Publicerat November 18, 200718 yr Fina bilder StorGalt! Är dom nerifrån Bayern fotona? tack - fotona er rund på stad Füssen i Allgäu. Jag åkte 1400km tur och retur! WmH Storgalt
Publicerat November 18, 200718 yr tack - fotona er rund på stad Füssen i Allgäu. Jag åkte 1400km tur och retur!WmH Storgalt Okej! Då vet jag! Jag har själv bott i Ulm i slutet på -50-talet till -61. Utlandssvensk.
Publicerat November 18, 200718 yr ;D inte ett dugg avis på dom vyerna!.. ;D ;D ;D..Mvh ursäkta - vad betyder det? WmH SG
Publicerat November 18, 200718 yr Underbara bilder från en underbar trakt. Älskar södra Tyskland o Österrike
Publicerat November 26, 200718 yr Författare Kan bara konstatera att helgens grisjakt var trevlig men resultatlös.. Detta mest troligt på grund av månen. Riktig fullmåne verkar göra grisarna skygga . de kommer men vill inte gå ut på lite öppnare mark Jaja, vi tar dem nästa gång! MVH/ RG
Publicerat November 26, 200718 yr ursäkta - vad betyder det?WmH SG Att vi alla skulle ge vår högra arm för att få jaga med dom vyerna i bakgrunden. ;D ;D ;D Att använda negationer är ett sätt att ursäkta sin avundsjuka. ;) tack - fotona er rund på stad Füssen i Allgäu. Jag åkte 1400km tur och retur!WmH Storgalt Jag som trodde att det var bilder på dina små jaktstugor runt om i Alperna.
Publicerat November 27, 200718 yr Jag som trodde att det var bilder på dina små jaktstugor runt om i Alperna. tyvär inte - men jag har en mycket bättre jaktstugor i Sverige - det er ju skit dårlig med Älg runt i Alperna! ;D ;D dom har också ingen bäver, lodjur och björn - och ingen allemansrätt > ??? hälsningar SG
Publicerat November 27, 200718 yr . de kommer men vill inte gå ut på lite öppnare mark Jaja, vi tar dem nästa gång! MVH/ RG hej MVG dom lära mycket snabbt - iblant snabbare som jägarna - at det er livsfarligt gå i öppnare mark! veldig duktiga och snälla djur!! : ;D ;D SG
Publicerat December 3, 200718 yr Skjöt en gylta igår i skymningen på åtel. Vikt ca 45 kg levande. En 150 gr TSX från Min Sako Classic i 270W strax framför bogen mitt på höjdmässigt var receptet för att få den knall och fall på plats. Halskotpelaren var helt av.
Publicerat December 3, 200718 yr Skjöt en gylta igår i skymningen på åtel. Vikt ca 45 kg levande. En 150 gr TSX från Min Sako Classic i 270W strax framför bogen mitt på höjdmässigt var receptet för att få den knall och fall på plats. Halskotpelaren var helt av. Grattis! Fråga till er som jagar gris; håller ni igen nu när brunsten är? Att skjuta en galt nu är väl i matsynpunkt sådär eller har jag fel (som vanligt)?
Publicerat December 3, 200718 yr Grattis!Fråga till er som jagar gris; håller ni igen nu när brunsten är? Att skjuta en galt nu är väl i matsynpunkt sådär eller har jag fel (som vanligt)? Tack. Det är nog ganska smart att inte skjuta galtar nu. Risken är ganska stor att de inte smakar nå vidare. Jag håller igen med skottet på stora i vilket fall när jag sitter själv på åteln. Har ingen lust att ringa efter hjälp för att dra fram eller göra eftersök på en stor gris i mörkret.
Publicerat December 3, 200718 yr Även jag har lyckas med att skjuta en gris. Var utanför Lotorp i Ögötl. och sköt en 80 kg gylta i tisdagskväll under en nästan full måne. 6,5x55 oryx flyktsträcka 10 meter.
Publicerat December 3, 200718 yr Luktar säkert tabasco också. ;D Precis som älgarna el. är dom inte lika på det sättet.
