få in lite gris så jag nästa år kan börja jaga dom så smått. B)

Jag är själv bonde - skogsbonde!! Jo, det är helt otroligt med gris här är. Fortfarande väntar jag på att kultingarna skall bli något större innan de hamnar i frysen. :wub:

En bild till från en annan åtel! Här får kultingarna bli bra mycket större, helst 35-40kg.

Och en bild på galten som jag sköt häromdagen. 10 sekunder senare small det....

post-1969-1221068022_thumb.jpg

post-1969-1221068583_thumb.jpg

Publicerat

Det ser ju trevligt ut med lite gris! Jag vill också ha gris hit upp! :wub:

Publicerat

blir duktigt avis på dig Frontier! säg mig...vart i landet befinner du dig? behöver inte ange exakt men på ett ungefär?

Publicerat
blir duktigt avis på dig Frontier! säg mig...vart i landet befinner du dig? behöver inte ange exakt men på ett ungefär?

Mellan skåne och halland!

Publicerat
Jag är själv bonde - skogsbonde!! Jo, det är helt otroligt med gris här är. Fortfarande väntar jag på att kultingarna skall bli något större innan de hamnar i frysen. ;)

En bild till från en annan åtel! Här får kultingarna bli bra mycket större, helst 35-40kg.

Och en bild på galten som jag sköt häromdagen. 10 sekunder senare small det....

Kamoflagegrisen ser ut att leva farligt framöver.

Härligt att se så mycket gris, väntar på att få det här. :D

Jag är med skogsbonde, vet att jordbruksarrendatorn inte gillar gris men men, jag gillar dom ju :lol:

Publicerat

Jaha, nu har grisjakten kommit till huvudstaden.

Grisar har det ju funnits på Mälaröarna ett tag. Men nu har dom närmat sig staden. Grisar har siktats under det senaste året sporadiskt på Lovö/Drottningholm. Men förrgår så såg man sugga med sex kultingar vi FRA, Försvarets Radioanstalt. 2 st sköt man. ;)

Så snart har man dom på Stureplan oxå antar jag. :lol:

Det finns ju fler städer i Europa som har gris inne statskärnan. Bla. Berlin.

Kul va.

Nu får hans majestät ut och skjuta gris i sin park snart. :D:D

Carl Corro

Publicerat
Jaha, nu har grisjakten kommit till huvudstaden.

Så snart har man dom på Stureplan oxå antar jag. :lol:

Carl Corro

jag som trodde att stora delar av innevånarna i staden var grisar :D:D:D

Dock inte jaktbara :lol:

Publicerat
jag som trodde att stora delar av innevånarna i staden var grisar :D:D:D

Dock inte jaktbara :lol:

håller med Skurebo haha.. :D springer vildsvinen ner i tunnelbanorna så kanske 08:orna tror att vildvin går i gryt :lol:

Publicerat

Ja nu var nu roliga. Visst finns det svin här men dom finns nog lite var stans i vårt avlånga land. :lol:

Men nog skulle många tro att dom går i gryt om dom far ner i TB.

Calle

Publicerat
Ja nu var nu roliga. Visst finns det svin här men dom finns nog lite var stans i vårt avlånga land. :lol:

Men nog skulle många tro att dom går i gryt om dom far ner i TB.

Calle

Det vore väl något för F-C att gräva efter... :lol::D

Publicerat

Grisen har bökat upp en trädgård i Strömbruk, norr om Hudik. Jag vet inte om det är lämpligt att hurra, men kul

ska det bli och följa hur vildsvinen klarar sig så här långt norrut.

Nu har vi dom här. Det dröjer väl innan de bosätter sig,

läste att galtarna ger sig på vandringar först och sedan kommer den övriga släkten om något år.

Välkomna, hellre gris än björn och varg...........

Ellie

Publicerat
Grisen har bökat upp en trädgård i Strömbruk, norr om Hudik. Jag vet inte om det är lämpligt att hurra, men kul

ska det bli och följa hur vildsvinen klarar sig så här långt norrut.

Nu har vi dom här. Det dröjer väl innan de bosätter sig,

läste att galtarna ger sig på vandringar först och sedan kommer den övriga släkten om något år.

Välkomna, hellre gris än björn och varg...........

Ellie

Tjära in några träd och sätt ut en rulltunna med spannmål inärheten av böket så kommer det blir riktigt kul för er!

• 2 weeks later...
Publicerat

Hallå! Idag sköt man sitt första vildsvin någonsin! 35kg levnadsvikt! var ut igår oxå då var det ca 10 grisar ute men dom gick aldrig isär så mycket att man fick något skottläge! men idag så var det först ut 4 större grisar och 5 minuter senare gick de undan o då kom det en liten gris plus en stor gris och då fick jag läge på den lilla grisen, blev kvar på platsen, 11,7g nosler patrition 300wm

post-770-1222633440_thumb.jpg

Publicerat

Grattis! Alltid något speciellt med första grisen. Välkommen i gänget! :)

Publicerat

Grattis på Dig!

:)

Publicerat
Hallå! Idag sköt man sitt första vildsvin någonsin! 35kg levnadsvikt! var ut igår oxå då var det ca 10 grisar ute men dom gick aldrig isär så mycket att man fick något skottläge! men idag så var det först ut 4 större grisar och 5 minuter senare gick de undan o då kom det en liten gris plus en stor gris och då fick jag läge på den lilla grisen, blev kvar på platsen, 11,7g nosler patrition 300wm

Stort grattis!

Första grisen minns man alltid.

Publicerat

Tackar!!

Publicerat

så trevligt!.. Grattis på sej!.... :mellow:

Mvh Mamre!..