Publicerat December 3, 200718 yr Ang detta med dålig smak från stora brunstiga galtar, så har jag hört berättas från en jägare som skjutit ca 150 grisar, att det inte ska vara någon fara att äta dessa galtar. Vad man enligt honom ska vara väldigt noga med är då man flår grisen, så att skinnet "inte" kommer i kontakt med köttet. Det är tydligen då som den dåliga smaken sätter sig!? Då jag själv inte har någon erfarenhet av detta, så kommer jag i alla fall (om tillfälle uppstår) att ändå låta storgalten löpa. (Mest p.g.a. rädslan på ett ev eftersök ;D)
Publicerat December 4, 200718 yr Angående brunstsmak på galt....det finns jag lovar! Prova med att stoppa lite fett från nacken/ryggen i micron. Börjar det stinka, sälj grisen till en fransk lyxkrog 8) 8), så gör de i Litauen ;D. Jag frågade vid något tillfälle när vi var på vår årliga jakt vad de gjorde med allt vi sköt. De små grisarna behöll de(dels äter vi dem medan vi är där, dels får drevkarlarna viss betalning i kött).Vi sköt ett par rejäla galtar förra och då undrade jag vad de gjorde med dessa..döm om min förvåning då jag fick svaret att dessa säljs till franska restauranger i Paris :o ;D Någon som skall dit snart ;D Och appropå grisjakt, som jag nämnde i min jaktdagbok sköt jag två årsgrisar (40 kg) i söndags på drevjakt. Riktigt trevligt faktiskt. Halvautomaten (Browning bar 9,3 * 62) är så sjukt skön att skjuta med, det blir lite som halgelskytte. Båda grisarna sköts på ca 15 m. båda rasade direkt i skottet. De kom springade på samma viltstig, dock med ca 10 - 15 minuters mellanrum ;D ;D
Publicerat December 4, 200718 yr Angående brunstsmak på galt....det finns jag lovar!Prova med att stoppa lite fett från nacken/ryggen i micron. Börjar det stinka, sälj grisen till en fransk lyxkrog 8) 8), så gör de i Litauen ;D. Jag frågade vid något tillfälle när vi var på vår årliga jakt vad de gjorde med allt vi sköt. De små grisarna behöll de(dels äter vi dem medan vi är där, dels får drevkarlarna viss betalning i kött).Vi sköt ett par rejäla galtar förra och då undrade jag vad de gjorde med dessa..döm om min förvåning då jag fick svaret att dessa säljs till franska restauranger i Paris :o ;D Någon som skall dit snart ;D Och appropå grisjakt, som jag nämnde i min jaktdagbok sköt jag två årsgrisar (40 kg) i söndags på drevjakt. Riktigt trevligt faktiskt. Halvautomaten (Browning bar 9,3 * 62) är så sjukt skön att skjuta med, det blir lite som halgelskytte. Båda grisarna sköts på ca 15 m. båda rasade direkt i skottet. De kom springade på samma viltstig, dock med ca 10 - 15 minuters mellanrum ;D ;D Hahaha! Tur att man inte ska dit! ;D
Publicerat December 5, 200718 yr Tänk att det sägs att Frankrike ska vara ett så himla fantastiskt kullinariskt land. Tillåt mig tvivla. Undra vad som står på menyn på en utav Paris finaste resturang? Kanske: -Härliga smörstekta sniglar i vitvinsås. -Knaperstekta grodlår med färska primörer. -Äkta grillat vildsvin med ett stänk av högklassig brunstsmak. Nä, tacka vet jag äkta Svensk pölsa ;D
Publicerat December 5, 200718 yr Även jag har lyckas med att skjuta en gris. Var utanför Lotorp i Ögötl. och sköt en 80 kg gylta i tisdagskväll under en nästan full måne.6,5x55 oryx flyktsträcka 10 meter. Du skojar med oss. Ska inte gå att skjuta gris med den kalibern ;D ;D ;D
Publicerat December 5, 200718 yr Tänk att det sägs att Frankrike ska vara ett så himla fantastiskt kullinariskt land. Tillåt mig tvivla. Undra vad som står på menyn på en utav Paris finaste resturang? Kanske:-Härliga smörstekta sniglar i vitvinsås. -Knaperstekta grodlår med färska primörer. -Äkta grillat vildsvin med ett stänk av högklassig brunstsmak. Nä, tacka vet jag äkta Svensk pölsa ;D Sniglarna från Atlanten kan jag verkligen rekommendera. ;D Likaså Ostron, musslor, languster m. m. och en stor härlig ostbricka till dessert med ett gott vin.
Publicerat December 5, 200718 yr Du skojar med oss. Ska inte gå att skjuta gris med den kalibern ;D ;D ;D Har även en galt på 120kg på mitt samvete med samma kaliber och kula, flyktsträcka ca 20m. visserligen skjuten i hägn.
Publicerat December 5, 200718 yr Har även en galt på 120kg på mitt samvete med samma kaliber och kula, flyktsträcka ca 20m. visserligen skjuten i hägn. Du verkar vara en grisjägare av ragn som bara skjuter stora grisar. ;D :-* I Småland kan dom också. Jag hittade detta på text-tv. :o I mina gamla hemtrakter kan dom iaf skjuta. ;D Jaktlycka 21 vildsvin sköts under fem timmars jakt i Grännatrakten i helgen. Enligt jaktledaren är det nytt rekord och ses som ännu ett tecken på den explosionsartade tillväxten av vildsvinsstammen i landet. http://svt.se/svttext/web/pages/128.html ;D